Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:40

Prachtige combo <3

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:08

Hoi hoi! Heeft iemand leuke inrichtings tips voor mijn appartement? Het is 1 grote ruimte, en ik vind juist zo leuk om van die cozy hoekjes te maken, maar dat gaat hier een soort lastig naar mijn idee… misschien kan ik onderscheidt maken van de eethoek en bank door iets van een toffe roomdevider ofzo. En misschien wil ik ook nog een kleur op de muur ofzo

Ik wil eerst de basis goed hebben, voordat ik verder ga met decoreren enz, heb natuurlijk gewoon leuke dingetjes voor op kastjes en aan de muur enzo :D
Er komt ook nog een tv meubel en de stereo moet uiteindelijk op een kastje komen te staan. En de vloer is niet helemaal mijn stijl, dus ik wil nog een ander groot kleed leggen bij de bank :)

(En deze chaos aan dozen gaan natuurlijk nog naar de papierbak, dus negeer die maar) :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love_Rosie

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:47

Afbeelding

Wij hebben in de woonkamer bovenstaand plafond en 2/5 muren zijn met de stenen. Nu nog s het behang op de andere 3 inmiddels erg oud maar omdat we er elke dag tegenaan kijken weten we ook niet zo goed wat er nu weer op moet. Vloer is wit met een grijzig motief en grijze voeg. Iemand ideeen? Ik kan niet echt betere foto nemen ivm foto’s aan de muren.

Daarnaast, heeft er iemand ervaring met het laten verven van het keukenmeubel.. dus de kasten van de keuken zegmaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:56

vigo_is_lief schreef:
Hoi hoi! Heeft iemand leuke inrichtings tips voor mijn appartement? Het is 1 grote ruimte, en ik vind juist zo leuk om van die cozy hoekjes te maken, maar dat gaat hier een soort lastig naar mijn idee… misschien kan ik onderscheidt maken van de eethoek en bank door iets van een toffe roomdevider ofzo. En misschien wil ik ook nog een kleur op de muur ofzo

Ik wil eerst de basis goed hebben, voordat ik verder ga met decoreren enz, heb natuurlijk gewoon leuke dingetjes voor op kastjes en aan de muur enzo :D
Er komt ook nog een tv meubel en de stereo moet uiteindelijk op een kastje komen te staan. En de vloer is niet helemaal mijn stijl, dus ik wil nog een ander groot kleed leggen bij de bank :)

(En deze chaos aan dozen gaan natuurlijk nog naar de papierbak, dus negeer die maar) :')

[ [url=m/cNZkYI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KimQL2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sjwcNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9yXPju.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik zou beginnen met een plattegrondje maken in floorplanner(gratis :j ) of een vergelijkbaar programma. Wij hebben 3 jaar lopen klooien op het oog, tot we het eens probeerde te "plannen" :') En toen hadden we eigenlijk vrij snel de beste configuratie.

Een room divider tussen de bank en eettafel zou best kunnen werken misschien?

Je hebt iig toffe meubels :D Leuk, zo'n vintage achtige stijl !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:59

Love_Rosie schreef:
[ [url=m/IkZuCX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben in de woonkamer bovenstaand plafond en 2/5 muren zijn met de stenen. Nu nog s het behang op de andere 3 inmiddels erg oud maar omdat we er elke dag tegenaan kijken weten we ook niet zo goed wat er nu weer op moet. Vloer is wit met een grijzig motief en grijze voeg. Iemand ideeen? Ik kan niet echt betere foto nemen ivm foto’s aan de muren.

Daarnaast, heeft er iemand ervaring met het laten verven van het keukenmeubel.. dus de kasten van de keuken zegmaar

Pff lastig. Het is idd een wat gedateerde stijl. Ik vind bakstenen goed werken in een industrieel interieur. Dus ik zou een beetje meer die richting op kijken, of richting wat ruwere materialen.

Een vriend van mij heeft zijn keuken geverfd met keukenkastjes verf en dat is erg mooi. Het slijt wel wat, maar het is er qua uitstraling ontzettend van opgeknapt!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:31

Love_Rosie schreef:

Van wat voor een stijl hebben of willen jullie de inrichting? Daar kun je het mooi op afstemmen. Je kan er zeker iets moois van maken. Wat de stenen muren betreft, denk ik het eerste aan stukadoren.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:41

Love_Rosie schreef:

Jammer van de wat "saaie" bakstenen... Maar waarschijnlijk had ik die muren alsnog lekker distressed want ik hou er wel van! Balken zwart en plafond een iets ander kleurtje dan spierwit :')

Ik heb een kennis die tegenwoordig keukens wrapt, is dat misschien een optie? Vind de resultaten tot nu toe erg mooi!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:24

@vigo, probeer die waanzinnig mooie plant eens naast de bank of tafel te zetten ipv tegen de muur, ik denk dat je daarmee al je “roomdivider” hebt staan en dat je plant er ook veel mooier mee uit komt. Dus zet die op een plek wat het zicht ontneemt op het volgende zodat je er echt rond moet lopen
Ms aangevuld met nog wat kleinere planten op tafeltjes of de vloer

@l-rosie, je moet het durven maar de bakstenen deels afsmeren/schilderen? Voor zo’n effect https://www.fotobehangkoning.nl/product ... tenen-muur ik vind dat echt super tof maar het is wel echt een statement natuurlijk.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:03

Zoo! @Menino thanks voor de tip van Floorplanner, wat een chille site is dat zeg :D

Heb het nu ongeveer zo bedacht. Wel dan die 'roomdivider' en witte kasten rondom de deur in de zelfde kleur, maar dat kreeg ik in de app niet voor elkaar):

Afbeelding
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:39

Prachtig, het is op het plaatje al rustgevend! :))

Zou iemand met me mee kunnen denken? Ik heb nu tegen de muur van mijn kamer een Lundiakast die een samenraapsel is van restjes die we nog hadden staan. Het hout in het midden is een uitklaptafel (er zit normaal nog een spiegel op maar die is stuk). Hij is 2.90 hoog, 2,40 breed en 30 cm diep.

Afbeelding

Ik vind het slordig en onrustig staan, en ik zou daar graag een strakkere, witte kast
willen met in ieder geval een deel 40 cm diep in plaats van 30, en het onderste deel dicht. Waarschijnlijk zouden het drie delen van 80 cm breed worden.
Ik was een beetje aan het rondkijken en heb wel dingen gevonden die ik mooi vind, maar ze zijn erg prijzig. Ik zou graag onder de 500 euro blijven. Daarnaast is het wel heel handig als de tafel zou kunnen blijven (het is mijn enige tafel) maar een andere tafeloptie in de kast is ook mogelijk.
Moodboard:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste is van IKEA, de Havsta.
Ik sta overal voor open trouwens, ook voor aanpassingen aan mijn huidige Lundiakast. Ik wil het gewoon netter en iig onderaan meer diepte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:26

Er zijn veel voorbeelden te vinden om met behulp van Billy’s een kast te maken die eruit ziet als een inbouwkast. Zoek maar eens op Billy hack op pinterest. Billy is er ook met een diepere afmeting dan 28cm. Een goedkopere oplossing zou zijn om deze kast in een kleur te schilderen. Ik mis de eenheid nu, daarom ziet het er rommelig uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:46

Dank je! Dat heb ik inderdaad geprobeerd te googlen, op zich is Billy een fijne strakke kast! Volledig met deuren en alles zou het wel een eind boven de 500 uit komen. Kast schilderen is een optie, maar dan zou ik nog een oplossing moeten vinden voor de onderzijde (dieper en dichte kasten). :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:40

Heb je marktplaats al in de gaten gehouden? Misschien kan je daar al een kant-en-klare goede kast vinden, of basis. Ook veel van die billy's staan op marktplaats.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:09

Idd op Marktplaats gaan zoeken, daar wordt heel veel van Billy aangeboden voor een leuke prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:14

Sheran schreef:
Prachtig, het is op het plaatje al rustgevend! :))

Zou iemand met me mee kunnen denken? Ik heb nu tegen de muur van mijn kamer een Lundiakast die een samenraapsel is van restjes die we nog hadden staan. Het hout in het midden is een uitklaptafel (er zit normaal nog een spiegel op maar die is stuk). Hij is 2.90 hoog, 2,40 breed en 30 cm diep.

[ [url=m/puyKGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het slordig en onrustig staan, en ik zou daar graag een strakkere, witte kast
willen met in ieder geval een deel 40 cm diep in plaats van 30, en het onderste deel dicht. Waarschijnlijk zouden het drie delen van 80 cm breed worden.
Ik was een beetje aan het rondkijken en heb wel dingen gevonden die ik mooi vind, maar ze zijn erg prijzig. Ik zou graag onder de 500 euro blijven. Daarnaast is het wel heel handig als de tafel zou kunnen blijven (het is mijn enige tafel) maar een andere tafeloptie in de kast is ook mogelijk.
Moodboard:
[ [url=m/JfQVnL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/woFgWA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QxlYfg.jpg]Afbeelding[/url] ]

De laatste is van IKEA, de Havsta.
Ik sta overal voor open trouwens, ook voor aanpassingen aan mijn huidige Lundiakast. Ik wil het gewoon netter en iig onderaan meer diepte.

(Niet diepe) paxkasten van ikea? Daar kun je uitschuifbare planken indoen die je ook als bureau/tafel kunt gebruiken, al is een diepere dan wellicht handiger. Het zijn kledingkasten, maar wij hebben ze ook in de woonkamer staan.

Ik heb mijn pax ook via MP bij elkaar gesprokkeld :D .
Bij de koopjeshoek vind je vaak deuren voor een habbekrats voor de pax.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:45

Kaaaren schreef:
Heb je marktplaats al in de gaten gehouden? Misschien kan je daar al een kant-en-klare goede kast vinden, of basis. Ook veel van die billy's staan op marktplaats.

Bedankt voor de tips! Marktplaats is altijd de eerste plek waar ik kijk :D
Pax heb ik ook gehad, hele fijne kasten! Maar de blokjes zijn wel erg klein voor de hele muur. Het is een forse afstand. Of hebben ze ook niet-vierkante? Ben ook benieuwd naar die uitschuifbare planken, zal eens zoeken! Enige eis qua tafel is dat ik eraan kan werken en met 1 ander aan kan eten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:59

Ik zou even heel kritisch door de spullen gaan. Moet alles (in het zicht) blijven?
Een mooi bureau met een mooie boekenkast erbij voor je pronkstukken zal het veel rustiger maken. Een laag kastje voor je huisdiertjes. En misschien houd je ook wat ruimte voor enkele plantjes.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:07

Ik kan je hier niet mee helpen ;)
Wil echt niets in het zicht zien staan haha.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:24

Ik zou niet voor de Billy gaan. Die is misschien wel strakker (het eerste jaar dan), maar Lundia is kwalitatief zoveel beter. Er zijn ook deuren voor Lundia. Die komen ook wel eens voor op marktplaats en kun je dan meeschilderen in de nieuwe kleur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:25

senna21 schreef:
Ik zou even heel kritisch door de spullen gaan. Moet alles (in het zicht) blijven?
Een mooi bureau met een mooie boekenkast erbij voor je pronkstukken zal het veel rustiger maken. Een laag kastje voor je huisdiertjes. En misschien houd je ook wat ruimte voor enkele plantjes.

Nee, heel veel wil ik juist uit het zicht inderdaad :)) Daarom wil ik ook graag een deel gewoon dicht hebben. Hoe stel jij het je voor aan die wand, hoe het rustiger wordt? Ik heb wel echt alleen die wand beschikbaar in huis (hofjeshuisje, kleine onhandige kamers).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:34

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:35

Verwar jij de pax niet met kallax? De pax is kledingkast en niet die open vierkanten?

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:36

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier iets postte. Maar ik zit even met de handen in het haar. Ik heb namelijk een kledingkast gezien die ik geweldig vind voor mijn dochter haar nieuwe slaapkamer. Helaas al maanden niet meer verkrijgbaar. Aangezien de tijd begint te dringen, moet ik op zoek naar een alternatief...
En daarbij wou ik eens horen bij jullie. Kennen jullie winkels waar ze kasten als deze verkopen?
Ik zoek eigenlijk specifiek naar de combinatie van wit met rotan. Een klein hanggedeelte, maar vooral schabben. Wie o wie kan me verder helpen? _/-\o_

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:37

Ja die verwar ik _O- Dank je :))
Bedankt Senna,daar ga ik ook eens naar kijken, die tafel was ik helemaal vergeten!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:39

Sheran schreef:
Ja die verwar ik _O- Dank je :))
Bedankt Senna,daar ga ik ook eens naar kijken, die tafel was ik helemaal vergeten!

Het zijn ook wel heel veel kasten :') Nogal logisch dat je ze door elkaar haalt haha.