Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 13:43

Kelan schreef:
Ik denk dat de populariteit van het dorp de prijs juist wat omlaag duwt.
Niet iedereen heeft zin om in een druk openlucht museum te wonen. Met bussenvol Chinezen die voor je huis langs lopen. En dat stukje is echt heel druk met toeristen (zeg maar de hoofdroute, zowel op het water als over land).

Precies, plus dat je bij veel woningen niet met je auto bij huis kan komen.

gewoonmarie

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:55

Ik vind hem ook prachtig!! Maar zou er om dezelfde reden ook niet willen wonen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:51

Happinez schreef:
Kelan schreef:
Ik denk dat de populariteit van het dorp de prijs juist wat omlaag duwt.
Niet iedereen heeft zin om in een druk openlucht museum te wonen. Met bussenvol Chinezen die voor je huis langs lopen. En dat stukje is echt heel druk met toeristen (zeg maar de hoofdroute, zowel op het water als over land).

Precies, plus dat je bij veel woningen niet met je auto bij huis kan komen.

En heeeeeeel veel muggen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:03

Daarom staat het waarschijnlijk ook nu te koop, nu heb je nog geen touristen en geen muggen :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:27

_O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:08

Haha en met Corona is het extra rustig :+

Zou je d’r gewoon een paard in de tuin mogen zetten?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:13

Marjan, leuk als je ritje wil maken in toeristenseizoen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:10

Giethoorn lijkt me wel erg mooi maar idd alle toeristen zou ik ook gek van worden :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:20

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:39

pantarhei schreef:

Hahaha ja hebben weer wat anders dan bakkabauters :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:05

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:08

MarjanB schreef:
pantarhei schreef:

Hahaha ja hebben weer wat anders dan bakkabauters :')

Kun je ook wel bij onze stal op de camping rijden hoor, leuk als de gasten er weer zij vanaf volgende week. Bakkabouters genoeg hier :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:12

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:39

Prachtig Blue!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:12

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:02

Wij :j Maar meer verkennend, omdat ik vrees dat we er niet snel op vooruit gaan binnen ons budget. Vaak zit er nog best wat werk in de woningen en moet alles voor de paarden nog worden aangelegd en/of er is weinig grond bij. We hebben zelf ruim 2 hectare in totaal.

En zelfs al zouden we er qua woning(en) op vooruit gaan, dan zitten we alsnog erg vast aan onze woonplaats (Hattem) en anders de nabije omgeving. We wonen op de minst mooie plek van Hattem door alle industrie in aanbouw en de spoorlijn. We hebben geen wauw-woning. Maar ons woongenot is er niet minder om en de locatie is voor ons alsnog helemaal top. Al is het maar omdat ik in 20 minuten op mijn werk in Apeldoorn ben en de gehele route één keer verkeerslichten tegenkom. Of omdat ik zo in Zwolle sta. Of aan de IJssel. Er loopt vanaf ons een fietspad met berm/ruiterpad naar de club en door naar het bos. En het is erg moeilijk om hier weiland te kunnen kopen. Dus tja, vind maar eens iets beters! In de meest ideale situatie waren onze woningen iets gelijkwaardiger. De één is nu te groot en de ander had voor het mooie iets groter mogen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Vanuit woonkamer zicht op de stallen en door andere ramen zien we de wei)

De buurhuizen die laatst gedeeld werden (samen mooi perceel voor paarden) vond ik ook interessant. Maar dan zie ik me er alsnog niet wonen. Ik blijf het liefst in of dichtbij Hattem. Emst zou qua woon-werkverkeer wel prima zijn voor mij.

Mocht iemand iets gaafs spotten in deze buurt, dan vinden we het wel leuk om te vergelijken. :)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 22-03-21 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:04

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:04

_Lorette_ schreef:
Wij :j Maar meer verkennend, omdat ik vrees dat we er niet snel op vooruit gaan binnen ons budget. Vaak zit er nog best wat werk in de woningen en moet alles voor de paarden nog worden aangelegd en/of er is weinig grond bij. We hebben zelf ruim 2800 m2 woonperceel en 1.9 hectare agrarische grond.

En zelfs al zouden we er qua woning(en) op vooruit gaan, dan zitten we alsnog erg vast aan onze woonplaats (Hattem) en anders de nabije omgeving. We wonen op de minst mooie plek van Hattem door alle industrie in aanbouw en de spoorlijn. We hebben geen wauw-woning. Maar ons woongenot is er niet minder om en de locatie is voor ons alsnog helemaal top. Al is het maar omdat ik in 20 minuten op mijn werk in Apeldoorn ben en de gehele route één keer verkeerslichten tegenkom. Of omdat ik zo in Zwolle sta. Of aan de IJssel. Er loopt vanaf ons een fietspad met berm/ruiterpad naar de club en door naar het bos. En het is erg moeilijk om hier weiland te kunnen kopen. Dus tja, vind maar eens iets beters! In de meest ideale situatie waren onze woningen iets gelijkwaardiger. De één is nu te groot en de ander had voor het mooie iets groter mogen zijn.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De buurhuizen die laatst gedeeld werden (samen mooi perceel voor paarden) vond ik ook interessant. Maar dan zie ik me er alsnog niet wonen. Ik blijf het liefst in of dichtbij Hattem. Emst zou qua woon-werkverkeer wel prima zijn voor mij.

Mocht iemand iets gaafs spotten in deze buurt, dan vinden we het wel leuk om te vergelijken. :)

Ziet er wel heel mooi uit, van jullie. Succes met jullie zoektocht!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:12

_Lorette_ schreef:
Wij :j Maar meer verkennend, omdat ik vrees dat we er niet snel op vooruit gaan binnen ons budget. Vaak zit er nog best wat werk in de woningen en moet alles voor de paarden nog worden aangelegd en/of er is weinig grond bij. We hebben zelf ruim 2 hectare in totaal.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuk, volgens mij wonen jullie als ik de omschrijving zo hoor tegenover de ouders van een vriendinnetje van mij :) Jullie plekje ziet er mooi uit!

Ik gluur hier even mee. We moeten nog even doorsparen, maar heb een vast contract gekregen dus dat creëert wat meer mogelijkheden. Wij zouden graag vanuit Zwolle richting de Veluwe gaan met paarden aan huis. Vanaf hier maximaal 30 minuten rijden ivm werk van mijn vriend (Epe/Heerde/Vaassen/Emst). Ik denk dat het nog wel even duurt, maar het is altijd leuk om te kijken. Bovendien hebben mijn paarden het nu zo goed dat ik mezelf dat nog niet helemaal voor elkaar zie krijgen haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:08

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:11

MarjanB schreef:
Cayenne schreef:
Paardenpand in Deurne met bijna 2 hectare grond voor 625.000 euro.
Wat is daar het addertje? :+ https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... bultweg-7/

En nog eentje in Oosterhout, wel met weinig grond: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... rsweg-5-a/

Die in Deurne is agrarische bestemming, denk dat daar het addertje zit. Wel grond bij te kopen en vergunning voor 54 paarden.

En dan? De zoveelste sportstal? Ook in die hoek van Noord Brabant is de rek er ooit uit.
Bos ligt op twee kanonschoten afstand en of het daar zand of veen is, is ook iets om even na te trekken voordat je een handtekening zet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:26

Het gaat om het addertje niet of het moet hé :)

Maar goed wij waren er net ook naar aan het kijken, is perfect voor wat we willen min de agrarische bestemming en hoe ver het uit de richting is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:45

Lorette,misschien simpel gedacht,maar als de ene woning te groot is en de ander te klein kan je dan niet "ruilen" van woning?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:17

Bij die in Oosterhout zit alleen een woning en appartement in de rijhal. Dat verklaart wel een stuk van de prijs icm ouderdom en wat weinig land voor 26 boxen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 01:08

MarjanB schreef:
Haha en met Corona is het extra rustig :+

Zou je d’r gewoon een paard in de tuin mogen zetten?

ja hoor, zou hem alleen wel zwembandjes om geven :D
Wij hebben in Giethoorn gewoond mét pony's aan huis, gelukkig niet op het binnenpad maar om paarden te houden moet je goed gedraineerde weides hebben anders staan ze lekker te soppen.

Een vriendin woonde er wel en nam d'r ijslander wel eens mee naar huis, die hoefde dan alleen over een hoge brug.
ik zou mijn paard liever ook niet mee nemen over deze bruggetjes :+ :')
Afbeelding