Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Queelens schreef:Steentje, ik denk dat je je moet voorstellen of je worst case scenario de kosten koper wilt verliezen? Als je dat financieel makkelijk kan hebben dan kan je misschien het risico nemen. Anders zou ik het zeker niet doen!
rina schreef:Onze kopers zijn hier ook al veelvuldig geweest. Ok, een deel van hun spullen staat ook al hierWat het vaker hier zijn voor een groot deel verklaart
Maar ik heb er ook helemaal geen probleem mee. Het huis wat wij gekocht hebben hebben we net afgelopen woensdag voor de 2e keer van binnen gezien. Zijn wel een paar keer buitenom geweest, huis staat leeg. Makelaar en notaris doen daar moeilijk over. Had nl al weken geleden graag even wat willen opmeten, maar mocht niet. En ik verwacht nog ruzie met ze te gaan krijgen. Hou het maar op een vooruitziende blik van mijn kant. Notaris regelt alles voor de verkoper, maar verkoper is meer dan laks met leeghalen van pand en rotzooi er omheen. Makelaar heeft bepaalde dingen belooft tijdens bezichtiging, en ik ga er nu al vanuit dat daar niks van waar gemaakt gaat worden. Is een uit de categorie van een vrouw hoort achter het fornuis en dr smoel te houden, dat is iets dat pik ik niet. De 15e smorgens voor het tekenen bij de notaris worden we bij het huis verwacht voor de meterstanden. Als het dan niet is zoals afgesproken kan hij wat van mij verwachten. Wij gaan niet opdraaien voor de rotzooi van een ander.
Tiggs schreef:rina schreef:Onze kopers zijn hier ook al veelvuldig geweest. Ok, een deel van hun spullen staat ook al hierWat het vaker hier zijn voor een groot deel verklaart
Maar ik heb er ook helemaal geen probleem mee. Het huis wat wij gekocht hebben hebben we net afgelopen woensdag voor de 2e keer van binnen gezien. Zijn wel een paar keer buitenom geweest, huis staat leeg. Makelaar en notaris doen daar moeilijk over. Had nl al weken geleden graag even wat willen opmeten, maar mocht niet. En ik verwacht nog ruzie met ze te gaan krijgen. Hou het maar op een vooruitziende blik van mijn kant. Notaris regelt alles voor de verkoper, maar verkoper is meer dan laks met leeghalen van pand en rotzooi er omheen. Makelaar heeft bepaalde dingen belooft tijdens bezichtiging, en ik ga er nu al vanuit dat daar niks van waar gemaakt gaat worden. Is een uit de categorie van een vrouw hoort achter het fornuis en dr smoel te houden, dat is iets dat pik ik niet. De 15e smorgens voor het tekenen bij de notaris worden we bij het huis verwacht voor de meterstanden. Als het dan niet is zoals afgesproken kan hij wat van mij verwachten. Wij gaan niet opdraaien voor de rotzooi van een ander.
Dan wordt er vaak wel iets geregeld met een depot bijvoorbeeld. Je wordt ook niet verwacht voor alleen de meterstanden namelijk, maar voor een algehele voorinspectie. Is het huis ontruimd inderdaad, is er niet opeens iets kapot (een ingetrapte voordeur of ruit bijvoorbeeld).
Maar dat je er nog niet in mag snap ik wel, het huis is nu nog voor risico van verkoper.
Steentje schreef:De reden dat ik het vraag is omdat wij ons droomhuis gevonden hebben (maar ik weet dat wij zéker niet de enigen zijn voor wie het een droomhuis is), en neigen naar het doen van een bod zonder ontbindende voorwaarden, om een extra troef in handen te hebben.
Binnen een dag heeft de verkopende makelaar namelijk 19 bezichtigingsaanvragen gekregen. Er is dus heel veel animo voor en we willen onze kansen zo groot mogelijk maken (maar wel goed overdacht, natuurlijk).
We wonen gehuurd en het huis valt een héél stuk lager uit dan onze maximale hypotheek.
Ik ben op zoek naar voors en tegens. Tips van ervaringsdeskundigen. Succesverhalen en wellicht ook pechverhalen? En ook hoor ik graag van mensen die het nooit zouden doen en waarom dan niet.
sanneloveyou schreef:Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet gereageerd.
Wat een spannende tijd voor ons allemaal. Succes allemaal en gefeliciteerd voor iedereen waarbij het al allemaal rond is.
Er is een huis te koop gekomen die aan alle wensen en meer voldoet binnen ons budget. Nu het opeens heel snel heel serieus word. Vroeg ik me af of jullie nog tips hadden. We waren namelijk aan het rondkijken maar hadden verder niet heel erg veel haast. Dit word ons eerste huis, dus we zijn nog echte leken. Alvast bedankt!
Ik zal ook wat in het topic komen mee kletsen!
Nymeria schreef:Welkom Sanne, klinkt goed hoor! Zo te horen hoeven jullie zelf geen huis kwijt? Dat scheelt in de stress nu tijdens deze crisis denk ik. Ga kijken, eventueel ook met iemand met een bouwkundige achtergrond en met de hypotheekadviseur om de tafel. Als het goed voelt en het kan: ga er voor!
Ons huis komt vandaag op Funda, en ik weet niet waarom maar ik vind dat retespannend.
sanneloveyou schreef:Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet gereageerd.
Wat een spannende tijd voor ons allemaal. Succes allemaal en gefeliciteerd voor iedereen waarbij het al allemaal rond is.
Er is een huis te koop gekomen die aan alle wensen en meer voldoet binnen ons budget. Nu het opeens heel snel heel serieus word. Vroeg ik me af of jullie nog tips hadden. We waren namelijk aan het rondkijken maar hadden verder niet heel erg veel haast. Dit word ons eerste huis, dus we zijn nog echte leken. Alvast bedankt!
Ik zal ook wat in het topic komen mee kletsen!
Lioony schreef:Ik weet natuurlijk niet wat jullie precies willen meten. Maar recente bouwtekeningen kun je vaak opvragen bij de gemeente. Voor oudere stukken kun je proberen of er nog wat in het archief aanwezig is.
tjiftjaf schreef:Iemand al eens bij dit huis wezen kijken?
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... derweg-13/
Ik verbaas mij er echt over dat het nog niet is verkocht. Deze woning heeft genoeg mogelijkheden voor wat paarden te houden en de prijs is niet erg hoog.
Er is door de makelaar al 2 keer een openhuizendag geweest en ook veel kijkers. Ik ken het huis van langsrijden maar verbaas mij dat het nog steeds niet is verkocht.
Wat zou er met het huis mis zijn dat niemand het koopt?