De hammerite tip ga ik ook zeker onthouden. Heb hier ook nog wel het eea aan staalwerk wat wel een opknapbeurt kan gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir111 schreef:Hier het resultaat van mijn schilderwerk. Deze hekken gaan op termijn weg maar tot die tijd wilde ik ze goedkoop een beetje opleuken. Het geeft zo'n ander beeld, beste investering vs rendement ever zeg ik!![]()
Ben heel benieuwd naar de voor en na foto's van jouw trap!
[ [url=m/1Q41Um.jpg]Afbeelding[/url] ]
neile schreef:En kan je ook een andere kleur hiervoor kiezen? Moet je dat eerst afschuren en dan verven? Hoe kies je de verf? Ik heb hier ook wat metaalwerk dat ik wel zou willen opleuken, maar weet niet goed hoe er aan te beginnen?
MarliesR schreef:xXutopiaXx schreef:Waaaauuuuwwwww!!!![]()
En wat knapt die trap ook op!!!Ik wil ook iets Hammerite'en
![]()
Wanneer kom je langs? Al met metaal in de stal moet nog![]()
(tralies, frames, stalen balken...). Genoeg voor best wat daagjes werk
.
Hannanas schreef:Wat een verschil zeg en heerlijk verwoon over roest heen flotsen. Is de trap nu niet “metaalmoe” kwa roest etc, sterk genoeg?
Ff voor de beeldvorming, waar loopt die trap heen? Een hooi zolder boven de stallen/inloopstal?
superpony schreef:Wel een mooi verschil hoor.
Ik had Hammerite gebruikt voor onze old timer trailer. Die was lelijk en ik had hem helemaal kaal gemaakt. Toen de Hammerite erop, maar nu ongeveer 4/5jaar later bladdert het toch weer af, ggrrr. Ik wete dat ik toen op die plekken was begonnen met opknappen, dus het zal weer helemaal loslaten ben ik bang.
Het is wel heel vies weer. Heb je nu nog een schuilmogelijkheid en heeft de jongste aanwinst ook overal de weg al gevonden?
ikke schreef:superpony schreef:Wel een mooi verschil hoor.
Ik had Hammerite gebruikt voor onze old timer trailer. Die was lelijk en ik had hem helemaal kaal gemaakt. Toen de Hammerite erop, maar nu ongeveer 4/5jaar later bladdert het toch weer af, ggrrr. Ik wete dat ik toen op die plekken was begonnen met opknappen, dus het zal weer helemaal loslaten ben ik bang.
Het is wel heel vies weer. Heb je nu nog een schuilmogelijkheid en heeft de jongste aanwinst ook overal de weg al gevonden?
Hamerite hecht niet op zink, daar moet een primer onder.
Bovendien moet je het weldegelijk goed schoon maken, zodat alle losse roest eraf is EN stof- en vetvrij.
Ja, Hamerite is goed spul, maar de voorbehandeling is nog steeds erg belangrijk voor het beste resultaat.
Renee1991 schreef:Wauw, dat wordt super netjes! Echt eer van je werk