Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:26

Helemaal goed +:)+

Hier trouwens nog geen updates mbt ons huis.
Zal van de week eens foto's maken van de zolder hoe deze er nu uit ziet.
Momenteel alleen bezig met de tuin.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 28-03-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:26

Bedankt voor alle tips :oo, en die de Amerikanen met hun mega grote kleine keukens :') . Heb een stellingkast via de weggeefhoek op fb gevonden die staat nu in een hok dus die mag een sopje hebben en een massage van de stofzuiger :)) . Even kijken voor iets van bakken :)

Bloembloem gave kast :oo

eekhoornerik

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:20

Haha zo was er eens een stel in De grote verhuizing, hij Engels en zij Amerikaans. Ze konden maar geen huis in Engeland vinden omdat zij de keukens zo ontzettend klein vond in de Engelse huizen en persé een aparte 'dining' wilde.

Denk dat ze in Nederland helemaal gefrustreerd was geraakt van onze open keukens :D

Had gister wat groene accessoires gekocht om af te wisselen met het paars. Maar op de een of andere manier komt het niet uit hier. Het wordt er wat 'kil' van.
Ik denk omdat het huis van zichzelf heel erg licht is (hoekhuis met aan weerszijden grote ramen) dat ik toch warme kleuren moet gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:36

Ze hebben ook altijd meerdere badkamers vaak := , badkamer van mij is 1.50 bij 2 meter ook niet bepaald Amerika vriendelijk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:44

Maar de prijzen zijn het hier ook niet ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:50

We hebben wel een enorme badkamer, maar dat komt omdat een slaapkamer is omgebouwd tot badkamer.
Voor de verbouwing zat de douchecel beneden naast de keuken (en dat is nu het washok, zo klein was het :D).

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:24

Ik zou ook gaan voor iets van een stellingkast, wij gebruiken onze magnetron zo weinig dat we hem gewoon in de schuur hebben staan. enkele keer dat ik hem gebruik loop ik wel even naar de schuur

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:47

Wat vinden jullie trouwens van die rage van een ossen schedel? Je ziet ze echt overal, nou woon ik op de Veluwe en het is hier vrij gebruikelijk om een hoofd van een hert boven je gevel te hangen maar zo'n skull in de woonkamer?

Heb een bestemming gevonden voor de raamschermen die ik een keer bij de Action had gekocht. Ze stonden niet in de woonkamer, maar voor het raam in de hal staat het wel leuk. Zijn er 2 boven elkaar:

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:58

laetitia schreef:
Wat vinden jullie trouwens van die rage van een ossen schedel? Je ziet ze echt overal, nou woon ik op de Veluwe en het is hier vrij gebruikelijk om een hoofd van een hert boven je gevel te hangen maar zo'n skull in de woonkamer?

Heb een bestemming gevonden voor de raamschermen die ik een keer bij de Action had gekocht. Ze stonden niet in de woonkamer, maar voor het raam in de hal staat het wel leuk. Zijn er 2 boven elkaar:

[ [url=m/d3rnYN.jpg]Afbeelding[/url] ]

ohja leuk zo :) wat betreft die skull het moet bij je interieur passen vind ik en je moet er ruimte voor hebben, ikzelf vind het altijd wel erg gaaf staan

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:29

Ik heb al heel lang een echte schedel van een damhert (gekocht bij het Aardhuis) zonder een houten schildje en ik heb al heel erg lang een schedel van een bison op mijn verlanglijstje staan. Helaas nooit in Amerika kunnen vinden/kopen. Persoonlijk vind ik ze afschuwelijk als ze van plastic zijn, zoals ze nu bij de Xenos etc. te koop zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:02

Ik vind een schedel wel tof. Als het in je interieur past.

Blij dat er een oude ontluchtingspijp in de keuken zit waar leidingen doorheen kunnen!

Er zaten 3 dikke leidingen gewoon midden in de keuken op de muur...
Je ziet de gaten nog in het plafond waar de leidingen over de muur liepen.
Super gevaarlijk. Op een slaapkamer boven lopen ze langs de muur.. worden super heet.

Maar morgen zijn ze weg!
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:16

Zo'n schedel lijkt mij heel gaaf! Maar ik heb in mijn huis dan ook overal schedels en reapers... wat eigenlijk helemáál niet past met de "neppe koloniale stijl" die ik nu heb :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:16

@ Ceetje, heb je het hertengewei binnen hangen? Ik vind inderdaad die plastic dingen bij de Kwantum en Xenos niet mooi.

Vonneke, nou inderdaad geen fijn idee dat die leidingen open en bloot daar liepen. Doen jullie de technische dingen ook zelf of hebben jullie een loodgieter?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:51

Ja, hij ging eerst in onze stacaravan op de Veluwe, maar bij de verkoop heb ik hem uiteraard meegenomen. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:57

laetitia schreef:
@ Ceetje, heb je het hertengewei binnen hangen? Ik vind inderdaad die plastic dingen bij de Kwantum en Xenos niet mooi.

[naam], nou inderdaad geen fijn idee dat die leidingen open en bloot daar liepen. Doen jullie de technische dingen ook zelf of hebben jullie een loodgieter?

Loodgieter! Doen niets zelf behalve wat simpel sloopwerk.

Heb een aannemer die alles regelt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:00

@Laetitia: ik zou ze uit elkaar schroeven en dan inderdaad bovenop elkaar monteren, het past dan perfect in dat raam!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:06

Ceetje, die is gaaf zeg! Vind hem er prachtig staan :j

@ Mamamiesje, weer een handige tip, dank je! Ik leer hier heel wat bij :P

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:07

Hi ladies! Mag ik me bij jullie aansluiten?
Ik lees al een heeeeeele poos mee en ben nu op het punt dat ik zelf ook mijn interieur wat wil gaan aanpassen, waarbij tips uiteraard welkom zijn :)
Las net de vraag over schedels, de mijne heet Jack:
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:03

Jack is wel gaaf!
Vrienden van ons hebben het hoofd van een wildzwijn. Die is zo mooi. Als ik ooit een beest aan de muur wil is het een wildzwijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 05:54

Ik vind schedeltjes ook heel leuk al zijn ze wel erg duur. Laatst een tweedehands voor m'n moeder gekocht.

Jack is gaaf en wat hebben jullie mooie muren! Wat voor afwerklaag/verf is dat?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:27

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:19

_Micha_ schreef:
Ik vind schedeltjes ook heel leuk al zijn ze wel erg duur. Laatst een tweedehands voor m'n moeder gekocht.

Jack is gaaf en wat hebben jullie mooie muren! Wat voor afwerklaag/verf is dat?

Dank je wel!
Mijn "gewone" muren zijn mat spierwit. De
Haard is eerst heel grof (met hobbels en butsen) gestuct en daarna met een donkergrijze Kalkverf geschilderd. Hierna is er een laag Kalkverf in een licht kleur overheen gegaan, waarbij het donkere er hier en daar nog doorheen komt. Laatste kleur is Sea Salt van Pure&Original.
Op deze foto bij daglicht zie je het iets beter:
Afbeelding

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:22

@Kentaro, zeker leuke stoelen! Wel jammer dat ze allemaal per 2 gaan, ik wil graag een nieuwe stoel bij m'n bureau...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:27

Gaaf die muur bij Jack!

Ik ben niet zo van de schedels, net als boven de haard staat het maar zo op de muur mwah nee

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:58

Er is deze week laminaat in mijn kamer gelegd, ben zo blij met het resultaat <3 echt veel beter

Afbeelding

Nu alleen nog meubels :D