Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:25

JoyceXLynn, dat is bij ons ook de reden inderdaad dat we hem meteen willen aanpakken die trap. Zijn echt bang dat als we er eenmaal wonen, we het klussen enorm zat zijn en de trap er dus bij inschiet.

Dat klussen zie ik inderdaad ook niet echt naar uit, maar waarschijnlijk gaat het wel meevallen bij ons.. Mijn vader gaat ons heel veel helpen en ik mag sowieso geen vrij in december op het werk, dus alles wat overdag gedaan kan worden, maak ik niet mee.
In de avonden en weekenden ga ik natuurlijk wel meehelpen.

Ja, wit tinten zijn echt lastig, zijn er zoveel van... Denk dat ral 9010 het meest voorkomt inderdaad.

Noviceh, dat traplopereffect is ook erg stijlvol inderdaad! Lijkt mij wel dat daar een prijskaartje aan zit ja...
Vind sowieso alles voor de trap echt duur.
Maar zo laten wil ik hem ook niet, te glad en te gehorig...

Klinkt goed, de planning om over te gaan naar het chalet! Was het zo vies dat je zolang bezig bent geweest?

Oh hahah, ja dat zijn inderdaad nog onvoorziene meubels mintgroen := ...

Miriam, wat fijn dat jullie allemaal van dat soort tips kregen zeg, ik zie dat nog niet zo snel bij ons gebeuren...
Op zich klinkt het wel logisch qua stoken, maar om hem nou zo lang zo te laten zie ik ook niet zitten.

Wij zijn nu heel erg bezig met wat we op de muren willen. Vriendlief twijfelde toch nog een klein beetje tussen stucwerk en dat renovliesbehang, maar heeft nu gezien hoe dat renovliesbehang eruit ziet en is volgens mij nu wel om.

Nu is het nog de vraag waar het allemaal gaat komen...

In principe beneden, maar als je dan de hal ook doet, moet je ook het trappenhuis meenemen..
Maar dan kom je boven en dan word het daar opeens wat anders qua bekleding op de muur, dat lijkt mij ook gek.
Als we alleen beneden laten doen en boven zelf behangen, zitten we met het trappenhuis, die zouden we dan zelf moeten behangen, dat is echt lastig, hebben geen goede behanger in ons midden die dat ziet zitten.

Maar boven en beneden + trappenhuis laten doen, word waarschijnlijk echt te duur :n ...

Hoe hebben jullie dat opgelost? 2 verschillende dingen voor boven en beneden of gewoon het hele huis in 1x laten doen met 1 bepaald soort?

Stucen of spuiten is dus geen optie meer voor ons, stucen word nog duurder en risico op scheuren vinden we te groot en spuiten vinden we gewoon echt niet mooi.
Dus het wordt of renovliesbehang of gewoon behang (waarvan ik dan ook niet weet of dat gaat scheuren)...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:47

Wij hebben een open trap waarbij al gleuven voor antislipstrips in zitten en hoeven deze alleen af te lakken (en de strips erin doen).

Judith over de overgang beneden/ boven had ik zelf nog niet nagedacht.

mooiste is denk de gang en trappengang ook maar dan zou je bij een open zolder deze ook weer mee moeten nemen anders zit je weer met de overgang daar.
Makkelijkst en goedkoopst alleen de woonkamer en keuken. De gang zit bij ons toch weer achter een deur dus dan kan het wel die overgang naar iets anders.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:57

Ik had de mazzel dat mijn oom heeft kunnen helpen met de trappengang. Die is schilder dus dat scheelde, ik heb hem wel geholpen maar dat is anders echt mega lastig!! Maar ik wilde idd niet dat het halverwege overging in wat anders. Alles mooi strak hetzelfde.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:48

Het erge is dat wij de voorkeur geven aan op vakantie gaan ipv de trap bekleden. Ik stoor me er niet aan. We doen de trap wel een maandje later. Eerst even naar de zon!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:48

Afbeelding

Even onze nieuwe klok showen! Vandaag gekocht en super blij mee :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:26

Mooie klok hoor!

Haha ik kan me dat heel goed voorstellen Wieldop, even opladen!

Judith, dat chalet was inderdaad heel vies!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:42

Thnxx!

Wat erg als mensen het zo smerig achterlaten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:40

Coole klok! Welke kleur heb jij op de muur Collendoorn? Of heb ik daar overheen gelezen?

Heb hier al veel verschillende mooie dingen gezien, heerlijk zo inspiratie opdoen :D .

Hier is net het voorlopig koopcontract getekend door alle partijen en wij hebben in principe onze financiering rond.
Blijkbaar waren wij nog een van de eerste die dit geregeld hadden voor de bouwvak.
In september worden pas de volgende contracten getekend. En dan is het wachten tot 70% verkocht is voordat ze überhaupt iets gaan doen. Ze zaten nu ongeveer op 50% en hadden nog wat opties staan zei de makelaar.
Ben heel benieuwd.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:38

Grappig klok Collendoorn!

Hopelijk hebben ze snel de 70% bereikt Josien.

Bij ons is de electriciën dinsdag al weer begonnen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:46

Spannend Josien! Hopelijk kunnen ze snel beginnen.

Ik zag van de week in een nieuwbouwwijk dat ze wel aan het werk waren met de infrastructuur. Maandag beginnen de bouwvakkers weer! *\o/*

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:50

Mooie klok Nanda! En leuke kleur op de muur!

Josien gefeliciteerd! Nu duimen dat de andere 20% ook verkocht wordt.

Zo, wij zijn verhuisd!
Ik lig nu heerlijk wakker te worden in onze nieuwe kamer, het voelt nog een beetje onwerkelijk.

Er moeten nog een paar kleine dingetjes gedaan worden maar het grootste gedeelte is helemaal klaar.Afbeelding
Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:34

Collendoorn, dat scheelt zeker dat je een oom hebt die dat kan! Helaas hebben wij dat niet. Heb nu maar een bericht in de bewoners groep gezet, wie er ook interesse heeft in renovliesbehang, zodat we misschien collectiviteitskorting kunnen regelen, wie weet levert dat wat op.

Mooie klok! Zulke dingetjes kunnen het net even af maken he!

Josien, succes met wachten! Wij hebben dat ook gehad, dat wachten tot 70 %.... Bij ons hadden ze toen ook opeens besloten om het project weer in fases te gaan opdelen, waardoor elke fase 70% moest hebben :( ... Wachten duurt lang! hopelijk doen ze dat bij jullie niet en is de 70% snel verkocht!

Wat verschillend dat sommige bouwvakkers nu alweer aan het werk zijn, bij ons beginnen ze pas 22 augustus weer :oo ...

JoyceXlyn, wat gaaf dat jullie verhuisd zijn! goed geslapen het eerste nachtje?
Mooi geworden zeg! Gave kleur op de muur dat groene, wij willen ook zoiets :D , dus kan alvast zien hoe dat staat!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:28

Spannend josien!! Maar dat zal wel goed komen als het nu al 50% is.

Ik zou het kleur nr niet weten uit mijn hoofd dan zal ik even de pot moeten checken. Maar ze noemden het "oversteken"
Het is lichtgrijs met blauwe ondertoon.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:50

Helaas, ze beginnen bij ons toch ook pas de 22ste weer...

Mooi geworden Joyce!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:19

Nooit gedacht dat we ook nog wat aan de trap zouden moeten doen :=

Josien hopelijk zitten jullie snel op die 70%!

Joyce wat leuk dat jullie nu over zijn. Ziet er mooi uit zeg! Mooie kleur op de muren ook.

Bij ons zijn ze deze week alweer begonnen :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:54

En, bij iedereen weer gestart met de bouw?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:24

Hier zou voor fase 2 a en b de eerste paal in augustus de grond in gaan (wij hebben c, dat zou december zijn), maar er gebeurt nog vrij weinig hier helaas.

Wel gisteren bij de aangesloten keukenzaak een tekening voor de keuken laten maken en een deurtje + blad uitgezocht. Incl apparatuur kwam de keuken op 10.000 euro :oo Hij is dan wel exact zoals ik hem zou willen hebben en er zit best een duur blad op ook.. Maar jeetje wat een geld. Ook nog maar even langs wat andere zaken, kijken of die het goedkoper kunnen regelen. Ik ben er wel helemaal verliefd op, dat is de ellende :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:34

Ja, hier zijn ze weer gestart!

Ze hebben meteen dinsdag de 2-onder-1 kapper neer gezet :D , blij mee want wij zijn de volgende *\o/* ..
Nu wachten op de brief met daarin de datum dat die geplaatst word!

Zo langzamerhand komt het wel iets dichterbij nu, vanaf datum dat die geplaatst word nog 6 weken wachten!!!
Gaan ook zo langzamerhand weer wat dingetjes regelen, is beetje stil geweest bij ons, maar nu moeten er nog wel wat dingen gekocht worden en geregeld worden.

Ah liesje89, wat vervelend dat er nog niks te zien valt... Word je niet op de hoogte gehouden qua brieven etc? Of anders eens een belletje wagen, dan weet je beetje waar je aan toe bent? Of de planning nog gehaald word?

Wij hebben uiteindelijk ook 10,000 voor de keuken betaald :$ ... Was niet echt de bedoeling, maar hij is nu wel zoals we hem beide willen hebben. Eerst was die goedkoper, maar waren we er beide niet echt heel blij mee hoe die eruit zag.
Het is even slikken, maar vind een keuken wel belangrijk, bij ons staat die open in de keuken/woonkamer, dus hij moest wel bij het geheel passen.

Kan je er niet nog wat vanaf krijgen? Of montage gratis ofzo? Dat scheelt al wel een beetje.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:07

Ja, gaan we nog wel proberen hoor! We wilden nu vooral voor de opstelling e.d. een tekening hebben omdat we dat binnenkort al door moeten geven aan de bouwer. Met de opstelling zoals we gisteren hebben besloten zijn we meer dan tevreden, dus dat is iig geregeld nu.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:26

Keuken was bij ons 9000. Maar daar heb ik dan wel nog wat op af kunnen dingen. Origineel was die wel wat duurder.

Bij ons zijn ze ook bezig. Bij de eerste twee blokken zit het dak erop dus komende week hopelijk bij ons ook :j wel jammer dat de zolderverdieping de hele bouwvak verregend is

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:20

Spannend allemaal! Goed begin dus na de bouwvak

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:43

Geweldige foto's en verhalen weer :D Vandaag starten ze bij ons weer als het goed is. Onze tuin was al zo goed als klaar rond de fundering want het onkruid stond 30 cm hoog :=
Onze keuken was ook duur, maar we hadden er wel enorm lang voor gespaard! En mijn vriend heeft ook nog goed kunnen afdingen gelukkig.
Ik ben super benieuwd hoe het bij iedereen verder gaat weer ^^

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:15

Vind een keuken van 10.000 nog best mee vallen... Onze keuken was 17.500 alles bij elkaar .

Moet overigens nog steeds een foto plaatsen hier van ons huis.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:42

Holy moly! Wat hebben jullie allemaal gedaan dat hij zo duur was dan?

Die van ons was 8500 euro.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:20

Onze keuken zit ook tegen de 17.000. We hebben heel hard gespaard voor een eiland :)

Ze zijn weer begonnen na de bouwvak!
Afbeelding