Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 05:47

Goedemorgen allemaal.
Die kalender ziet er wel erg gaaf uit.
Wij zijn gisteren al best lekker opgeschoten. Beneden is al het behang er af. Ook zijn de mannen al flink aan het slopen in de badkamer. Het bad en een groot deel van de tegels zijn eruit.
Mijn vriend was nog geen 5 minuten bezig en het eerste bloed vloeide al haha

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:19

De kalender is zeker gaaf, maar zal hij zo mooi blijven? Als je er, volgens mij, drie ker wat hebt opgeschreven (en hebt weggehaald) heb je dan niet overal 'krijtspul' zitten?!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:21

Ja dat zie ik dus op mijn wc deur: er zit een mooie laag op en je kunt er ook goed op krijten. Maar ook als je het met een schone natte spons afveegt blijf je het zien.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:25

Ash_ schreef:
Ff overleggen met vriendje :P Vind de prijs ook meevallen

Wij hebben toen stad en land afgezocht naar zo'n klok.
Klokken van 100erde euros. en uiteindelijk vond ik de perfecte klok bij de blokker voor 15 euro :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:33

Vriend vind hem ook mooi. Gaan ook nog ff bij blokker krijgen en anders bestellen! !!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:36

Ik meld me hier ook, ik lees al tijdje mee. Mijn ouders zijn een (vakantie)appartement aan het maken in hun boerderij. Deze mag ik gaan huren. Ben nu nog studerende dus heb te weinig financiele middelen om "echt" het huis uit te gaan. Dus dit is een fantastische tussen oplossing, want ben er wel aan toe om wat voor mezelf te hebben. En zo heb ik ook nog eens de paarden aan huis :)

Omdat ik er toch een periode in ga, mag ik erg veel meedenken met het bouwproces en ondertussen ben ik ook mijn uitzet aan het bij elkaar smokkelen. Dus kan hier hopelijk veel leuke ideeën opdoen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:13

Kentaro schreef:
ash, heb je vriendlief al om?? :D

sonja, dat klinkt niet positief nee :P De ligging van het huis, van de schuur, de buren heb je zeg maar voor altijd en als je het nu al niet 'het' vind, zou dat echt zonde zijn! En als ik hoor wat je allemaal moest doen, zou het me ook niet verbazen dat wanneer je bezig was geweest, er nog meer tevoorschijn was gekomen :P

Als je de kalender op een bord zou doen, zou je het ook altijd nog ergens anders kunnen zetten/hangen wanneer je dat wilt!

juist dat is het dus ook nog eens, dat was hetgeen wat we zelf al zagen zonder er heel diep in te duiken...
dan wil ik niet weten wat er onder de oppervlakte nog mis was ;)
maar interieurtechnisch, wij zijn nu kleedloos...kleed werd echt een beetje mottig met onze kleine blaffert die er niet zo voorzichtig mee is (waar wel mee)
nu nog bedenken of er een nieuw kleed komt en wat voor 1...vind laminaat alleen een beetje kaal ?

de kalender vind ik wel leuk, zou ik hier nog wel kunnen doen als test...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:46

Wij hebben er voor gekozen geen kleed meer te nemen. Ik blijf het mooi en warm vinden, een kleed, maar het 'gemak' nu vind ik toch fijner (ook 2 honden :D )
Je zou er nog voor kunnen kiezen om een kleed te laten maken van zeg maar 'gladde' vloerbedekking. Dat is relatief makkelijker schoon te maken dan een (hoogpoliger) kleed!?

elpatcho, wat een gave oplossing zeg!!! Klinkt echt ideaal!

ash, super dat je vriend de klok ook mooi vindt! Was vandaag bij de Intratuin en daar hadden ze er ook 1. Maar vond die van jouw foto een stuk mooier!

Marjan1984, sorry, maar bij je laatste zin 'Mijn vriend was nog geen 5 minuten bezig en het eerste bloed vloeide al haha', kreeg ik toch heel even andere ideeen................... _O-

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:10

Haha nou je het zegt. Het staat er wel een beetje stom he.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:56

Die kalender is best gaaf!

Een mooie klok vinden is echt een ramp als je niet te veel geld wil uitgeven. Wat kunnen die dingen duur zijn. :+

Ben flink aan het schilderen geweest en het begint langzaam ergens op te lijken. Als het af ik plaats ik wel foto's! :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:44

Een klok moet je echt tegenaan lopen, wij hebben ook wel een half jaar naar een klok gezocht. We wilden een grote klok die aan bepaalde eisen voldeed en mocht zeker niet te duur zijn.
Uiteindelijk is dat gelukt maar het heeft wel wat tijd gekost :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:36

Kentaro, idd , zonder kleed is lekker makkelijk, kleed wat we hadden was een cheapo van de kwantum, mijn moeder heeft exact dezelfde, die ziet er nog strak uit, ook met hond... maar dat is een bijna 14 jarige golden retriever die sowieso eigenlijk op wat bossen haar het huis heel laat in al die tijd dat ie er al rondhuppelt.
hier stuitert het 24 uur p/d rond als ie zijn buien heeft ;)
voorlopig maar even zonder, hij is toch als een dolle in de rui :roll:
en mettertijd idd een glad kleed,

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:25

Hier een fanatieke meelezer:

even over die schoolbordverf, de kwaliteit daarvan verschilt heel erg, sommige zijn goed afwasbaar, andere een stuk minder. Btw je hebt tegenwoordig ook whiteboardverf, dat zou ook erg leuk zijn om zo'n bord mee te maken!

*kruipt weer in de meeleeshoek*

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:11

Ook hier een meelezer met een vraag.
Ik kocht een tijd geleden een Karlstad bank en daar een voetenbank bij.
Bij de bank zit al een hoek, waar mijn voeten prima op liggen. Dus deze voetenbank staat nu eigenlijk maar te staan voor een raam, en ik twijfel of ik hem verkoop of toch houd...

Wat vinden jullie, staat het niet gek zo'n voetenbank voor het raam.

Afbeelding

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:12

nee hoor
je zou er een dienblad op kunnen zetten met accessoires?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:16

Dat is wel een idee ja.
Ik heb er laatst 1 gekocht, maar die staat nu op mijn salontafel (palet). Ik heb nogal een vreemde combinatie van spullen in mijn huis staan, wat ik leuk vind, maar wat lastig matcht.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:16

Je kunt daar mooi een (groot) dienblad op zetten of een letterbak! :)

Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:50

Ik heb even foto's gemaakt. *-:)

Ik heb 1 antraciet muur, waar onder andere dit 'nonnenkastje' tegenaan staat. Daarnaast staat nog een witte eettafel.
Afbeelding

Ik heb 2 witte kanten, waarvan aan 1 zijde de keuken en aan de andere zijde ramen van boven tot onder en openslaande deuren naar het balkon. Daar tussenin vond ik het te krap voor nog een kast, dus heb ik van die Ikea planken opgehangen.
Afbeelding

De andere kant is geel :+
Het tv-kastje kocht ik op marktplaats en heb ik op een dwaze middag groen geverfd, dat moet nog eens een andere kleur worden.
Afbeelding

Een bijzettafel naast mijn bank en mijn eetkamerstoelen heb ik blauw geverfd, ik wilde blauw en geel als basis gebruiken. Maar ik besefte me ineens dat dat wel heel erg Ikea zou zijn :Y)
Dus toen werd het geel met... alles wat ik tegenkom.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:31

Saskia ik zou er idd een dienblad opzetten, vind het juist wel leuk staan! En als je er last van hebt zet je 'm gewoon een tijdje in het rommelhok :+ Mooi dat geel!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:43

Ik vind die poef leuk voor t raam! Gaaf die letterbak :)

Vabdaag een ander soort inrichting gedaan :) mijn trouwjurk doorgepast! Wauw 10 kg minder maakt m nog mooier

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:15

PSM gaat die 10 kilo minder nog lukken? Wanneer ga je trouwen?

Ik vind die letterbak wel errug groot -en de tafel errug mooi maar dat valt een beetje weg door de letterbak.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:49

Dat is al gelukt kristie :) 11 juni ga ik trouwen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:57

Die letterbakfoto is helaas niet van mij, maar die heb ik via Welke.nl :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:53

saskia, wat mooi gedaan zeg!! Ik zou zo zelf nooit voor de gele kleur gekozen hebben, maar wat komt dat mooi uit zeg!
Een dienblad voor erop is zeker een goed idee!
Als je er van houdt, zou je er ook een pluche hond of kat op kunnen leggen :D

sonja, we liepen vandaag door een woninginrichtingszaak. Kwam daar weer allerlei mooie kleden tegen. Maar heb toch maar weer aan het praktische gedacht :)
Vandaag was er bij ons op het dorp een open dag op een zuivelboerderij. Erg leuk! Hele tijd ook met de boer staan praten. Hij had een koeienkleed op de vloer in het kantoor liggen. Ik heb dat altijd zonde gevonden en me afgevraagd of dat wel mooi kon blijven :o Hij liet zien hoe goed het er nog uit zag en het lag al ruim een jaar op de grond!! Zoiets zou ik ook wel heel gaaf vinden voor op de vloer!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:07

Ik vind dat geel heel leuk, ik zou het zelf nooit hebben bedacht. Heb toevallig een hele grote bloempot in ongeveer die kleur (net iets feller denk ik) gekocht. Dat vond ik al gewaagd ;) . Ik vind dat groene kastje btw juist erg mooi, hele leuke kleur.

Ik heb een kleed van geitenhuid, hij ligt al zeker 3 jaar, en mijn hond is er inmiddels 2 jaar en hij ziet er nog steeds super mooi uit. Ik heb vandaag ook weer staan azen op een koeienhuid, ik vind het echt heel mooi. Het enige nadeel wat ik vond is dat het de eerste tijd nog stinkt. Maar ik heb hem een tijdje laten (ont)luchten op de logeerkamer.

Na een rondje woonwinkels begint het wel weer te kriebelen om me bezig te houden met de inrichting in plaats van het grovere verbouwingswerk.
Ik heb stoelen voor aan de eettafel getest en ik heb een lamp gekocht voor boven diezelfde eettafel...
Afbeelding

Afbeelding