Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:43

Ik heb van de Lidl gesneden stukjes varkenshaas meegenomen, 250g voor €2,99 geloof ik en ze zagen er heel goed uit! Heb een receptje liggen van spiesjes met aardappeltjes uit de oven en geroosterde zoete uitjes en gepofte cherrytomaten. Maak ik voor mezelf kipspiesjes en voor manlief spiesjes met varkenshaas :)
En heb me een bakje salade met rivierkreeftjes meegenomen, die vind ik altijd wel heel lekker. Bij de Ah hebben ze die ook, maar veel te duur. Kwam ze nu inderdaad bij het paas-assortiment van Lidl tegen en gelijk eentje meegenomen, kostte € 1,79. Ook niet heel goedkoop, maar voor een keertje.

arabcarla

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:49

Ja ik zit ook al te brainstormen voor het paasmenu. Me ouders komen dus heb meteen 4 personen, wellicht nog 2 vriendinnen dus heb dat uiteindelijk 6 personen. Wat ik nu heb bedacht is:

Quiche
Frisse pasta salade
Mosterdkip met sperziebonen en gebakken aardappeltjes
Romige biscuit rol
Eigengemaakte paastaart
Eierbroodjes.

Dit dan een beetje verdeeld over de 2 dagen... voor in de middag en dan word er 1x besteld bij de pizzaria of chinees, dat betalen me paps en mams :-)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:55

Pijnboompitten koop ik bij de xenos!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:03

ja xenos zit bij mij echt niet in de buurt.
Heb een lidl/ aldi/ deen, jumbo en ah moet ik ff voor rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:49

HelmerG schreef:
Ik heb van de Lidl gesneden stukjes varkenshaas meegenomen, 250g voor €2,99 geloof ik en ze zagen er heel goed uit! Heb een receptje liggen van spiesjes met aardappeltjes uit de oven en geroosterde zoete uitjes en gepofte cherrytomaten. Maak ik voor mezelf kipspiesjes en voor manlief spiesjes met varkenshaas :)
En heb me een bakje salade met rivierkreeftjes meegenomen, die vind ik altijd wel heel lekker. Bij de Ah hebben ze die ook, maar veel te duur. Kwam ze nu inderdaad bij het paas-assortiment van Lidl tegen en gelijk eentje meegenomen, kostte € 1,79. Ook niet heel goedkoop, maar voor een keertje.

Die rivierkreeftjes hebben ze bij ons vast in het assortiment :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:04

Blingh schreef:
HelmerG schreef:

Die rivierkreeftjes hebben ze bij ons vast in het assortiment :j

ooh dan moet ik na de pasen eens mijn ogen goed openhouden hihi..
Dacht dat dit speciaal voor de pasen alleen was, aangezien het dus ook daar allemaal bij de andere paasproducten in de koeling geplaatst was.. Maar de ligging van producten heeft vaak niks te zeggen ben ik achter gekomen. Afgelopen zaterdag een netje plantuien meegenomen, ja ik had het kunnen weten aan de naam te zien, maar ze lagen bij de gewone uien bij de groenten enzo en ik had zoiets van oo wat leuk die kleine uitjes daar kun je vast wel een gerecht leuk mee opfleuren.. kom ik er thuis via google achter dat ze dus echt voor te planten zijn hahaha.. wist ik veel!.. had het dan niet daar gelegd maar ergens anders in de winkel. :') achja, heb af en toe nog steeds last van zwangerschapsdementie ook al is de bevalling al 6 weken geleden hahaha.. toch nog vaak in de war dus :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:59

Meid, ik ben ruim 3 jaar geleden bevallen en heb nog steeds een kop as een zeef. Geen gein!! Heb al bloed laten afnemen etc, maar niks aan de hand. Ik hoor meerdere meiden erover. :o Dus sorry.........je bent er voorlopig niet vanaf -O-

Rivierkreeftjes, goed idee!! Morgen of donderdag even terug naar de Lidl. Kan ik nog wat meer lekkere dingen aanschaffen. (en wat pijnboompitten :Y) )

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:26

Bij Appie hebben ze een mix van pijnboompitjes zonnebloempitjes en andere zaden, die is een stuk goedkoper
dan de pure pijnboompittenmix.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:30

Ja maar als je ergens alleen pijnboom doorheen wil/moet hebben......

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:34

Ik had zo mazzel vandaag. We hebben eerst bij de lidl boodschappen gehaald, ik was ongeveer 30,- kwijt en toen nog door naar de ah. Daar kwamen we de vader van mijn vriend tegen en die heeft de boodschappen voor ons daar betaald. Scheelde ons weer 30,-, dat is nog eens bezuingigen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:42

Die vegaballetjes zijn maar tm woensdag( vandaag dus) in de reclame

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 02:12

Ik lees al een tijdje mee, omdat ik het erg interessant vind en ook dringend moet bezuinigen sinds ik op mijzelf woon.

Maar ik ben net als velen heel gek op verse sapjes. Ik heb een sapcentrifuge gekocht en koop wekelijks op de markt allerlei fruit die ik dan per dag erdoor heen gooi. Iedere dag vers sap en niet duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:58

Verse sappen zijn heerlijk! Nu maar een euro bij de AH dus mag er deze week wat extra ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:07

Wenkelover, kijk dat is nog eens voordelig!! Lieve vader!

Jammer dat AH hier tever rijden vanaf is. Sapcentrifuge moet ik nog even voor sparen. De staafmixer van Lidl ziet er in ieder geval goed uit en ga ik de komende dagen even proberen met een soepje.
Daar zou ik in ieder geval wel een soort van shake kunnen maken met yoghurt en fruit toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:17

Gaat wel hoor met een staafmixer

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:38

Bij de Lidl zijn de verse sappen deze week €0, 89 :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:12

Zo...precies 60 euro kwijt deze week.
En daar zit ook het paaseten allemaal bij, valt me nog mee.
Wij hebben ons weekbudget van 50 naar 60 euro verhoogd.
Ik redde het echt niet meer met 50 euro in de week, en zo duur leven wij niet eens.
Maar je ziet dat ze bij sommige dingen de prijsjes hebben verhoogd.. -O-

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:32

Nog een tip voor bij de AH, als je boodschappen doet voor dezelfde dag, kies de producten die in de bonus zijn én een 35% korting sticker hebben! De 35% korting gaat van het normale bedrag af, en niet van de bonusprijs.

Zo had ik gister een maaltijdsalade die normaal 4,99 was, in de bonus 2,99 en met 35% korting sticker maar 1,25 euro!! En de verse sappen zijn op deze manier maar 0,30 euro! :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:37

Maar NieneWiep, je zegt net dat de 35% van het normale bedrag afgaat.. Volgens mij geldt de bonus dan niet meer. Dat heb ik namelijk wel eens gehad met die verse pizza's!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:11

Naath86 schreef:
Maar NieneWiep, je zegt net dat de 35% van het normale bedrag afgaat.. Volgens mij geldt de bonus dan niet meer. Dat heb ik namelijk wel eens gehad met die verse pizza's!

Dat had ik eigenlijk ook verwacht, maar ik dacht ik probeer het gewoon. En ik heb toch echt maar 30 cent voor de smoothie en 1,25 voor de salade betaald gister! De cassiere gaf op de kassa aan op welke artikelen een sticker zat, en de kassa heeft het op deze manier verwerkt. Niet slim van de AH, maar wel heel voordelig voor ons. :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:18

haha....dat hadden wij een keer gehad met kleren van de H&M.
Stond er een meisje achter de kassa die er volgens mij nog niet zolang werkte.
Waren babykleertjes in de uitverkoop.
De H&M had de 50% al in de kassa gezet,maar dat wist zij dus niet en doet er vervolgens nog 50% vanaf :=
Ik had al uitgerekend wat ik moest betalen,maar dit was dus lager uitgevallen.
We vonden het maar vreemd en bij de uitgang heb ik nog eens naar de kassabon gekeken en toen kwamen we erachter.
We zijn niet terug gegaan...eigen schuld hoor,had ze maar beter moeten kijken :o

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

Het is standaard bij de AH. Alsniets in de bonus is, er zit een 35% sticker op dan gaat die 35% over het gehele bedrag eraf. Dus van de originele prijs gaat eerst de bonus af en dan nog eens 35% af

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:23

Douraque schreef:
Het is standaard bij de AH. Alsniets in de bonus is, er zit een 35% sticker op dan gaat die 35% over het gehele bedrag eraf. Dus van de originele prijs gaat eerst de bonus af en dan nog eens 35% af

Yep, dit is altijd zo. Bonus en 35% wordt beide verrekend als je toevallig een bonusproduct hebt met 35% sticker erop.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:24

Douraque schreef:

Bij mij ging dus van de originele prijs eerst de 35% korting af, en daarna nog eens de bonuskorting. Dan bespaar je dus meer dan andersom. :Y) Maar het lijkt mij dat het overal hetzelfde gaat, want de kassa's werken hetzelfde toch?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:24

NieneWiep schreef:
Douraque schreef:

Bij mij ging dus van de originele prijs eerst de 35% korting af, en daarna nog eens de bonuskorting. Dan bespaar je dus meer dan andersom. :Y) Maar het lijkt mij dat het overal hetzelfde gaat, want de kassa's werken hetzelfde toch?

Is overal hetzelfde ja, de kassa systemen zijn in elke winkel hetzelfde :)