Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:36

Ja makkelijk!!! Denk dat je niet eens aan de 30euro komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:39

Dat zou top zijn.. deze week zitten we best krap dus elke euro over is mooi meegenomen! Is het misschien verstandig om ook de aardappelen bij de Lidl te halen of hebben jullie daar minder goede ervaring mee?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:44

Geen idee..... kom 80% bij de AH en verder bij de Dirk. Kom nergens anders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:46

Mijn lijstje:

Ma: rijst, vissticks en pompoen met kruidenkorst 
Di: gevulde pasta met pesto en pijnboompitjes
Woe: chocoladefondue (marshmallows, koekjes, ananas)
Do: Erwtensoep 
Vrij: Pizza met kaas, salami, champignons en ananas

Boodschappen op maandag: yoghurt, appels, (cherrytomaatjes)
Boodschappen op vrijdag na examen: champignons, courgette, tomaten, brood. 

Beetje een snel eten menu ivm examens. Bijna alles al in huis liggen. Morgen eindelijk een deel pompoen uit de vriezer opeten, kijken of zo ook lekker is. Dinsdag gevulde pasta, ik denk dat ik er nog cherrytomaatjes bij doe. Dan de fondue gewoon simpel terwijl ik m'n samenvatting leer en erwtensoep lekker makkelijk uit blik. Vrijdag pizza, hopelijk niet als troostvoer :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:46

Ik kwam eerst altijd bij Jumbo maar sinds ik bij AH winkel vind ik dat zo een rot winkel.. en volgens mij ben ik daar vaak duurder uit :(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:48

Hier gaat de C1000 op 2feb dicht om op 20 feb open te gaan als Jumbo, ik ben erg benieuwd!
Ik kom nu bijna nooit bij de C1000 maar altijd bij de AH.
De C1000 wordt nu al niet meer aangevuld dus allemaal lege vakken, op 2 feb zelf zal vrijwel alles met 50% verkocht worden. Misschien als ik vroeg wakker ben dat ik nog wel even naar binnen hobbel. Wie weet valt er nog wat in te slaan voor mn verjaardag :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:48

Ik ga altijd naar de Ap en bij uitzondering een keer naar de Jumbo, C1000 of Aldi. Jumbo zit wat verder weg en bij Aldi en C1000 vind ik de kwaliteit/aanbod van producten minder en sowieso winkelen ze minder fijn.

Maar ik denk dat je het zeker met 50 euro redt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:54

Thnx ladies!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:06

Hebben jullie een recept voor lasagne met spinazie?
Klinkt goed, zag het namelijk op de vorige pagina.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:16

Ik maak altijd lasagnette met spinazie... spinazie, gehakt en rode saus met veel kruiden. Tot slot een laagje kaas er omheen. En dan in de oven. Heerlijk! Je kunt er ook champignons en cashewnootjes door doen, maar daar hou ik zelf niet zo van.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:16

Leonie, ik heb dit recept ter inspiratie gebruikt http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... rq=lasagne
maar ik heb em 'vriend proof' gemaakt want die lust niet alles zomaar.....

(ik heb eigenlijk gewoon gebruikt: verse lasagnebladeren, verse groene pesto, verse pastasaus, doos spinazie, 500gr gehakt, kookroom en geraspte kaas)
we eten er 2x van :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:17

Sheran schreef:
Ik maak altijd lasagnette met spinazie... spinazie, gehakt en rode saus met veel kruiden. Tot slot een laagje kaas er omheen. En dan in de oven. Heerlijk! Je kunt er ook champignons en cashewnootjes door doen, maar daar hou ik zelf niet zo van.

Hoe maak je de lasagnette? Gewone lasagnebladen in stukjes breken of anders?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:17

Top, dankjewel! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:19

Je kunt lasagnette kopen :). Lasagnebladen in stukken breken werkt niet zo heel goed, want die plakken snel aan elkaar en dan koken ze minder goed. Het kan wel met andere pastasoorten, maar met lasagnette vind ik het het lekkerst :)

Bij AH is nu een kant-en-klaarpak lasagnette (van Knorr) 1+1 gratis :). Daar zit dan ook al de saus bij.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:40

Die lasagnette brand bij mij altijd aan aan de bovenkant, iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Want daar wordt het niet lekkerder van. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:48

Je moet ervoor zorgen dat de lasagnette er niet aan bovenkant bovenuit steken, maar dat ze lekker onder de saus zitten. Een laagje kaas bovenop leggen helpt ook!

Ik heb net iets lekkers gemaakt, onderwacht :P. Ik maakte een salade van wat restjes. Het is een soort andijviesalade geworden. Er ging in:

- andijvie
- blokjes kaas
- fusilli (pasta)
- gezouten pinda's
- tomaat
En als dressing gebruikte ik een mengsel van slasaus en balsamicoazijn. Het was echt heel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:50

Ik baal trouwens echt heel erg!
Woonde vlakbij c1000, waar ze lekkere aanbiedingen hebben vaak! Maar dat is nu een coop geworden :( dag aanbiedingen!
Dus nu maar vaker naar de Lidl/jumbo.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:51

Ik krijg het niet allemaal onder.
Zal er dan wel te veel groente in doen denk ik, volgende keer maar met wat minder proberen. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:53

Ja, en een beetje aandrukken :P. Bij spinazie heb je daar meestal geen last van trouwens, dat het niet goed onder komt te staan. Zeker niet als je diepvriesspinazie gebruikt, want dat is al vrij soppig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:58

Ik knijp spinazie altijd helemaal uit..... anders wordt het zo een waterig papje :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:46

In de oven kookt het meeste water er wel uit, en in de lasagne komt ook nog een deel te zitten :).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:06

Ja dat vind ik dus niks in de lasagne.......... ik wring het ook zo ver mogelijk uit. Anders wordt de lasagne veel te veel prut ipv lekker stevig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:44

hier ook liefhebbers van uitgeknepen spinazie in de lasagne :D

ik heb net een rondje AH gedaan, eind van de week gat ie 10 dagen dicht ivm verbouwen, de drogist is pas al Etos geworden , die zit in een geheel nieuw neergezet stuk van het pand, de gall is toen ook verbouwd en nu gaat de Aps dicht zodat ze daar de boel kunnen afwerken en iets vergroten (er is ook nog een heel stuk bijgebouwd tijdens de bouw van de drogist)
maar ja, dat betekend dus opruiming en heel veel 35% stickers,
ik had een lijstje van origneel 52,38
met 11,28 bonus korting van de lenor, appelsientje en leverworst voor vent.
en 9.89 stickerkorting op sapjes, hondenkoekjes, marinade van faja lobi, pindasaus , maatschepjes en een 4,5 kg zak rijst
waardoor ik uiteindelijk 31,21 heb betaald, tis ook eigenlijk allemaal voorraad op de worst na en twee blikjes ES drinken , die laatste is ook de enige zonder sticker of bonus korting.

ik ben wel bang dat ik van de week de gewone boodschappen eerder moet doen, want ik denk dat er op zaterdag (laatste dag voor die sluiting) een hoop niet aanwezig is en ik heb zondag verjaarsvisite voor vent over de vloer.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:23

Ik vond dit topic omdat ik op zoek was naar goede (geld)bespaar tips. Ik denk altijd van mezelf dat ik best zuinig leef, maar ik hou vaak nog een stukje maand over als mijn geld al op is.
Wat zijn dingen met boodschappen waar je goed op kunt besparen?

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:39

Ik ga als alles meezit volgende week de boodschappen halen voor mij zelf. Aangezien ik net geopereerd ben kan ik het nog niet zelf en zit ik tijdelijk bij me ouders in huis.

Ik haal meestal voordeel vlees verpakking waar er 6 inzitten maak ik thuis los verpak het in boterham zakjes per stuk en ik heb voor 6 dagen vlees. Grote pot groente bv spruiten doe ik s'avonds koken en dan eind van de week de rest op warmen. Ik schil meestal aardappels voor 2 dagen. 1 dag gekookt volgende dag opbakken. Ik had voor mijn operatie een witte kool, spits kool en een rode kool gekocht. Die heb ik alle 3 klein gesneden en vervolgens 1 voor 1 afgekookt en in zakjes gedaan in de vriezer. Ik ben maar alleen maar zo die ik het altijd. Ik moet het doen €100,- in de maand. Heb een uitkering en moet echt uit echt uitkijken met wat ik haal. Meestal Aldi en Jumbo maar leuke aanbiedingen AH.