Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:10

mwah, kleinigheidje ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:58

manzano schreef:
Nou ik heb kunststof kozijnen, dus ik geloof dat ik daar sowieso maar uit de buurt blijf met een brander _O-

neuh, in jouw geval zou ik idd maar uitkijken met een brander...wij gaan wel maar gewoon de kozijnen aan de voorkant opnieuw verven , glas is ook al uit 76, dus ben benieuwd of het er tegen kan :')
de technische dienst van de woningbouw stelde het nog net niet zelf voor zeg maar of we de kozijnen voor niet overnieuw moesten schilderen en dat je ze wel erg mooi kaal krijgt met een brander , maar dat we wel moesten uitkijken met te lang op 1 plek blijven zitten :+
dat was een paar dagen nadat we te horen kregen dat die ventilatie strip pas bij nieuwe kozijnen of bij vervangen ramen door schade in de planning zitten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:50

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:35

Ik heb nog 2 mooie hanglampen te koop op marktplaats leuk voor boven de eettafel

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:43

Leuk topic dit, tijdje geleden ook gevolgd maar weer vergeten. :D

Demz ik vind je interieur leuk! Wij hebben trouwens ook veel expedit kasten haha. Leuk zo om het bed heen.
Mag ik vragen waar je die leuke stoelen/fauteuils vandaan hebt?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:45

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ons huis nu waard is.. In hoeverre neem je bijv. vloeren, wandafwerking, uitbouw, badkamer, keuken en tuinaanleg mee in die waardebepaling. Niet 1 op 1 natuurlijk.. maar..?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:49

Suus, ga er maar vanuit dat dit je eigen woongenot is en bijna geen effect heeft op de waarde van je huis :n

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:50

Zeker in deze tijd niet meer.... misschien is het op papier wel meer waard geworden maar het is op het moment toch wel een beetje 'wat de gek er voor geeft'

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:54

Eens met Marley :j
Het is nog steeds "slecht" voor je huis als je niks aan dat soort dingen doet, maar om nou te zeggen dat je er winst van gaat krijgen tegenwoordig...neuh... :n

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:57

Geen winst, snap ik.. maar dat soort dingen mag je toch qua waarde hopelijk wel gedeeltelijk bij de kale v.o.n. prijs optellen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:58

Een woninguitbouw is wel waardeverhogend, je vergroot immers het aantal m2
Of het ook winst oplevert is ander vehaal.

Tja en badkamer/keuken, dat hangt vooral af van de staat die erin zat, maar meestal is de waardeverhoging een schijntje van de kosten.

Hoe groter het verschil voor/na in objectieve zin hoe meer kans op waardeverhoging.
Wij hebben in de top van de markt (2005) een uitgewoond huurappartement gekocht en op zich ook alleen maar dingen als muren, keuken en badkamer gedaan, maar dat verschil was zo enorm dat er vorig jaar nog steeds een enorme overwaarde op zat.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:59

Gaat om nieuwbouw, waar geen keuken of badkamer in zat :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:00

Dan is dat altijd waardeverhogend haha.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:05

Het ligt er ook een beetje aan of je je huis voor een leuk prijsje hebt kunnen kopen, of je je huis nu hebt gekocht of jaren geleden...
Ik heb het idee dat je nu geen huis meer hoeft te kopen en daar nog winst op kunt pakken :n
waardeverhogend zal het op papier vast wel zijn :) een huis zonder keuken/badkamer is minder waard dan een huis met goede keuken/badkamer.
Maar voor de verkoop..... zal het weinig doen denk ik....
(ik hoef bijvoorbeeld al geen huis met nieuwe keuken/badkamer, ik wil alles eruit hebben en zelf iets uitzoeken naar mijn smaak. Ik zal dus ook niet meer willen betalen :) )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:16

Of je nog winst kan pakken hangt sterk af van de toekomst. Je moet dat toch over een termijn van 5 tot 10 jaar bekijken. Geen idee wat de markt dan doet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:19

Precies.
Wij gaan echt niet verhuizen: we zitten hier prima en ik zou nu niet de stress willen hebben van mn huis kwijt moeten.
Aan de andere kant: als wij overwaarde gehad hadden, dan hadden we ondertussen wel een nieuwe keuken gewild, maar helaas... Dus nouja, we doe het er gewoon mee. 't Is ook niet zo dat het in elkaar stort hoor, maar voor het mooie zou het fijn zijn :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:25

Dems wat ziet het er nu al ontzettend gaaf uit zeg!!

Nicolletje valt het geluid er tegen ja? Zit jij ook huur? Is het zo gehorig? Ik maak me ook zorgen namelijk over hetzelfde probleem, al best last van de bovenbuurman gehad.. eerst dacht ik het moet gewoon wennen. Maar ik ben niet de enige ben ik al achter gekomen. Hij woont er relatief kort(4/5 maanden). Gister met een van de bovenburen afgesproken om vrijdag even naar de woningbouw te gaan. Misschien dat hun wat invloed uit kunnen oefenen want ben echt niet van plan om om 3/4 uur snachts in mn piama naar boven te gaan als hij misschien van alles gebruikt heeft := Sinds ik dat gister afgesproken heb ik echt niets meer gehoord, zelfs vanacht niet dus ik denk dat hij niet meer thuis is geweest. Maar hij gebruikt drugs, rare vrienden over de vloer, muziek hard(werd er eergister om 4 uur gewoon wakker van.. en probeer dan maar eens te slapen). Bij de bovenburen wel eens aan de deur gstaan. Zelfs de bovenburen van zijn bovenburen hoorde muziek. Hij hoest super hard en je hoort hem ook gewoon praten.Wat gehorigheid kan ik mee leven maar als het boven mijn televisie uitkomt of ik kan niet rustig slapen. Dus ben heel benieuwd hoe het vordert…

Lillady ziet er mooi uit, benieuwd als het straks in de woonkamer staat! Twijfel je over de kwaliteit? Qua prijsverhouding zou je toch wel verwachten dat het veel beter zou zijn als ikea niet?

Teegee ook een mooie planning dus! Zou mooi zijn als je er daarna in kan!

Lorette verpesting van je hoekje, vind ik juist eigenlijk niet hoor? Waar zou je het hoekje anders voor willen gebruiken. En mooi licht voor het raam :) !

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:38

Ik ben dus sinds zaterdag overgehuisd. Gister zijn ook mn banken/kleed binnen gekomen :) .

Zal ff paar foto's uploaden die ik met m'n telefoon ff snel heb gemaakt. Woningbouw is volgend jaar van plan om m'n keuken/toilet en douche te renoveren. Anders had ik mijn toilet een leuk kleurtje geschilderd. Maar vind het zonde als ze misschien tegels gaan slopen kei lang bezig ben om de kleur over te schilderen omdat het dan geen geheel meer is :P Verder heb ik dus geen CV, staat ook nog op de planning maar nite duidelijk wanneer. Dus nog een gaskachel regelen.

Wat ik nu nog moet doen is plakfolie bij de 2 slaapkamers en nog aankleding. Ik ga sparen voor rolgordijnen in de woonkamer en een nieuwe eethoek.

Keukentje
Afbeelding

Zithoek, boven mijn bank komt een schilderij die ik al heb staan. Boven mijn tv wil ik nog iets met mijn witte muur. Ben erg blij met mijn kleed.

Afbeelding

Extra kamertje, past echt precies. Om de hoek kan ik een wasrek kwijt en zit een inbouwkast met m'n stofzuiger/handdoeken/linnegoed enzo.
http://1.media.hyves-static.net/1520844 ... 44232.jpeg

Douche, staat nu ook een prullenbak, handdoek haakjes, wasmand.
http://4.media.hyves-static.net/1520844 ... 44555.jpeg

Toilet
http://7.media.hyves-static.net/1520844 ... 44550.jpeg

Slaapkamer past echt precies :) Wel klein maar ben maar alleen en het is er lekker snel warm voor nu zonder dat er CV is en heb natuurlijk een extra kamertje.

Afbeelding

En de andere kant van mn kamer met mijn kast/spiegel.
http://2.media.hyves-static.net/1520844 ... 44209.jpeg

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:55

ChantalSmook schreef:
Dus nog een gaskachel regelen.

Jammer zeg, ik had best een mooie, en die heb ik weggegooid/ laten staan vorig jaar.

Met die eethoek kan je nu al wel wat :j Met krijtverf (Annie Sloan, Abbondanza) een kleurtje geven en nieuwe hoesjes maken.
Zo, of andersom, de stoelen verven:

Afbeelding

Of juist donkerder maken met beits

Afbeelding

ChantalSmook schreef:
Nicolletje valt het geluid er tegen ja? Zit jij ook huur?

Nee was dat maar waar.

Als je huurt heb je nog een poot om op te staan, woningbouw, buurtbemiddeling, enz.
Alhoewel de meest lawaaiige mensen bij mij in de straat wel huurders zijn.

Anders gezegd: de sfeer is een stuk rustiger in het rijtje koophuizen aan de overkant en bij mij is het allemaal huur, en het zijn allemaal toch wat... rare lui :o
Schreeuwen enzo, stampen op de trap midden in de nacht.

En alsof dat niet genoeg is heb ik last van de voetbalvelden, de kinderspeeltuin, opstijgende vliegtuigen, alle herrie waait gewoon mijn achtertuin in -O-
Ik heb hiervoor 500 meter verderop gewoond en daar nooit last van gehad dus dat is ronduit k u t.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:57

Kan me ook voorstellen dat als je nu last hebt van dingen dat je er meer op gaat letten :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:57

Ja dat is ook zeker waar, dat je toch 'er op gaat zitten' als het ware.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:12

Nog een tip, voor de shopaholics onder ons :list: :+

http://www.cadeaudepot.nl/informatie/

Citaat:
Wonen

Voor elk interieur en smaak is er op Cadeaudepot een passend cadeau te vinden... Laat je inspireren door onze kersttafels, slaapkamer en diverse stijltafels gemaakt door woonstylistes. Van modern design tot vintage antiek, van duurzaam linnengoed tot glitter en glamour.

•& klevering, mooie woonaccessoires
•Combitex, oude geschilderde legertafels en vintage meubelen
•Gewoon, woonaccessoires van vilt en katoen
•Hollandsche waaren
•Braxton
•Strand keukenlinnen via bijde dames
•Himla bedlinnen via bijde dames
•Beddinghouse linnengoed beddinghouse
•Little Diva via beddinghouse
•Zuiver, mooie woonaccessoires
•Kardol & Verstraten via beddinghouse
•Uitgeverij Snor, mooie, leuke en grappige boeken

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:14

Dus, Mootje, als jij nou dat weekend even je pinpas ( + code) aan mij geeft, dan zal ik er goed op passen :)) O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:24

Ik wilde zeggen 'er staat niets op', maar het salaris is net weer gestort :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:36

Nicole, hoe zit dat dan? Zit jij in een koopappartement tussen allemaal huurders? Lijkt me dat een drugsverslaafde geen koop heeft, of ben ik dan weer te bevooroordeeld? :P