Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:49

Ik kom even inbreken hier :D
Mijn vriend en ik hebben een leuk huis op het oog om te kopen. We hebben deze week een 2e bezichtiging en willen een bod gaan doen. Natuurlijk weten we nog niet zeker of het allemaal doorgaat maar we zien onszelf er al wonen en zijn in gedachten al aan het inrichten. Het huis is perfect, er liggen alleen witte plavuizen in met vloerverwarming.
Dat witte vinden wij dus niet mooi. We zitten nu erg in dubio welke kleur we wel willen. We willen wel weer plavuizen vanwege de vloerverwarming.
We neigen zelf erg naar houtlook, en dan een lichte kleur, maar dus niet wit.

Iemand ideeen wat leuk zou staan bij dit huis? Ben er zelf nogal slecht in en kan het niet goed voor me zien hoe het dan wordt.... misschien dat iemand van jullie er meer zicht op heeft.
Het gaat om deze woonkamer:

Afbeelding

anne_bento

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:51

Overigens houden we niet van zo'n drukke vloer als op de vorige pagina besproken wordt, we houden van 1 kleur :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:53

Ik heb mijn lampen in de slaapkamers op de centraaldozen zitten. Nji de ene kamer is dit ong. in het midden van het bed, in de andere kamer niet! (zitten precies in het midden van de kamer)!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:56

ja, het lichtpunt zit idd in het midden van de kamer, maar dan hangt de lamp dus niet helemaal recht boven het bed..

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:10

Leuk Susem, wij hebben die lamp maar dan met een crème kleurige kap :D
Wij hebben er twee op onze zolder slaapkamer hangen, in de nok van het dak zeg maar. Niet precies boven het bed. Eentje hangt wel aan de kant waar ons bed staat, de andere hangt aan de kant waar de wasmand enzo staat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:11

Hier de lamp in het midden van de kamer (ongeveer).
Anne_Bento: Denk dat een houtlook erg leuk zal staan :j Voor de kleuren zou je kunnen vragen in de winkel of je tegels mee kunt nemen om in huis met de juiste licht inval te bekijken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:30

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:51

@Anne_Bento: Leuk, spannende tijd voor jullie dus :j
Denk ook dat hout-look mooi zal staan. Nu vind ik het wat koud ogen, dat wit met grijs. Idd staaltjes meenemen zodat je ze in huis kunt bekijken, kan heel wat verschil maken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:43

We neigen zelf naar deze:
Afbeelding

Inderdaad maar wat staaltjes halen en dan gaan proberen.
Het kan net zo goed dat het hele feest niet doorgaat natuurlijk, we lopen al een beetje te ver vooruit misschien maar daar kunnen we niks aan doen :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:45

Ziet er mooi uit anneB
en groot gelijk, beetje positief denken kan geen kwaad toch! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:18

Mooi hoor die vloer! Vind het inderdaad ook erg koud met die witte vloer. Wij hebben ook voor plavuizen gekozen met vloerverwarming.

Wij hebben de lampen in de slaapkamers in het midden van de kamers.

Marley, iemand was op zoek naar koeienhuid i.v.m. maken van een poef. Weet zo even niet meer wie dat was :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:22

Anne bento: je kan natuurlijk de complete vloer opnieuw bedekken met iets, maar als je nu nog twijfelt over hoe en wat waarom dan niet eerst een mega vloerkleed of meerdere vloerkleden? Dan kijk je niet tegen dat tegeloppervlakte aan en kun je rustig bedenken wat je wil :)

Ik heb vandaag een rondje IKEA gedaan :=
Heb nu nieuwe gordijnen voor m'n dochter, opberg canvasbakjes voor in de Billykast waarin wij de schoenen hebben staan en ik besloot ter plekke om de wc te gaan pimpen :')
Nu hebben we donkergrijze/zwarte vloer, witte tegels tot de helft vd muur en daarboven geel stucwerk. Ik ga dat stukwerk lichtgrijs maken en ik heb deze dingen ter decoratie meegenomen:
Schilderijtje
Afbeelding
Vaasje
Afbeelding
Met 3 rozen in dezelfde kleuren als schilderij
Afbeelding
Geurkaarsje roos
Afbeelding
En als opbergsysteempje zo'n wandstangetje met bakjes eraan
Afbeelding
Afbeelding

Zoooo'n foute winkel, die IKEA :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:25

MamaMiesje schreef:
Anne bento: je kan natuurlijk de complete vloer opnieuw bedekken met iets, maar als je nu nog twijfelt over hoe en wat waarom dan niet eerst een mega vloerkleed of meerdere vloerkleden? Dan kijk je niet tegen dat tegeloppervlakte aan en kun je rustig bedenken wat je wil :)

Dat willen we eigenlijk niet....ten eerste vinden we vloerkleed niet mooi.. daarnaast willen we toch wel graag in 1 keer klaar zijn en alles meteen doen bij het verhuizen, anders weten we wel weer dat het er niet meer van komt :D
Nouja we hebben hopelijk nog genoeg tijd om erover na te denken en moeten gewoon eens wat vloeren gaan bekijken denk ik :)
Ik heb ook al gezien dat zo'n vloer vervangen ontzettend veel troep (stof enz) veroorzaakt, dan heb ik dat liever als we er nog geen spullen in hebben en nog niet in wonen.

Ikea is zo leuk haha! Ik kan er wel uren ronddwalen... Ze hebben echt afschuwelijke spullen soms maar toch ook wel hele leuke en praktische dingen! Kan wel zeggen dat ons halve huis uit Ikea komt geloof ik momenteel :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:28

Oh, ik vind de ikea echt altijd een verschrikking :=. Al die mensen, die loslopende en krijsende kinderen.. VOel me altijd net alsof ik bij de H&M loop hahaha. Maar eerlijk is eerlijk, ze hébben leuke spullen ertussen :j.

Pfff, mannen he.. Wat moet je ermee :D.
Ik kwam 2 pakken tegels tekort, omdat de badkamer de hoogte in is gegaan. De mannen het uitgerekend, dus ik gister 1.5 uur gereden om 2 pakken op te halen. Ben ik 's avonds aan het aftekenen en aan het tellen, blijkt dat ik nog 2 pakken bij kan halen :'). Ze waren "even" de onderste rand vergeten "=. Ach, het houd me weer van de straat he!

Spannend Anne_Bento. Ziet er leuk uit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:39

:wave:

Gisteren 3 proef planken laminaat opgehaald! Vriendje heeft ze als het goed is net in huis neergelegd. Verder veel verf opgehaald gisteren. Wilde heel graag de kleur lei van histor, vriendje twijfelde nog. Maar goed toen kwamen we bij de karwei en die had nog 1 5 liter bus staat met 50% korting en ook nog een mooie kleur wit voor op de muren! Echt geluk mee gehad. Gisteren de kast op gehaald! Die is bijna geschuurd en die zet ik vandaag voor het eerst in de grondverf! Valt nog niet mee om die kast te schuren trouwens. Er zit geen was op maar toch is ie moeilijk te schuren :n
Ga nu eerst even koffiedrinken en kitten knuffelen bij mijn ouders :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:14

Yv_: heerlijk he die mannen... volgende keer toch maar zelf opmeten :D Mijn vriend monteert alarmsystemen e.d. en is dus altijd bezig met dingen opmeten/ophangen enz, en toch krijgt hij het aldoor voor elkaar thuis alles schots en scheef te hangen :+

SAKKIA: Lekker bezig zo te zien! Schuren is inderdaad een rotklus, dat valt vaak vies tegen. Toch jammer dat het vaak wel nodig is..

Zouden ze bij iedere vloeren"boer" houtlook tegels verkopen? Ga maar eens op zoek naar winkels in de buurt..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:17

Ben benieuwd MM naar het resultaat van de wc, bij de Ikea kom je altijd met meer vandaan dan je van tevoren bedacht had haha!

ik ben wat aan het prutsen geweest met de tvkast nadat ik bij de action en de bloemenwinkel was geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het geheel:

Afbeelding

Het moet nog een beetje anders neer gezet worden, ben niet helemaal tevreden. Heb bij de Action alleen het wereldbolletje gekocht maar met de bloemen en 1 grijze vaas weg is het toch een ander gezicht :)
voor de 3 plantjes wil nog een andere pot, 1 grotere ovale waar ze alledrie in kunnen. Of misschien ook wel andere plantjes met een bloemetje voor wat kleur :)

tips en suggesties voor het verschuiven/aanpassen/verbeteren altijd welkom :D blijf namelijk klooien met de indeling van de kast en het is nooit naar mn zin hihi

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:21

Ik vind het erg vol en rommelig :o
Op de op een na hoogste plankjes zo ik max 2 dingen neerzetten.. onderin vind ik het ook te vol..

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:28

Ik kijk af en toe op dit topic en altijd leuk al die verschillende interieurs!
Eindelijk heb ik me huisje een beetje na me zin en zal wat foto s plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De bedoeling is om de stoelen wit te maken, zoals je ziet is er al 1 wit.
(stofzuiger staat er bijna standaard met 2 honden :(, heb een kast maar dat is onze eenige opbergruimte in huis)

Afbeelding
Nieuwe aanwinst :) voor 25,- van internet geplukt.

Afbeelding
Eettafel is altijd een rommeltje..

Boven de 3zits bank wil ik nog wat op de muur en boven de haard wil ik of een spiegel of wat leuke foto lijstjes
aan de muur. Ik koop iedere keer wat en moet er ook tegenaan lopen...maar tips altijd welkom!
(Neem nooit een witte bank met 2 varkens van honden...ik was me ziek en de bank word er niet
schoner/mooier op...)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:32

Marley, wat ontzettend leuk die planken! Dat vogelhuisje zag ik toevallig laatst bij de Action. Ik wilde hem kopen, maar wist nog niet precies wat ik ermee kon. Jij hebt hem erg leuk gedecoreerd!
Ik vind decoreren trouwens sowieso erg moeilijk.. Ik zie in de winkels altijd veel leuke spulletjes (om leuke dienbladen mee te maken enzo), maar hoe ik het dan zelf in elkaar moet gaan flansen.. Het lukt me nooit! Gelukkig staat dit topic vol met inspiratie :)

Die Ikea dingetjes met roosjes zijn trouwens ook echt suuuuuuuuuuuuper leuk zeg!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:35

Zal zo even bijlezen :)
Val u even binnen met mijn vandaag opgeknapte wc :D
Afbeelding
Muren lichtgrijs, kaarsjes,vaasje, rozen en hangbakjes voor het maandverband enzo :D
Rozen'schilderij' er tegenover
Afbeelding

Denk er nog over om een leuke kitsche lijst om die plakspiegel te doen en misschien tik ik nog wel ergens een verschrikkelijk kitsche kroonluchter op de kop ofzo :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:40

Mamamiesje, wat een leuk wctje heb je der van gemaakt ;) dat bakje is wel een leuk idee!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:57

@Marley: Leuk leuk :D Vind die grijze kan (die je op foto 4 van dichtbij ziet) super leuk! Zoiets wil ik ook nog *zucht* ik wil nog zoveel... :D

@MamaMiesje: Gaaaaf, die wc :)) Bijna jammer dat je er maar een paar keer per dag komt :')
Om die spiegel zou ik idd iets van een (kitsch :D )lijst doen, nu valt ie een beetje in het niet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:00

Danielle DM, hoe bevalt jou de bank (3zits) verder qua zitten, liggen, en de haren van de bank halen etc?
Ik wil graag deze bank ik het zand kleur achtig := heb twee katten, maar die liggen meestal op het kleed wat op de bank ligt.
Verder hebben we nu een bank die niet erg hoog is qua rugleuning, je kan dus niet lekker op de bank hangen, kan dat bij die van jou wel?

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:05

Saffier schreef:
Danielle DM, hoe bevalt jou de bank (3zits) verder qua zitten, liggen, en de haren van de bank halen etc?
Ik wil graag deze bank ik het zand kleur achtig := heb twee katten, maar die liggen meestal op het kleed wat op de bank ligt.
Verder hebben we nu een bank die niet erg hoog is qua rugleuning, je kan dus niet lekker op de bank hangen, kan dat bij die van jou wel?

Hoe die zit? Weet ik niet...we liggen er alleen maar op :p nee het is een super bank! Je kan zo de hoezen eraf halen en wassen en gewoon
in de wasmachine op 60 graden. Bij de ikea wel even navragen want niet elke hoes kan in de wasmachine die moet je chemisch laten reinigen. Mijn honden lopen ook langs de banken dus aan de zijkanten zitten vaak haren en die kan ik er zo van af stofzuigen. Super bank!