Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:15

Rebeccaa schreef:
paix schreef:

Die haal je zelfs hier in Parijs bij de Hema!! Ben de hele winkel door gestuiterd. Echte lekkere chips voor 50 cent, mergpijpjes voor 1 euro , een pak fairtrade thee voor 1 euro en de shampoo ook allemaal voor 1,50 of 2 euro! dat is hier in Parijs echt wel bezuinigen en nog leuk en lekker ook!

Is de Shampoo van hema fijn? Of eerder gezegd; sowieso de verzorgingsproducten? Ik vind het er altijd zo leuk uit zien, maar weet niet of het fijn spul is haha! ook dingen als tonic, face wash enzovoorts ben ik wel benieuwd naar namelijk hihi.

Ik heb geen idee of het fijn is. Maar als ik straks door mijn andrelon voorraad heen ben ga ik het toch maar proberen.
Het gaat alleen om de shampoo want ik heb genoeg creme spoeling mee voor 6 maanden :).
De face wash doekjes zijn trouwens wel fijn van de hema

Heb trouwens vandaag erg goedkoop gegeten.
Aardappelen geschild en gekookt! Voor het eerst van mijn leven :').
Maar ze smaakte lekker en ik heb er nog een paar liggen dus zeker voor herhaling vatbaar

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:19

ik heb vandaag bakje nasi uit de vriezer opgewarmd en nog wat gehakt uit de vriezer gehaald en daar Javaanse balletjes van gemaakt met een sausje (beide uit 1 pakje).... volgende keer maak ik balletjes en sausje wel weer zelf, kan ik beter :+

liepen vanmiddag nog in de Ikea en de verleiding was groot om patatjes met zweedse balletjes te eten maar niet gedaan! had de nasi namelijk al in de koelkast staan om te ontdooien dus vond ik zonde :D (en ik ben aan de lijn en fanatiek aan het sporten gegaan dus daarom ook zonde)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:16

Ik hoorde dat het wel lang duurt voor de frietjes klaar zijn in de actifry , wel zo'n 20 minuten , klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:30

jeps, duurt lang. verse friet zelfs dik 30 min

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:15

dat vond ik ook een groot nadeel van de Actifry. Ga toch zeker geen halfuur wachten totdat de patatten klaar zijn :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:20

Ik eet nooit patat, we hebben ook geen frituurpan.
Vriendlief vindt patat alleen lekker van de snackbar, dus dan halen we wel :D Net zo makkelijk!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:20

Quellian schreef:
Vriendlief vindt patat alleen lekker van de snackbar, dus dan halen we wel :D Net zo makkelijk!

Maar niet handig voor dit bespaar topic :D :D :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:28

DebGizmo schreef:
Quellian schreef:

Maar niet handig voor dit bespaar topic :D :D :D

Dat valt nog te bezien natuurlijk. Vet is niet eeuwig houdbaar, en een zak patat en een doos snacks in de vriezer die je zelden gebruikt zijn ook niet besparend, vooral niet als je het allemaal weg kan gooien aan het eind. Dan zou af en toe een patatje kopen nog wel eens voordeliger kunnen zijn denk ik :j

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:29

Citaat:
dat vond ik ook een groot nadeel van de Actifry. Ga toch zeker geen halfuur wachten totdat de patatten klaar zijn

Geen actifry hier.

Mri

frituren is bij ons niet besparen :n
ik kan het alleen zonder problemen eten als het vet net ververst is, alleen de eerste 3 keer gaat dat goed, daarna krijg ik er buikloop van. En elke 3 keer het frituurvet vervangen is een duur grapje :x

Ik eet het dus gewoon niet meer. En als vriendlief frietjes wil dan halen we die wel. Maar aangezien ik het niet eet, heeft hij er ook minder behoefte aan. En zo nu en dan eet hij frietjes als we bij zn ouders gaan eten. Dan smeer ik wel een boterham

Anoniem

Toad schreef:
dat vond ik ook een groot nadeel van de Actifry. Ga toch zeker geen halfuur wachten totdat de patatten klaar zijn :')

maakt toch geen verschil of je 8 min wacht of 30? Je moet ze er alleen eerder in gooien als je bv. om 1900 wil eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:30

mmm heb lekkere kip in de pan zitten! Staat al 30 min te sudderen. hopelijk smaakt het zoals het ruikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:48

Wij hebben wel een frituurpan, eten vaak zondags patat.. Volgens mij wel goedkoper dan snackbar hoor. Dat vet doen we hartstikke lang mee, vind het pokkewerk om te vervangen, dus stel dat altijd uit :+ Doos frikandellen en een grote zak patat in de diepvries..

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:30

Citaat:
maakt toch geen verschil of je 8 min wacht of 30? Je moet ze er alleen eerder in gooien als je bv. om 1900 wil eten.

Wel als je nog een portie moet bakken.
Citaat:
Dat vet doen we hartstikke lang mee, vind het pokkewerk om te vervangen, dus stel dat altijd uit

Oeh , dàt is slecht , ze raden aan om na 10 x frituren je vet te verversen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:32

Kaatje schreef:
Oeh , dàt is slecht , ze raden aan om na 10 x frituren je vet te verversen.

Na 10x pas? Oo dat redden we wel :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:45

10x is al vaak hoor!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:14

Toad schreef:
10x is al vaak hoor!

Staat wel op de verpakking, dat het vet 10x bakken mee gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:16

Ligt er ook wel aan wat je erin bakt. Veel paneermeel/kruiden maakt het vet veel sneller ranzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:16

Ja het is ook beter om het patat er niet bevroren in te gooien, dat is slecht voor het vet ofzo.. Maar meestal is de pan al op temparatuur en liggen de patatten nog in de diepvries :+

Idd Vonneke, we hebben niet zo vaak kroketten oid, dus dat scheelt wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:18

Morgen eten we weer lekker frietjes uit de actifry, met vissticks mmmm

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:18

Wij gebruiken altijd raapolie in de frituurpan. Mijn moeder kon namelijk ook niet egen het frituurvet, maar wel tegen de raapolie (naja dat ging stukken beter)...
Ik eet weinig friet en mijn ouders hebben eens uitgerekend dat het dan goedkoper is om friet te halen.
Mijn vriend daarentegen eet 1 keer per week friet. Omdat hij dan naar de manege moet en ik dan geen energie/tijd heb om te koken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:46

Ik gebruik altijd zonnebloem olie in de frituur pan.....

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:55

Hier ook zonnebloem olie in frituurpan en wij doen er echt wel langer dan 10x mee haha hier staat de pan ook iets te vaak aan :o bij ons kan het dus makkelijk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:10

Het is weer weekend. Zo maar eens een weekmenu maken en boodschappen doen met de kids.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:27

Ik doe maandag weer de weekboodschappen, in het weekend is me te druk := En vandaag eet m'n zoontje bij oma want vriendlief heeft een feestje. En morgen eten ze een bakkie uit de vriezer.