De keuken vind ik stiekem prachtig. Ik zie hem al helemaal gebroken wit voor me, met een mooi zeil op de vloer,
tegeltjes geschilderd en nieuwe deur- knopjes of greepjes.
Ik heb twee dingen onder handen genomen. Of nouja, voor het eerste heb ik hulp gehad van mams. Zij houdt net
als ik van freubelen en prutsen. We zochten al erg lang een kastje die op een vreselijk moeilijke plek in de keuken
kon staan. Er zitten allemaal leidingen aan de muur, en er hangt een enorm lelijke ketel midden in het zicht.
De ruimte was dus minimaal, we hebben ons rot gezocht. Uiteindelijk dij de Ikea een stelling kast gevonden die
eigenlijk thuis hoort op de badkamer, maar precies de goede afmetingen had. Even creatief geknutseld om hem op
zijn plek te krijgen, een aantal verdiepingen er tussenuit, een mand gekocht en daar kwam mams om de hoek.
Ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om ouderwets met gordijntjes te gaan werken, maar die moest zij dan voor
me naaien. Zo gezegd zo gedaan, en ik moet zeggen dat ik het resultaat erg leuk vind. Het past precies in ons
huisje van 1921! Het gaat om dit kastje:

Dit is het geworden:

Het is dan geen echt meubelstuk, maar een poos geleden zag ik bij de 'Keramikscheune', net over de grens in Duitsland,
een rieten krantenbak met hengsel. De kleur was niet mooi, was me net te donker. Ik had nog een spuitbus met witte
verf staan, en hij knapte direct op!