[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:54

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:57

Jeeh wat gaat het hard hier!

@Mylittlejoy
Wat een super leuk appartement!!
Ziet er ook nog allemaal netjes uit.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:04

mylittlejoy, vind het echt heel netjes! mooie badkamer met ligbad :D Ziet er netjes uit, al zijn de behangetjes niet mijn ding. maar dat is natuurlijk het werk niet.
Lekker dichtbij bij stal, altijd handig!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:10

Idd, ik leg de meest felle kleuren op m'n paard, maar aan de muur vind ik het toch een beetje té. Maar goed, das een kwestie van een behangetje.

Verder zag het er ook echt netjes uit. Een likje verf, behangetje, vensterbankje hier en daar en that's it.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:47

Pashon schreef:
ginger spannend, al zal de overdracht inmiddels al geweest zijn!

Abeltje heel erg jammer, maar daarom hoef je niet weg te gaan hoor. Al het goede laat even op zich wachten. Even sparen en de nodige dingen opknappen en dan gewoon weer proberen, vergeet niet elk jaar los je steeds meer van je hypotheek af.

Laat je heel goed voorlichten over ketels, wij hebben ook een nieuwe erin laten zetten en keken naar de goedkoopste, helaas zijn daar geen onderdelen van in nl te verkrijgen mocht ie stuk gaat of iets en is die niet zo zuinig als gezegt word.

Intergas is alles gewoon van te krijgen, ik heb nu 7 jaar een intergas en bevalt prima. Dit merk is qua onderdelen iig geen probleem. Zijn er merken op de markt dan waar dit probleem wel een rol speelt?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:49

MISTRAL94 schreef:
Pashon schreef:
ginger spannend, al zal de overdracht inmiddels al geweest zijn!

Abeltje heel erg jammer, maar daarom hoef je niet weg te gaan hoor. Al het goede laat even op zich wachten. Even sparen en de nodige dingen opknappen en dan gewoon weer proberen, vergeet niet elk jaar los je steeds meer van je hypotheek af.

Laat je heel goed voorlichten over ketels, wij hebben ook een nieuwe erin laten zetten en keken naar de goedkoopste, helaas zijn daar geen onderdelen van in nl te verkrijgen mocht ie stuk gaat of iets en is die niet zo zuinig als gezegt word.

Intergas is alles gewoon van te krijgen, ik heb nu 7 jaar een intergas en bevalt prima. Dit merk is qua onderdelen iig geen probleem. Zijn er merken op de markt dan waar dit probleem wel een rol speelt?

Ja, althans dat is ons verteld. weet geen merken ofzo maar dat schijnt met de goedkopere merken zo te zijn of er moet om de zoveel tijd wat aan gebeuren waardoor je beter direct een iets duurdere kon nemen.
Zo is het ons uitgelegd, daarom hebben wij voor een iets duurdere gekozen maar elk apparaat kan stuk gaan duur of goedkoop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:52

mylittlejoy schreef:
Dank je! Het is een 4 kamer appartement in Zoetermeer. Ongeveer 500m bij stal vandaan, dus heerlijk dichtbij. Even funda-linkje zoeken....

http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/app ... venbos-59/

Ziet er leuk uit! Staat ook al een flinke tijd te koop aan de foto's te zien.
Ik vind dat behang in die kamers helemaal geweldig. Maar goed ik heb/had dan ook een knalroze kamer waar zelfs het plafond licht roze was :+

De muur in de woonkamer was overigens donker rood. Gele keuken, blauwe badkamer en wc :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:54

Nou in de huurwoning hadden we toendertijd een Nefit en dat was niets anders dan ellende. In dit huis wilde ik dus ook absoluut geen Nefit hebben. De intergas die er hangt is een fijne ketel. Ik heb overigens paar jaar geleden wel een onderhoudscontract genomen puur voor de zekerheid. Dat is ideaal want dingen die versleten zijn oid worden direct vervangen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:54

mylittlejoy: toen ik de eerste foto (dus van de buitenkant) zag dacht ik: hmm nee hier zou ik niet willen wonen. Maar wat een ruimte zeg! Dat had ik echt nooit verwacht! En een super mooie keuken + badkamer :D
Veel plezier er mee!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:44

wij hadden hiervoor ook een nefit, was van 97 en heeft 12 jaar geen gebrek gehad niks van vervangen. We hebben er vorig jaar een Remeha in laten zetten. doet het super, is een stuk stiller en zuiniger.

oei ben helemaal zenuwachtig voor zaterdag, zo fanatiek als ik de hele week was met poetsen zo kan ik me er nu niet meer tegen verzetten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:47

mylittlejoy , leuke woning zeg! ik ken de woningen wel :j , ze zijn inderdaad super ruim van binnen, heb zelf ook jaren in zoetermeer gewoond :) .

Wat me gisteren trouwens bij de bezichtiging opviel was dat dit het enige huis was dat écht was opgeruimd en schoongemaakt voor de bezichtiging, de mensen hadden zelf koffie met wat erbij klaargezet, dan voel je je toch al wat meer thuis als je zo binnen stapt :j .

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:49

mylittlejoy, jeetje wat een leuk huisje! Ziet er erg netjes uit!

@ calice, ja als je de persoonlijke spullen van een ander ziet dan vind ik het lastig te bedenken hoe het eruit zou zien in mijn gedachten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:51

wij halen ook zoveel mogelijk weg.
voor de foto's hebben we al het speelgoed en de linnen doeken (foto;s van de kinderen) weggehaald, hetzelfde speelgoed halen we ook weg voor de bezichtiging maar de linnen doeken laten we hangen. Voor de rest gaan de echte persoonlijke spullen achter slot en grendel ook al doen we deze bezichtiging zelf, gaat wel tegen al mijn principes in maar dit gaat buiten de makelaar om.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:52

wat persoonlijke spullen vind ik niet erg maar een vieze wc, gebruikte washandjes in de badkamer, onopgemaakte bedden en zakdoeken die door de kamer slingeren vond ik wel wat minder := .

Pashon, een opgeruimd huis oogt inderdaad al heel anders, al stoor ik mij niet aan speelgoed in een huis, er word inmiddels gewoond/geleefd in een woning en daar hoort speelgoed nou eenmaal bij :) .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:57

dat soort dingen vind ik inderdaad ook neit kunnen. speelgoed halen we gewoon weg dan lijkt het ruimer en vind het toch altijd wat rommelig met kinder speelgoed.
We mochten kiezen hoor of we de foto's met of zondre speelgoed houden hebben we hebben voor zonder gekozen ze zien immers wel aan de kamers dat er kinderen wonen maar zo trek je ook de doelgroep die (nog) geen kinderen hebben.

Zou het zelf ook niet echt op prijs stellen als er overal speelgoed staat.

Verder vind ik gewoon dat het huis schoon en netjes moet zijn, dus schone badkamer opgemaakte bedden en geen slingerend wasgoed. Verder vind ik dat het huis "fris" moet ruiken, dus geen rooklucht ofzoiets gewoon raampje open dat soort dingen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:26

Pashon schreef:
Verder vind ik gewoon dat het huis schoon en netjes moet zijn, dus schone badkamer opgemaakte bedden en geen slingerend wasgoed. Verder vind ik dat het huis "fris" moet ruiken, dus geen rooklucht ofzoiets gewoon raampje open dat soort dingen.

Het appartement wat wij gekocht hebben was voor het oog schoon, maar toen ik achter het tv-meubel keek of er een stopcontact zat, zag ik dotten stof waar ik spontaan m'n swiffer van wilde pakken := Grappig dat je dan toch snel door hebt of mensen van nature schoon zijn of het inderdaad voor de vorm doen :+

Nu vind ik dat het probleem ook niet, straks als het helemaal leeg is en we zijn klaar met klussen gaan we er gewoon flink doorheen met schoonmaakploeg :Y)

Wat een supermooi appartement zag ik trouwens voorbij komen, die in Zoetermeer!
Heel ruim, van buiten doet het inderdaad heel anders aan dan van binnen :j

Spannend Ginger, vandaag was dus de grote dag :):)

Hier gaat het ook opschieten, wij krijgen 1 oktober de sleutel :D Ik wil nu net een linkje plaatsen, maar zie dat 'ie al van funda af is gehaald :P Oh, heb 'm toch nog kunnen vinden bij de makelaar: appartement

Morgen horen we ein-de-lijk of de ING 'finaal akkoord' is. Vorige week had de financiering rond moeten zijn, maar ik heb ruim 3,5 week op mijn werkgeversverklaring moeten wachten omdat iedereen op vakantie was. Toen wilde de ING ook ineens nog een arbeidsovereenkomst, brr, gek werd ik ervan! Gelukkig regelt de adviseur alles, en die zei vandaag dat alles akkoord is, maar dat morgen dan de officiële 'check' klaar is en dan alles naar de notaris gaat :) We wisten heus wel dat we het rondkregen, maar dat wil je gewoon zwart op wit hebben.

Vanmiddag even wezen winkelen bij Ikea, alvast weer lekker inkopen gedaan: glaswerk, wat handige dingetjes en vooral een hoop heerlijke prullaria :D We gaan in de woonkamer vooral werken met natuurtinten: bruin en groen, maar dan niet limegroen, maar echt mosgroen, zachtgroen en olijfgroen :j Hebben deze meubels en de bank van het plaatje, maar dan in donkerbruin en eethoekstoelen in dezelfde kleur. Afbeelding

Hopen met 3 weken toch wel echt erin te kunnen, krijgen veel hulp en laten bijvoorbeeld doordeweeks als we allebei werken iemand komen om te spachtelputzen. Ik werk in het onderwijs dus kan niet zomaar een week vrij nemen, mijn vriend weer wel, maar familie werkt ook gewoon doordeweeks dus het komt echt op de weekenden aan. Maar verwachten met lekker doorwerken dat het moet lukken :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:53

Mae, heb dan nog liever dat het voor het oog schoon is als dat er nog gebruikte washandjes op de wastafel liggen.
Al is het bij ons gelukkig altijd wel spik en span, ook op de onzichtbare plekken.
Mooie meubels, mooie kleurtinten ook die je wilt gaan gebruiken.

Calice, nog even een reactie op de offerte, vind het echt een heel mooi ruim huis maar wat een prijs! voor zulke bedragen koop je hier een vrijstaand huis en als je goed zoekt nog met grond en stallen ook. Maar dat is uiteraard weer een andere kant van het land.

Wij hadden in ons vorige huis een beetje de "antieke" style meubels donkerbruin en veel donkere tinten qua prullaria.
Dit huis hebben we heel strak, zwart wit en roze aan prullaria.
Voor het volgende huis gaan we over op Riviera Massion, hebben een hele mooie (buffet)kast gezien die we gaan bestellen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:23

Pashon, de woningprijzen zijn hier inderdaad hoger dan bij jullie :j , een 2 onder 1 kap begint hier bij de 360.000 een vrijstaande woning kost dus al snel rond de 450.000.

waar ik eerst woonde (vlakbij den haag) betaal je voor een hoekwoning al snel 350.000 , een 2 onder 1 kap rond de 425.000 en een vrijstaande woning begint dan bij de 600.000 :o .

De woning waar we nu mee bezig zijn behoort wel tot de grootste rijtjeshuizen hier in de omgeving, kleinere woningen kosten dus rond de 225.000 :) .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:58

Dat is ook zo hoor calice, hier zijn de prijzen heel anders veel en veel lager. Ach als je het kan betalen en het is je "droomhuis" waarom dan niet doen?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:59

Kan je hier ook aanmelden voor zoekende bokkers naar huurappartementjes of zijn het alleen koopwoningen? :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:00

SaskiaKur schreef:
Kan je hier ook aanmelden voor zoekende bokkers naar huurappartementjes of zijn het alleen koopwoningen? :D

van mij mag je je melden hoor ;)
wat je ook kan proberen als huurder, is als er een leuke koopwoning te koop staat vragen aan de makelaar of die woning misschien ook te huur is. zo hebben al menig mensen hier hun droomhuisje weten te bemachtigen enkel dan in huur.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:42

@mylittlejoy, dat is een lekker ruim appartement. Ik vind die slaapkamers wel lekker vrolijk zeg.
@mae, leuke meubels heb je gekocht. Het komt voor jullie ook al snel dichterbij. Ik kan me nog herrinneren dat jij die keuken niet mooi vond, maar ik zou willen dat die van mij er zo uit zag. Ik vind hem echt zo gaaf.

Sleutel is binnen en morgen ga ik aan de slag. Moest vandaag nog te veel doen, dus ben nog niet begonnen. Toen straks wel voor gordijnen op pad geweest. Dat is nog een duur grapje, 200 euro en dan heb ik maar 1 raam.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:43

Gordijnen zijn echt heul duur ja.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:44

onze gordijnen hebben bij elkaar €3000,- gekost 2 ramen zowel in between als overgordijnen en 2 ramen enkel inbetween. dat is overigens wel inclusief rails

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:48

3000 euro??? Dat is wel erg veel. Maar die 200 euro dat is dan ook echt voor de bijna goedkoopste gordijnen. Maar ik ga het denk ik toch maar doen, want als ik kant en klare pak, dan moet ik er zowiezo 3 of 4 hebben. En dan sluit het allemaal toch niet zo mooi aan.