Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:10

De ipod maakt geen verbinding meer met mijn computer als ik hem aankoppel, dus het loskoppelen daarna maakt geen enkel verschil..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:59

Ik had een nieuw topic geopend omdat ik niet wist van het bestaan van dit topic:

Mijn vriend heeft sinds een paar weken een nieuwe autoradio, een Pioneer. Speciaal gekocht met MP3 omdat hij een mooie iPod heeft. Nu heeft de iPod het een paar weken goed gedaan in de auto, maar nu opeens doet hij het niet meer.
Als ik de stekker in de computer stop, laadt ie de iPod wel op, maar pakt de computer hem niet.
Als we er een andere stekker indoen, werkt het ook niet.
Mijn eigen iPod werkt wel in de auto en op de computer. De iPod is nog niet zo oud.

Wat te doen, waar kan het aan liggen?
Tevens heb ik deze site gevonden:

http://www.ipod-service.nl/index.htm

Iemand hier ervaring mee? Ik vind dit er zeer vreemd uitzien.
Geen adresgegevens (een postbusnummer heb je niks aan), geen telefoon, geen email (wegens grote drukte), geen namen van leveranciers waar ze zaken mee doen...
Iemand wel eens ene iPod naar deze jongens opgestuurd?
Ik ben bang dat ik hem kwijt ben als ik hem naar deze ga opsturen....

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:00

En als je op de computer itunes opstart en vervolgens daarin op synchroniseren drukt? Synchroniseert ie dan wel met je ipod?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:04

Nope, hij pakt de Ipod gewoon helemaal niet meer. Terwijl ik met de dopjes in nog wel kan luisteren naar muziek EN hij laadt op als ik de stekker in de computer doe.
In het scherm zie je dan alleen zo'n grote batterij van opladen, er staat niet net als voorheen 'Koppel niet los'

Edit: het is overigens een iPod NANO.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:06

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:11

Ik zou mijn iPod voor geen geld van de wereld opsturen naar die site die je hierboven vermeldt. Als er wat scheelt gaat hij naar de Applestore, nergens anders.

Ligt het probleem bij het aansluiten aan je computer of aansluiten aan de autoradio? Heb je je iPod al gewoon gereset? Middelste knop + menuknop ingedrukt houden tot je het Applelogo op je scherm krijgt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:15

Ik zou hem inderdaad ook niet opsturen naar de site die je noemde..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:21

Stef_Winston schreef:
Wat ik zo aan het plaatje kan zien, heb ik deze in de bovenstaande link.
Wat fijn trouwens dat jullie zo goed en zo snel helpen, tof! Ik heb hem al wel gereset met de instellingknop, dus dat je kan kiezen voor resetten. Is er een verschil met de middelste knop lang ingedrukt houden met de menuknop? dat truukje kende ik nl. nog niet.
Het probleem ligt hem in zowel de computer ALS in de autoradio, beide dus. In de computer laadt hij alleen op, maar 'ziet' hij hem niet. Ik kan er dus niks meer opzetten/afhalen/iTunen.
De autoradio 'ziet' hem in zijn geheel niet meer, heb dus al andere ipod stekkers geprobeerd, en dat maakt niks uit. Als ik MIJN ipod in DEZELFDE autoradio stop, herkent de radio MIJN ipod wel.

Snappie?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:23

Ik zou het nog even proberen met middelste knop, omhoog resetten. Werkt dit niet ga ik nog even hard nadenken.. Ik vind het zo apart dat de ipod wel oplaad aan de computer, maar de computer hem niet herkent..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:27

Dat gebeurt wel vaker, hoor. 90% van de vragen hier zijn "help, mijn computer herkent mijn iPod niet meer". Meestal helpt je pc herstarten dan wel :) Maar hoe je het met de autoradio moet oplossen, heb ik geen idee van...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:29

ja precies, dat vonden wij dus ook al zo raar! En we kunnen ook gewoon muziek luisteren met de dopjes in :)
Ik zal vanavond het resetten proberen, en het laten weten!

Ik had trouwens zelf ook al mijn heeeele grote twijfels over die website die ik hier neer had gezet. Ziet er echt uit als oplichterij!! Je kunt ze namelijk helemaal niet bereiken, stuur je je ipod op: weg ipod!

Edit: PC herstarten heeft geen nut, omdat het dus niet aan de PC ligt.
Toch bedankt voor het meedenken! Ik kan alle hulp gebruiken, een nieuwe ipod kost meteen weer € 130

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:32

Maar je steekt hem dus in de computer. Op je ipod zie je dat deze begint met laden, maar itunes start niet op? Heb je misschien een verkeerde versie van itunes? Maar dan zou deze dat eigenlijk aan moeten geven.. Raar.. Ik ga nog even voor je nadenken :P

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:43

Yellowfish schreef:
De ipod maakt geen verbinding meer met mijn computer als ik hem aankoppel, dus het loskoppelen daarna maakt geen enkel verschil..

Zit je kabel direct aan de computer? Dus niet aan een extra USB poort kastje?
Ik heb namelijk gehad dat ik hem aan een USB kastje had, en dat doet hij het ook niet.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:59

Stef_Winston schreef:
Maar je steekt hem dus in de computer. Op je ipod zie je dat deze begint met laden, maar itunes start niet op? Heb je misschien een verkeerde versie van itunes? Maar dan zou deze dat eigenlijk aan moeten geven.. Raar.. Ik ga nog even voor je nadenken :P
Hihi, je zegt het precies goed! En als ik hem in de radio steek, zegt ie: no USB device found. Terwijl hij het vorige week dus nog wel deed.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:30

Yeah!! Hij doet het weer!! Ik heb gedaan wat Mientjuh zei, resetten (wist ik veel hoe dat moest...) maar nu doet ie het weer!!

Vet man, harstikke bedankt, ben er reuze blij mee! Heb weer 130 euro bespaard voor een nieuwe :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:43

Mooi zo! Soms zijn het echt kleine dingetjes.. Fijn dat ie het nu doet :D

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:45

Melisjee schreef:
Ik heb een iPod Classic, 80g.

Hoe kan ik er video's/filmpjes vanaf m'n PC opzetten?

:o

Steef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:48

Melisjee schreef:
Melisjee schreef:
Ik heb een iPod Classic, 80g.

Hoe kan ik er video's/filmpjes vanaf m'n PC opzetten?

:$
Gewoon vanuit je documenten naar itunes slepen? Als die hem niet pakt kan je zo omzetten naar een mp4 bestand op bijv http://www.zamzar.com :)
Laatst bijgewerkt door Steef op 20-04-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:48

iTunes? :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:52

oeps de vraag verkeerd gelezen. Ik dacht van de computer naar je ipod, sorry!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:55

Weet je wat ik me trouwens ook nog afvroeg? Dit is vast een uiterst domme vraag, maar volgens mijn radio kan ik met de iPod ook WMA afspelen.
Maar WMA zijn toch filmpjes? Dat past toch niet op de autoradio? Of ben ik nou gek??

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:05

Stef_Winston schreef:
oeps de vraag verkeerd gelezen. Ik dacht van de computer naar je ipod, sorry!

Klopt ook! Van mijn PC naar m'n iPod. Het zal wel liggen aan dat t MP4 moet zijn, ik kijk even!

Anthea: Ja, zover was ik, maar 't werkt allemaal niet bepaald mee :+ .

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:59

Iemand antwoord op mijn vraag?

Ik heb een probleem met iTunes. Wilde muziek op mijn iPhone zetten. Krijg ik ineens de melding dat ik niet gemachtigd ben en of ik mijn pc wou machtigen. Maar telkens als ik dan mijn wachtwoord invoer krijg ik de melding dat deze pc reeds gemachtigd is en vervolgens krijg ik iets later weer die melding. En als ik op annuleren klik haalt hij ALLE programma's van mijn iPhone af.
Nou kan ik dus geen muziek meer op mijn iPhone zetten. := Want hij moet eerst synchroniseren met iTunes en iTunes gaat niet verder voordat ik hem gemachtigd heb.

Ik leg het volgens mij krom uit, als je het niet snapt wil ik wel even alle stappen nog een keer door gaan hoor, maar heb hem net losgekoppeld, werd er gek van :+.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:02

De nieuwe iTunes installeren? Zou dat zin hebben?
Anders heb ik geen idee...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:02

Ik voer altijd updates uit he, na de laatste update krijg ik deze melding pas. Super irritant :=.