Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 06:03

Jij houd echt heel veel van je vriend! Ik zou zeker voor de fluwelen gaan als die stoel er werkelijk moet gaan komen.

SdaphneS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:49

Van de groene denk ij oh dat ziet er nog best oke uit voor zo'n soort stoel denk ik bij de bruine wat een lelijk ding.
Mijn man wil ook een relaxstoel, maar ik vind ze maar niets en te duur. Ga hem de groene dus maar niet laten zien. Haha. Succes met je keuze.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:01

Ik ga ook voor groen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:26

Hahah wat een overweldigende consensus!

Mijn bank is donkerbruin suede/geborsteld achtig, tegen zwart aan. Dus zwart vloekt daar echt bij.

Ik ga ze vandaag bellen en hoooop dat ze de order aan kunnen passen En anders gaan we gewoon leuke kussentjes en een plaid oid erover leggen.

Hier overigens de kleurstaaltjes waar we uit twijfelde (waren meer dan 1000 stofjes, dus waren wat overprikkeld haha)

Afbeelding

De gekleurde leren vind ik net te flets in onze kleurpalet (+ ook ouwelijk.) Mocht iemand ineens nog andere fantastische suggesties hebben waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn… want je kunt ieder deel apart laten stofferen en sta open voor alle suggesties :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:46

Leer heeft ook regelmatig onderhoud nodig. Mijn leren eetkamerstoelen moet ik 2x per jaar behandelen.
En met een scherpe nagel van een hond of kat kan leer ook stuk. En dan heb je er ook echt een scheur in ipv een lus of haal.
En dat bruine leer kan bij het ouder worden echt heel lelijk worden, vind ik dan. Vaal en met kreukels.
Zoiets als dit, en dan valt deze nog mee, dat zou echt mijn schrikbeeld zijn:
https://dehuiszwaluw.nl/wp-content/uploads/2016/01/IMG_0273.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:53

Roodvos schreef:
Leer heeft ook regelmatig onderhoud nodig. Mijn leren eetkamerstoelen moet ik 2x per jaar behandelen.
En met een scherpe nagel van een hond of kat kan leer ook stuk. En dan heb je er ook echt een scheur in ipv een lus of haal.
En dat bruine leer kan bij het ouder worden echt heel lelijk worden, vind ik dan. Vaal en met kreukels.
Zoiets als dit, en dan valt deze nog mee, dat zou echt mijn schrikbeeld zijn:
https://dehuiszwaluw.nl/wp-content/uploads/2016/01/IMG_0273.jpg

hahaha ik vind dat dan wel weer charmant.

We hebben er sowieso een onderhoudspakket bij wat betekent dat de onderhoudsmiddelen opgestuurd worden en er dus mannetjes komen als er vlekken in zitten om het eruit te wassen. Lukt het niet wordt hij opnieuw gestoffeerd, wat qua prijs vergelijkbaar is als een nieuwe stoel. Geldt zowel voor stof als leer.

Anyhow. Je hebt wel een punt. En ik was al helemaal overtuigd :D.
Mijn honden slopen bijna niet. Maar alles wat ze gesloopt hebben was echt leer. En duur :+ (Mijn duitse herder heeft ooit een hele leren bank uit elkaar getrokken omdat er een balletje onderlag :oo ) . Zit kennelijk toch een lekkerder smaakje aan dan een stofprop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:09

Ik blijf het een lelijk gedrocht vinden zo'n relax-unit.. maar in groen en knuffelbaar uitzicht zou ik het nog wel in m'n huis willen accepteren. Die leervariantis het door de ronding alleen maar een groter gedrocht als de standaard variant :=

Mijn ouders hadden vroeger een leren bank. Vreselijk. In de winter als je neerploft koud. In de zomer plak je eraan vast. Dat groene stofje lijkt me heerlijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:35

Jongens houd op hoor _O- Ik moet ook nog aan mezelf kunnen verantwoorden dat ik hier een maandsalaris aan uitgeef :D

Ik heb hartelijk gelachen om de reactie van Jennyj01 en hem even naar mijn vriend gestuurd om de kwaliteit van mijn offer te laten zien, als iemand met een design/kunstachtergrond :D :D (niets binnenhuis hoor... ben altijd geïnteresseerd in interieurs, en tevens teleurgesteld in de uitkomst van mijn eigen keuzes, en ik denk dat nu perfect duidelijk is waarom :') )

Petrol fluweel it's gonna be. Help even duimen dat ze de order nog kunnen en willen aanpassen :D .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:28

Menino schreef:
Hahah wat een overweldigende consensus!

Mijn bank is donkerbruin suede/geborsteld achtig, tegen zwart aan. Dus zwart vloekt daar echt bij.

Ik ga ze vandaag bellen en hoooop dat ze de order aan kunnen passen En anders gaan we gewoon leuke kussentjes en een plaid oid erover leggen.

Hier overigens de kleurstaaltjes waar we uit twijfelde (waren meer dan 1000 stofjes, dus waren wat overprikkeld haha)

[ [url=m/fE4rcq.jpg]Afbeelding[/url] ]

De gekleurde leren vind ik net te flets in onze kleurpalet (+ ook ouwelijk.) Mocht iemand ineens nog andere fantastische suggesties hebben waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn… want je kunt ieder deel apart laten stofferen en sta open voor alle suggesties :')

Zwart kan nooit vloeken met een andere kleur ;)

Ik denk dat er in de kleuren die je laat zien zeker iets passende te vinden is.

Plaid oid erover vind ik er zonde bij zo’n stoel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:31

Menino schreef:
Jongens houd op hoor _O- Ik moet ook nog aan mezelf kunnen verantwoorden dat ik hier een maandsalaris aan uitgeef :D

Ik heb hartelijk gelachen om de reactie van Jennyj01 en hem even naar mijn vriend gestuurd om de kwaliteit van mijn offer te laten zien, als iemand met een design/kunstachtergrond :D :D (niets binnenhuis hoor... ben altijd geïnteresseerd in interieurs, en tevens teleurgesteld in de uitkomst van mijn eigen keuzes, en ik denk dat nu perfect duidelijk is waarom :') )

Petrol fluweel it's gonna be. Help even duimen dat ze de order nog kunnen en willen aanpassen :D .

Die order passen ze wel aan als je die pas gedaan hebt.
Op mijn bank zit 20 weken levertijd. Daar heb ik na 6 weken nog een grote aanpassing aan gedaan. Geen probleem.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:26

PSvanLot schreef:
De caravan is heel erg gaaf!!! Ga je er veel mee op pad?

Dank je wel! We hebben hem net en hebben een proefkampeerweekend in Markelo gedaan en over twee weken moet hij mee naar Zuid-Frankrijk. Het is zeker de bedoeling dat we nu ook weekendjes ermee weg gaan. Voorheen hadden we een tent en dan doe je dat toch niet zo snel :o

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:38

Menino schreef:

Nu mis ik dus de "fingers crossed" smiley :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:39

sniesie schreef:
PSvanLot schreef:
De caravan is heel erg gaaf!!! Ga je er veel mee op pad?

Dank je wel! We hebben hem net en hebben een proefkampeerweekend in Markelo gedaan en over twee weken moet hij mee naar Zuid-Frankrijk. Het is zeker de bedoeling dat we nu ook weekendjes ermee weg gaan. Voorheen hadden we een tent en dan doe je dat toch niet zo snel :o

Heerlijk hoor! Ik vind dat jullie hem heel gaaf opgeknapt hebben. Inspirerend om te zien. Wij hebben een caravan van mijn moeder die we (onbeperkt) mogen gebruiken, mijn moeder gebruikt hem bijna niet meer. Maar het ding is antiek, muf, stinkt naar schimmel en het bed slaapt niet lekker. Vaak gedacht om hem te renoveren en misschien iets van een matrastopper te kopen.

Anyhow. Inspirerend om te zien :D Love it! Daar gaan jullie veel plezier aan beleven <3

Update over de stoel: Eind goed al goed hoor :D Mijn mama was jaloers op onze stoel (zij wel :D) . Dus zij heeft gisteren een banaangele lederen variant gekocht :D Past helemaal bij haar.
Onze kon zonder moeite aangepast worden naar petrol fluweel en hij was zelfs 500 euro goedkoper in stof :oo (ik dacht 200 ) ... Dus helemaal happy met de keuze en de uitkomst. Nu op zoek naar een bijpassen eetkamer bankje *\o/*

Lastig, want we hebben geen stofstaaltje. Wel foto's gemaakt van de stof in verschillende licht-situaties, dus even kijken of we het aandurven om op basis daarvan iets te kopen wat een zelfde soort/kleur fluweel moet voorstellen := .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:29

Je kan vragen of ze een staaltje bij de fabriek voor je bestellen. Hebben wij ook gedaan met onze meubels!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:23

Wat fijn te horen dat de kleur is aangepast! En dat er nu al twee van die stoelen in jullie familie zijn haha.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:54

Boras schreef:
@ menino

Ik moest aan jouw gave, nieuwe stoel denken bij het lezen van dit artikel :)

https://www.ad.nl/wonen/meubels-van-vel ... ~a8c67269/

Wat lief dat je aan me moest denken :D Handig, gaat in de bookmarks!

IMANDRA schreef:
Je kan vragen of ze een staaltje bij de fabriek voor je bestellen. Hebben wij ook gedaan met onze meubels!

oooh wat goed, ik wist niet dat dit kon.

Ik vind het alleen zo ongemakkelijk om ook nog te vragen haha. Maar het moet maar :D .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:40

Haha gewoon doen! Super handig. Heb ze nu ook omdat we dus een keukentafel en bankje op maat laten maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:19

Dit weet vast hier iemand.

Bij de verbouwing van ons huis komt overal pvc te liggen. Nu hebben we in de wc een paar jaar geleden de vloer door laten leggen tegen het muurtje achter de wc. Kan dit bij pvc ook?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:27

Waarom zou pvc niet in het toilet kunnen?? Zolang het goed waterdicht afsluit zie ik het probleem niet :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:28

Gaat om tegen de muur door laten lopen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:34

Omhoog bedoel je :)
Ook dat kan mits het stevig gelijmd wordt :)
Lijkt me ook erg mooi worden als het door loopt tot op de wand.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:46

Needje schreef:
Gaat om tegen de muur door laten lopen :)

Precies ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:54

Combinatie Denim Drift met Dandy Dust, beide van Flexa <3 Dit zijn alleen nog de kastdeuren, de rest moet nog. Let niet op het onopgemaakte bed :+
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:07

Mooie kleuren samen!