Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:33

Hier ook een grill voor de tosti's. Ik leg er altijd een stukje bakfolie tussen, blijven ze lekker schoon.

Tosti uit de pan is ook lekker, vooral met gezouten roomboter :9 Ik doe dan wel altijd maar een enkel sneetje brood gebruiken, niet dubbel.

Balen van je stofzuiger, Winged!
Die van ons ik vorig jaar stuk gegaan -O-
Maar ik heb em niet meer vervangen. Eigenlijk gaat het met de veger net zo snel of sneller zelfs. Alleen bij het tapijtje en de maantjes op de trap mis ik de stofzuiger soms. Tapijt klop ik gewoon uit, en de trap doe ik met de handstofzuiger, die hebben we nog wel.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:14

Ik rooster brood in mijn tosti ijzer :D

Heb zo'n 3 in 1 ding want ik vind van die driehoek tosti's het lekkerste. Brood tussen de grillplaten werkt prima om te roosteren en dan kan je er ook nog wafels mee maken :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 18:49

Hier een enthousiast tostie-griller :+ met grilplaat van de Action, ding kostte 15 Euro. Echt geweldig apparaat. Ook voor hamburgers :9

Balen zeg van de stofzuiger... hier doet hij het ook niet echt meer... ben nu ook aan het vegen en ook dat gaat wonderbaarlijk goed. Heb benedenappartement met gelijke vloeren (laminaat) vegen (ipv stofzuigen) en dan even dweilen is net zo schoon eigenlijk...

En tja BH's }> :)) sowieso ondergoed / lingerie. Wat kan dat uit in de papieren lopen...

Hier vandaag schattig vogelbadje en nog een plant gekocht voor in mijn tuin. Blijft toch wel een kostenpost die tuin van me. Had eigenlijk nooit door hoeveel geld daarin gaat zitten ondanks dat ik het probeer zo creatief mogelijk aan te pakken :x :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:00

Sinds corona heb ik bhs een beetje in de ban gedaan :+ ook omdat ik een paar kilo ben aangekomen. Ik had al een bloedhekel eraan maar nu knellen ze nog erger...

Voor de steun heb ik het toch niet echt nodig, alleen als bedekking zeg maar :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:09

Bh’s heb ik vanalles: van heel duur tot enkele euro’s. Zolang het maar goed en lekker zit. De dure koop op wel bij zalando lounge of Veepee. Scheelt vaak enorm.

Mooie deal die kast.

Belsje : ik heb ook nog een Shell tankkaart gehad, dat zit ook vaak op super onhandige plekken. Nu gelukkig weer zo’n multi.

Croques hebben we een toestel voor. De platen kunnen in de vaatwas en we hebben ook platen voor grill en wafels. Heeft geen 30 euro gekost denk ik en gaat al jaren mee. Ook daar boter op de buitenkant hoor dat moet gewoon :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:16

Kon ik maar zonder een bh... Als me vandaag gezegd zou worden: morgen mag er de helft af, dan deed ik het meteen.

Vind het echt geen porum bij mijn smal lijfje.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:18

Comfort bh topjes van de Action, 2,80. Prima goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:18

Ik kan zonder bh maar zonder sporten zou ik nu toch niet doen. Het moet wel lollig blijven :P

Tosti maken wij in een antikleefpan, en geen boter. Werkt ook prima!

Voor bh's moet je de sale bij marie-jo in de gaten houden. Die doen 2x/jaar fabrieksverkoop, dan kan je ze vaak aan 50% of meer korting scoren. En je kan ter plaatse passen, maten en modellen combineren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:48

Tosti hier tussen de grill .. die ik 12 jaar geleden als kerstpakket kreeg op stage :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:56

Ik maakte tot voor kort ook altijd tosti’s in de pan, inderdaad lekker met boter.
Nu toch maar een simpel tosti apparaat gekocht. Dan kunnen de kinderen iets veiliger ook zelf een tosti maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:59

Ik maak tosti in de airfryer, net als sommige groente, aardappels, afbak broodjes, vlees etcetc

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:51

Ik eet nooit tosti, dus dat scheelt. Ik lust geen kaas.

Balen van de stofzuiger.

Eigenlijk moet ik ook nog bh’s hebben maar ik vind ze idd vaak te duur :o

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:53

LunarEclipse schreef:
Volgens mij zijn het inderdaad vaak de part-timers die vaak zo iets hebben van: dan maar een uitkering. De soort baantjes waar het dan om gaat zijn ook niet per se het soort baantjes wat voor veel voldoening zal zorgen. Ieder geval niet voor mij. Wat dat betreft kan ik me wel wat bij indenken bij die keuze als je echt niet meer uren kan werken en vaak terecht komt bij minimumloon werk.

Even heel wat anders.
Ik vroeg mij af of iemand nog investerings-tips heeft?

Mijn vriend zijn spaarrekening groeit hard en hij wilt graag investeren. Hij heeft nog niet voldoende om bouwgrond/huis te kopen en wilt ook geen hypotheek afsluiten. Ik heb al het e.e.a. uitgezocht wat betreft (groene) beleggingsfondsen waar hij nu verder naar gaat kijken. Grond en beleggen is het enigste wat ik mij kan bedenken, maar wellicht zijn er nog andere goede tips en trucs.

Vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af, zijn er mensen die geld geïnvesteerd hebben?
Zelf vind ik aandelen wat spannend.

Het huis is al afgelost en hebben zonnepanelen.

Varekaj is het nog gelukt met het inloggen?
En was het werk leuk?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:03

Olejon denk dat je naar ander topic moet maar daar zijn meningen en kennis heel erg breed en verdeeld
Iedereen heeft eigen visie van beleggen en ander doel

Maar je vermogen laten groeien voor koophuis hypotheek of grond is wel een dingetje
Op de bank en thuis in de kluis is gegarandeerd flinke inflatie op het vermogen ….. maar investeren is geen garantie voor groei.
Ik persoonlijk zou het eng vinden want je hebt het geld nodig straks begrijp ik

Ik vind het wel heel leuk om te doen en over te praten gokjes doen, en long zitten maar bokt is daar niet echt geschikt voor.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:48

tita schreef:
Olejon denk dat je naar ander topic moet maar daar zijn meningen en kennis heel erg breed en verdeeld
Iedereen heeft eigen visie van beleggen en ander doel

Maar je vermogen laten groeien voor koophuis hypotheek of grond is wel een dingetje
Op de bank en thuis in de kluis is gegarandeerd flinke inflatie op het vermogen ….. maar investeren is geen garantie voor groei.
Ik persoonlijk zou het eng vinden want je hebt het geld nodig straks begrijp ik

Ik vind het wel heel leuk om te doen en over te praten gokjes doen, en long zitten maar bokt is daar niet echt geschikt voor.

Het hoeft niet te groeien voor het huis, want hypotheek hebben we niet meer. :D
Maar we verdienen beide en hebben alweer een knappe buffer.
En dat zal alleen maar groeien.
En omdat je voor 1 ton straks negatieve rente moet betalen, was ik nieuwsgierig of er hier mensen zijn die investeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:08

LunarEclipse en OleJon, als je er zelf geen werk aan wil hebben dan is de makkelijkste manier gewoon een beleggingsrekening openen bij een bank. ASN heeft een aardige verzameling duurzame beleggingsfondsen, maar ook andere banken hebben prima beleggingsrekeningen om te beginnen. Je haalt er op de lange termijn altijd meer geld uit dan op een spaarrekening, maar zorg er wel voor dat je het geld niet nodig hebt de komende jaren zodat je het niet met verlies hoeft terug te boeken áls er eens een crash komt.

Als je zin hebt om er wat meer tijd in te stoppen en echt zelf wil leren beleggen dan kun je hogere rendementen halen, maar daar zitten ook grotere risico's aan.

Wij zijn zelf nu zo'n 4 of 5 jaar bezig met beleggen. We hadden wel al een leuke spaarpot, maar inmiddels gaan de beleggingen zo goed dat we theoretisch aan het eind van dit jaar financieel onafhankelijk zijn, en de rest van ons leven van de beleggingen zouden kunnen leven mits we gemiddeld dezelfde rendementen halen als de afgelopen jaren. Dus dat is wel leuk!
Niet dat we meteen stoppen met werken hoor.. eerst nog een extra buffer aanleggen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:57

Wow annemiek, daar kan ik alleen maar van dromen! Hier is beleggen enkel maar "leuk".

Vandaag bijna 250 euro terugverdiend van mijn toestellen van vorige week. Bedrijft geeft "30 dagen de laagste prijsgarantie". Dit is leuk zo! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:09

Ik ben wezen shoppen net.. dag geld.. en morgen nog naar de kapper (dat tikt de €200 ook wel aan := ). Maar goed, soms heb je zo'n uitspatting even nodig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:15

200€ voor de kapper :wow: ik vind 20 al genoeg _O- en 2x per jaar ook _O-

Wij beleggen ook. Voornamelijk in ETF's en voor de lol een paar losse aandelen. En via het werk van mijn zusje hebben we een 'aandeel' van Mars wat in 3 jaar tijd deels terug betaalt met hopelijk rendement.

Het huis in Frankrijk waar ik over twijfelde is verkocht, scheelt weer kortsluiting in mijn hoofd :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 18:23

Dag scheelt weer Prairy :')

Financieel onafhankelijk... hoe oud zijn jullie als ik vragen mag? Jeetje... ik ben het straks wel, maar dan ben ik 60. Denk dat jullie jonger zijn... knap hoor _/-\o_
Het scheelt wel als je van jongs af aan een vaste relatie hebt en niet uit elkaar bent gegaan met veel gedoe etc. Want dan kun je weer van voren af aan of op - beginnen.... zeker als dat rond de crisisjaren was.

Ben vandaag ook nog even los gegaan hoor dus Idinn ik begrijp je wel soms heb je dat nodig hahaha. Maar het is overal uitverkoop en er liggen zoveel leuke dingen. Dus nog twee blouses gekocht wel met 50% korting maar van erg dure merken :o en wil nog nieuwe sneakers. Ben van de week ook naar de kapper geweest, alles weer lekker fris, ben er erg blij mee, kostte ook een vermogen maar goed. Als je er op mijn leeftijd fatsoenlijk uit wilt zien ondanks grijze plukken dan is investeren in een goede kapper echt nodig. Tenminste dat vind ik. Ik word er in ieder geval erg blij en gelukkig van :D

Het is toch gewoon, bij mij in ieder geval, een vrij waardeloze maand qua sparen. Met de hond die gesteriliseerd wordt en gewoon het gevoel dat het zó heerlijk is eindelijk weer de stad in te kunnen vrees ik dat het deze maand een heel leuke maar spaartechnisch gezien behoorlijk mindere maand wordt :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:51

Belsje, wat een mazzel dat je zo nog wat korting hebt kunnen meepakken!

Af en toe een dag shoppen moet kunnen :D Maar €200 voor de kapper, dat is veel geld zeg!
Ik heb ooit eens gekeken naar de prijzen voor lichte plukken in je haar.. :wow: Dat is ook al zo duur.
Ik heb een paar keer via Stichting Haarwens gratis mijn haar kort laten knippen in een leuk model bij een dure kapper, en dan elke keer weer laten groeien :))
Maar tegenwoordig knipt mijn vriend me, en ik knip hem :')
Gaat bij mij toch meestal in een knot, staart of haarklem maar het valt me mee hoe netjes hij het knipt, inclusief laagjes :D

Dat huis is dan nog best snel verkocht, Prairy!
Ach, zodra je eraan toe bent komt het perfecte huis zeker voorbij :j Eentje waarbij je niet hoeft te twijfelen maar direct het gevoel hebt, 'dát is em!'

VanHuisUit, mijn vriend is 40 en ik ben 36. We leven behoorlijk zuinig (voor zover dat kan met een boot, paard en hond :') ) en hebben weinig kosten waardoor we veel hebben kunnen sparen en vooral ook niet enorm veel nodig hebben in de toekomst. Dat scheelt veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:13

Wij gaan zaterdag kijken naar een huis, maar als dat niets wordt en het huisje in Frankrijk ook niet, dan ga ik ook eens bekijken bij de bank of ik wat leuks kan doen met een deel van mijn spaargeld qua beleggen.

De documenten komen stilletjes aan in orde :D en de shift vanochtend was leuk maar KOUD! Je zit in een container met 2 overeenstaande deuren open en het was net herfst. Dan is het nog aardig fris als je om 7u van start gaat. En met dat mondmasker op en 50 personen/uur die je moet anamnese afnemen is koffie drinken niet altijd even makkelijk. Maar heb voor morgen ook alvast een shift erbij kunnen inplannen en de weken erna hier en daar nog wat extra uurtjes gesprokkeld.
Juli-augustus ga ik ergens tussen de 880 en 1200 netto kunnen bijverdienen met de uren die ik nu al geregistreerd heb. Toch alweer een fijne spaarcent :D

En wie weet blijf ik later als uitzendkracht wat bijwerken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:32

Fijn! Jammer dat het nu net herfst lijkt haha

Ik wil van rood/roze gekleurd naar blond/regenboog gekleurd.. dus dat gaat wel wat kosten vrees ik _O- Twijfel al een jaar, je bent al 30+ en kantoorbaan, wat gaat de baas vinden. En nu denk ik: fiets dat, mijn werk doe ik hetzelfde. Dus hij moet niet klagen over m'n haarkleur. En ook boven de 30 mag je doen wat je leuk vindt *\o/*
Als iemand van je eigen leeftijd plots dood neervalt in je zeer nabije omgeving, ga je even heel anders denken..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:48

Ik zou nooit 200 euro aan de kapper geven (knip ook meestal zelf) maar dat geef ik zonder verpinken aan een avondje eten voor mezelf. Dus groot gelijk!!

Beleggen: mijn man belegt redelijk veel. Ikzelf niet. En nu we voor een huis kijken is het de moment niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:52

Van dat geld kan ik 5x privéles nemen. Of zoals poes zegt, een keer lekker uitgebreid gaan tafelen.