Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat tussendoor foto’s.. kleur van de tegels lijkt anders dan ze in het echt zijn, maar het is uiteraard niet het beste licht om mee te fotograferen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:33

veerledec schreef:
Bij ons 37cm diep, 50 hoog (en 117 breed).

Dat kunststof hebben we in de badkamer in de kelder (foto's ook in topic), ziet er prima uit. Maar die badkamer wordt niet heel veel gebruikt verder.

Die heb ik een keer gezien. Maar is wel het enige voorbeeld daarmee helaas.

Ik dacht eigenlijk toen; mensen kiezen dat voor hun minder belangrijke en minder mooie badkamer. Haakte toen iets af, maar als ik de voordelen lees, word ik daar wel blij van.

Earth

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:30

Hoe maken jullie gouden kranen schoon? Ik ga het nu proberen met groene zeep, maar ik ben wel benieuwd :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:49

Pfff, wij nog 1x naar een zaak, klaar om alles te bestellen, zie ik wat anders moois en we zijn weer terug bij af.

Ik wil geen geldprijs winnen, maar gewoon eens beslissingen kunnen nemen.........Als je dat toch in je hoofd kon toevoegen.

Maar goed; we zouden het neutraal houden, warme kleuren, wit sanitair en chromen kranen. Ik had een betonnen wasbak gezien, maar dat combineerde niet, dus uit mn hoofd gezet.

We zouden de kranen inbouw doen, maar werd toch een beetje afgeraden. Past niet in de muur, dus moeten we een extra wand maken en als er iets is, moet het weer open. Ze hadden al aardig wat gedoe ermee gehad.

Toen ging mn hoofd weer denken en doen en nu wil ik misschien toch gewoon zwarte kranen. Vind ze het mooiste combineren en dan kan wel de bak die ik mooi vind.

Snap alleen niet waarom je die niet met azijn mag schoonmaken? Dat is toch best zacht?

En mensen ervaring met juist mat of glimmend wat makkelijker is?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:54

Azijn kan bijten. Bij de buren hebben ze het sanitair sinds vorig najaar erin en de zwarte douchekraan is nu al versleten. Denk door het schoonmaken, maar zo snel kan het gaan :=
Ik heb mijn gouden kranen eerst proberen schoon te maken met groene zeep, maar dat werkte voor geen meter. Toen toch maar een schoonmaakmiddel gebruikt en dat ging dikke prima. Geen schade te zien. Glans lijkt me sowieso makkelijker schoonmaken dan mat.

Maar zoiets kan prima toch? Evt met andere kleur meubel. Ik zou dat niet storend vinden.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:07

We hadden een licht grijze/beige achtige beton bak op een echt houten kast. Niet strak, iets grof. Daar vond ik de chroom kranen niet mooi op, dus had andere wasbak uitgezocht, gewoon wit. Vond ze niet mooi, maar paste beter.

De vloer wordt ook houtlook en de wanden zacht bruin/begige, warm.

Maar elke keer als ik het met het glimmende chroom gecombineerd zie, denk ik nee. RVS hebben we in de keuken wel, maar vond ik wat "streng" worden in de badkamer.

Heb de roze gold kranen bekeken, maar dan heb je denk ik zelfde poets problemen en moet ook maar passen.

Ik zag nu een mooie was meubel van Terrazzo. Zit wit, beige, zwart etc in. Mijn man vindt het niet zo mooi, maar leek me makkelijk combineren.

We zijn inmiddels wel andere dingen aan het doen, die ook moeten, maar die stomme badkamer blijft een struikelblok. We vinden veel mooi, hebben echt veel teveel gezien. Mijn man heeft een abonnement op pinterest........

Ben helemaal niet van het hele strakke.

Ik dacht dat azijn niet zo bijt juist. Moet je nagaan dat mensen vroeger alles met Vim deden......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:20

Ai over zwarte kranen heb ik dat meer gehoord. Ligt misschien ook aan het type en materiaal dat ze gebruiken?
Wij gaan voor koper in onze nieuw te bouwen badkamer. Nooit verwacht maar het heeft echt iets gaafs!

Afbeelding
Ook de kranen, wc rol houder, lijngootje etc allemaal koper.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:22

@Moonsparkle: ik ben heel benieuwd naar wat voor indeling jullie nu hebben. Onze badkamer is bijna precies even groot namelijk! :) En wat heeft het tot nu toe ongeveer gekost?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:51

Wij kregen de tip om geen koper of rosegoud te gebruiken, omdat dit echt een trend is en er misschien over een paar jaar geen onderdelen meer te verkrijgen zijn in die kleur. Ze verwachten dat zwart en goud duurzamer is qua onderdelen in de toekomst. En RVS natuurlijk.
Dus superpony, waarom geen goud? Dat past wel mooi bij hout. :) Wij hebben de gouden kranen en douche van X2O van Blaufoss, waren goede recensies van en in verhouding het goedkoopst.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:00

Mars schreef:
Ai over zwarte kranen heb ik dat meer gehoord. Ligt misschien ook aan het type en materiaal dat ze gebruiken?
Wij gaan voor koper in onze nieuw te bouwen badkamer. Nooit verwacht maar het heeft echt iets gaafs!

[ [url=m/hs4sUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit koper? Lijkt me rosé? Ik vind dit echt prachtig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:39

Of het écht koper is durf ik niet te zeggen, zo werd de kleur iig wel genoemd. Eea hangt ook af van de afwerking, wij nemen alles geborsteld maar je hebt ook glans.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:51

Dat lijkt me ook meer rosé. Vind ik wel mooi.

Earth, ik vind zelf goud niet mooi.

Had nu zoiets van; we nemen wat we mooi vinden en zien wel als het over 5-10+ jaar vervangen moet.

Blaufoss en Grohe werden vooral aangeraden.

Wilden sanitair wel wit houden. Is ook wel trend gevoelig, maar vind wit ook wel erg makkelijk. Alleen die wasbak vond ik dan in beton of terrazzo mooier.

Ik vind vooral dat de wasbakken zo ondiep zijn en ben bang voor spetteren. In de keuken een grote spoelbak, maar duidelijk minder diep dan in ons vorige huis. Meer spetters langs de rand en op werkblad.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:53

Ja die ondiepe spoelbakken leken mij ook niet wat. We hebben nu rechthoekige kommen, dat werkt prima.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:58

Ja, super onhandig. Je ziet het ook bij die natuur stenen bakken. Ik vind het eventjes mooi, maar niet voor altijd en niet praktisch.

Net als de badkamer kranen. Nu gelukkig meer keus, maar in ons vorige huis wilde ik een kraan die hoger was en ook kon draaien. Dus keukenkraan gekocht en de boog zeg maar vervangen voor een andere die binnen de bak bleef. Toen zag je veel van die hele lage, vaste kranen. Daar krijg je niks onder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 23:19

PoelieWoelie schreef:
@Moonsparkle: ik ben heel benieuwd naar wat voor indeling jullie nu hebben. Onze badkamer is bijna precies even groot namelijk! :) En wat heeft het tot nu toe ongeveer gekost?

Ik zal binnenkort wat foto's sturen, al met al was het ongeveer 20.000. Ik vind het heel dubbel, echt wel blij dat we het gedaan hebben want het moest wel echt maar een reis maakt mij toch veel gelukkiger :') maar het is heel mooi geworden. Hebben nu een regendouche van 1x1, wasmeubel van 80 cm en daarboven een spiegelkast, een bad, verlaagd plafond met dim verlichting,, radiator, nog een meubel en een high tech douchetoilet omdat manlief dat zo graag wou dat was ook een prijzige.

Qua ruimte waren er voor een bad en douche weinig mogelijkheden maar nu ben ik echt wel blij met de indeling, het voelt niet klein/krap

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 14:01

Wat fijn! Ik ben benieuwd naar de foto's :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:23

Mars schreef:

[ [url=m/hs4sUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!!! Heb je het ook al in het echt gezien? Wij wilde eerst voor een soortgelijke kleur gaan voor de kranen, maar knapte heel erg af toen we de kranen in het echt zagen. We vonden ze toch net wat te heftig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:33

Ja heb ze gezien!
Klopt ze zijn wel aanwezig qua kleur en het is echt even wat anders maar de rest van de badkamer houden we rustig. Dus ze vormen ook de eyecatchers.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:33

Hier zijn ze begonnen *\o/*
Afbeelding

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:05

Wow, Marjan! Eindelijk!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:48

Dat is fijn!!

Hier ook bezig met alle afvoeren en plekken van leiding en stroom. Had een spiegel met IR gezien, dus had weer wat gewijzigd :)

Zijn er hier nog mensen met een "bijzonder" badmeubel? Het is wel echt allemaal hang blokken met 2 of 4 lades.
2 Mooie houten kasten gezien.......Heb nog twijfel tussen een waskom en wastrog, passen dan beiden niet, ggrrrrrrr
Ja, dan wordt het maatwerk en is zelfde kast bijna 2000 duurder.

Dat vond ik bij vorige badkamer ook; zo jammer dat je vaak alleen makkelijk kan kopen wat trend is. Snap ook niet dat iedereen dat dan opeens mooi vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:49

Fijn Marjan!

Wij hebben lekkage.. waarschijnlijk vanuit de douche. Hopelijk hoeven ze niet teveel te slopen om het te fixen. Of juist wel en dat we dan een nieuw badkamertje krijgen (huur) :')

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:25

Ik vroeg me af, zijn er speciale tegels voor in de badkamer ? Die wat stroever zijn als anti slip ? Of heeft iedereen gewone tegels op de vloer ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:26

Maris schreef:
Ik vroeg me af, zijn er speciale tegels voor in de badkamer ? Die wat stroever zijn als anti slip ? Of heeft iedereen gewone tegels op de vloer ?

Niet perse, maar het is niet aan te raden om tegels met een heel glad oppervlakte op de vloer te leggen. Wij hebben tegels met een wat ruwer oppervlakte, maar daar hebben we niet eens bewust voor gekozen :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:35

Wij vinden het wel belangrijk en sommige materialen hebben al de eigenschap wat stroef te zijn.