Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:16

Wij hebben vandaag bericht gekregen dat onze meubels eind april klaar zijn en de bank half mei.
Gister ook de kleuren gekozen.

Whoee huisje begint na inmiddels al ruim 4 maanden verbouwen vorm te krijgen :D
Deze zweefkast krijgen wij, en de voer en achter tafel hebben wij zelf ontworpen maar wel in de dezelfde stijl :)
Afbeelding

Amyyy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:12

Bij de blokker hebben ze nu imitatie schapenvachten voor €10! 60*90 cm. Ik heb geen idee of ze mooi zijn, zag ze in het krantje staan

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:17

Ziet er een stuk beter uit zo opgeruimd Rebecca!

Erg mooie kleur blauw ook op de vorige pagina, zeer sprekend!

Leuk hoor Annika, fijn is dat he! Gaaf meubel ook zeg!

Ik ben vandaag bij het nieuwe huis wezen kijken, pfoei := zeer mooi ruim en licht huis, maar finaal gestript. Voor er uberhaubt geverfd kan worden zal er eerst behangen moeten worden want het is nu puur beton. Had hiervoor een oude dame ingewoond die niet meer zelfstandig kon wonen en dat was ook wel aan de badkamer en keuken te zien :o blij dat de woningbouw dat opknapt! Tuin ook erg mooi, mooie tegels al. Maar dit gaat flink klussen worden, en wat meer tijd kosten dan we hadden gehoopt helaas. Wel de vloer uitgezocht en alle kleurschema's voor de muren af, nieuwe meubels in de bestel etc. Enige dat nog moet gebeuren is een plattegrond voor de kattenren, maar dat komt wel als ik over ben. 18 april krijg ik de sleutel!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:57

Gefeliciteerd (nog?) met je nieuwe woning. :D
Klinkt als een hoop werk maar veel potentie. :)

Ik ben als een gek aan het reageren op huizen, heb sinds ruim een week nieuwe bovenburen en het klinkt alsof er een kudde olifanten boven me woont.
Ga ik niet nog 1,5-2 jaar trekken dus hard op zoek naar een woning op funda en nu 1 tegengekomen die goed klinkt maar even afwachten of hij ook echt voldoet aan de gestelde eisen.
Mocht uit de mail die ik terugverwacht blijken dat hij aan alle eisen voldoet dan ga ik een bezichtiging inplannen en mss over een maand al over.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:22

Ik ben hier meer een meelezer, maar hier ook druk aan het reageren op huizen! En ik doe veel inspiratie op hier, dus dat moet helemaal goedkomen <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:55

@Lor1_1984 Oef snap wat je bedoeld, zo een heb ik sinds kort ook boven me. Hopelijk heb je snel een positief antwoord van ze!

En zeker heeft veel potentie! Echt een leuk plekje!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:56

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag, maar wauw wat een kast bloem!
En mooie stijl woonkamer annika!

Wij hebben aardig wat koksmessen en ik ben op zoek naar een handige manier om deze op te bergen. Momenteel staan er 6 messen in een messenblok en liggen er 4 in een hoesje op de afzuigkap.. Liefst wil ik dus iets waar ze alle 10 in kunnen, de messen zijn alleen wel van 2 verschillende merken. Vriendlief wil graag een magneetstrip maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik dat mooi en praktisch vindt. Voorkeur heeft de oplossing waarbij de messen niet op hun snijkant hoeven te rusten ivm bot worden (tsja dat soort eisen krijg je met een vent die kok is), dus geen messenlegger voor in een lade bijv. Iemand nog een geniaal idee of een mooi voorbeeld van een magneetstrip om me te overtuigen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:06

WillemYntJee schreef:

Wij hebben aardig wat koksmessen en ik ben op zoek naar een handige manier om deze op te bergen. Momenteel staan er 6 messen in een messenblok en liggen er 4 in een hoesje op de afzuigkap.. Liefst wil ik dus iets waar ze alle 10 in kunnen, de messen zijn alleen wel van 2 verschillende merken. Vriendlief wil graag een magneetstrip maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik dat mooi en praktisch vindt. Voorkeur heeft de oplossing waarbij de messen niet op hun snijkant hoeven te rusten ivm bot worden (tsja dat soort eisen krijg je met een vent die kok is), dus geen messenlegger voor in een lade bijv. Iemand nog een geniaal idee of een mooi voorbeeld van een magneetstrip om me te overtuigen?

Je hebt ze ook van hout (recht, modern maar ook rustiek en geen strakke lijnen). Had een paar gevonden via pinterest voor je, maar telefoon werkt niet mee qua delen.

Hier trouwens helemaal blij! Net een gratis tuinbankje kunnen bemachtigen. Ziet er super uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:15

Cool Cardy!

Hier gaat het morgen beginnen... op naar week 20.. Dan is het klaar!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:19

T gaat me meer om t feit of ik t mooi vindt zo open in de keuken, we kunnen via via aan een global magneet komen die wel mooi is.

Succes met verbouwen vonneke!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:36

Oeh leuk Cardy!

Eindelijk zover Vonneke! Veel succes en stiekem ook veel plezier!!

Pfoei verder dan een magneetstrip zou ik ook niet komen, zeker niet wat betreft nog veiligheid. Mocht je de strip zelf niet mooi vinden kun je er misschien nog een hoesje omheen maken/kopen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:03

WillemYntJee schreef:
T gaat me meer om t feit of ik t mooi vindt zo open in de keuken, we kunnen via via aan een global magneet komen die wel mooi is.

Succes met verbouwen vonneke!

Heb je ook geen gelegenheid om te op te hangen :)?

Vonneke heel veel succes!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:06

WillemYntjee, en dit dan?

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:58

En de magneet aan de binnenkant van een deurtje hangen?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:39

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:29

WillemYntJee schreef:

Persoonlijk zou ik ze niet aan een magneetstrip hangen. Verkeerd hangen en ze vallen of de scherpe kanten raken de strip en kan je braampjes krijgen. Mijn advies om naar een goede professionele kookwinkel te gaan of je kan je licht eens opdoen bij zaken als de ISPC of SLIGRO. Of de MAKRO ze heeft, durf ik niet te zeggen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:26

topsylover schreef:
https://www.fonq.nl/product/brabantia-t ... ok/125233/
Of zoiets als dit? Met een flexibele binnenkant zodat alle soorten messen erin kunnen.
https://www.fonq.nl/product/bodum-bistr ... lok/37901/

Zo eentje heb ik ook (wel nog in een doos tot na we verhuisd zijn, dus geen foto)
Gelijkaardig aan dit maar dan langwerpig. Dan zou je nog netjes 2 blokken bij elkaar kunnen zetten als je te veel messen hebt.
Afbeelding

Een magneetstrip vind ik enkel netjes als alle messen hetzelfde handvat hebben en dat het dus rustig toont.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:27

Micha, dank voor je foto van de kalkverf op je muur. Vind het effect mooi :j, ik denk dat ik eerst maar eens 1 wandje in het toilet ga doen en als het dan bevalt een muur in de woonkamer aanpak. Primer ga ik onthouden.
Zat een beetje aan deze kleur te denken:

Afbeelding.

Bloembloem, wat een gave kast :wow: . Heb je hem al opgehaald?

@Lor, reageer je dan op huurwoningen? Hoop dat je snel een geschikt huis vindt, bovenburen die herrie maken is om gek van te worden (mijn moeder heeft boven haar een verstandelijk beperkt stel die niet op een normale toon kunnen praten).

Ik zou ook geen messen aan een strip hangen, zeker als dat vlakbij het fornuis is. Ervaring leert dat alles vettig wordt en je blijft poetsen :7 (heb een stang waar alle kookgerei aanhangt naast het fornuis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:31

Gave kleur!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:58

laetitia schreef:
@Lor, reageer je dan op huurwoningen? Hoop dat je snel een geschikt huis vindt, bovenburen die herrie maken is om gek van te worden (mijn moeder heeft boven haar een verstandelijk beperkt stel die niet op een normale toon kunnen praten).

Ja, zowel via de wbv als particulier. :)
Maar loop met particulier vaak tegen 2 dingen aan: inkomenseisen en huisdieren.
Bedacht me net dat een tante van me makelaar is dus gooi er zo even een appje uit naar haar, mss weet zij nog iets via haar connecties. :)*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:12

lor1_1984 schreef:
laetitia schreef:

Bedacht me net dat een tante van me makelaar is dus gooi er zo even een appje uit naar haar, mss weet zij nog iets via haar connecties. :)*

Jup, hier momenteel ook particulier en huisdierverbod. Ik ben aan het reageren op wbv :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:31

lor1_1984 schreef:
laetitia schreef:

En kan je het niet via een investeerder doen? Die kopen 'goedkope' woningen op en verhuren die dan weer. Meestal met onder de huursubsidie grens.
Zo heeft mijn vriendin ook een woning 'gekregen' in Almelo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:49

Ik heb iemand die voor mij wil huren en dat ik dan onderhuur.
Alles netjes geregistreerd etc en met recht op huurtoeslag, maar sommige verhuurders weigeren dit.
Ben dus aan het rondkijken naar woningen onder de huurtoeslaggrens en waar huisdieren zijn toegestaan want ik weiger om mijn katten te herplaatsen.
Verdere eisen zijn 2-3 slaapkamers en een balkon of tuintje zodat ik iig een buiten heb en deze evt kan afzetten voor de katten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:56

Ik weet natuurlijk niet van wie je nu huurt maar als je een telefoonnummer wil van diegene waar mijn vriendin van huurt dan moet je het zeggen.
Schijnt een fijne vent te zijn.
Volgens mij kan je het ook via de makelaar Team Sanders proberen, zij kennen deze man ook.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:20

Bedankt voor de tip, mocht ik het telefoonnummer nodig hebben dan pb ik je even. :)