Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:54

Lastig natasja, hoe gaan ze dat uiteindelijk oplossen dan, met al dat zand en het hoogteverschil, zodat het niet in de sloot terecht komt?

Wij gaan voor renovliesbehang, zijn te bang dat stucwerk gaat scheuren en hebben er vele goede verhalen over gehoord en waarschijnlijk ook al een goed adresje waar we terecht kunnen voor een offerte.
Het meest ideale eraan vind ik dat ze het meteen voor je mee schilderen (dat doet deze man tenminste wel), hiervoor hoef je alleen maar aan te geven welke muur welke kleur en klaar ben je.

En het is iets goedkoper dan stucwerk hebben wij gemerkt, maar ook daar zullen wel verschillen in zijn.

Sjeempie, bij onze bouwontwikkelaar gaven ze aan omdat onze soort huizen snel gebouwd worden en gelijk ook wind/waterdicht zijn, dat ze minder gauw gaan werken.
Maar hoorde daarintegen wel weer van andere mensen dat nieuwbouwhuizen sowieso werken, omdat ze zich nog moeten "verankeren" zo gezegd...
Dus tja, waar doe je goed aan. Je weet het toch nooit of het gaat scheuren of niet.

Mijn vader is dinsdag (zonder dat wij het wisten), naar de bouwplaats gereden om te kijken of die erop kon komen.
Dat kon die in eerste instantie niet, maar vond later toch een gat in het hek. Dus hij is het terrein op gegaan, natuurlijk gesnapt door een bouwvakker :o , die was wel eventjes boos, maar heeft uiteindelijk met mijn vader samen alles laten zien en bekeken.
Hebben samen de grootte van de tuin opgemeten en hij is in de keet geweest om op de plattegrond te kijken en hij weet nu ook dat de buren aan de linkerkant van ons "last" hebben van onze uitbouw (die komt op hun grond terecht) (rechterkant heeft ook uitbouw, dus dat is verder geen probleem) etc etc...

Aan de ene kant wel grappig dat die dat is gaan doen, maar aan de andere kant had ik er zelf ook bij willen zijn :') ...

Tuin blijkt iets minder lang te zijn dan wij van de bouwtekeningen/plattegronden hadden afgelezen, maar hij is op het langste punt bijna 13 meter en kortste stuk 11,5/12 meter ongeveer. De achterkant van de tuin is schuin, wij zitten aan het breedste stuk, de huizen aan de linkerkant van het rijtje hebben een stuk kleinere tuin, loopt schuin af.

Ik denk nog steeds dat het lang genoeg is :') .... hahaha

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:53

Wij hebben ook gekozen voor vliesbehang. Omdat stucen echt word afgeraden en scheuren komen vaak pas iets later.

Altijd leuk als mensen de bouwplaats op gaan ik durfde dat echt niet als ze nog bezig waren haha, in het weekend dan weer wel.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:57

Wij hebben ook glasvlies, naderhand inderdaad meteen geschilderd dus overal zat netjes 9010 op (zelf gekozen). Nu in de woonkamer 1 wand kalkverf steelblue en de andere wand krijtverf ashes. Ziet er super leuk uit! Kalkverf ziet er bij iedereen anders uit, omdat je er zelf een patroon in kan maken. Iedereen heeft een eigen slag, zo leeft de muur wat meer.

Sjeempie wij hebben al onze muren geschuurd voordat het glasvlies erop ging, nu ziet het er uit als stucwerk (maar dan zonder de scheuren :P)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:33

collendoorn schreef:
Wij hebben ook gekozen voor vliesbehang. Omdat stucen echt word afgeraden en scheuren komen vaak pas iets later.

Altijd leuk als mensen de bouwplaats op gaan ik durfde dat echt niet als ze nog bezig waren haha, in het weekend dan weer wel.

Ik kan geen plek vinden om erop te komen -O- en als ik het wil moet ik het een keer doen als ik alleen ben, want mijn vriend is niet zo een held dus die valt op door zijn nerveuze gedrag dan :')

Miriam bedankt voor je tip!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:02

Judith er zal wel een beschoeiing of iets dergelijks komen. Wat de uiteindelijke oplossing wordt hebben we nog niet gehoord.

Wij gaan beneden gewoon over de muur verven. Even gaten vullen, gladmaken, schuren ed. (en hopen dat het te doen is :+ )
Boven gewoon behang.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:41

Ik zou dan eerst maar voorstrijk doen :=

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:00

Gister was ik nog even met de hond bij het nieuwe huis. Ik kom onderweg een (onverzorgde) man tegen die mij vriendelijk begroette. Toen ik terug liep, zag ik die man op de bouwplaats een paar steigerplanken (eerste huizen staan in de steigers) over hek hek gooien en vervolgens achter het hek door sneaken. Vervolgens liep hij op zn dooie gemak met de planken de woonwijk in. Wat moet je daar nou mee?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:12

Melden bij de politie, kunnen ze het in de gaten houden :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:36

noviceh schreef:
Gister was ik nog even met de hond bij het nieuwe huis. Ik kom onderweg een (onverzorgde) man tegen die mij vriendelijk begroette. Toen ik terug liep, zag ik die man op de bouwplaats een paar steigerplanken (eerste huizen staan in de steigers) over hek hek gooien en vervolgens achter het hek door sneaken. Vervolgens liep hij op zn dooie gemak met de planken de woonwijk in. Wat moet je daar nou mee?

Steigerhout is in om bv tuinmeubels te maken....

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:26

Oh ja haha. Bedoelde wat moet je nou met deze situatie :D

Hier druk bezig met het chalet voor te bereiden op bewoning en alle spullen te verhuizen. Ben blij als we over zijn!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:16

Wij zijn bijnaaaaa klaar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu bezig met de trap schuren en daarna lakken.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:01

Mooi hoor Joyce!
De laatste loodjes *\o/*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:32

Mooi hoor Joyce!!
En wat goed dat jullie gelijk de trap gaan Doen!! Dat word bij ons nog wel een klusje haha.

Welke kleur (verf) doen jullie op de trap??

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:31

:wave:

Miriam, wat een goede tip van dat schuren.

Nu had ik begrepen dat het mannetje wat wij eigenlijk willen hebben voor deze job, standaard de muren schuurt en hij doet het ook voor je schilderen (in de gewenste kleur), je hoeft alleen maar aan te geven waar en welke kleur je wilt.

noviceh, wat een rare kerel.. Nog wat over gehoord of niet? Anders zou ik het zeker even melden, eventueel bij de uitvoerder of anders de politie.

JoyceXlynn, wauw wat gaaf al! Mooie keuken ook +:)+ ...

Ik ben ook echt van plan om meteen die trap aan te pakken, collega van mij woont al 8 maanden in der nieuwbouwhuis en heeft nog helemaal niks met de trap gedaan, die ziet er dus net zo uit als bij oplevering, plus alle slijtage en morsvlekken van het schilderen/ meubels naar boven slepen := ...
Dat zou ik echt niet leuk vinden, als er mensen komen kijken voor je huis, zo'n lelijke trap.

Ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik dan met de trap zou willen, het liefst laat ik Upstairs (of zoiets dergelijks) langskomen, maar goed daar zal dan tegen die tijd het budget niet meer voor zijn :') ... Dus het zal wel iets van vloerbedekking worden denk ik... Of van die anti slipmatjes...
Wil hem in ieder geval wel bekleden met iets, omdat het anders echt heel gehorig word, dreunt aardig door zo'n houten trap.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:31

Judith_H schreef:
:wave:

Ik ben ook echt van plan om meteen die trap aan te pakken, collega van mij woont al 8 maanden in der nieuwbouwhuis en heeft nog helemaal niks met de trap gedaan, die ziet er dus net zo uit als bij oplevering, plus alle slijtage en morsvlekken van het schilderen/ meubels naar boven slepen := ...
Dat zou ik echt niet leuk vinden, als er mensen komen kijken voor je huis, zo'n lelijke trap.

:') Precies zoals in mijn huis dus hahahaha. Wij wonen er sinds april en zijn nu pas met de trap begonnen.
Wij lakken hem gewoon met speciale krasvaste lak....dat komt ook omdat ik van authentiek houd en niet van te strak en modern. Onze trap wordt groen overigens....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:05

Nanda we houden hem wit!

De reden dat wij de trap nu gelijk gedaan hebben is inderdaad omdat we alles mooi (en af) wilden hebben.
Vaak is het zo dat als je ein-de-lijk klaar bent met klussen en je gaat wonen dat je niet meer van die bank af te slaan bent.

Plus dat het schuren echt een verschrikkelijk grafbende aan stof geeft.
Als mijn bed er nu had gestaan had ik het echt vies gevonden want het zit zelfs in de kledingkast!!

Pff moet wel zeggen dat we klaar zijn met klussen hoor.. Nu al een aantal weken (zonder vakantie, dus echt na het werk) keihard bezig tot savonds laat.
Mijn lijf is op!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:19

Klussen is idd hels!! 3 weken non stop klussen en daarna naast het werk breekt ook mega op.

Oohh oliebol Joyce nu heb ik nog minder zin in die trap, welke wit tint hebben jullie gekozen?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:48

We gingen dus kijken in de technische omschrijving welke kleur vd gragt heeft gebruikt voor de trap maar daar stond alleen : wit :+

Dus we hebben de flexa houtlak in de kleur wit genomen.
Nou, het is niet dezelfde kleur hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:55

Nee, er zijn honderden tinten wit te verzinnen. Ral 9010 gebruiken ze meestal in de bouw.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:58

En ieder merk heeft ook een andere tint.

Maar geeft niks.. We hebben 'gewoon' alles van de trap gedaan..
Morgen kunnen we uitslapen *\o/* *\o/*

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:40

Wij zijn erg gecharmeerd van trapbekleding met 'lopereffect'. https://www.traploperdesign.nl/index.ph ... stoffering Maar daar zit ook weer een prijskaartje aan. Enkel verfen vind ik persoonlijk erg kaal en koud en is ook nog eens spekglad. Dan zijn de kinders helemaal snel beneden :D

Supermooi Joyce! Zier er ook heel sfeervol uit bij jullie. En ook gelijk een nieuwe tv gekocht? <<)

Inmiddels is het chalet bijna helemaal schoon, wat een werk! Vandaag met 2 man sterk 3 uur gedaan over een stukje gras maaien van +/- 75m2. Was wat aan de lange kant... Volgende keer huren we wel een paard haha. Aankomend weekend willen we over gaan. Dan hebben we tot 1 september de tijd om ons huidige huis leeg te halen. Wel gezellig trouwens op een vakantiepark 'wonen', vooral met mooi weer!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:46

Haha jaa stom hè Joyce , wij hebben zelfs nog gebeld naar de schilder die het gedaan heeft maar daar werden we ook. Niet echt wijzer van.

Eerste nachtje gehad Joyce ??

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:24

Wij wilden ook de trap gelijk gaan aanpakken.. alleen is er in de loop der maanden toch nog zoveel aan spullen naar boven gesjouwd (kwam even een babykamer tussendoor bijvoorbeeld) dat we besloten hebben het nog even zo te laten en door te sparen voor wat duurdere trapbekleding. Wordt dan waarschijnlijk PVC. Zoldertrap wil ik wel gewoon gaan verven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:54

De trap naar zolder wordt bij ons dichtgetimmerd dus daar hebben we nog niks aan gedaan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:37

Wij kregen als advies om de trap nu gewoon in de grondverf te zetten dat het in ieder geval iets opknapt en dan na 2 stookseizoenen netjes af te lakken. De trap werkt ook nog enorm en als je nu al gaat aflakken zie je straks die scheuren in de treden ook. Bij ons dus gewoon witte grondverf.
Als je iets van bekleding oid wil kan het natuurlijk wel al meteen, maar dat is zo duur! :7