Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:50

Leonie, jij had hem ook al geproeft.
Ik ben benieuwd hoe hij smaakt uit de diepvries. Morgen eens kijken hoe hij ontdooit weer proeft! Vond het zo'n krokante lekkere korst.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:52

Ja, die Liefde & Passie broden zijn inderdaad heerlijk! Jammer genoeg hadden ze er nog maar één liggen toen ik boodschappen ging doen, het traditionele Franse brood. Van de week dus nog maar een keer heen in de hoop dat ze dan wat andere soorten hebben liggen, maar deze is verrukkelijk! Had 'm niet eerder gehad. Ik heb meestal de pave campagnard.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:03

Ben ook benieuwd hoe hij uit de diepvries komt.
Ik denk dat deze erg snel op is, maar wil nog wel even wat inslaan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:05

Ja, dat is onhandig als je later op de dag komt dat al het brood is op he.
Welke hebben jullie nu in de diepvries? Er was er nog een met noten zag ik en ook nog een franse? met kaas? Zit er een kaassmaakje in?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:40

Anders even bestellen?
In ons filiaal bestellen de klanten gewoon brood als ze iets graag willen hebben en er zeker van willen zijn dat het er is.
De Liefde & Passie broden worden in de filialen afgebakken vanuit de diepvries en deze zijn vrijwel Altijd op voorraad (wij hebben ze in ieder geval altijd op voorraad in de diepvries). Wij zijn franchise met AH formule, dus wij zijn wel veel klantvriendelijker als het gemiddelde AH filiaal, dus heb geen idee hoe zij verder omgaan met bestelling of iets?
Zo is bv. bij het grote AH filiaal bij mij in de buurt (wat dus geen franchise is) s middags om 14u stokbrood op en bakken ze gewoon niks meer af !! Nja, da's bij ons dus echt uit den boze bv..

Je hebt in totaal 6 soorten;
pave de campagnard
pain rustique
honing notenbrood
boule beurre
pain de cereal
en een meergranen maar weet zo even de naam niet meer :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:42

Hoe weet je of iets franchise is of niet? Is dat ergens aan te zien? Bij mijn weten zijn de AH's bij ons wel franchise trouwens, die hebben ook een naam zeg maar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:44

Lente schreef:
Hoe weet je of iets franchise is of niet? Is dat ergens aan te zien? Bij mijn weten zijn de AH's bij ons wel franchise trouwens, die hebben ook een naam zeg maar.

Maar over het algemeen zie je het verschil wel duidelijk vind ik dan. Maar dat komt ook omdat ik natuurlijk werk in een franchise winkel
en dus heel duidelijk verschil zie met hoe een AH filiaal te werk gaat.. echt knudde vind ik dus haha
Nja wij hebben bijvoorbeeld wel de naam van mijn baas op de luifel voor de winkel staan.
En nja goed, de klanten weten bij ons wel dat we franchise zijn, bij ons staat klantvriendelijkheid echt op nummer 1 en dat vind ik bij de AH filialen ook echt niet te zien, dat daar klantvriendelijkheid uberhaupt ergens
op het lijstje staat? haha. Wij gaan in ieder geval op heel veel vlakken heel anders te werk als de gemiddelde filialen. We hebben ook veel concurrentie in de omgeving dus we moeten wel ons beste beentje voor zetten :)
De broer van mijn baas is bv. vorig jaar nummer 1 geworden van heel nederland met zijn AH winkel , dus dat wil op zich wel iets zeggen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:09

Onze AH is super klantvriendelijk. Eigenlijk alle AH's in de omgeving. Zijn geen franchisers.
Die bakken idd ook gewoon brood voor je af als ze het nog wel hebben maar niet klaar.

Overigens kun je bij de klantenservice ook een tegoedbon vragen als de bonus aanbieding op is. Die kan je ook in de week erna nog gebruiken als er minder run is op een product.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:43

oke, hier in de omgeving zie je dus echt heeeel duidelijk verschil tussen franchise en filiaal. Misschien dat ik me sneller erger aan dingen omdat ik bij franchise werk en wij veel dingen anders doen dan een filiaal die zich echt Streng aan alle domme regeltjes moet houden van AH :).. Maar dit is meer dan ook inhoudelijk en heeft de klant direct geen last van. Al vind ik het dus schandalig dat je bijv. bij het Grote AH filiaal hier in de buurt op zaterdagmiddag om 14u geen stokbrood meer kunt krijgen..
Die tegoedbon is inderdaad wel fijn, dat doen wij en andere winkels in de omgeving ook.
Aangezien de concurrentie groot is tegenwoordig kom je daar ook eigenlijk bijna niet meer onderuit als winkel zijnde.

Ik heb me de laatste tijd de bonnen uit de winkel bewaard en ben gister eens lijstjes gaan maken en prijzen vergelijken. Van de 30 producten waren er 27 goedkoper bij de Lidl als bij de Ah.. wat een verschil zeg! En dan heb ik geen A-merken gepakt bij Ah, alleen ES of eigen merk als ES niet te krijgen is van dat product. En afgelopen weekend naar de Plus geweest, daar komen we normaal niet snel, maar die is echt heel erg duur zeg, daar ga ik toch geen 'grote' boodschappen meer doen pfoe.. Enige wat fijn is aan de plus, dat ze slagerij hebben voor het vers vlees en groot gedeelte dus vers hebben. Vind veel vlees van AH niet echt lekker.. En Lidl is ook niet echt bijzonder

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:53

Tja en mensen vinden hun eigen winkel vaak het best als je er zelf werkt ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:56

manzano schreef:
Tja en mensen vinden hun eigen winkel vaak het best als je er zelf werkt ;)

Nja goed daar ben ik niet een van
Ik ga juist heel veel naar andere winkels om te kijken hoe wij dingen kunnen verbeteren, en ik kijk dan vooral naar de afdeling waar ik zelf mee bezig ben
En dat motiveert onze baas ons ook om te doen, doet hij zelf ook elke week.
Wij zijn eigenlijk alleen maar bezig om zo goed mogelijk te zijn voor de klant en proberen te verbeteren waar mogelijk.
Maar wij vinden niet dat we de beste winkel zijn. We hebben wekelijks vergadering waarbij ieder afdelingshoofd een andere afdeling beoordeelt zeg maar
en proberen dus echt heel kritisch naar onze winkel te kijken. en er zijn wekelijks een hoop punten op de agenda van dingen wat allesbehalve goed zijn :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:00

Zo hoort het ook!!! Wij hadden ook zo'n wekelijkse meeting toen ik bij de AH werkte. Alleen heb ik dat maar 3 maanden volgehouden hahahaha.

Maar het enige waar ik me echt aan stoor bij de AH zijn de foute prijzen in het computersysteem in vergelijking met de bordjes. En het feit dat ze het niet wijzigen. Dat irriteert me mateloos.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:01

Lees al een tijdje mee, maar dit topic is een bezuinig topic. Tot nu toe heb ik nog niet echt wat gehad aan de 'tips' die hier voorbij komen. Had verwacht dat iemand echt een geweldige actie zou neerzetten of juist de tips waar iemand ontzettend mee heeft bespaard. Jammer dat het niet zo is......

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:03

arabcarla schreef:
Lees al een tijdje mee, maar dit topic is een bezuinig topic. Tot nu toe heb ik nog niet echt wat gehad aan de 'tips' die hier voorbij komen. Had verwacht dat iemand echt een geweldige actie zou neerzetten of juist de tips waar iemand ontzettend mee heeft bespaard. Jammer dat het niet zo is......

Gewoon doorlopen bij de kassa zonder af te rekenen!!! Scheelt enorm in de kosten ;) :D

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:06

manzano schreef:
arabcarla schreef:

Gewoon doorlopen bij de kassa zonder af te rekenen!!! Scheelt enorm in de kosten ;) :D

*\o/* :o *\o/* Whahaha lol

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:08

sja, we leven niet in Amerika (gelukkig) maar daar kun je idd als je je best doet gratis boodschappen doen
(coupons)
hier in NL is het gewoon een kwestie van heel erg opletten op welke merken je koopt(kijk naar kg/ltr prijs, niet naar prijs per verpakking)
welke aanbiedingen er zijn en vooral lijstjes maken en jezelf er aan houden.
en je kan altijd nog gaan dumpsterdiven :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:34

Ik heb deze week de folder van mijn supermarkt niet gekregen, straks internet maar even afstruinen of er nog iets is wat ik kan gebruiken.
Soms kijk ik ook wel naar de stuks prijst. Mijn man neemt altijd van die flesjes drinken mee naar het werk. De 0.5 liter flesjes zijn per liter goedkoper maar omdat in de kleinere flesjes minder zit is dat per keer drinken goedkoper. Krijgt die wat minder binnen mar dat is niet erg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:49

arabcarla schreef:

Als er zoveel van dat soort geweldige dingen te vinden zijn NL, feel free om het met ons te delen! +:)+ We plaatsen hier regelmatig tips met betrekking tot goedkope maaltijden, goede acties in de supermarkten en prijsvergelijkingen tussen boodschappen van diverse winkels (wat is waar het goedkoopst). Sinds ik actief bezig ben met boodschappen doen en het topic hier volg, heb ik toch al flink weten te bezuinigen op mijn boodschappen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:03

Arabcarla Hoe bezuinig jij dan nu al op je boodschappen omdat je niets aan de tips hebt?
Ik heb stiekem al best wat aan het topic gehad, alleen al het feit dat ik veel bewuster nadenken met wat ik echt nodig heb/niet, ik weekmenu's maak en uitpluis/lees welke producten waar goedkoper zijn en dat scheelt me elke week al een hoop geld :) .
We leven inderdaad niet in amerika waar je gratis boodschappen kunt scoren helaas :)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:23

Ik zeg: nog niet echt wat aan gehad..... Het is niet zo dat ik er niks aan heb gehad :P . Ik kijk vooral naar de weekmenu's, wat haalt iemand en wat betaald die ervoor, vergelijk ik met mezelf etc... Maar heb het echt over de randzaken, gaat over uitzendkrachten/vakkenvullers/welke mobiel iemand moet kiezen enz.... En dan heb ik zoiets van hmmmmz dat gaat niet over bezuinigen dat bedoelde ik meer....

Tuurlijk weet ik dat we niet in Amerika zitten maar soms heb je weleens aanbiedingen die iemand over het hoofd ziet wat veelvuldig word gebruikt en dan is zo'n tip wel handig... :D

Oh en daarbij ik snuf nog niet zo heel lang in het topic he :o .... Ben nu al een hele week de vriezer aan het leegeten en alleen het nodige gehaald bij de Deen. Scheelt wel, alleen moet ik mezelf altijd wel in bedwang houden koop toch vaak meer dan ik echt nodig heb :(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:27

Volgende week hebben we goede aanbiedingen op mijn werk :D Dus dan kan ik mooi weer even wat dingen in slaan :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:29

Oohw dus je stoort je eraan dat we af en toe afwijken van het onderwerp "bezuinigen op boodschappen". Tsja, daar moet je dan maar even je scroll knop voor gebruiken ;)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:40

joyce2 schreef:
Oohw dus je stoort je eraan dat we af en toe afwijken van het onderwerp "bezuinigen op boodschappen". Tsja, daar moet je dan maar even je scroll knop voor gebruiken ;)

Ja maar dan word me vinger zo moe van t scrollen 8-) }> :D :o

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:13

Maar wie weet heeft iemand de tip voor mij voor goedkope pijnboompitjes, krengen zijn zo duur maar vind ze zo lekker en gebruik ze ook regelmatig!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:38

Lidl!!! :j
Tot nu toe nog voordeligste (redelijk grote verpakking!)

En ik ben dankzij de Lidl vandaag een staafmixer rijker. Als ik soep moest pureren moest ik het eerst overscheppen in de keukenmachine. Nu was hij 20 euro bij de lidl, ga morgen natuurlijk meteen soep maken :Y)

Oh over aanbiedingen gesproken. Bij Deen 2 broden voor 2,05 euro (betaal je normaal voor 1 brood) Heb er 6 meegenomen, helemaal blij, vriezer weer vol! *\o/*

Lidl had trouwens super goed spul liggen voor de Pasen, allemaal luxe dingen. Werd er hebberig van :')