Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:17

_Noah schreef:
Wel goed idee de kringloop, kun je daar veel spullen brengen of moet je dat allemaal overleggen?

Eens in de zoveel tijd dump ik daar weer wat spullen en ze hebben nog nooit iets geweigerd.
Ik maak van mijn stapel glamour's gewoon één pakketje met een leuk lint erom, dan kan ik me voorstellen dat het voor iemand met weinig budget eens een leuk bergje leesvoer is voor weinig geld.

shantal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:20

Soms kunnen ze grote dingen volgens mij wel weigeren dan hebben ze er te veel van of geen ruimte.
Maar volgens mij kleine dingen nemen ze wel aan :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:41

Ik ben de laatste die kan zeggen dat in en uitpakken mee valt...... :+ Heb al gezegd, ga nóóit meer verhuizen :')
Wij hebben ook een paar keer wat naar de kringloop gebracht en konden het inderdaad zo inleveren.

Wat is die lamp duur zeg.... (gelukkig maar dat ie uitverkocht is :D )

Wij hebben nog geen lamp boven de eettafel. Het lichtpunt zit een stuk verderop en als we iets erg vinden, is het zo'n gootje over het plafond :P Een booglamp vind ik persoonlijk niet mooi bij ons, dus dan blijven er weinig opties over ben ik bang :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:17

__Esther__ schreef:
Mijn slaapkamer is eindelijk klaar qua geverfde muren! De kamer is nu sfeerloos maar er staat nog een queen ann nachtkastje en een prachtige buffetkast/dressoir om wit geschilderd te worden. Er moeten nog leuke tafellampjes bij en een mooie lampetkan / brocante vaas met bloemen oid. Er moeten nog planken opgehangen worden evenals foto's etc. Misschien nog een spiegel / schilderij of een foto op doek. De wens is er nog om het bed in amerikaanse stijl op te maken dus met kussens, sprei etc, (mooie plafondlijsten O:)). En..... ik wil heel graag zo'n schapenkleed van riviera maison. Nouja... er is nog genoeg te doen.

Deze kleur blauw
[ Afbeelding ]

Over de hele lange muur en in de nis.... hier al een stuk geschilderd in lichtgrijs om de kleur te neutraliseren :')
[ Afbeelding ]

Helemaal lichtgrijs -O-
[ Afbeelding ]

En nu met de gewenste kleur (ohja die plant overwinterd bij mij :(:) )
[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQTXIRQZ.jpg

Petrol Blauw :D ?
Lijkt in ieder geval op mijn kleur in de woonkamer!
Ik kom hier ook weer binnenvallen. Na mijn verhuizing naar Australie geweest dus moet weer echt gaan sparen maar ik heb nog van alles op mijn lijstje staan, maar moet echt beginnen met olgordijnen voor de woonkamer. Grote ramen dus word nog een duur grapje denk ik. Wil die in ieder geval voor het mooier weer word, zon schijnt precies op het raam en verblind.
Verder wil ik eigenlijk ook een mooie eettafel set/mooie lamp erbij en nog wat leuke aankleding met foto lijstjes e.d. aan de muur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:23

Ik woon hier nu 16 maanden. Heb nog steeds dozen ingepakt staan... Ook met wat interieurmuik. Zucht

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:04

oooohhh, dan is er nog hoop.... :')

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:16

Phoe al 16 maanden haha :D

Ik heb een nieuw project waar ik volgende week aan wil beginnen. Ik zit al een tijdje na te denken over een leuk doek/schilderij/foto voor boven de eettafel.
Maar ik ben allergisch voor ikea/leenbakker/xenos doeken die iedereen op zijn studenten/kinderkamer al heeft hangen. Een foto op canvas vind ik te duur en ook niet altijd even mooi, wil wel een schilderij en geen foto. En een echt stuk kunst kan ik al helemaal niet betalen dus dat zit er ook niet in.

Nu heb ik als idee...... Ik wil een foto van mij en mijn vriend na gaan schilderen op doek. Nu is het zo dat ik helemaal niet kan schilderen en heb ik het idee om het zo te doen:Afbeelding

Via een photoshop programma ga ik dan de foto filteren in max 40 verschillende kleuren waar dan automatisch de nummers in komen te staan. (die programma's kan je gewoon downloaden.) Dit laat ik dan bij de drukker op 90 x 120cm afdrukken. Dit trek ik over op een doek van de xenos en dan verven maar! :)

In plaats van alleen verf wil ik op sommige vlakken ook stofjes/knoopjes/flittertjes etc gaan gebruiken om een wat creatiever schilderij te krijgen. :)

Wat denken jullie? leuk idee?
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 21-01-13 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:19

Wat een ontzettend leuk idee!!! Ik vind het moeilijk om het eindresultaat voor te stellen, maar ik vind het wel super klinken en ook echt iets van jullie zelf!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:24

Klinkt erg leuk en creatief! Ik zou wel voor een redelijk 'abstracte' foto gaan, niet voor een portret met veel details. Dus bvb. een foto meer van achteren/opzij of een foto van een redelijke afstand waarop jullie staan of lopen. Succes, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:40

_Noah schreef:
Wat heb je nu met je tafel gedaan dan?:D

De meningen waren verdeeld in dit topic :D
Voorlopig nog niets:

http://i248.photobucket.com/albums/gg18 ... 012012.jpg

En tja, hij staat nog steeds op mijn werk, want (... het kan altijd erger :+ ) wij wonen al 12 maanden in een te verbouwen rotzooi :=

Mensen vragen weleens 'hoe kan dat nou??' maar wij doen alles met zijn tweetjes tussendoor. En afgelopen weekend was mijn vriend weg, ik heb me het schompes staan schuren op de volgende trap.
Er zit een keiharde, ik denk epoxy laag op, dat lekker in het zachte grenenhout is gaan zitten dus de enige oplossing is het eraf beitelen :=
Ja en zo blijf ik gezellig bezig -O-
En na zo'n paar dagen schuren zit ook alles weer onder het stof |o dus uitpakken van spullen zit er ook niet bij (en schilderen op hetzelfde moment ook niet)

Op zich vind ik het schilderij wel een leuk idee, ik zie alleen nu ff die kalkoen voor me _O-
Een andere tip voor een origineel schilderij die ik weleens gehoord heb, is een foto maken/ kopen van een bestaand kunstwerk en deze uploaden bij zo'n herinnering op linnen-site.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:52

Bij Dalani verkopen ze nu deze:
http://static.dalani.nl/p/Modern-Times- ... roduct.jpg

Het is een andere versie van een booglamp, misschien past dit wel?

Verder vind ik het wel een rotwinkel soms :x :o ik zit nog steeds met mijn 15 euro bon die bijna afloopt maar wat ik wil hebben is telkens uitverkocht -O-

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:08

Nicolletje schreef:
Bij Dalani verkopen ze nu deze:
http://static.dalani.nl/p/Modern-Times- ... roduct.jpg

Het is een andere versie van een booglamp, misschien past dit wel?

Verder vind ik het wel een rotwinkel soms :x :o ik zit nog steeds met mijn 15 euro bon die bijna afloopt maar wat ik wil hebben is telkens uitverkocht -O-

Misschien een mailtje sturen met jongens ik wil die bon uitgeven maar het is steeds uitverkocht. Kunnen we hem aub verlengen??
Trouwens, was het niet zo dat tegoed bonnen niet meer mochten verlopen? Of heb je hem gekregen via een actie?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:17

Ja via zo'n actie meld je vriend aan :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:33

ik ben eens aan het prakkiseren welke kleur er hier tegen de muur moet.
1 muur is behangen, zwarte basis met een fijn zilvergrijs motief erop, maar het is dus grotendeels zilvergrijs kwa kleur.
helaas hebben we het besteld bij een winkel hier op het dorp en kwamen we halverwege het behangen er achter dat het twee verschillende verfbaden waren en de muren zogen zo hard dat we ondanks twee keer voorsmeren + dik in de lijm tijdens het behangen, alsnog bubbels hebben. nu een jaar er tegen aan te hebben gekeken ...ben ik het beu :+
de rest hier in huis is een creme kleur, meubels zijn rood achtig teak en een bruine bank en een muur in de eethoek is paars... en eigenlijk zit ik aan een bruin tint te denken of een oud roze tint(het is de muur in de zithoek achter de TV)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:13

oohhwww Nicolletje respect hoor! Ik zou helemaal krankjorum worden!
Maar jullie hebben straks echt een thuis door jullie zelf gemaakt. Ik houd het maar gewoon bij nieuwbouwhuizen :+ trappen afbikken enz zie ik echt niet zitten :=

Dalani kijk ik al niet meer op, duur en meestal veel uitverkocht....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:16

Ik ben vanmorgen in recordtijd door de IKEA geweest samen met dinnetje :')
Normaal gesproken kunnen we ons daar wel een halve dag op ons dooie gemakje vermaken, maar nu waren we doelgericht: mèt een lijstje en weer op tijd thuis ivm kinderen die uit school kwamen _O-

Ik heb een nieuw/groter dekbed gekocht voor bij ons op bed; we hebben nu een 200 x 200 cm, maar ons bed is 180 x 200 dus dat kan nèt maar het houdt niet over. Dus nu een 240 x 200 gekocht, plus natuurlijk dan ook nieuwe hoeslakens :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:17

Lekker MM, grote dekbedden rulen! :D

wij hebben lits jumeaux! wil niks kleiners meer, groter mag wel haha dan kan ik meer dekens jatten!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:18

Wat is lits jumeaux voor maat dan? 200x 200?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:32

240x220 dacht ik

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:35

Oh oke: XL dus :D

Toen we hier kwamen wonen hadden we een 160 x 200, maar hubs zei dat ie niet meer zo veel van me hield en dus een groter bed wilde >;) :+
Vind het groot zat, 180 breed :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:37

hahaha! fijne hubs!
ons bed is ook 1.80 :j maar dekbed is groter :)

Ik wil geen klein bed, ik zou zelfs liever een nog veeeeel groter bed willen hebben! Ik heb graag de ruimte en liever niemand tegen mij aan als ik slaap..... dat betekent dat vriendje het met een klein stukje bed en dekens moet doen :+
Hij wilde graag 2 dekbedden maar ik wil geen 1persoons want daar kan ik me niet inrollen. Ik stelde dus voor dat ik de Lits-jumeaux hou en hij een 1persoons neemt maar dat vond hij ook niet eerlijk hahahaha

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:38

Arm vriendje van jou :(:) :=

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:44

Haha, wij liggen nog steeds in een bedje van 140x200
En dat terwijl vriendlief dikke 2 meter lang is :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:09

Volgens mij hebben wij ook 140X200. Vind het prima te doen, maar we zijn dan ook allebei zijslapers.
Vriendje moppert wel eens dat ik te ver in het midden lig maar daar heb ik zelf geen last van.

Wat een ontzettend creatief idee trouwens met het 'painting by numbers', als ik iets netter kon tekenen/kleuren/schilderen zou ik het ook proberen, haha.

Nicolletje, ik vind de tafel zo ook erg mooi. Als je niet een kleine of donkere kamer hebt, zou ik het mooi zo laten!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:03

Haha over grotere bedden gesproken, mijn vriend van 2 meter, lag bij mij schuin in bed ( zo eentje met voeteneinde en hoofdeinde) zodat hij nog een beetje zijn voeten kwijt kon. Zijn eigen bed, 2.20 lang, paste niet in mijn slaapkamer :D. Die staat al 2 jaar stof te happen bij zijn ouders. Nu mag het grote bed eindelijk mee verhuizen! ..daar gaat mijn mooie Pip dekbed.. Die ga ik nu een maatje groter bestellen, en even rondkijken bij Ikea. Die hebben ook mooie dekbedden.

Nicolletje, wel een hele mooie tafel zeg! Hoe wordt de rest van je woonkamer? Als het past zou ik m ook donker laten :). Wat een klus dat verven, hebben jullie echt een klus huis gekocht, of wil je graag alles grondig aanpakken? In ons toekomstige huis is alles (kozijnen, trap e.d.) wit met een grijze gloed gelakt. Niet heel lelijk, maar ik heb liever wit. Dat zal ook een flinke klus worden, maar weet niet of ik dat al gelijk aan ga pakken.