Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:15

_Luce schreef:
Heeft er iemand ervaring met tegelverf? Irriteer me mateloos aan m'n badkamer tegels, maar mag er niks uit slopen van de woningbouw. Geen idee of verven een optie is, of is dat heel lelijk denken jullie?

Tegelstickers geen eenvoudigere en goedkopere oplossing?

Margriet_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:57

Hallo!
Ik heb hier eerder ook al even meegekletst maar ik moet nu even tips hebben!
Ik zoek een mooie lamp voor boven de zithoek. Niet te strak meer richting landelijk. Maar wat??

Deze hangt er nu ik vindt hem mooi, maar niet passend bij de rest van het interieur. http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/820/820223.gif

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:10

Mag je uberhaubt de tegels wel verven? Wat ik ervan heb gezien werd het echt niet mooi! Dan zou ik inderdaad voor tegelstickers kiezen :j
:wave: Margriet!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:27

Mootje schreef:
Mag je uberhaubt de tegels wel verven? Wat ik ervan heb gezien werd het echt niet mooi! Dan zou ik inderdaad voor tegelstickers kiezen :j
:wave: Margriet!

Dat is een goeie vraag idd. Kan me voorstellen dat je die verf er niet meer afkrijgt.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:36

Over tegelverf...ik weet dat jachtlak heel goed blijft zitten op tegels.
Wel eerst gronden met speciale 2 componenten grond.

Even ego....huis is nu een stuk aangekleder! even wat fotos spammen:

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
keuken

Afbeelding
Afbeelding
slaapkamer

Afbeelding
Afbeelding

Er moet nog wel heel wat geschilderd worden, plinten gelegd, nog iets aan de muur en de veranda moet nog worden gebouwd....genoeg te doen dus!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:20

Ik meld me hier ook even weer (lees wel mee) er gebeurt bij ons echt té weinig -O- in tegenstelling tot de rest van de mensen hier.
Vanwege dat het huis nogal tegenvalt (lawaai) zijn we ook niet zo gemotiveerd meer, vooral mijn vriend niet.

Mooi hoor Dems! Waren de expeditkasten in de aanbieding :))
Blijven fijne kasten!

Als je tegels gaat verven in een huurhuis heb ik 2 adviezen voor je.
1. Neem contact op met de woningbouw of het mag
2. Leg schriftelijk vast wat ze toestemmen!

Bij mij was letterlijk gezegd "Joh als je de buitenmuren maar laat staan, er wordt toch geen geld meer in deze huizen gestopt"
En 10 jaar later toen ik eruit ging was alles anders geworden, werden deze huizen ineens gerenoveerd en had ik geen poot om op te staan!

Ik heb toen (wel een **** werk) plakplastic per tegeltje op maat geknipt, kon ik er ook makkelijk weer afhalen toen ik eruit ging.

Zelf zit ik te kijken naar:
http://www.de-oude-bank.nl/woonidee/
Om de tegeltjes in de wc mee te verven.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:57

Ziet er gezellig uit Dems!!

Ons huisje word ook steeds knusser, gister heeft mijn vriend 2 schapjes op gehangen ziet er echt super leuk uit en de muur kijkt niet meer zo kaal.
De nieuwe bank zitten we nog steeds op te wachten die komt over 4 a 6 weken, duurd echt vreselijk lang!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7PTHMFRU.jpg

Dit is de bank alleen hebben we heb in een beige zandkleur. Hebben trouwens meer mensen hier hun bankstel bij woon square vandaan? Stond een hele mooie aanbieding van die bank in een folder nou waren we toch al op een nieuwe bank uit maar de folder heeft vooral onze interesse gewekt.
Uit eindelijk was het eiland excl (stond nergends in de folder maar stond wel zo afgebeeld) stofjes maakte ook weer prijsverschil dit kan ik dan wel weer begrijpen wij zijn ook maar meteen voor de duurste stof gegaan. En er stond in de folder een bij elke aankoop van een bankstel een gratis fiets maar nergends een fiets te zien? De verkoper banketstaaf gauw toen mijn vriend er over begon dat hij ons al fikse korting had gegeven nouja we waren toch echt het dubbele kwijt dan wat er in de folder stond nou is dat natuurlijk allemaal niet heel erg maar het is toch maar weer leuk mee genomen.

Ook hebben we afgelopen vrijdag gelijk een nieuwe salon tafel en tv dressoir gekocht bij de leenbakker, kwaliteit zal me benieuwen maar het zal vast en zeker beter zijn dan onze huidige ikea troepjes.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... ntafel_sam
Dit word onze nieuwe salon tafel.

En dit was meende ik onze nieuwe dressoir/tv meubel
http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... essoir_tom

Al kan ik het me niet helemaal heugen meende dat er geen lades in de midden zaten maar ook gewoon een kast vak maar de naam komt wel overeen, wij hadden geloof ik ook 4 deuren en was hij wat breder erg vreemd maar zie het alleen zo via de website prijs komt volgends mij ook aardig overeen erg vreemd dus haha!

Kan echt niet meer wachten tot de meubels er zijn en ik plaats dan uiteraard foto's, verder moeten we nog voor andere gordijnen kijken van de huidige krijg je gewoon letterlijk koppijn (steperige gordijnen in de kleur oranje, beige, lichtbruin en donkerbruin) vreselijke dingen, ben nu nog op zoek naar iets wat met onze keuken kastjes overeen komt dus donkerbruin met een soort van paasachtige gloed er door heen kan die kleur geen naam geven.

Verder ga ik morgen middag lekker shoppen voor ons huisje, ben benieuwd waar ik mee aan kom zetten maar laat het hier uiteraard weten! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:03

Welkom LillLady, shoppen voor je huis is echt leuk :D
Dems, Wat is het gezellig geworden! Dat kan altijd lastig zijn met een strak interieur :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:06

Ik heb nieuwe planning:
26 okt stoffeerder
12 nov vloer
22 nov bed en meubels
23/24 nov keuken
29 nov stoffeerder
Week erna verhuizen??

Mo kom je kijken als je in de buurt bent?

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:22

Hmmm, plakstickers/ plastic is misschien wel een optie dan.. Moet alleen even kijken waar ik dat vandaan haal :-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:37

Ja leuk Ka :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:47

Plakplastic gewoon bij de bouwmarkt, tegelstickers zou je de action kunnen proberen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:51

Of de Xenos!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:41

manzano schreef:
Oooh heel herkenbaar. Ik kan ook niet tegen geluidjes :=
dus heb echt vreselijk medelijden met je!! :(:)

dankje ;)
heb hem tegenwoordig alleen met koken aan staan ( afzuigkap zit op hetzelfde systeem)
en tijdens het douchen ... oja, en als het huis vol volk zit en er word door meerdere mensen gerookt, maar dan hoor je hem niet door het geklep en achtergrond muziekje :+
hier in huis is het trouwens ook slecht gesteld met de ventilatie, er zou in de voorgevel over de gehele breedte van het raam een rooster moeten zitten , maar dat zit er dus niet. als we in de zomer willen luchten moet de voordeur open ... niet handig met 50 kilo ongebreidelde puber hond :n
rooster komt pas met de nieuwe kozijnen(wat minstens nog 5 jaar duurt) of als het raam sneuvelt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:49

Poeh wat onhandig zeg!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:54

Bah, bah, bah... Ik heb net filmpjes gekeken over hoe de ventilatiekanalen er gemiddeld uit zien :r
Toch maar een afspraak maken binnenkort, alhoewel het wel een enorme sloot geld is :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:05

Mooie bank, LillLady!

Dems, het is wel echt heeeeel anders dan je vorige inrichting, he? :D Leuk!

Ik slaap in het nieuwe huis. Er hangt een enkel peertje, koken op inductie mislukt steeds en ik leef uit een paar dozen, maar het wil wel! Mijn computer staat hier en er ligt een matras op de grond, meer heb ik niet nodig. :+

Computer:

Afbeelding

Waarschijnlijk verpesting van het hoekje... En ik vind een computer er ook lelijk staan, maar het werkt daar heerlijk en dat vind ik toch het belangrijkst. :) De snoeren moet ik nog een keer wegwerken en de boxjes uit het zichtplaatsen.

En mijn kast:

Afbeelding

Is een secretaire / klepkast. Ik gebruik de kast voor papier en om aan te gaan zitten schrijven, aangezien mijn bureau voor de computer zo klein is.

Verder moeten de muren nog een keer een kleur krijgen, want alles is nu wit. En ik heb nog geen enkel woonaccessoire, dus het staat allemaal wat kaal en ongezellig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:26

Manzano, het schijnt dat je moet uitkijken als je kozijnen kaal maakt met een een verfbrander/hete lucht dinges...ramen schijnen hier relatief snel van te barsten als je te lang op 1 plek zit met dat ding :j

Lorette, ik zou ook daar zitten met de pc hoor :j

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:31

Jammer Nic, dat er nu niet zoveel in huis gedaan wordt en dat het eigenlijk behoorlijk tegenvalt :(:)

Wil die filmpjes niet zien van vieze kanalen :+

Wat onhandig Sonja!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:52

Sonja_vR schreef:
Manzano, het schijnt dat je moet uitkijken als je kozijnen kaal maakt met een een verfbrander/hete lucht dinges...ramen schijnen hier relatief snel van te barsten als je te lang op 1 plek zit met dat ding :j

Klopt, het raam van mijn slaapkamer bij mijn ouders heeft hierdoor een flinke barst opgelopen...

Mootje: Oow dat wil je denk ik echt niet weten... Durf ook nooit zo goed naar plafond/roosters te kijken in gebouwen om die reden. Brrrr
Lorette: Ziet er inderdaad uit als een fijn werkplekje. Ben benieuwd naar de rest van de ruimte :)
LillLady: Sterkte nog even met wachten. Ziet er wel uit als een fijne bank!
Dems75: Leuke sfeer zo :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:01

Ik heb inderdaad ook zo mijn raampje laten barsten in de deur uit 1930, met te fanatiek verfbranden :(
En het zijn van die gewolkte (originele) raampjes dus die vind je nooit meer hetzelfde terug.

Ook heb ik weleens gehad dat de verf nog flink lag na te smeulen op de grond... Moet je ook niet ff boodschappen gaan doen!

Blackje schreef:
Jammer Nic, dat er nu niet zoveel in huis gedaan wordt en dat het eigenlijk behoorlijk tegenvalt :(:)

Ja ik wist 't niet van te voren maar ik wist wel dat ik spijt zou krijgen van mijn supergoedkope huurhuis als het tegen zou vallen.
Het huis zelf vind ik nog steeds erg leuk (van binnen) maar de tuin en de overlast is gewoon ronduit poedersuiker.
We moeten echt zoveel investeren (voorzetwandjes en isolatie, geluidswerende schutting??) en dan nog komt het niet op acceptabel niveau.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:31

Sonja_vR schreef:

:? Ik heb het daar niet over gehad :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:04

Nouja, tis maar dat je het weet :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:05

precies, altijd handige informatie toch voor het geval dat :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:09

Nou ik heb kunststof kozijnen, dus ik geloof dat ik daar sowieso maar uit de buurt blijf met een brander _O-