Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:43

Droger en wasmachine hebben we al... We hebben zelfs 1 wasmachine over. Maar bedankt voor de link.

Je hoeft me niet te geloven hoor :) ik heb al vaker met jou de discussie gehad dat ik mijn spulletjes en boodschappen in Brabant haal als ik er toch ben omdat het daar goedkoper is.
Het kan ook gewoon zijn omdat hier niet zoveel aanbod is qua winkels.

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:53

Tja ik heb zelf in noord Holland gewoond, zuid Holland, Gelderland, vriend in Brabant, en woon nu in provincie Utrecht (op meerdere plaatsen gezeten inmiddels), dus ik heb ook echt wel wat ervaring. En ik vind dat het allemaal reuze meevalt. Maar misschien zoek ik handiger ofzo en is mijn begrip van ver weg anders.
Misschien eens kijken richting kop van noord-Holland. Is ook goedkoop gebied (qua wonen).

Maar zo'n fornuis zou ik bijv gewoon laten bezorgen dus of die dan uit Friesland of Limburg komt maakt me ook niet uit. Dus daar let ik niet op in zo'n geval.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:56

:+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:59

Mooie fornuizen. Die eerste hebben ze ook bij www.inbouw.nl. En goedkoper volgens mij.
Is ook fijne site. Hebben heel veel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:10

Tja ik heb ook op verschillende plekken in Nederland gewoond (Brabant, NH, ZH en nu regio Vinkeveen) en rij 500 km per week het land door dus mijn begrip van 'ver weg' is al ruimer dan de meeste mensen, merk ik.
De vrienden van mijn vriend vinden dus dat hij "heel erg ver weg" is gaan wonen (25 km verder)

Ik heb er niet altijd zin en tijd voor (en benzinegeld) om het halve land door te rijden voor 1 gordijn ofzo.
Als het bezorgd wordt maakt het mij ook niet zoveel uit nee.

Maar bedankt voor de link, ik zal eens kijken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:20

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:21

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:23

Oooh Vinkeveen. Das vlakbij :D mooie omgeving!!

Had ik ff verkeerd begrepen aangezien Katja daar niet meer woont. Die zit in NH, vandaar ook mijn opmerking over de kop van NH. Maar dat is dan niet van toepassing ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:29

Binnekort is mijn vriend jarig en aangezien we bezig zijn met het huis, wil ik hem iets geven voor het huis.
Ben al een tijdje op zoek naar een lamp zoals onderstaande, maar kan de lamp nergens vinden (weet ook niet hoe ik het beste kan omschrijven, wat het zoeken ook niet gemakkelijker maakt).

Iemand tips? Lamp is voor boven de trap (hebben een ontzettend hoog plafond) en de lamp is vrij groot. Je hebt ze ook waar je 1 grote lamp ik kan plaatsen. En liefst zonder het "kwastje" wat eronder hangt :') , maar dat kan ook met een schaar verholpen worden:

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:33

als eens gezocht op stal lampen? Ik had bij mijn ouders zo'n soort lamp, die ik ooit eens bij Leen Bakker heb gekocht, dat was een stal lamp volgens de beschrijving :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:47

Jeetje wat goed! Ik kom al een stuk verder :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:50

Ja of missch iets met lantaarn??

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:58

Ik kom al een heel eind, super!
Om het nog moeilijker te maken.. Vriendlief wil zo'n soort lamp als ik hierboven aangaf, maar dan moet de onderkant ook van glas zijn...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:51

Nicolletje schreef:
En we twijfelen over een inbouw koelkast of een SMEG (zo'n sixties ding) ik weet niet of dat wel past bij onze keuken.

Ik vind die sixties 'dingen' super leuk, maar een nadeel dat deze zeg maar voorbij je keuken kastjes komt (ligt er natuurlijk weer aan waar je je koelkast gaat neerzetten..) Dat vind ik dan persoonlijk weer niet mooi.

Zo'n soort lamp heb ik wel eens gezien bij de Lampenier, maar ik durf niet te zeggen of ze die daar nu nog hebben!?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:16

manzano schreef:
Oooh Vinkeveen. Das vlakbij :D mooie omgeving!!

Vleuten is niet zo ver inderdaad. Wij kunnen daar ook reageren op huurhuizen maar ik vind daar niks aan :o (ik had liever regio A'dam gewild, de grens is maar 5 km verderop) wij zitten een beetje in een staartje van de provincie utrecht en bungelen er maar wat bij, de meesten zijn Amsterdam-gericht hier.

En een overijverige gemeente(medewerker) heeft ook het fantastische plan gehad om de busverbinding naar Utrecht te schrappen 8)7 zodat meer mensen met de trein zouden gaan. Er is hier geen station :x

Sinds ik een paar jaar bij mijn vriend in Lisse heb gewoond ben ik ook totaal niet meer Utrecht-georienteerd.
Sowieso moet ik weer helemaal ' terugwennen' dat ik in bepaalde opzichten veel centraler woon nu.

Kentaro schreef:
Ik vind die sixties 'dingen' super leuk, maar een nadeel dat deze zeg maar voorbij je keuken kastjes komt (ligt er natuurlijk weer aan waar je je koelkast gaat neerzetten..) Dat vind ik dan persoonlijk weer niet mooi.
Ja dat is misschien wel om over na te denken idd (nog niet aan gedacht)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:23

De nieuwbouw van Vleuten is ook niks aan. Gelukkig merk ik daar niks van :D
Wij hebben in groot gebied huizen gekeken.... Ook bij Vinkeveen (Wilnis), maar bijv. ook Woerden, Hilversum, Zeist etc. (en allerlei kleine dorpen ertussen zoals bijv. Loenersloot).
Zou nooit in omgeving Vinkeveen willen wonen omdat het me veel middle of nowhere is zonder de voordelen ervan (ik wil namelijk best in de middle of nowhere wonen, maar dan in oost NL waar je dan ook meteen heel groot kan wonen enzo). Ik vind het wel leuk voor een dagje ofzo. Je fietst er zo heen.
Voor m'n werk ben ik nu ook afhankelijk van OV (trein).

Utrecht heb ik verder ook niks mee :n Maar moet zeggen dat ik sowieso weinig binding heb met locaties.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:32

manzano schreef:
omdat het me veel middle of nowhere is zonder de voordelen ervan

Ja dat is het ook best wel... Ik woon niet in Vinkeveen zelf trouwens maar Mijdrecht, maar de meeste mensen kennen dat niet.
Ik vind het zelf ook hoor dat met name het OV om te |( is hier en ook dat gezeur altijd met dat Amsterdam en Amstelveen dusdanog dichtbij is dat wij geen theaters en bioscopen mogen hebben.
("er zijn theaters in een straal van 15-20 km dus..." )
Ook het aanbod in het centrum qua horeca, gezelligheid en winkels is hier nogal schamel.

Op zich vond ik Lisse niet heel verkeerd, vooral een leuk centrum vond ik, (en die stinkbloemen in de lente :x ) maar wegens allerlei redenen toch voor Mijdrecht gekozen. Momenteel voel ik me hier wat meer thuis dan in Lisse.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:35

_O- En dan ga ik vertellen dat we in Rijpwetering gaan wonen........................
Je hebt daar nog niet eens een supermarkt......... :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:39

Hoi allemaal, mag ik me hier ook melden? :)

Ik vind het leuk om alvast wat te oriënteren wat betreft de inrichting van een huis,
ik ga in de zomer samenwonen in Twente. Toevallig ook volgens sommige mensen 'buiten de bewoonde wereld'. :P

Nicolletje, ik ken Mijdrecht wel! :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:40

Oh ja dat ken ik wel. Nooit geweest, maar weet het te vinden :D
Oh kansloos dat soort criteria.... zeker als je er dan geen ov-verbinding naar toe hebt :? :x
Lekker kortzichtig :n :n

Lisse ken ik niet echt, maar die kant van NL trekt me totaal niet (op A'dam na, maar dat was geen optie).

Stinkbloemen :)) :D :D

Eigenlijk wilden we vanuit Utrecht verhuizen naar Gelderland/Overijsel (en dan wat meer buitenaf). Maar vanwege werk en de prognoses daarin hebben we dat plan nog even uitgesteld en nu een tussenstap gemaakt in Vleuten.
Zitten in het oude centrum (ik vind nieuwbouw vreselijk :o ) en dat heeft wel z'n charmes. Overigens ben ik weinig thuis haha. Werk in A'dam, ben rond 7 uur keer thuis, snel eten en dan naar paard :D
Maar vind het wel ideaal dat als ik wil dat ik dan binnen 15 minuten nadat ik m'n voordeur uit stap in centrum Utrecht zit. Alles wel bij de hand dus als je zou willen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:41

Kentaro schreef:
_O- En dan ga ik vertellen dat we in Rijpwetering gaan wonen........................

Haha, maar ken het wel.
Op zich vind ik dat helemaal niet erg als dat er niet is............

Toen we nog in oost NL keken hebben we huizen gekeken die niet eens in een dorp lagen haha. Gewoon ergens langs een weg...... :))
Lijkt me heerlijk!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:49

Kentaro schreef:

Waar? :') Ow verhip dat is nieteens zo ver weg :D

manzano schreef:
Oh kansloos dat soort criteria.... zeker als je er dan geen ov-verbinding naar toe hebt
Lekker kortzichtig

Echt belachelijk.. Mensen die daar nu op school zitten moeten een (nieuwe) busverbinding naar Breukelen nemen en verder met de trein, vervolgens met de tram. Terwijl de bus langs de scholen reed :? 8)7

Lisse is trouwens meer Zuid-Holland, regio Leiden enzo. Maar vanwege de vele verbindingen naar Schiphol was het vanuit Lisse makkelijker om in Amsterdam te komen dan vanuit Mijdrecht (de helft korter), wat dat betreft schaam ik me soms voor mijn eigen dorp.
M'n zusje is in Haarlem gaan wonen, maar ze wil weer terug naar Amsterdam. Ik vind Haarlem wel leuker dan Amsterdam.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:56

:D
Maar we gaan wel landelijk wonen in de randstad, dus dat maakt weer een hoop goed :P
Mijn voordeel is dat het naar m'n werk op de fiets net zo ver (de andere kant op) is als nu van m'n huis naar werk!
Voor m'n vriend is het nadeel dat we nu hier een directe bus naar Schiphol (zijn werk) hebben en die komt niet in de Rip (wel langs, maar hij stopt er dan weer niet... }:0 )
Ik heb helemaal niets met de grote stad als bijvoorbeeld Amsterdam. Ben denk echt een plattelands mutsje.... :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:56

Ik zag trouwens laatst in de buurt van Geertruidenberg dat ze nieuwbouw 'oude stijl' hadden gebouwd. Dat is wel mooi!
Maar die nieuwbouwomgeving van Vleuten, De Meern, vind ik zo sfeerloos -O-

Kijk hoe mooi :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:59

Ergens in Voorschoten hebben ze ook een schítterende nieuwbouwwijk in zeg maar oude huizen (grachten woningen) stijl!!
Echt super mooi! (prijzen dan weer niet... :P )