Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:35

Dat is inderdaad wel mooi. :)) Ik ben ook geen fan van vinyl, maar dit ziet er mooi en sjiek uit! Normaal gesproken vind ik het er goedkoop uitzien. Waar heb je het gekocht?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:37

Vinyl zit ook heel veel verschil in vind ik hoor.. Maar zo zit er ook heel veel verschil in prijs in Vinyl! Wij hebben het bij ons achter in de keuken. Echt het goedkoopste van het goedkoopste, maar wel heel neutraal. Hebben we meer gedaan met het oog op een eventuele verbouwing over een paar jaar, dan willen we er ook een paar meter bij aanbouwen en willen we gewoon tegels met vloerverwarming ofzoiets... Het zou zonde zijn als we dan nu iets heel duurs op de vloer leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:42

Mizsz_Kitty schreef:
Youngster, ziet er netjes uit! Wat voor vloer komt er op?

http://www.funda.nl/koop/alkmaar/appart ... rkplein-60
dit wordt mijn eerste eigen huisje :D

Wat een enorm leuk appartement! Ik vind de indeling heel leuk. Denk dat je met een andere inrichting er iets heel leuks van kunt maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:44

Marjolein schreef:
miep1979 schreef:
Iets in vinyl weerhoudt mij ervan om hiervoor te gaan.... kan alleen niet verwoorden wat

Wij hebben Vinyl dat precies lijkt op hout. Heb nu al een paar mensen gehad die zich afvroegen of het echt hout/laminaat was. Het wordt ook in planken geleverd ipv een groot zeil.

Ik weet niet of jullie het kunnen zien.
Afbeelding

Dat hebben mijn ouders ook. Ideaal spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:46

Ik zit me te bedenken dat ik niet eens weet wat er in ons nieuwe huis op zolder ligt! Beneden en boven parket. Op de zolder, geen idee. Iig wat fatsoenlijks anders was het me wel opgevallen. Och, over 3 weken weet ik het hihi

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:53

Dit is van TDF, maar Mflor heeft het ook. Ik vind tegels snel heel kil ogen. En ik vind de voegen meestal niet erg mooi...

Voor boven op ons zoldertje willen we ook zeil, alleen dan het allergoedkoopste alleen om de houtenplaten die er komen te beschermen en het wat opgeruimder te laten lijken.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:50

Vonneke, krijg je 1 april de sleutel? Heb je ook fotos, of houden we die nog tegoed?

Marjolein, zo op de foto lijkt het idd een mooie vloer!

En die hout look a like tegels voor in de badkamer had ik tijd terug ook gezien bij karwei/praxis..erg mooi!

Ik heb van de week al een grote 3zits bank gekocht en die staat nu bij mijn ouders in de aanbouw/eethoek totdat ik sleutel krijg. Verder heb ik een bed om mee te nemen en een bestekcasette, dus moet nog behoorlijk gaan inslaan :P

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:01

Mae schreef:
Ik zou zeggen wit, maar komt omdat ik dat gewoon het mooist vind, is puur smaak.
Lijkt mij (met m'n boerenverstand hoor :P ) dan weer ruimtelijker, een witte deur in een donkere muur. Is het een deur met glas? Want dan lijkt wit me helemaal mooi, echt een eyecatcher wordt het dan :j

idd met glas, hmmm wit dus.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:12

Marjolein schreef:
Dit is van TDF, maar Mflor heeft het ook. Ik vind tegels snel heel kil ogen. En ik vind de voegen meestal niet erg mooi...

Voor boven op ons zoldertje willen we ook zeil, alleen dan het allergoedkoopste alleen om de houtenplaten die er komen te beschermen en het wat opgeruimder te laten lijken.

Kun je het ook over vloerverwarming heen leggen?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:55

Ja. Het geleid beter dan tegels is mij verteld.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:06

Wij hebben ook grotendeels voor vinyl gekozen. Overal behalve onze slaapkamer (lekker tapijt) en in de woonkamer laminaat. Wij hebben gekozen voor vinyl wat op marmoleum lijkt <3 En dan geel gemarmerd. Ben benieuwd hoe het wordt! Wij hebben een kindje, ik vind het wel een vrolijke kleur, minder contactgeluiden en makkelijk te dweilen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:51

Zo jullie hebben aardig door gekletst :D

Zag nog een leuk huisje voorbij komen :)
Tja duur voor 2 kamers....... het is wel 70m2. Ook niet onbelangrijk :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:54

Ik wil in ons volgende huis eigenlijk geen laminaat meer :n
Heb al bij meerdere mensen mooi zeil gezien dat écht op laminaat/houtvloer lijkt en dat zal over een paar jaar alleen maar verder ontwikkeld zijn :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:47

Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en boven komt bij ons ook Novilon. Lijkt op hout, zelfs met een nerf er in. Beneden krijgen we laminaat en komen er als we ooit uitbouwen tegels. Ik wilde niet op 3 verdiepingen een andere vloer dus het was lastig. Beneden komt duur laminaat wat speciaal goed is voor vloerverwarming als hoofdverwarming. Was niet zo heel goedkoop dus ik wilde dat boven niet ook leggen. Op zolder wilde ik zowiezo geen hout/laminaat ivm ophangen van natte was. Dus nu zijn we uitgekomen op Novilon. Mega veel proefstaaltjes aangevraagd via internet en uiteindelijk de mooiste uitgekozen en gisteren een afspraak gemaakt voor het inmeten. Nog 1 week........... en dan kunnen we dan eindelijk gaan klussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:11

Mizsz_Kitty schreef:
[naam], krijg je 1 april de sleutel? Heb je ook fotos, of houden we die nog tegoed?

Marjolein, zo op de foto lijkt het idd een mooie vloer!

En die hout look a like tegels voor in de badkamer had ik tijd terug ook gezien bij karwei/praxis..erg mooi!

Ik heb van de week al een grote 3zits bank gekocht en die staat nu bij mijn ouders in de aanbouw/eethoek totdat ik sleutel krijg. Verder heb ik een bed om mee te nemen en een bestekcasette, dus moet nog behoorlijk gaan inslaan :P

04-04 krijgen we de sleutel. ik heb wel foto's van de verkoopadvertentie, maar die plaats ik wel weer tegelijk met de foto's van het lege huis!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:50

vonneke schreef:
Mizsz_Kitty schreef:
Youngster, ziet er netjes uit! Wat voor vloer komt er op?

http://www.funda.nl/koop/alkmaar/appart ... rkplein-60
dit wordt mijn eerste eigen huisje :D

Wat een enorm leuk appartement! Ik vind de indeling heel leuk. Denk dat je met een andere inrichting er iets heel leuks van kunt maken!

Idd vind het ook enorm leuk met dat trappetje, schattig!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:51

Nou vandaag weer 750 euro lichter voor laminaat, plinten en ondervloer. Bah! :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:32

Ja, dan gaat het geld hard he.....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:41

lillytjuh schreef:
Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en boven komt bij ons ook Novilon. Lijkt op hout, zelfs met een nerf er in.

Ik heb dat 3 jaar geleden zowel beneden als boven laten leggen en ik heb er echt spijt van :\
in ieder geval van het spul wat beneden ligt. dit was de iets duurdere versie wat dikker zou zijn en minder snel kapot zou gaan. nou, er zitten al heel wat gaatjes in. ik erger me er rot aan en het is nog geen eens gekomen door scherpe dingen. de 1e gaten zaten er de 2e dag al in en daar baalde ik flink van. kon wel janken. |( er lag zo'n opgerolde lattenbodem van een bed op de tafel en moeders gaf die per ongeluk een zet. die viel op z'n kant op de vloer met als gevolg 7 gaten op een rij. stang van de stofzuiger is een keer gevallen en er zit al een gat in. echt verschrikkelijk. vloer zelf is wel makkelijk schoon te maken en lijkt op een houten vloer. maar verder :n ik heb een hele lichte versie. creme/grijsachtig met nerf.
boven heb ik de goedkopere versie. laminaatachtige kleur. hier zitten nog geen gaten in. nou ja, van de week een winkelhaak maar dat kon ook niet anders. er vloog een stalen strip uit het kozijn naar beneden precies met de scherpe zijkant naar beneden. maar verder is het daar nog perfect.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:10

Hier bij mijn ouders ligt het al 20 jaar op de slaapkamer en daar gaat het gelukkig probleemloos. Het enige waar we rekening mee moesten houden was dat de ondervloer goed glad was en dat we onder de bureaustoelen een plastic ding legden ivm de wieltjes van de stoelen. Dus ik hoop maar dat het goed gaat. Heb je trouwens geen garantie? Geloof dat wij 10 jaar garantie hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 00:21

Ik heb Novilon naar volle tevredenheid in mijn eerste huis gehad. Daar heeft het dik 5 jaar gelegen zonder noemenswaardige beschadigingen. Het werd heel intensief gebruikt en na die 5 jaar zag je zelfs geen slijtsporen op de plekken waar veel (met schoenen) werd gelopen.

Er zit idd garantie op, weet niet meer hoe lang maar wel lang herinner ik me. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:35

Bij mijn ouders ligt het nu 1.5 jaar en is het nog als nieuw, alsof het gisteren gelegd is.

Vanavond langs ons bijna-huisje gelopen. Of het er nog wel stond hihi.
De luxaflex was dicht dus ik denk dat het leeg is. Ze zijn we aan het onkruid wieden geweest in de voortuin zagen we. Daar staan wat mooie boompjes in die blijven staan. Kan ik zelf de rest doen.

Nog dik 2 weken en dan is het zover :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:34

Gerbenfroh schreef:
Nou vandaag weer 750 euro lichter voor laminaat, plinten en ondervloer. Bah! :D

Veel geld he! Voor een vloertje ...

Geld vliegt de beurs uit als je aan het verhuizen en klussen bent haha!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 05:58

Ik kom me ook weer even melden!
Komende week ga ik mijn kamertje opnieuw behangen en verven :D
helemaal zin in! Ik zorg voor foto's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:27

En vandaag nog 14 dagen voor de sleutel!!