[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:57

Ik denk dat ik het ook een beetje verkeerd geformuleerd hebt Mistral :)) .

Ik neem mijn ouders mee voor advies, een ander kan een aankoopmakelaar meenemen, als je een 2e keer gaat kijken dan heb je inderdaad zeker intresse in een woning want anders ga je nieteens een 2e keer kijken :) .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:59

Geeft niet hoor :D maar dit soort argumenten hoor je wel vaker maar een makelaar is ook niet achterlijk natuurlijk :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:00

mistral: ben het weer met je eens haha!

Al dat 'je moet niet te enthousiast zijn want dan wil je te graag' ik geloof daar niet in.

Je gaat bieden, dus je wilt het huis.

Verder kun je de boel gaan afkraken (wat ook nog veel gezegd wordt he, vooral niet enthousiast doen) maar daardoor verpest je wel de ev 'relatie' met de verkoper mee.

Zo hadden mijn ouders ook een huis te koop en kwam ook zo'n koekenbakker met gelijk allemaal 'eisen' dit moest aangepast en dat mocht niet en zus moest anders. En daarna een jong stel dat helemaal enthousiast was.

Koekenbakker heeft wel bod gedaan, maar te laag. Jong stel heeft ook bod gedaan, en was beter, maar ouders gaven aan het zowiezo niet aan de koekenbakker verkocht te hebben. Dan nog liever voor iets minder geld aan het leuke stel, want hun gunden ze het huis echt. (okee, ze zouden zich geen duizenden euro's door de neus hebben laten boren maar je snapt het principe)

Ik ging in mijn huizenjacht altijd 1x met een vriendin kijken, en plande dan een 2de bezichtiging met ouders. Is heel normaal hoor Medea! Zelfs een beetje standaard denk ik. Eerste bezoek voor orientatie, tweede bezoek bij echte interesse.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:16

Ik vind het altijd moeilijk om niet meteen super enthousiast te reageren als ik iets heel mooi vind :)) , zeg het wel als ik iets mooi vind amar probeer de "oehhhs" en "aaahhss" nog een beetje te onderdrukken :))

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:03

Makelaars weten het spelletje ook wel te spelen en kunnen denk ik best goed door zulke toneelstukjes heenkijken.

Wel zou ik niet teveel te koop lopen met om welke huizen het gaat en met je budget. De wereld is klein en er is altijd wel een connectie naar de verkopende partij. Als zij jouw max weten dan is het voor hun veel makkelijker om het spelletje uit te spelen.

Toen mijn ouders hun huis verkochten zat ik in Nieuw Zeeland. Ik wist al eerder dan zij dat de koper akkoord zou gaan dan zij. Mijn lijntje via beste vriendinnetje naar dochter van koper was korter dan hun lijntje. Dat was best vreemd en eigenlijk niet een manier waarop het hoort te gaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:08

Vandaag word de offerte voor de hypotheek bij de bank aangevraagd, ben benieuwd!
@ Calice, dat had ik ook, bang dat ik dan verkeerd deed.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:24

Ja dat is altijd lastig met het kopen van een huis.
Je moet niet te enthousiast zijn maar het helemaal afkraken is ook niet de manier.

Gisteren tijdens het openhuis werden we rondgeleid door de schoonmoeder van de eigenaar. Vlak voordat we weg gingen zei ze nog tegen ons €......... (ze noemde de vraagprijs) is eigenlijk helemaal niet zo veel geld voor dit huis he? Daar ben ik verder niet echt op in gegaan. Ze probeerde denk ik gewoon een beetje te vissen wat we voor het huis over hadden en wat we van de prijs vonden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:22

nou.... ik kan me terugtrekken uit het topic want mijn huis verkopen is -nog- geen optie...

damn
moet ik nog gaan investeren in het ding ook

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:41

Abeltje wat jammer, mag ik vragen waarom?
is verkopen geen optie omdat je geen andere hypotheek weer kan krijgen?

Je moet eigenlijk heel oppervlakkig lijken als je interesse hebt in een woning, wat plus en min punten noemen maar wel opper vlakkig blijven. althans dat adviseerd onze makelaar ons.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:08

Jammer zeg abeltje :\ , je had je er nog wel zo op verheugd.

De bezichtiging die we vanavond hadden was erg leuk :D , de makelaar kon ons super veel over het huis vertellen en we mochten overal rustig kijken.
het is echt een groot huis :oo , er zijn wel wat dingen die afgewerkt/gedaan moeten worden maar dat is te overzien :j .
De dingen die gedaan zijn die zijn ook netjes gedaan dus dat is sowieso fijn :j .
wel zit er een boktor in het dakje van de losse houten berging, daar moeten we dus wel even naar (laten) kijken.
maarr we zijn in ieder geval positief :D .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:16

calice super zeg.

Ben erg brutaal maar heb je een link naar het huis? :o (mag uiteraard ook via pb)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:22

Haha is niet brutaal hoor :)) , er staat alleen niet veel info op funda, ik kan je eventueel wel de brochure mailen als je je mailadres doorgeeft :) .

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:42

restschuld is te hoog

ach nouja
nu tuin bestraten en sparen voor een overkapping, dan is het hier ook wel okee

(en een nieuwe cv-ketel maar daar wil ik niet over nadenken, wat is dat pijn geld!)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:48

Leuk zeg Ilse :D Wel prettig dat je zo rustig rond kon kijken.
Wat is een boktor?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:49

Dat is wel enorm balen zeg abeltje :\ .

een beest wat hout eet, moet dus wel bestreden worden.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:55

calice schreef:
Dat is wel enorm balen zeg abeltje :\ .

een beest wat hout eet, moet dus wel bestreden worden.
Oke, ja daar moet dan inderdaad wat aan gedaan worden. Anders hou je geen schuur meer over :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:13

Wat jammer abeltje dat je geen ander huisje kunt kopen.
@Calice leuk dat de bezichting goed was. Ik ben ook wel erg benieuwd naar foto's.

Voor mij nog maar 12 uur en dan ben ik huizenbezitter. Dus morgen kan ik aan de slag. Ik hoop dat ik nog een beetje kan slapen vannacht.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:14

Oeeee spannend ginger :D Heel veel succes!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:21

spannend zeg ginger!

als iemand de brochure wilt zien dan mogen jullie een pbtje met jullie mailadres sturen :) .

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:51

Ja zeker spannend. Bijna tijd om mama's hand los te laten en alles zelf te gaan doen. Maar gaat helemaal goed komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:09

Abeltje77 schreef:
nou.... ik kan me terugtrekken uit het topic want mijn huis verkopen is -nog- geen optie...

damn
moet ik nog gaan investeren in het ding ook

Wat ontzettend balen voor je :(:) Maar niet weg gaan hoor hier in het topic!

Ginger: Spannend, veel succes meid

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:10

Qua ketel, ik zag laatst een aanbieding van Intergas ketels. Voor 819 euro is wel een hoop geld maar voorheen las je ook bedragen van 2000 euro. Dus misschien is dit nog te overzien voor je.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:47

ginger spannend, al zal de overdracht inmiddels al geweest zijn!

Abeltje heel erg jammer, maar daarom hoef je niet weg te gaan hoor. Al het goede laat even op zich wachten. Even sparen en de nodige dingen opknappen en dan gewoon weer proberen, vergeet niet elk jaar los je steeds meer van je hypotheek af.

Laat je heel goed voorlichten over ketels, wij hebben ook een nieuwe erin laten zetten en keken naar de goedkoopste, helaas zijn daar geen onderdelen van in nl te verkrijgen mocht ie stuk gaat of iets en is die niet zo zuinig als gezegt word.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:51

Ik mag me hier nu ook melden! Ik was al twee weken in onderhandeling over een huisje (wat een psychologisch spelletje is dat zeg), maar afgelopen maandag zijn we er dan toch uitgekomen. Ik heb in het begin nog getwijfeld of ik een aankoopmakelaar zou inschakelen, maar achteraf betwijfel ik of die er meer had afgekregen.

Dus nu is het een kwestie van alles financieel rondkrijgen en dan is het begin 2011 verhuizen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:52

Gefeliciteerd mylittlejoy, waar gaat de reis heen? wat voor soort huis?