E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:07

Angela je hebt pb....

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:09

Dank je wel, pb terug!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:42

Waar kan ik calibre vinden :P
War horse wil ik ook, maar weet ook nog niet zo goed waar ik 'boeken' kan vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:50

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:27

Het is me gelukt :D

Maar wat is nu precies het voordeel van Calibre tov geen programma gebruiken? Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe of wat het allemaal werkt dus er kan vast wel meer dan ik denk :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:48

Als je met Calibre een boeken opent (klik op openen) opent het programma de verkenner maar er staat dan heel vaak een kruisje door het boek.
Het zijn wel Epub bestanden.....

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:16

Yesss, ook Calibre gedownload. :D
Lijkt inderdaad wel een stuk fijner dan Digital Editions! Je kan veel makkelijker sorteren nu.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:17

Ik heb nu net mijn ereader binnengekregen, de sony prs-t1. Volgens de handleiding moet ik op gegevensoverdrachtsmodus klikken...maar dat komt er bij mij niet te staan? Ik kom meteen in het menu zegmaar om boeken te lezen.... en de computer lijkt hem ook niet te vinden? Wat moet ik nu doen? Hem eerst maar eens goed op laten laden en dan nog eens proberen?

Edit: en hij gaat ook niet uit als die in de oplader zit? Is dat ook normaal?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:18

_Linn_ schreef:
Ik heb nu net mijn ereader binnengekregen, de sony prs-t1. Volgens de handleiding moet ik op gegevensoverdrachtsmodus klikken...maar dat komt er bij mij niet te staan? Ik kom meteen in het menu zegmaar om boeken te lezen.... en de computer lijkt hem ook niet te vinden? Wat moet ik nu doen? Hem eerst maar eens goed op laten laden en dan nog eens proberen?

Edit: en hij gaat ook niet uit als die in de oplader zit? Is dat ook normaal?

Nog een edit: volgens mij gaat het nu de goede kant al op....volgens mij doet die het nu.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:51

Hoi,

Ja je kan pas boeken overzetten als ie voldoende opgeladen is had ik van de week ook hahaha

Ik zet mijn boeken gewoon over via de verkenner net zo makkelijk

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:54

Hij is nu geinstalleerd en nu wilde ik via calibre boeken overzetten. Dus wilde boeken vanuit de dropbox opslaan, maar dan opent die hem in calibre alleen als text (dus in het kladblok...) dus dat is ook niet goed...
Maar als ik boeken erop wil zetten, moet ik dat dan doen via de reader for PC of via de map die die op me laptop opent?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:14

Ik kopieer de boeken gewoon via de verkenner naar de e reader, je kan hem dan openen als een externe schijf en in een van de mapjes kun je dan je boeken plaatsen (gewoon kopieren uit de dropbox), heb hem nu niet bij dus weet zo snel niet hoe het mapje ook al weer heet, maar wijst eigenlijk zichzelf wel. Ik heb Calibre tot nu toe niet nodig gehad iig.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:18

Ik heb er nu een boek opgekregen. Maar de boeken die ik nu wil staan in de verkeerde vorm in de dropbox.... dus dat is nu even het probleem...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:27

Oke, daar weet ik helaas niet zoveel vanaf, hopelijk komt het allemaal goed hahaha Succes iig

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:13

Het is me gelukt een aantal boeken erop te zetten! Alleen kan je ook boeken verwijderen? Die voorbeeldboeken hoef ik er namelijk niet op te hebben...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:15

Gewoon rechtstreeks in reader verwijderen (kan bij Kindle wel, rest weet ik niet).
Of in Calibre klikken op Device/Apparaat(?) in het menu boven aan zodat je de lijst krijgt met wat er allemaal op je reader staat, en dan gewoon daar deleten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:18

highwaykind schreef:
Gewoon rechtstreeks in reader verwijderen (kan bij Kindle wel, rest weet ik niet).
Of in Calibre klikken op Device/Apparaat(?) in het menu boven aan zodat je de lijst krijgt met wat er allemaal op je reader staat, en dan gewoon daar deleten.

Maar die voorbeeld boeken staan volgens mij niet in Calibre...wel in het programma van me reader... nouja ik probeer dat nog wel een x, heb nu net alles opgeruimd...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:32

Eerste boek is alweer uit :P erg tevreden over het lezen :)
Wat is die dropbox waar iedereen het over heeft?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:49

De Bokt-dropbox? Die bestaat niet meer, is afgesloten door dropbox zelf na een klacht van een schrijver geloof ik.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:01

_Linn_ schreef:
highwaykind schreef:

Maar die voorbeeld boeken staan volgens mij niet in Calibre...wel in het programma van me reader... nouja ik probeer dat nog wel een x, heb nu net alles opgeruimd...

Als je de ereader hebt aangesloten verschijnt bovenin in Calibre een icoontje Apparaat. Als je daar op klikt krijg je de lijst met boeken te zien die op je apparaat staan, en kan je de boeken verwijderen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:25

Oohh aha! Dan ga ik dat nog een x proberen!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:01

Siamsmeesje schreef:
De Bokt-dropbox? Die bestaat niet meer, is afgesloten door dropbox zelf na een klacht van een schrijver geloof ik.

Kun je geen nieuwe meer aanmaken en dan een gesloten box? waar je alleen op uitnodiging in kunt?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:03

Ik zag hier iets over de nederlandse versie van War Horse? Zou iemand mij die willen mailen?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:17

Ik zag net iets over de schrijver van Bonita Avenue. Iemand dit gelezen? Is het wat en is het als e-boek beschikbaar?

Bij de weg: kun je e-boeken ook 2e hands kopen en verkopen? Ik koop nl nooit nieuw dus zijn op die manier e-boeken voor mij duurder. Ik heb wel van iemand cd met wat boeken gehad maar dat is niet allemaal mijn smaak. Een 2e hands markt oid lijkt me wel wat. Digitaal rondsnuffelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:44

Eb01 schreef:
Bij de weg: kun je e-boeken ook 2e hands kopen en verkopen? Ik koop nl nooit nieuw dus zijn op die manier e-boeken voor mij duurder. Ik heb wel van iemand cd met wat boeken gehad maar dat is niet allemaal mijn smaak. Een 2e hands markt oid lijkt me wel wat. Digitaal rondsnuffelen.

Nee. Bewijzen dat de verkoper alle kopiën weg gedaan heeft is onmogelijk en dan is het niet verkopen, maar verspreiden.