Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:01

Ik ga wat aanpassingen doen wat betreft het behang in huis. In de keuken heeft de interieurstyliste een heel mooi beige, suède behang bedacht. Super mooi, maar ik denk dat ik suède niet heel handig vind in een keuken, met twee kinderen en een hond. Daarbij is het echt duur behang van €89 euro... per meter! Het behang zou net geen 900 euro kosten voor de wand, en dan is het nog niet gehangen.
De kast hebben we vorige week gekocht die er tegenaan staat.

Ik ga met het staaltje naar https://www.kleurmijnintereur.nl om daar een ander passend behang te zoeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de panelen in de woonkamer heeft ze dit behang bedacht, ook echt zo enorm gaaf! Maar ook daar hetzelfde verhaal, €80 euro per meter. inclusief hout, randen en behang komen deze ook rond de €900. Ondanks dat ik het behang echt heel heel erg gaaf vind, ga ik het in eerste instantie niet doen. Ook heb ik in de woonkamer geen enkele opbergruimte, dus hier heb ik nu het zwarte kastje gekocht waar lig de afstandsbedieningen, telefoons, laptop etc in kunnen liggen.

Ik denk dat ik er een rond schilderij oid boven wil hangen.

Maar ik denk dat ik eerst echt moet voelen hoe groot de ruimte is. Voor mijn gevoel is de keuken veel smaller dan het gaat zijn. Dacht namelijk dat de kast de helft van de wand in ging nemen :')

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:14

gaucho schreef:
Chique!

Hier sinds maandag de sleutel van mijn nieuwe huis, dus druk bezig :D eerst ook de muren aangepakt.

Beneden verdieping 2 kleuren groen
[ [url=m/RtP3eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k8wv7U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Slaapkamer blauw met 1 heel lichtroze muur.
[ [url=m/G1Jr8j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn kantoor behang stalen gehaald, wordt denk ik wat gedurfder met een deel groen-goud behang en een deel roze.

aah ik vind dat donkergroen altijd zo vet. Durf het zelf alleen nooit :') Erg geïndoctrineerd dat donker altijd slecht of krapper is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:15

PSvanLot schreef:
Ik ga wat aanpassingen doen wat betreft het behang in huis. In de keuken heeft de interieurstyliste een heel mooi beige, suède behang bedacht. Super mooi, maar ik denk dat ik suède niet heel handig vind in een keuken, met twee kinderen en een hond. Daarbij is het echt duur behang van €89 euro... per meter! Het behang zou net geen 900 euro kosten voor de wand, en dan is het nog niet gehangen.

Ik ga met het staaltje naar https://www.kleurmijnintereur.nl om daar een ander passend behang te zoeken.

[ [url=m/Hy1vBu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YJYxmr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fTiFjx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de panelen in de woonkamer heeft ze dit behang bedacht, ook echt zo enorm gaaf! Maar ook daar hetzelfde verhaal, €80 euro per meter. inclusief hout, randen en behang komen deze ook rond de €900. Ondanks dat ik het behang echt heel heel erg gaaf vind, ga ik het in eerste instantie niet doen. Ook heb ik in de woonkamer geen enkele opbergruimte, dus hier heb ik nu het zwarte kastje gekocht waar lig de afstandsbedieningen, telefoons, laptop etc in kunnen liggen.

Maar ik denk dat ik eerst echt moet voelen hoe groot de ruimte is. Voor mijn gevoel is de keuken veel smaller dan het gaat zijn. Dacht namelijk dat de kast de helft van de wand in ging nemen :')

[ [url=m/kcmCFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y0x77m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q1KhH5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/md4oev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige dingen idd. Maar dat zou ik er qua geld ook niet voor over hebben. Misschien in de toekomst :D . Wel echt heel mooi!

Wat zijn het voor panelen in de woonkamer als ik vragen mag :D ?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:27

Wat een prachtige kleuren allemaal <3 Wij hebben in de slaapkamer Dandy Dust van Flexa en gaan dit binnenkort combineren met Denim Drift, ben onwijs benieuwd naar die combi!

Dandy Dust
Afbeelding

Denim Drift
Afbeelding

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:07

Niet een typisch interieur maar het interieur van onze "nieuwe" caracan moest eraan geloven :D

Eerst kleurstalen en stoffen gezocht (van boven naar beneden - dekbedovertrek, sierkussen, vitrages, overgordijnen, vinyl voor binnenkant kastjes):

Afbeelding

En dan het uiteindelijke resultaat:

Afbeelding

Oh ja, ook nog een pvc vloertje erin gelegd:

Afbeelding

Uiteraard nog leuke accessoires erbij gevonden maar die heb ik nog niet op de foto's staan...

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:08

Ketly schreef:
Wat een prachtige kleuren allemaal <3 Wij hebben in de slaapkamer Dandy Dust van Flexa en gaan dit binnenkort combineren met Denim Drift, ben onwijs benieuwd naar die combi!

Dandy Dust
[ Afbeelding ]

Denim Drift
[ Afbeelding ]

Prachtige combo <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:09

Menino schreef:
PSvanLot schreef:

[ [url=m/Hy1vBu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YJYxmr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fTiFjx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kcmCFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y0x77m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q1KhH5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/md4oev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige dingen idd. Maar dat zou ik er qua geld ook niet voor over hebben. Misschien in de toekomst :D . Wel echt heel mooi!

Wat zijn het voor panelen in de woonkamer als ik vragen mag :D ?

Zoals dit. Houten panelen met sierlijsten er omheen en de binnenkant behang. Vind het heel tot hoor. Maar voor drie panelen 900 euro exc hout, lijsten en het laten maken vind ik te gek.
Afbeelding

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:32

PSvanLot schreef:
Zoals dit. Houten panelen met sierlijsten er omheen en de binnenkant behang. Vind het heel tot hoor. Maar voor drie panelen 900 euro exc hout, lijsten en het laten maken vind ik te gek.
[ [url=m/HR9811.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind ik ook een hoop geld én het is leuk(er) om het zelf te doen:
https://droominrichting.nl/2022/04/02/e ... eel-maken/

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:45

PSvanLot gaaf behang maar ik schrik inderdaad ook van de prijs.

Dit is de beste foto van de keuken op dit moment denk ik.
Afbeelding
Komen nog wat aanpassingen, links gaan kleine koelkast en oven eruit. Daarvoor in de plaats komt 1 grotere oven en 1 grotere combi stoomoven, en dan aan de andere kant een Amerikaanse koelkast.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:57

sniesie schreef:
Niet een typisch interieur maar het interieur van onze "nieuwe" caracan moest eraan geloven :D

Eerst kleurstalen en stoffen gezocht (van boven naar beneden - dekbedovertrek, sierkussen, vitrages, overgordijnen, vinyl voor binnenkant kastjes):

[ [url=m/z23PwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan het uiteindelijke resultaat:

[ [url=m/GAWGJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja, ook nog een pvc vloertje erin gelegd:

[ [url=m/GA5Frw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteraard nog leuke accessoires erbij gevonden maar die heb ik nog niet op de foto's staan...

O wat gaaaaaf!!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:59

sniesie schreef:
PSvanLot schreef:
[ [url=m/HR9811.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind ik ook een hoop geld én het is leuk(er) om het zelf te doen:
https://droominrichting.nl/2022/04/02/e ... eel-maken/

Het is zeker leuk om zelf te doen, maar dat maakt het behang van €80 euro per strekkende meter niet goedkoper. Daar is de reden dat ik het nu even laat. Twijfel of ik het niet te gemaakt vind en vind ongeveer €900 voor drie panelen best geld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:00

gaucho schreef:
PSvanLot gaaf behang maar ik schrik inderdaad ook van de prijs.

Dit is de beste foto van de keuken op dit moment denk ik.
[ [url=m/wA2cwZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Komen nog wat aanpassingen, links gaan kleine koelkast en oven eruit. Daarvoor in de plaats komt 1 grotere oven en 1 grotere combi stoomoven, en dan aan de andere kant een Amerikaanse koelkast.

Wat mooi met de grote glas in je keuken! En zo te zien een autoluwe straat?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:22

Heerlijk licht inderdaad :j alleen verkeer van het hofje hier, grote straat zit achter groenstrook + vijverpartij.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:42

@PSvanLot: vind je behang de keuken uberhaupt een goed idee? Met kinderen en hond zou ik eerder denken aan een afwasbare latex/muurverf, gemengd in de goede kleur.

Ik zat idd ook te denken aan de panelen zelf maken. Je kan eventueel ook nog sierlijsten/-plint gebruiken ipv latjes rondom. En misschien is wel ergens een goedkoper behang met de juiste uitstraling?
Zoiets misschien (zoektermen metallic behang)?
https://www.verfenbehangloods.nl/a-5610 ... escription

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:05

Tussen de muur die behangen gaat worden en het kookgedeelte zit 8 meter. Denk dat dat wel gaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:58

Roodvos schreef:
@PSvanLot: vind je behang de keuken uberhaupt een goed idee? Met kinderen en hond zou ik eerder denken aan een afwasbare latex/muurverf, gemengd in de goede kleur.

Ik zat idd ook te denken aan de panelen zelf maken. Je kan eventueel ook nog sierlijsten/-plint gebruiken ipv latjes rondom. En misschien is wel ergens een goedkoper behang met de juiste uitstraling?
Zoiets misschien (zoektermen metallic behang)?
https://www.verfenbehangloods.nl/a-5610 ... escription

Het gaan dan inderdaad geen latjes worden, maar sierlijsten. Met latjes is geen gezicht ben ik bang. De panelen en plinten kopen we dan zelf, de behangster behangt de panelen. Maar dan blijf ik rond de €900,- zitten.
Maar dat kan volgend jaar ook nog. Wil sowieso regelmatig wisselen. De interieurstyliste komt in september als het af is alles stylen voor de winter. In april komt ze terug voor de zomer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:33

Die caravan is leuk geworden!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:13

De caravan is heel erg gaaf!!! Ga je er veel mee op pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:19

pffff .....

Moeilijke kwesties. Ik heb vandaag het duurste meubelstuk gekocht dat ik ooit zal kopen denk ik :D Een schommelende, draadloze op accu gestuurde relaxfauteuil.

Ik wilde er nooit aan want; meestal lelijk :') Maar mijn vriend had al sinds het begin van onze relatie 1 doel :D Een relaxfauteuil in onze interieur krijgen.

Uiteindelijk één gevonden waar we toch allebei verliefd op werden. Want het ding is echt een droom om in te zitten en te liggen. Alleen gruwelijk duur. Nu met een financiele meevaller moest het er toch van komen :D .

Ik had het plan om hem in petrol fluweel te laten maken, want mooi (let wel, dit is een profi foto vs. review foto) .

Afbeelding

Vriendje kon het opzich allemaal niet schelen -die wilde gewoon kunnen chillen-, maar overtuigde me in de winkel toch om voor leer te gaan omdat het nu eenmaal een stuk langer mee gaat. En als je 2,5K aan een stoel uitgeeft hoop je toch dat 'ie het de rest van je leven volhoudt. We hebben ook nog 2 honden, die ookal 2x een bank hebben gesloopt door er een zak broodmix overheen te gooien etc. En de ene is groot en langharig. Nu kon je er wel een vlekkengarantie bij kopen (wat we sowieso gedaan hebben) voor 5 jaar.... Maar ik mik dus meer op 20 jaar levensduur :D .

Afbeelding

Nu hebben we deze bronsachtige leren variant gekocht....
Erg praktisch, past bij de rest, maar nu is het wel een beetje een antiek sigarenclub ding.... Terwijl ik mijn antieke "rotzooi" (lees: erfenis) juist een beetje wilde mixen met hip en bijtijds.
Dus ondanks dat ik een verstandige volwassene ben geweest voel ik me toch een beetje "meh" . Het is wel prachtig leer overigens hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de context waarin ik hem had bedacht :D Ik twijfel echt heel erg om morgen of maandag de winkel nog te bellen of ze de order niet alsnog aan kunnen passen. Het is echt een gevoels/verstand dingetje :+

Jullie een mening :') :D ? Waar zouden jullie voor gegaan zijn?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:21

Oe, zo tof als ik hem vind in het groen, zo oudbollig en bijna lelijk vind ik hem in het bruin.

Is er geen tussenweg in het keer, maar dan een andere kleur?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:40

Meh... ik snap je wel!

Ik zou dan voor zwart gaan, en de kussen aan de zijkant zelf in een andere gezellige hoes doen. Of gewoon voor fuweel, en dan maar kijken hoe hij het houd :D
Denk dat brons heel flets kan zijn met de rest van het interieur....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:49

Ik zou ook voor dat groenige gaan, of voor zwart met een accentkleur idd :j

Als dat fluwelen het echt niet 20 jaar houdt… zou je hem dan niet gewoon opnieuw kunnen laten stofferen? Weet niet wat zoiets kost :))

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:50

Ik heb velvet hoezen om mijn bank en een velvet hocker. Die vind ik juist heel makkelijk schoon te maken. Het is wel echt een magneet voor honden haren, maar een keer met de stofzuiger en hij is weer schoon. Ik vind de groene heel mooi. En de bruine echt heel lelijk :Y)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:51

Ik heb zelf een mooie groene velvet fauteuil. Dat zou ook echt voor deze stoel mijn keus zijn.

Het verschil in uitstraling tussen beide stoelen vind ik ook echt enorm. Groen is modern en prachtig, bruin is oubollig.
Maar dat vind ik :Y)

Ter geruststelling: Hier staat de velvet fauteuil nu zeker 6 jaar. Drie kinderen verder, met melkvlekken en zelfs bizarre hoeveelheid balpenkrassen (10 minuten kind stil en wij in relaxstand; oeps) ziet hij er nog steeds prachtig uit. Ook de kat ligt er regelmatig op.

Tegen vlekken behandeld bij aankoop en met billendoekjes (echt waar) poets je alles er vanaf. Ook de balpen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 04:47

Als jouw gevoel er niet goed bij is, zou ik m zeker niet kopen. Ik ben erg gesteld op lederen zitmeubelen, maar kan deze stoel niet mooi vinden. Overigens vind ik m in fluweel wel heel tof!