Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 14:38

Citaat:
35 % artikelen zijn niet perse goedkoper.

Heb je gelijk in. Het zijn vaak dingen die ik anders nooit koop. Bijv wijn, vlees, vis, luxe koffie/broodartikelen dat soort dingen. Als het dan 35% goedkoper is heb ik zoiets dan valt het nog wel mee (en ik eet het toch altijd dezelfde dag op dus dan maakt het niet uit als het bijna over datum is).

Ik drink geen frisdrank, eet weinig vlees, ook weinig vis. Maar ik hou wel enorm van goede koffie en cake, gebakjes, koekjes :P En ik ga echt voor lekkere groenten, fruit, noten.

Ja die lui die 6 mnd werken en dan weer de WW induiken... ik snap het niet. Is er dan geen UWV / instantie die daar iets van zegt of zo... :o?

@Idinn wat je zegt... sterkte.

Vandaag weer een opdracht binnengehaald voor mijn eigen bedrijf. Paar uur per week voor heel jaar dus dat is mooi. Mezelf getracteerd met even de stad in, ben bezweken voor paar mooie aanbiedingen want overal is het sale *\%/* =:)

Samantha_

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:48

Maar als je 6 maanden werkt en dan WW ingaat, heb je toch maar heel even WW?
Of ben ik nu in de war?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 15:32

Volgens mij ligt het aan je totale arbeidsverleden.
Maar de tijd van 6 mnd 'op' , 6 mnd 'af' is volgens mij ook inderdaad al jaren geleden :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:42

O Ok dus dat kan nu niet meer?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:51

Dit staat op de site van het nibud:

Hoe lang duurt een WW-uitkering?
Voldoet u aan de 26 uit 36 weken-eis? Dan heeft u in ieder geval recht op een uitkering van drie maanden.

Na deze drie maanden is een verlengde uitkering mogelijk als u voldoet aan de ‘jareneis’. Dat betekent dat u in de vijf jaar voorafgaand aan uw eerste werkloosheidsdag, ten minste vier jaar moet hebben gewerkt. De totale duur van de uitkering is afhankelijk van het aantal kalenderjaren dat u gewerkt heeft (‘uw arbeidsverleden’). De maximale duur van de WW-uitkering is 24 maanden.

Ik lees tussen de regels door: 26 weken werken, 3 maand WW.
Dit zou toch niet moeten kunnen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:54

O dat is bizar. Hoe vaak kan je dat doen dan?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:40

Faelynn schreef:
Hier even los(ge)gaan vandaag.. Heb 9 dagen achter elkaar gewerkt en ben dood op, vandaag eerste vrije dag en merk dan meteen dat ik zo iets heb van ah, fiets it, mag mezelf nu wel even verwennen met wat extra boodschappen, katten wat extra speelgoed, en vandaag is mijn moeder jarig, dus nouja, we gaan eigenlijk nooit uit eten, dat is een luxe dat niet in ons budget past, maar voor verjaardagen maken we vaak een uitzondering, dus vanavond samen uit eten op mijn kosten, het floepte er zo uit :')
Oohja en gister thuisbezorgd, was laat terug van werk en had echt niks meer in huis, had geen energie meer om zelf nog wat te gaan halen en maken.
Na vanavond weer de hand op de knip, zal ook wel moeten want dan is de rekening voor de hele maand weer leeg denk ik _O- het inkomen van de extra gewerkte uren krijg ik pas over 2 maanden namelijk :+

Klinkt alsof je jezelf even flink hebt verwend, hoort er ook bij! Fijn hoor. Hopelijk hebben jullie het gezellig gehad met het uit eten gaan.

Heb vorige week een heerlijke besparing gehad. We hebben hier boven de verdieping verbouwd, en waren nu nog op zoek naar kledingkasten (we hadden nu gewoon van die stellingkasten van de bouwmarkt, ja, echt, heel vreselijk). Ik was op marktplaats al een tijdje het woord 'pax' aan het volgen, maar had nog niet echt iets gevonden wat ook redelijk in de buurt was, tot laatst. Ineens stond er een advertentie van een super mooie kast, 2 meter breed, schuifdeuren waarvan eentje met spiegel, nog helemaal mooi op 5 minuten afstand voor 228 euro. Nieuw kosten alleen de deuren al zo veel :+. Wij ernaartoe, aardige vent, was een expat die ging verhuizen en de kast was inderdaad nog net nieuw. Dus we hebben nu een prachtige nieuwe kast, ik ben er mega blij mee.

Ook in het kader van besparen heb ik ontdekt dat de benzine tegenwoordig zo duur is dat de trein op sommige trajecten inmiddels goedkoper is, zelfs als je de volle mep moet betalen. Is het dus waard om eens naar te kijken als je voor je werk met de trein kan reizen (en bijv. met een extra abonnement kan het nog goedkoper worden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:53

Ik kan met de trein, maar dan heb ik nog steeds 2-3km naar werk en ik doe ruim een uur over een traject waar ik met de fiets/auto hooguit half uurtje over doe. Geen optie dus :P want tijd is voor mij ook kostbaar.

Heb problemen met mijn documenten voor prikcentrum -O- ik kreeg bij inloggen steeds een error, dus maandag mailtje voor gestuurd. Kwam van hen uit, ze zouden me nieuw profiel aanmaken en nieuw paswoord bezorgen. Intussen nog steeds niks. Als ik vanmiddag niets heb gehoord mail ik er weer achteraan, want ik mag normaal morgenochtend de eerste shift gaan doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:54

Wat tof dat je zo een kast hebt kunnen scoren!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:03

Wat een mazzel met die kast inderdaad!

Met de trein reizen vind ik heerlijk! Maar jammer genoeg niet te doen met mijn werk.
Inmiddels tanken we meestal weer in België.. Vorige week heb ik daar nog getankt voor €1,41 per liter, E10 :=

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:12

Dat is een nette prijs! Daarom heb ik aan mijn pax-kasten geen deuren en doe ik alsof ik een grote dressing heb :'). Die deuren vond ik véél te duur!

Hier staat het hele dorp vandaag onder water. Dikke ***

Ons tankstation sluit eind volgende maand tot november, dan moet ik een half uur rijden voor ik kan tanken. Is een kaart van de zaak, dus mag maar bij 1 merk tanken. Niet zo handig besef ik nu :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:41

Ik moet juist enkel om deuren binnenkort.
Hebben hele grote inbouwkasten en daar moeten nieuwe deuren voor.

Daar lijken de hoge kastdeuren van IKEA het beste voor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:07

Wat ook een duur grapje is... Bh's kopen. Nondeju

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:27

Echt hè! Ik probeer ze altijd in de aanbieding te halen, anders is het echt niet leuk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:36

Wat een prijzen inderdaad, al helemaal bij zaken als Hunkemuller..
Ik haal ze meestal bij de H&M en dan tijdens de sale inderdaad, liefst met 50 tot 70% korting :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:39

Een vraagje voor de nederlanders: hoe makken jullie tosti's in een broodrooster? Schijnt is dat daar gebruikelijk :+ (en dan hoef ik geen tosti-machine erbij te kopen)

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:46

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:49

Wel schijnt bestaat er iets als tosti-klemmen en "bakzakjes". Maar in .be is dat helemaal niet gebruikelijk. In de pan vind ik wel lekker, maar alleen als er heul veul boter bij komt :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:18

Belsje schreef:
Ons tankstation sluit eind volgende maand tot november, dan moet ik een half uur rijden voor ik kan tanken. Is een kaart van de zaak, dus mag maar bij 1 merk tanken. Niet zo handig besef ik nu :+

Wij hadden eerst alleen sakko maar toen ik een paar keer bij een 'sakko volgens Google' gestaan had en het dat niet was en ik geen pinpas had, heb ik mijn man verzocht om een andere tankpas (staat op zijn eigen bedrijf).

Ik heb er nu één waarbij ik bij oa tinq, lukoil en nog best een aantal kan tanken en we betalen er maar 4,75 per JAAR voor. Dikke prima.

Tosti zou ik nooit in een broodrooster maken, tenzij je na elke tosti ofwel een nieuwe wil kopen of echt heel gek bent op onmogelijke plekken schoonmaken.

Tosti in de pan vind ik heerlijk maar wel erg vet. Wij hebben een grill apparaat wat we gebruiken. Kun je bijv ook Hamburgers mee maken als je zou willen.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:49

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:09

Geen bhs dragen scheelt veel geld :') maar ja dat moet dan wel een optie zijn lichamelijk gezien

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:12

Belsje schreef:
Wel schijnt bestaat er iets als tosti-klemmen en "bakzakjes". Maar in .be is dat helemaal niet gebruikelijk. In de pan vind ik wel lekker, maar alleen als er heul veul boter bij komt :+

Er zijn wel tosti ijzers die er hetzelfde uitzien als een broodrooster, maar kan me niet voorstellen dat je een dubbele boterham in de broodrooster geduwd krijgt?

Deze staat bij verschillende horecagelegenheden, lijkt op een broodrooster, maar is het niet.
Kost zo rond de €210,-
Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:13

Belsje schreef:
Een vraagje voor de nederlanders: hoe makken jullie tosti's in een broodrooster? Schijnt is dat daar gebruikelijk :+ (en dan hoef ik geen tosti-machine erbij te kopen)

Pantosti (is de beste tosti!). Buitenzijde brood insmeren met boter, beleg tussen de plakjes en hoppa, die pan in. Geen broodrooster nodig.

Deze stille meelezer baalt: Stofzuiger is kapot -O- meh.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:13

Winged schreef:
Belsje schreef:

Pantosti (is de beste tosti!). Buitenzijde brood insmeren met boter, beleg tussen de plakjes en hoppa, die pan in. Geen broodrooster nodig.

Deze stille meelezer baalt: Stofzuiger is kapot -O- meh.

Zo doe ik het ook, buitenkant boter en zachtjes aanbakken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:21

Ik maak tosti's gewoon op mijn grilplaat (heb tostiplaten, maar die gebruik ik nooit), is in principe hetzelfde systeen als gewoon in de pan. Wel buitenkant even boteren, maakt het zoveel lekkerder.