Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:39

Ja, precies. Neem je uit de muur of het plafond? Mijn man wil uit het plafond.

We hebben toen voor de keuken uiteindelijk met blokken isolatie gewerkt om de keuken uit te meten en testen. Dat gaan we zo met de badkamer ook maar doen.

Ik zei gister nog tegen mn moeder. Het is een lege ruimte en toch lastig. Als ik op pinterest zie hoe dicht dingen op elkaar staan. Ik hou best veel afstand tussen bijv badmeubel en douche, maar kan nog best wat strakker allemaal.

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:51


Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:21

Wij hebben 1 bij 1 en vind het prima :j Regendouche met losse handdouche, opbouw.

Afbeelding

In het verlengde een bad
Afbeelding

Tegenover het bad het badmeubel

Afbeelding

En beneden hebben we de wc ook laten doen

Afbeelding

Totaalplaatje badkamer op de tekening

Afbeelding

En dat stukje douche is erbij getrokken, dat was een vierkante meter hal. Helaas geen foto’s van hoe het was, maar dit was na het breken


Afbeelding

Oorspronkelijke badkamertje (dus zonder het deel waar nu de douche is) was nog geen 2 bij 2 dus het is een kleine ruimte die we optimaal hebben proberen in te richten :) Heel blij mee!

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:12

Ziet er mooi uit! Wij krijgen ook een douche van 1x1 en een bad, hiervoor douchte we in bad

Flevolander

Berichten: 3855
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:30

oef, leuk topic!

Hier wordt als alles door gaat 20 juni gestart met de renovatie van de badkamer.. spannend hoor!

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:28

superpony schreef:
LETS schreef:
Onze badkamer is bijna klaar! Dat wil zeggen, alleen de afzuiging moet nog worden aangesloten. We douchen al jaren in een oud groen badkamertje, dus dit is echt genieten. Gisteren de douche getest, heerlijk! Onze inloopdouche is 120 bij 120 geworden met muurtjes. Maar het is een hele lichte ruimte met 1 kant helemaal glas.


Fijn zo een grote douche. Heb je hem al kunnen proberen?

Ik twijfel nog steeds over de maat. We hebben nu hier 80*120 en 80 vinden we echt te smal, maar het stuk van 120 vind ik iets teveel. Dat bereikt de douche ook niet, dus zou je naast de douche staan.
Hebben 2 douchekoppen overwogen, maar douche toch meestal alleen en ben bang dat er dan ook iets druk wegvalt.

Meeste twijfel is nu ook, gaan we voor vierkant, dus 1*1m bijv of rechthoekig. Als we dan 120 pakken, zou een stukje een plateau worden.

We houden voorzijde glas, want ik hou echt niet van opgesloten staan, zoals achter een muurtje.

En dan het toilet. Hoe hebben jullie die gekozen? Veel is nu zonder spoelrand, maar lees ook nadelen. Dat het water erg eruit spettert.
En de duurdere toiletten hebben isolatie dat je het doortrekken niet hoort. Is dat de moeite waard? En iets met een blokje erin? Dat doe ik nooit, dus vraag me af of we dat nodig hebben.

Grohe heeft wel extra besparende toiletten.

Ik wilde graag een vrijstaand bad, maar geloof niet dat ik het prijsverschil ervoor over heb.


Voor een inloopdouche zou ik wel dit ongeveer aanhouden, anders heb je veel spatwater. Maar als je 1 kant glas doet is 90x120 cm ook prima. Dan heb je echt geen opgesloten gevoel.

Ik vond het bij ons ook ontzettend lastig om de juiste maten te bepalen, maar het is echt ruim genoeg geworden. Wij hebben alles op de vloer uitgetekend en hebben ons verder door de timmermannen laten adviseren.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:26

@MarjanB, wat is dat voor douchekop? Hij kwam als reclame voorbij, maar amper beschrijving. Is hij besparend, zachte straal of juist veel water? Er stond bij dat het niet te regelen was. Hij is mooi, maar ik wil wel veel water en harde straal en besparende kop :)

We staan straks tegen de achterste muur en dan kijk je de badkamer in en naar de deur. Daar moet wel een scherm komen met een deur. Ik vind muurtjes vaak mooier, maar dat vind ik niet prettig.

Aan de kant van de muur komt het zitje. Maat nog onbekend. Nu een smal dingetje waar flessen op staan, maar daar kan je niet op zitten en net aan je been op zetten.
Dan aan andere kant een muur die we moeten bouwen met een nisje.

Mij lijkt 90 ook genoeg normaal, maar een meter kan.

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:47


Earth

Berichten: 7988
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:07


Flevolander

Berichten: 3855
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:41

Corelli, wat een slimme oplossing zo met dat schuin aflopende bad. Hoe breed is de doorloop naar je douche nu ?


Bij onze badkamer wordt de indeling als volgt:
Afbeelding

Bij ons starten ze morgen. Toen ik vanmorgen uit het raam keek zag ik ineens dit:

Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:11

MarjanB schreef:
Ehhh dat is een goede :+ we hebben hem nog niet hangen dus kan er weinig over vertellen. Wat de verkoper zei was t tussen regendouche en normale douche in
https://www.dornbracht.com/nl/bathroom/ ... 8504979-00


Mooi. Daar ook mooie kleuren. Ik vind het wel wat hebben, maar we hebben hier nog steeds de discussie uit het plafond of uit de muur :)


Flevolander schreef:
Corelli, wat een slimme oplossing zo met dat schuin aflopende bad. Hoe breed is de doorloop naar je douche nu ?


Bij onze badkamer wordt de indeling als volgt:
[ [url=m/SNImgG.gif]Afbeelding[/url] ]

Bij ons starten ze morgen. Toen ik vanmorgen uit het raam keek zag ik ineens dit:

[ [url=m/4qtFUG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend. Wij hebben ongeveer dezelfde indeling, maar dan in spiegelbeeld.

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:28

@flevolander: uit mijn hoofd gezegd 40 cm. Klinkt als weinig, maar in praktijk werkt het (hier) prima!
Mooie indeling ook jullie badkamer, je hebt lekker de ruimte voor alles :)

Flevolander

Berichten: 3855
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:42

Corelli schreef:
@flevolander: uit mijn hoofd gezegd 40 cm. Klinkt als weinig, maar in praktijk werkt het (hier) prima!
Mooie indeling ook jullie badkamer, je hebt lekker de ruimte voor alles :)


ja, klinkt klein, maar idd in de praktijk is het niet echt een issue! goede oplossing zo :j

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:29

Hier is het bijna af maar ik vind de voegen nog niet mooi, hier en daar zitten wat kiertjes alleen ik voel me bezwaard om erover te beginnen omdat ik nog zo duidelijk had aangegeven dat ik dat zo belangrijk vindt en het is in principe door hun al nog een keer extra nagelopen...er was al wat meer gedoe en dan merk ik dat ik het toch lastig vind om weer wat aan te geven -O-

Hoe gaat het bij jou flevolander?

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:57

Gewoon aangeven, wie betaald bepaald toch!?

Hier ligt t stil echt zo balen want we hebben de douche unit tot 11 juli en dan begint hij pas…in de wc hangt de tegel al wel. Ben daar wel heel blij mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:03

He wat balen wat is de reden dat er nu niks gebeurd?

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:09

Iets met een aannemer die dingen niet plant.. zo enorm irritant

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:28

Irritant.. kan je daar geen korting uit slepen? :+

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:48

Nou hij regelt op zijn kosten maar een vervangende nood douche. Ben dr wel heel erg klaar mee maar goed moeten nog ff door met hem en ben maandag al ontploft :')

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:48

Ah ja hier zou het dinsdag af zijn, nu nog niet klaar maar ook niet heel handig qua werk/honden in huis

Maar als het doen goed af wordt gemaakt dan vind ik het niet zo'n ramp

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:55

Ja paar dagen zou ik idd niet zo erg vinden.. wij zitten echter al sinds begin maart zonder cv, badkamer, wc en überhaupt water ergens in huis. Ben dr nu wel een keer klaar mee :=

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:38

MarjanB schreef:
Ja paar dagen zou ik idd niet zo erg vinden.. wij zitten echter al sinds begin maart zonder cv, badkamer, wc en überhaupt water ergens in huis. Ben dr nu wel een keer klaar mee :=


Daar zou ik ook echt van balen ja

Flevolander

Berichten: 3855
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:05

moonsparkle schreef:
Hier is het bijna af maar ik vind de voegen nog niet mooi, hier en daar zitten wat kiertjes alleen ik voel me bezwaard om erover te beginnen omdat ik nog zo duidelijk had aangegeven dat ik dat zo belangrijk vindt en het is in principe door hun al nog een keer extra nagelopen...er was al wat meer gedoe en dan merk ik dat ik het toch lastig vind om weer wat aan te geven -O-

Hoe gaat het bij jou flevolander?


Is je voeg te grof naar jou voorkeur of ontbreekt er voegsel ? ik zou toch kijken of je het aan kan geven, je moet er namelijk nog 10 jaar tegenaan kijken bij wijze van spreken.

Hier gaat het erg goed, vrijdag gestart, en inmiddels zijn ze al bijna klaar eigenlijk. Het tegelwerk op zowel vloer als wand is klaar.. het verlaagde plafond zit er in.. dus eigenlijk alleen nog maar de vloertegels voegen, nog even het nieuw geplaatste muurtje afwerken aan de buitenzijde.. dorpeltje er in. En dan is het alleen nog installeren van alle sanitair, kranen, meubel etc.

ik zou zo nog even wat foto's plaatsen van de tussenstand.

Marjan, wat vervelend dat het gewoon helemaal stil ligt.. kan me voorstellen dat je dat op den duur zat begint te raken.

De kleur van je tegel is wel erg chique. Wij hebben ook gekozen voor een Metallook groene tegel van 60/120 op de wand, en van die zelfde serie een antraciet 120/120 op de vloer..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:24

MarjanB, waardeloos. Hoe heb je het nu met water geregeld?

Ik vind dat wij al 2,5jr camperen, maar gebruik wel de oude douche. En onze keuken is al half af en bruikbaar, dat scheelt wel. Net als de slaapkamer. Dat was echt een verademing dat die klaar was.

moonsparkle, misschien fotootje plaatsen hoe het eruit ziet dat we mee kunnen kijken? Maar het gaat er natuurlijk om wat jij vindt. Ik zou het wel aangeven als je het echt niks vindt. Misschien samen met iemand erop afstappen.

De mensen die een zitje in de douche hebben; Welke maten hebben jullie genomen qua diepte en hoogte?

Ik had er al naar gekeken, maar ga nu weer twijfelen. Denk er soms aan om de wanden deels met kunststof platen te doen zodat je geen voegen meer hebt. De rest wordt stuc.

Als ik kijk naar de oude douche die we nu hebben en de stenen vloer in de gang, walg ik wel van de voegen. Ondanks schoonmaken.
In vorige huis lichte tegels en voegen, maar kostte echt veel werk om het netjes te houden altijd.
De plavuizen vloer in vorige huis net zo.

veerledec

Berichten: 6700
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:32

Bij ons 37cm diep, 50 hoog (en 117 breed).

Dat kunststof hebben we in de badkamer in de kelder (foto's ook in topic), ziet er prima uit. Maar die badkamer wordt niet heel veel gebruikt verder.