Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Darah3 schreef:Macs schreef:Hoe ga ik deze redden...
Staat nu onder het raam, dus een soort van indirect licht, maar ook wel donker.. [ [url=m/YE7ynl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xaWR3S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gele bladeren afknippen.
Mijne staan vol in de zon, doen het super goed. Ik zou kijken of het aan te veel licht ligt of op beestjes controleren.
Ik heb mijn Alocasia Zebrina gesplitst (hij was 100cm hoog, 8 bladeren van 40-50cm), ene helft verkocht.
Van die Zebrina heb ik ook nog 2 baby’s gekweekt uit bolletje en heb tijdens het verpotten weer 5 bolletjes gevonden
Voor diegene met de sippe Monstera: check op trips (zijn heeel klein).
colunder schreef:Even een vraagje over die bolletjes, vind je die in de aarde?
Ik was laatst een plant aan het verpotten en daar vond ik kleine groene bolletjes in de aarde.
Kan je daar nieuwe plantjes uit kweken?
_San87_ schreef:Mossel schreef:Vast wel! Volgens de beschrijving hebben ze al uitlopers.. een plant is vaak niet zomaar dood na wat transport schadeen anders heb ik voor die 15 euro niet veel verlies geleden
In ben benieuwd of er ook roze aan komt.
Wat kosten die pink princesses normaal?
Darah3 schreef:colunder schreef:Even een vraagje over die bolletjes, vind je die in de aarde?
Ik was laatst een plant aan het verpotten en daar vond ik kleine groene bolletjes in de aarde.
Kan je daar nieuwe plantjes uit kweken?
Groene bolletjes? Denk niet dat we over hetzelfde hebben.
De Alocasia bolletjes zijn wat ovaalvormig, wit-bruinachtig. Zitten aan de moederplant vast met een soort worteltje. Tenzij je ze losrukt tijdens het verpotten net als ik