[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:41

Het is ook echt balen dat het hier zo gaat.
En voor veel huizen zitten wij al aan de max wat we zouden kunnen lenen omdat het op 1 salaris moet (omdat ik na ernstige ziekte nog niet werk).
Dit was daarom ook een buitenkansje omdat er zoveel aan gedaan moet worden, was de prijs erg mooi. Maarja als ze er zover overheen gaan en je moet er nog voor een halve ton aan verbouwen wordt het nog een duur huis...
Maarja, anderszijds zijn we dan ook wel weer zo verwend dat we echt niet verder weg willen gaan wonen. Als je het kanaal over gaat, kun je voor hetzelfde bedrag ongeveer een villa kopen. Maar daar willen we gewoon niet heen. Dan blijven we liever nog even zitten waar we zitten.
Dus dan maar zover mogelijk mee in de gekte om nog een kans te maken en verder geduld hebben. Dit is de eerste keer dat we echt wel erg balen dat we misgrijpen. Het was echt een mooi huis als je de binnenkant weg dacht en we zagen het echt zitten om er te wonen. Maarja, pech gehad...

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:46

Dat is wel heel vervelend dat huizen zo over de vraagprijs gaan. Krijg dat er over 10 jaar nog maar eens voor terug.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:33

Oh wat balen zeg. Jullie paleisje komt ook echt.

Ja er wordt echt gek gedaan op de huizenmarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:08

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:51

Top Von, actie in de tent gelijk.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:44

Super Vonneke! En? Al verkocht? :P
Jij zit niet echt in die uitzinnige hoek van het land hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:03

Haha nee wij zitten in het zuiden. Daar zijn ze niet gek te krijgen ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:27

vonneke schreef:
http://www.funda.nl/koop/oirschot/huis- ... staert-38/

Bij Funda werken ze ook op zaterdag ;)

Mooi Vonneke, ziet er strak en net uit! goed opgeruimd haha.
Maar jeetje wat een prijs inderdaad in het zuiden, een dergelijk huis is hier in het noorden gewoon een ton goedkoper! En dan heb je vaak een groter perceel en meer woonoppervlakte ook.

Wij Zijn druk bezig geweest met heel veel huizen kijken, en het lijkt erop dat het huis waarbij wij de WAUW factor hadden ook echt van ons wordt :). Uiteraard alleen akkoord op bod, nu de rest nog!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:59

Top Retlaw, een voorzichtige gefeliciteerd al. Welk huis is het geworden?

Ik ben echt de dagen aan het aftellen. Gisteren nog even met diegene gesproken, welke de badkamer en wc gaat doen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:13

Grietje_1 schreef:
Top Retlaw, een voorzichtige gefeliciteerd al. Welk huis is het geworden?

Ik ben echt de dagen aan het aftellen. Gisteren nog even met diegene gesproken, welke de badkamer en wc gaat doen.

heb je ff pb gedaan!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:59

Bizar dat sommige huizen echt zover boven de vraagprijs weg gaan! Hier in het oosten gaat dat niet zo snel gelukkig. Merk wel heel erg het verschil tussen de steden, 30 kilometer verderop betaal je 50.000 euro minder voor een huis dan waar ik woon. Maar goed, daar wil ik dan weer niet wonen.
Net als bij jou dus Cereline. Erg jammer dat jullie zijn overboden.

Mooi huis Vonneke, ziet er netjes uit. :) Het zou mij zeker aanspreken.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:23

Zo hebben wij ook gekeken in Elst (Ut), maar dan zijn dezelfde huizen een ton duurder.
Zit alleen de Nederrijn tussen en scheelt gewoon een ton.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:52

Dat is ook waarom we gestopt zijn met in deze buurt te zoeken. 4 ton is bijna normaal voor een heel gewoon huisje op de rij in de buurten/ straten waar we zouden willen wonen.
Velserbroek is een vinexdorp wat hier zo goed als aan vast gegroeid is, 5 minuten fietsen, maar de huizen zijn wel een ton goedkoper en het is nog altijd ietsjes minder idioot qua concurentie (hoewel dus meer dan gek genoeg...)
Ook is het allemaal gebouwd vanaf eind jaren 80 en dat is toch wel makkelijk. Die jaren 30 woningen hier zijn heel sfeervol, maar zoveel meer risico op groot onderhoud, terwijl daar alles beton en kunststof is wat niet kan gaan rotten etc.

Dit was trouwens het huis waar we naast gevist hebben.
http://www.funda.nl/koop/velserbroek/hu ... ronde-328/

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:08

Ohhhh wat een geld voor dit huis! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:28

Oe daar moet veel aan gebeuren!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:58

Goeie grutjes.. was het geld op na het muurtje van cellenbeton in de badkamer?! Dan t handvat daar maar in!! Hilarisch!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:09

Valt nog mee wat er moet gebeuren, zuiver wat cosmetisch. keuken vind ik nog leuk van kleur ook. Hihi Alleen de muur in de douche? Al heb ik het idee gezien de toiletverhogende bril dat ze accuut een plek nodig hadden om die beugel te monteren. Dan maar zo, als je anders niet van de wc af kunt komen moet je iets. Ik heb uitklapbare achter de pot zitten. Die zijn alleen duurder en chemisch verankert in de muur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:11

karuna schreef:
Valt nog mee wat er moet gebeuren, zuiver wat cosmetisch. keuken vind ik nog leuk van kleur ook. Hihi Alleen de muur in de douche? Al heb ik het idee gezien de toiletverhogende bril dat ze accuut een plek nodig hadden om die beugel te monteren. Dan maar zo, als je anders niet van de wc af kunt komen moet je iets. Ik heb uitklapbare achter de pot zitten. Die zijn alleen duurder en chemisch verankert in de muur.

De beschrijving bij het huis zegt: een project....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:22

Ja maar geen heel erge dingen zo op het oog. Schilderen, behangen en de douche afwerken. Zou voor mij te doen zijn. Ik heb naar iets ergere huizen gekeken. Lees al jaren leeg, oude electra, niet geisoleerd dat soort dingen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:23

Op de foto's vind ik het er frisser uitzien dan in het echt. Het is in het echt helemaal vergeeld en verrookt.
En heel veel half afgemaakte klussen zoals die badkamer ja := .
Vooral omdat die hele zolderverdieping klusruimte was met een grote werkbank en gereedschap, maar geen enkel klusje in huis netjes afgemaakt :+ .
Het was van een ouder stel, waarvan de man inmiddels overleden is en de vrouw slecht ter been werd ons verteld.
Er moet qua binnenkant echt alles aan gedaan worden, de makelaar dacht aan 50.000 om het helemaal op te knappen van binnen (maar onze eigen berekening, waarin we veel zelf zouden doen was aanzienlijk lager), maar structureel vonden we het een heel fijn en ruim huis. Inderdaad geen enorme klussen, mar wel veel.
En het helemaal naar onze eigen hand zetten vonden we ook eigenlijk een leuk vooruitzicht, ook al zijn we eigenlijk niet echt op zoek naar een klushuis.
Maar helaas, meer dan we geboden hebben vonden we te gek worden als je berekend hoeveel je er nog aan moet doen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 25-09-16 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:28

Beetje zoals het huis hier. Op fotos zag het er beter uit dan in het echie. Alleen dan zonder de rook. :+ ouder echtpaar man longemfyseem en een hele hoop dingen die kapot waren verouderd en daardoor niet meer bruikbaar en foute tegels. Deels niet geisoleerd ook. Daar zit ik nu 9 jaar later nog steeds mee. Is al wel eea gedaan maar nog een lange lijst met klussen. Vraagprijs van huis hier was een stuk hoger en dat huis in de link is groter en praktischer maar ik heb veel meer tuin. Langzaam kom ik er wel. Klus voor klus aanpakken.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:41

Von gefeliciteerd. Fijne dag.

Goed dat je het zegt, op de foto lijkt het nog best mee te vallen. Sommige dingen zijn ook smaak natuurlijk.
Ons nieuwe huis heeft een keuken en badkamer van 1980. Niet onze smaak maar werkt nog wel. Maar wordt er dus wel uitgehaald.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:06

Ons huis staat sinds gisteren op de site van de makelaar en komt vandaag op Funda

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:20

Spannend Charaz, het gaat nu echt gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:50

Wij hadden zaterdagochtend een bezichtiging. Wij wonen ongeveer een half uurtje rijden van onze nieuwe potentiële woonplaats af. Nu kreeg ik 10 minuten voor de afspraak een appje van de vader van de verkoopmakelaar dat zijn zoon ziek was en niet kon komen. Hij lag met koorts in bed of ik even wilde bellen. Ik heb compleet woest gebeld, want wij stonden al in de straat. De eigenaren van het huis waren ook niet thuis, en van wat ik door ramen kon zien alles netjes opgeruimd. Nou ja, ik kreeg geen gehoor, dus wij zijn weer gegaan.

Vanmiddag hebben wij een 2e bezichtiging voor een huis, welke eigenlijk onze favoriet is. Net belde het zieke zoontje op of ik misschien nu het huis kon bezichtigen. Ik zeg dus dat ik erg teleurgesteld ben in zijn handelen en dat ik nu eerst de andere bezichtiging wil afwachten alvorens ik weer een afspraak met hem wil maken. Hij reageerde gewoon boos! Heeft iemand van jullie zoiets al eerder meegemaakt? Lijkt me voor de verkopende partij ook niet echt leuk.