[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilske

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:52

Ik voel mezelf ook wel bevoorrecht dat we ons droomhuis hebben kunnen kopen.. Wij hoeven de rest van ons leven nergens meer heen :) Geen mega lap grond voor een paard, maarja ik heb dan ook geen paard, en wil ook geen eigen paard :+ Wel genoeg grond voor de hond, eventuele kinderen, een moestuin, etc.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 19:47

Joolien, dat over die zonnepanelen, dat ga ik even onthouden want misschien willen we dat wel op ons nieuwe huis.

Amanda, leuk huis gaat het worden zo!

Tsja, wat is je 'droomhuis'. Mijn droomhuis bestaat niet. Alleen in m'n dromen. :+ Zelfs met genoeg geld is zoiets nooit realiseerbaar. Maarja, ik heb soms gewoon een beetje gekke dromen.

Zonder dollen, ik denk dat je altijd wel wat te dromen hebt. Maar nu mijn 'droomhuis' (in de buurt v Amsterdam en paarden aan huis) net niet grijpbaar is maar wel 'bijna' is dat wel heel zuur.

We weten ook even niet waar we op dit moment naar moeten zoeken. Het idee is altijd grond + paarden + in de buurt v. Amsterdam, liefst oost of zuidkant van A'dam (amstelveen, abcoude, uithoorn etc.) geweest. Maar nu we er echt naar zoeken lijkt het niet meer haalbaar. *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:58

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 21:48

:D Doe ik.

Die huizen die jij laat zien zijn cool. Die eerste zou ik zo kopen als het voor die prijs ergens in een straal van 50km rond A'dam zou staan. Maar helaas. :+

Haha en die laatste... Too much voor mij. Smakeloos ingericht ook op een of andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:51

Ja die inrichting is poedersuiker maar je kunt er echt wat moois van maken!!

Je moet gewoon hierheen komen joh, veel goedkoper en net zo gezellig :D :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 21:52

Dit komt wel dicht in de buurt van mijn droomhuis:

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis ... gouw-24-a/

Beetje te landelijk interieur, zou wel die oude elementen behouden van het huis en een goeie landelijke keuken erin zitten maar mag verder wel iets industrieel ogen. Paardenbak en stallen en ik ben blij.

Slechts een half miljoen boven ons budget. Heeft iemand nog iets over?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 21:53

Ja Joolien, soms denk ik weleens, was ik maar buiten de randstad geboren. Maarja, dat ben ik niet en nu ben ik hier zowel economisch als sociaal gebonden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:00

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 22:03

Haha hou op Joolien, ik ga bijna huilen van de huizenprijzen bij jullie. *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:10

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:14

_Nelleke_ schreef:
Dit komt wel dicht in de buurt van mijn droomhuis:

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis ... gouw-24-a/

Beetje te landelijk interieur, zou wel die oude elementen behouden van het huis en een goeie landelijke keuken erin zitten maar mag verder wel iets industrieel ogen. Paardenbak en stallen en ik ben blij.

Slechts een half miljoen boven ons budget. Heeft iemand nog iets over?

haha ja die heb ik ook al meerdere keren voorbij zien komen. zunderdorp is geweldig ( of zuiderwoude ook zo fantastisch en ong binnen 10 minuten zit je op CS!)
Ok ik doe ook even een duit in het zakje;
dit vind ik dus een heerlijk huis zo dicht bij amsterdam. ik hou ervan om op een eiland te wonen.
http://www.funda.nl/koop/oostzaan/huis- ... chrijving/
en deze maakt ook nog wel een kansje :D ( interieur en budgettechnisch niet) maar ik hou zo van de Beemster!
http://www.funda.nl/koop/middenbeemster ... derweg-42/

en bij dit huis zijn wij onlangs gaan kijken; hij past binnen ons budget mits ons huidige huis verkoopt. en ja dit komt ook een heel eind in de buurt van mijn droomhuis. ( wel even alles eruit!)
http://www.funda.nl/koop/westbeemster/h ... perweg-26/

zucht.. ik droom en duim nog even verder
en idd zo frustrerend dat wij gebonden zijn aan Amsterdam als je ziet wat je in het oosten des lands kunt krijgen voor dezelfde budgetten. Dat huis in Ambt Delden; prachtig! Ik ben daar wel eens geweest en ik vond het een geweldige plek, wat een leuke mensen daar!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:24

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 06:38

Haha Joolien, zeg maar nee, dan krijg je er twee!

Bruceandnoon, ik vind Landsmeer sowieso echt geweldig. De haal/oostzaan etc (alles rond het twiske) lijkt me heerlijk wonen.

Ik denk dat gebonden aan Amsterdam zijn wel betekend dat je gemiddeld een hoger inkomen hebt. Er is meer werk, minder kans om heel lang zonder baan te zitten en de goede banen zijn gewoon vaker in Amsterdam te vinden dan in een klein plaatsje in Drenthe o.i.d.

Fiebie: *mond valt open* Cool huis, de voorburen hebben een rijbak. Waarom is dit zo goedkoop? Bij het strand, bij het bos, vrij uitzicht etc..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:31

Oooh die prijzen van die huizen zijn inderdaad jaloersmakend. Dat gaat hier echt niet lukken.

Mijn droomhuis ga ik ook nog niet kopen, maar daar heb je hier zeker een 7.5 voor nodig en dat gat me niet lukken vooralsnog ;)!

Wij hebben vrijdag 2 bezichtigingen bij klushuizen. Na deze huizen houdt het voor ons even op qua huizen. Dan moeten we wachten tot er iets nieuws op de markt komt.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:33

_Nelleke_ schreef:

Bruceandnoon, ik vind Landsmeer sowieso echt geweldig. De haal/oostzaan etc (alles rond het twiske) lijkt me heerlijk wonen.

Ik denk dat gebonden aan Amsterdam zijn wel betekend dat je gemiddeld een hoger inkomen hebt. Er is meer werk, minder kans om heel lang zonder baan te zitten en de goede banen zijn gewoon vaker in Amsterdam te vinden dan in een klein plaatsje in Drenthe o.i.d.

Fiebie: *mond valt open* Cool huis, de voorburen hebben een rijbak. Waarom is dit zo goedkoop? Bij het strand, bij het bos, vrij uitzicht etc..

ja dat is natuurlijk ook zo! ieder nadeel heb zijn voordeel he!
Btw er staat nu best een leuk huis te koop in Waarland, jij zat toch ook in die richting te kijken? volgens mij past dat ook in je budget.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:34

Fiebie schreef:
<3 die huizen.....

Ooit..... Verhuis ik naar the USA en dan koop ik hectares land.... En zet er een berg paarden op :o

Edit: Of toch misschien toch maar in NL blijven :Y)
http://www.funda.nl/koop/petten/huis-47 ... kenmerken/ <3

wat een gezellig huis! en wel zo fijn als de buren inderdaad dezelfde hobby delen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:44

Wow, inderdaad een sfeervol huis! Als we meer geld te besteden hadden, was dit ook mijn droomhuis geweest (wel op een andere plek).

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:46

Ik moet ook zeggen dat ik de ''poepdoos'' tamelijk briljant vind :Y)

Geen idee waarom zo goedkoop... Staat wel al ff te koop en heeft op max voor 595 te koop gestaan.

Ik zie trouwens geen bak bij de buren? :o? Ik dom?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:15

Wij wachten wéér op een extra toevoeging aan het koopcontract...

Riolering blijkt kapot te zijn bij de buren... Maar t loopt wel onze kruipkelder in...
Dus dit moeten we zelf oplossen met ze...

Maar dr word iig nog iets toegevoegd als er ook bij ons een breuk zit, de verkopende partij dit nog oplost...

Dus dit gaat nog wel ff duren.. :\

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:15

_Nelleke_ schreef:

Nelleke, ik ben het er niet helemaal mee eens hoor. Ik heb die overstap 1,5 jaar geleden gemaakt. Ik werk nog wel in Alkmaar, maar inmiddels ook 1 dag in Zwolle. De grote bedrijven zitten hier ook en ik ben ervan overtuigd dat hier ook genoeg vacatures zijn. het probleem is dat weinig mensen hier willen wonen. En de reistijd naar het Westen is op zich ook nog prima te doen. Je kan in ieder geval veel meer kopen voor hetzelfde geld.

Voor ons huis in Amsterdam is inmiddels een serieus geinteresseerde. Ik durf absoluut nog niets te hopen, maar ze hebben gisteren een bouwtechnisch onderzoek laten doen en de architect is nu aan het tekenen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:17

Bouwtechnisch onderzoek betaal je flink voor.. Dat laat je niet doen als je geen serieuze interesse hebt!
Ik hoop voor je dat het raak is! :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:09

@ sassie ; dat klinkt heel goed allemaal!! Zoiets laat je idd niet zomaarbdoen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:43

Caesar schreef:
Is er iemand die wat meer afweet van NHG-toetsingen? Op dit moment is dat voor mij aan de orde, in begin stadium. Maar er is nu al zoveel onduidelijkheid...

Wat wil je weten?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:22

Wat ik dan weer jaloersmakend vind is dat jullie zulke dure huizen kunnen kopen... ;)

Kom ik aan met mijn huisje van nog geen ton...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 06:20

Fiebie schreef:
Ik moet ook zeggen dat ik de ''poepdoos'' tamelijk briljant vind :Y)

Geen idee waarom zo goedkoop... Staat wel al ff te koop en heeft op max voor 595 te koop gestaan.

Ik zie trouwens geen bak bij de buren? :o? Ik dom?

Het staat naast een kerncentrale. Zal daarom wel zo goedkoop zijn. :+