Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:27

nee het broodbeleg is altijd apart op de actie van vegetarische producten. Dit geldt echt voor het 'vlees'..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:28

Fijn dat er aanbiedingen zijn bij het vegaspul, maar jammer inderdaad dat het niet op het broodbeleg is! Die vega filet americain vind ik zelf trouwens erg vies, ik heb liever de leverworst of de tuinkruidenpate...

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:15

Volgens mij is het alleen op de vegetarische balletjes en falafel.
Jammer, als het op alles was dan had ik de mensen uit Nederland die volgende maand komen logeren gevraagd om wat in te slaan en mee te brengen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:26

Bij xenos waren er potjes saus in de actie 1+1 gratis. Had een soort mosterdsaus voor kip en jachtsaus voor hamlapjes meegenomen.
Vanavond de mosterdsaus geprobeerd, erg lekker! Mooi 2 porties saus in de diepvries gedaan.

En mijn diepvries doet het gelukkig nog steeds. Was bang dat hij weer uit zou slaan met die kou die weer ingezet was. Maar het is gelukkig denk ik nog niet koud genoeg. Hopen dat het zo blijft! Kan ik mooi wat extra brood halen volgende week.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:31

Babsiej schreef:
Smorgens eet ik al 250 ml yoghurt. Dus zal eens kijken voor wat vlees... Dat eet ik niet zo vreselijk veel.

Dank je wel !

Kwark bevat ong. 2x zoveel eiwit t.o.v. yoghurt. Ik ben daarom jaren geleden al ook daar op overgestapt, kwam kracht tekort in mijn spieren anders.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:12

Ga weer meekletsen hoor! Ben terug van mijn 5-daagse wintersport vakantie en het was heerlijk! Binnen budget gebleven dus helemaal tevreden!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:01

Zo diepvries uitgemest en restjes die al te lang staan weggemikt om wat ruimte te maken. Hoop morgen lekker wat excellent brood te kunnen scoren.
Verder probeer ik nog steeds gewoon netjes van mijn voorraad te leven dus goedkoop weekje. Dit is mijn weekidee zodat ik ong. weet wat ik nog voor boodschappen moet doen maar heb het meeste al liggen.
Ma: Aardappelen+Groenteschijf+Bloemkool
Di: brocolli+zalm+tagiatella
Wo: Spinazie+aardappelen+crispino(vis)
Do: Pasta Carbonara
Vr: Quiche met spinazie/geitenkaas
Za: Eet mee op het werk
Zo: Aardappelen + hamburger + Kikkererwten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:07

En de boodschappen voor de komende vier dagen zijn ook weer binnen. Hopelijk heeft de Lidl vanaf donderdag nog wat leuke aanbiedingen, want vrijdag moet ik boodschappen doen voor die avond en de maandag. Zaterdag en zondag ben ik bij mijn ouders. Vandaag was ik in totaal €13,15 kwijt.

Lidl € 5,75
- 2L melk
- 1L yoghurt
- 1kg wortels
- mozzarella
- pindakaas
- vuilniszakken
- courgette

AH €7,40
- tuinbonen (diepvries)
- gepelde tomaat
- 250g mager rundvlees
- 500g havermout
- 2x smeerkaas
- brie
- Liefde & Passie brood
- gedroogde chilipepers

En dan eet ik de komende dagen:
- linzenrijst, courgette en fetakaas
- penne all'arrabbiata
- couscous, kikkererwten, courgette, tomaat.
- gepaneerde brie, tuinbonen en -erwten en aardappelpuree

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:11

Vriendje had gevraagd of ik een zak chokotoff voor hem wilde halen..... nou prima hoor. Dus ik pak zonder te kijken zo'n zak uit het schap. Bij de kassa....... 4,55 :wow: :oo :=

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:12

Weet iemand of korting op vega ook geldt voor het gehakt? Dat gebruiken wij nogal veel.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:14

Wow, zijn die dingen zo duur manzano? Volgende keer lekker laten liggen dus.

Volgens mij geldt de actie alleen voor vegetarische producten van de AH en voor zover ik weet hebben ze geen vega gehakt van het eigen merk, dus helaas. ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:15

Ze hebben wel vega tofu gehakt van AH merk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:16

Blijkbaar!!!! Heb gezegd dat ie er maar extra van moet genieten :=

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:18

Ja? Oh, dan zal dat vast in de aanbieding zijn, want volgens mij geldt de actie voor alle eigen merk vegetarische producten. Weet het alleen niet zeker. Zelf vind ik het vegetarische gehakt niet echt lekker, dus ik laat het altijd liggen. :o

Wat achterlijk duur! Zou ik het geld niet voor over hebben.

EDIT: Vega gehakt valt helaas toch niet onder de aanbieding. Alleen de vega balletjes.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 25-03-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:20

Ach ja..... Op zich is een zakje paaseitjes ook al gauw 2,50/3,00 (voor beetje lekkere) en daar zit veeeeel minder in. Dus voor een keer.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:30

Volgens mij is de vega aanbieding alleen voor de balletjes. Mocht het anders zijn willen jullie dat dan even melden? Dan kan ik de mensen die bij ons komen logeren over een paar weken vragen of ze een en ander willen kopen en meebrengen als ze komen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:40

Ik heb goedkope eitjes gehaald, zijn alleen voor de sier. Eten doen we ze niet :Y)

De Deen had een Wokmaaltijd voor 2,50 euro. Geen geld, alles zat er bij, van vlees, rijst tot saus. Heb 2 maaltijden gehaald. Ben ik toch ff goedkoop uit :+

Voor de rest niet veel nodig deze week, want er ligt nog het ea op voorraad en koelkast. :j

MZ, heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk chocotoffs.................. ben er gek op! *D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:00

Zo, lekker ingeslagen vandaag bij de vegaballetjes :D. Ik eet normaal nooit vegaballetjes en weet ook niet zo heel goed hoe ik ze moet gebruiken, maar ja, vleesvervanger is vleesvervanger :+. Voor vanavond staat mihoen met vegaballetjes en roerbakgroente op het programma :D

Vandaag gehaald bij de appie:
2x volle melk
draagtas
2x vers sap
Woksaus
Miehoen
2x liefde & passiebrood
7x vegaballetjes :D
2x Wokgroente
Hagelslag
Ovenfrites
Netje perssinaasappels

subtotaal: 38,31. Totaal: 23,69:D
En er zitten best luxe dingen tussen die ik normaal niet koop :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:05

Hier hadden we het laatst over A-merken die goedkoper zijn dan de Euroshopper variant. Zaterdag had ik weer een leuke gevonden! Ik ben dol op Kinder Chocolade (die reepjes), maar ik mocht die van mezelf niet meer meenemen. Maar aangezien ik in de tijd van de maand zit en we de laatste tijd heel zuinig boodschappen hebben gedaan, vond ik dat ik mezelf wel ff mocht trakteren. Dus ik loop naar de chocola en ik zie daar een verpakking van de Euroshopper liggen. Het leek me niet zo lekker als de echte Kinder, maar ik dacht, in het kader van de bezuinigingen kan ik het best een keer proberen of het wat is. Ik wou natuurlijk wel ff weten hoe groot het verschil in prijs was en wat zag mijn oog... Beide verpakkingen hadden een inhoud van 200 gram, maar de Kinder Chocolade was 10 cent GOEDKOPER dan de Euroshopper variant! Was ik ff blij :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:09

Voor mij geen paaseitjes, ik koop wel gewoon een blok chocola. Veel goedkoper en net zo lekker. :+

Je maakt duidelijk al optimaal gebruik van je vriesvak, dat je zoveel vega balletjes in hebt geslagen. Verder een keurig lijstje hoor, want alleen aan de vega balletjes ben je waarschijnlijk al een euro of tien kwijt, zelfs al zijn ze in de aanbieding. Je kunt ze trouwens ook heel lekker door de tomatensaus doen voor bij de pasta. Jammie! :9
Helaas is mijn vriesvak niet zo groot, dus echt veel inslaan zal niet lukken, maar wie weet dat ik vrijdag toch nog wat meeneem. Over het algemeen eet ik bijna geen vleesvervangers meer, maar voornamelijk peulvruchten en kaas. Al zijn sommige vleesvervangers toch ook wel heel lekker. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:14

Dat ligt aan de smaak paaseitjes die je neemt......... Voor mij is het nu echt feest. Melkchocolade-eitjes met sinaasappelvulling. Heerlijk!! En niet te krijgen in een reep.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:30

Chanen schreef:

Volgens mij geldt de actie alleen voor vegetarische producten van de AH en voor zover ik weet hebben ze geen vega gehakt van het eigen merk, dus helaas. ;)

vega gehakt van eigen merk is er wel :)..
Of die op de aanbieding is weet ik dan weer niet. Ze doen dat meestal verspreiden; dan een keer alle 'balletjes' en dan een keer alle rondo's enzo..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:06

Ik heb ook weer boodschappen gedaan. Inprincipe alles in huis weer voor de komende week. Wellicht nog 1 fruitsoort en 1 liefde en passiebrood en ff kijken of er bij het vega voor de voorraad iets lekkers tussen zit. Maar dat is extra.

Het brood al geproeft als avondeten met 2hamburgers. Wat heerlijk zeg!! Ik heb verschillende smaken om te proeven, van de week even kijken of ik nog een Franse van Liefde en Passiebrood kan scoren die was op. Super netjes, had gevraagd om het te snijden want het is gewoon een ongesneden brood en dat deden ze zonder moeite. Toch makkelijker voor in de vriezer.
Vond het weer heel netjes aangezien ik sommige dingen voorlopig genoeg op voorraad heb zoals de 2L wasverzachter, het brood en ook een paar lekkere dingen heb gehaald.

Lidl: (15,91)
Champignons
Galiameloen
Netje rode uien
1 kilo peren
1 grote prei
Magere yogurt
1L melk
400 gr. gesneden kaas
filet American
Vrije uitloopeieren 6st.
Croutons
Leverpastei
Beschuit
Wasverzachter 2L
Draagtas

AH: (6,60,-)
liefde en passiebrood(2 grote en 2 kleine)
Sladressing
1 toetje(zo'n vanillebeker)
500 ml a

Totaal: 22,50

Weekmenu:
Vandaag: Hamburger met brood/sla/tomaat
Di: In de sauna
Wo: Spinazie+aardappelen+crispino(vis)
Do: Pasta Carbonara
Vr: Quiche met spinazie/geitenkaas
Za: Eet mee op het werk
Zo: Aardappelen+Groenteschijf+Bloemkool

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:43

Ik doe niet aan chocolade met smaakjes. Geef mij maar een blok extra pure chocolade, dan ben ik tevreden. :Y)

HelmerG schreef:
Chanen schreef:

vega gehakt van eigen merk is er wel :)..
Of die op de aanbieding is weet ik dan weer niet. Ze doen dat meestal verspreiden; dan een keer alle 'balletjes' en dan een keer alle rondo's enzo..

Zoals later al door mij opgemerkt, isalt het vega gehakt inderdaad niet in de aanbieding. Alleen de vega balletjes vallen onder de bonus.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:46

Dat liefde en passie brood is trouwens echt heerlijk!
Echt een aanrader :)