Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:38

Na bereiding kun je het gehakt wel weer opnieuw invriezen hoor :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:40

na bereiding wel ja
maar ik dacht te lezen dat ze het ontdooit, gebruikt wat nodig is en de rest onbereid weer terug in wilde vriezen :) maar ik ben moe en kan het dus verkeerd gelezen hebben :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:44

1. was- en schoonmaakmiddelen heb ik meestal van Lidl m.u.v. vaatwastabletten (Dreft is vaak in de aanbieding)
2. je kan heel veel invriezen, inderdaad even Google gebruiken. Soms probeer ik het gewoon en wacht af wat het resultaat is.
3. Iedere week begin ik bij Lidl, daar haal ik het meeste. Daarna naar AH of Deka, ligt aan de aanbiedingen. Voor de vergeten boodschappen ga ik dan een paar dagen later naar de andere winkel zodat ik ook daar de aanbiedingen mee kan pakken.

Iedere donderdag avond bekijk ik de folders en maak ik een weekmenu en een boodschappenlijstje. Zo bespaar ik flink in geld en tijd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:45

Nibud geeft op 1 persoonshuishouden 30-50 euro per week.
Invriezen van pasta doe ik niet, wel de saus, maar de pasta zelf kook ik er vers bij. Neemt minder ruimte in en pasta smaakt dan beter. Verder gaan (zelf) voorgesneden groenten, brood, vlees en gerechten die makkelijker voor meerdere personen te maken zijn de vriezer in.
Aanbiedingen af lopen doe ik niet zo snel ivm het er niet uit krijgen van de dieselkosten.
(Af)wasmiddel haal ik bij de op=op of action. Wil voor de was nl neutral ook voor het wassen van dekjes ivm geen parfum en andere mogelijke jeukstoffen er in.

Verwerkt vlees kun je opnieuw invriezen, ookal is het rauw ingevroren geweest.

Vegatarisch eten gebeurt hier regelmatig (als in kaas, eieren, champignons, linzen, noten) vleesvervangers en sojaspul gebruik ik niet. Te duur en teveel rotzooi, bovendien is het meestal combi groente/kaas/ei/soja en dan kan ik net zo goed een omelet maken (zonder de soja) en aardappeltjes er bij doen. Goedkoper en gezonder (minder toevoegingen).

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:13

Hallo, :)

Ik zou ook graag mee willen doen, aangezien ik al een tijdje op kamers woon.
Voor de maand september had ik voor 60 euro aan boodschappen. Best netjes al zeg ik het zelf.

Week menu voor deze week word:

Maandag: Gebakken aardappeltjes, schnitzel, salade met feta.
Dinsdag: Noodles met kipfilet, prei en paprika.
Woensdag: Gebakken aardappeltjes kipfilet gevuld met kaas en sla.
Donderdag: Ovenschotel gehakt, prei, aardappeltjes.
Vrijdag: Restjes opmaken.

Heb vanochtend alles gekocht wat ik nodig had voor deze week. Had nog maar 4 euro en toch nog gelukt.

AH
- Krop sla
- Appels
- Aardappelschijfjes

Lidl
- Paprika
- Prei
- Heel brood

C1000'
- Chocola

In totaal 3,50, de rest heb ik allemaal nog thuis liggen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:23

zaterdag ga ik lasagne maken. Saus maken, lasagne opbouwen, af laten koelen, deksel erop en in de vriezer. Dan een avond van te voren uit de vriezer halen en savonds in de oven. Gaat gewoon goed en geen verschil wat smaak betreft.
Andere ovenschotels moet ik nog proberen. Eigenlijk moet ik vanaf as donderdag gezonde, makkelijke en vooral snel te bereiden maaltijden hebben -O-
Ik ben waarschijnlijk een stuk later thuis dan vriendlief. Koken kan hij wel maar het is niet zn hobby.
Voor mij is het wel prettig als ik thuiskom om 7 uur- half 8 niet nog even moet koken :o

Kip koop ik niet meer bij de "kippenboer" maar tegenwoordig weer in de supermarkt. Ik moet echt behoorlijk omrijden om daar nog langs te komen (zo'n 20 minuten minimaal) waardoor het gewoon niet echt haalbaar meer is.
Vanaf as woensdag is de kip hier weer in de aanbieding, ik koop het dan verpakt per filetje. Kilo prijs is het zelfde, de losse filetjes zijn vaak mooier en ze blijven in de vriezer lekkerder dan wanneer ik ze zelf opnieuw verpak. Daarbij kan ik dan makkelijk zien of het een groot filetje is of een kleine. Daardoor blijft er met eten ook minder over

Edit: wasmiddel en vaatwas tabletten koop ik niet, die spaar ik met acties bij de supermarkt.
Met shampoo ben ik een mieren neuker. Al is mijn shampoo niet heel duur (Yes To). Douchegell maakt me weinig uit

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:24

@Sonja alvast bedankt!

Eigenlijk koop ik vrijwel alles bij Lidl - ik ga niet van winkel naar winkel voor de aanbiedingen, tenzij er ergens iets spectaculair goedkoop is. Of als ik in een andere winkel ben en een leuke aanbieding zie dan neem ik die mee.

Vaatwasmiddel, zout en glansspoel gebruik ik van Lidl.
Bont wasmiddel van Aldi. Kwam heel goed uit de testen hier in DE.
Witwasmiddel laatste keer van Action en dat bevalt prima.
Gehakt vries ik ook altijd gelijk onbereid in porties in.

@Leonie - aardappelschijfjes zijn duur. Je kunt beter gewoon aardappelen kopen, in schijfjes snijden kort koken en dan bakken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:25

Grappig dat je dan toch naar de Aldi/Action gaat voor het wasmiddel. Juist bij Lidl zijn die als beste getest :D

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:29

Tja, bij Action was ik en daar toen waspoeder meegenomen. De bontwas van Aldi kwam hier als beste uit een test. Maar het is idd raar als je stelt dat je eigenlijk alles bij Lidl koopt en dan je wasmiddel bij andere winkels haalt. :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:30

zijn er nog mensen hier in het topic die in de buurt van een hoogvliet supermarkt wonen en interesse hebben in kassabonzegels voor de Knorr Kebab?
Afbeelding

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:39

Wij hebben hier de mazzel dat we 8 supermarkten op max. 10 minuten rijden hebben (2x AH, 2x Lidl, Jumbo, Aldi, 2x Plus, Coop, C1000 en Attent). Dus ik kijk heel goed waar de aanbiedingen zijn voor de A merken, indien er geen aanbieding is dan ga ik naar de Jumbo aangezien deze de goedkoopste is (en anders krijg ik het product gratis). Naar de Lidl ga ik voor wasmiddel, toiletpapier, koekjes ed, groente en fruit. Shampoo en dergelijk haal ik bij de Action.

Qua invriezen: wij kopen altijd van vlees in de aanbieding groot in, vriezen dat in porties in. Als wij bijv. macaronisaus maken (met gehakt), dan verdelen wij de gemaakte saus in porties en vriezen deze in.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:06

Wraps gooi ik altijd in de koelkast in het groentevak in een pedaalemmerzak :+. En zolang er geen groene vlekken opzitten, eet ik ze nog gewoon op hoor! (en die zijn volgens mij wel een paar weken houdbaar in de koelkast... nog nooit ziek van geworden)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:42

Wraps gaan hier sinds kort de vriezer in. We hebben het maar eens geprobeerd en kwam er prima uit. Heb nu bij Xenos zo'n voordeelverpakking wraps gehaald voor 3 euro (18 stuks) Heb ze in porties van 2 in de vriezer gedaan. Heel handig. :j

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:15

Jaa koelkast deed ik eerst ook, maar in de vriezer blijven ze prima en maakt het niet uit wanneer ik ze er weer uithaal!

Dat bovenstaande lijste de nummers 1 t/m 4 weet ik niet meer in volgorde.
Ik doe boodschappen bij de Plus en de Liddl en zoek hier wel de aanbiedingen op. Deze week veel bruikbare dingen bij de ah in de bonus, dus in dubio of ik daar ook even naar toe ga. Maar te veel heel en weer gerace is ook niet handig.
Wasmiddel altijd bij de liddl en dat gaat prima, erg fijn wasmiddel! En voor de witte was vanish er extra doorheen, gekocht bij de action dus goedkoper dan het bij de gewone supermarkt is.
Vriezer biedt echt een uitkomst, kun je je bereide gerechten weer indoen en waar nodig er zo uithalen ontdooien en klaar!

Ik moet letten op de prijs, simpel weg omdat het budget niet zo groot is. Het lijkt me wel eens heerlijk om door de supermarkt te lopen en gewoon het een en ander er in te doen, maar ik ben altijd een beetje aan het rekenen hoeveel het ongeveer is. Zodat ik niet ineens voor verrasingen kom te staan :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:28

hier de boodschappen grotendeels bij de appie en wc papier bij de lidl en dan neem ik gelijk een hoop groen en eventuele andere dingen mee. (appie is hier op het dorp lidl een dorp verderop.)
vanmiddag ga ik langs de C1000 een hoop sap halen, maar dan moet ik toevallig toch daar in het dorp zijn, ik ga er niet voor omrijden :n
of ik combineer een hele hoop...rijd 1 keer per maand oid eens wat verderop als er bij de kruidvat etc wat aanbiedingen heeft die ik wil hebben .

wasmiddel haal ik in de aanbieding , ik gebruik robijn ivm jeuk van andere middelen. Robijn gaat goed, dus ik blijf braaf bij mijn merk.

vriezer: ik heb een koelvries combi met 3 laden voor ons en een 150 liter kist voor de hond waar ook wle eens wat van ons in gaat. ik vind het heel erg handig, brood in de vriezer direct na het kopen en dan is het vers als je het ontdooit (haal er uit wat we eten die dag.) maar ook bereidde gerechten, soepgroen, vlees uit de aanbieding etc.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:32

Hier alleen de plus in het dorp dus daar doe ik maar mijn weekboodschappen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:57

Hier jumbo om de hoek, aldi en plus op 5minuten afstand en c1000 wat verder weg.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:12

Hier ah dekamarkt coop jumbo Aldi ldl c1000 binnen straal van 5 min dus maar net waar goede aanbiedingen zijn

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:23

Bij mij in de buurt aldi, nettorama, jumbo, albertheijn, c1000, emtee en lidl.
Ik probeer alles bij de lidl te halen en als ik ergens a merk van wil of wat ze niet hebben bij de lidl haal ik bij de nettorama.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:00

Kunnen wraps echt in de vriezer? ideaal!!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:14

Vanavond kipsate met aardappelsalade en kroepoek :) Ben benieuwd!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:27

Vanavond boerenkool met rookworst, eerste keer van het jaar. Kummie!
En enorm budget, want schoonmama heeft teveel, dus eten we mee én de boerenkool komt ook uit eigen tuin, denk ik zo!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:08

Wij eten vanavond opgebakken aardappels (over van de bloemkoolschotel van gister) met sperzieboontjes en een stukkie vlees. Vlees moet ik nog halen.
Onze week is alles behalve budget, nu al 90 euro aan boodschappen uitgegeven, en ik moet nog gehakt, vlees voor vanavond en een zakje geraspte kaas.. Maargoed, wel heel veel voorraad dingen gekocht, vaatwastabletten, wc papier, keukenrol, wasmiddel (4x), shampoo, scheermesjes (duur, duur) etc, etc.. Dus daar kunnen we weer zo'n 2 maand mee vooruit! :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:19

Ik heb gister de spaghettisaus gemaakt zoals hier werd voorgesteld, lekker hoor!

De courgette en paprika die ik nog over heb daarvan gebruik ik vanavond door mijn wokmaaltijd (noodles, saus, groenten, kip en gebakken uitjes) Lekker en goedkoop!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:25

Ik ga vanavond voor een simpele pastasalade. Morgen komt 'n vriendinnetje eten dus ga ik tagliatelle met creme-prei en kip eten :)

Gezien ik nog geen vriezer heb, bepaal ik momenteel voor maximaal 2 dagen wat ik eet. Daarna maak ik restjes op ofzo..