Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:28

Dankje! Uit voorzorg toch maar de lessen van deze week afgezegd.. als ik die motor nog eens op me krijg, ben ik nog veel verder van huis :+

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:14

Aii fijn he, op stap gaan :P
Mijn zusje is 3 weken geleden ook uitgegleden op stap en sindsdien last van haar knie. Werkt nu maar voor 50 procent en zit bij de fysio, dus zou er wel naar laten kijken anneert!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:51

Ja knieeen zijn rot qua herstel! Voorzichtig mee doen hoor!

Vandaag mijn laatste gewone les voor het examen gehad. Volgende week 10 voor 9 op de rijschool,nog ff een babbeltje en een stukje rijden,en dan is het zover!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:54

Spannend Snoevie!

Vandaag weer les gehad. Super fijn, wat is motorrijden toch gaaf :):)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:57

Spannend Snoevie!!!
Komt nu wel erg dichtbij :)

Ik ben zelf toch al opzoek naar een motor, omdat ik wil kunnen oefenen i.p.v. meer lessen te moeten nemen. Mijn moeder is altijd best streng tegen ons in dat soort dingen (aangezien van mijn vader alles mag :') ) maar zelfs nu zei ze het of ik niet alvast een motor kon kopen of kon lenen van een ander.
Ken helaas niemand die een motor heeft die ik kan lenen. Heb alleen maar vrienden en familie die op hele zware motoren in de rondte rijden. Meeste hebben hier een R1, 1300cc BMW of een Z1000 Kwaak :')

Wij hebben bij ons bedrijf groot eigen terrein dus dat maakt het wat makkelijker om te oefenen :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:07

Ja zeker. Ik zweet er peentjes voor,ik ben echt als de dood om te zakken. Examenvrees komt in alle hevigheid weer opzetten nu de datum aan t naderen is

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:54

Persoonlijk zou ik juist gaan lessen in plaats van zelf aanmodderen. Leer je jezelf allemaal dingen aan die misschien niet helemaal juist zijn. Afleren is moeilijker dan aanleren :j
Indien je op een ander zijn motor gaat oefenen en het gaat fout ben je niet verzekerd, je hoeft niet hard te rijden om jezelf of een motor stuk te maken.
Maar ieder zijn ding natuurlijk :j Het op en terugschakelen heb ik toen wel met mijn broer geoefend voor zijn proefles.

Maar yvon! *\o/* jij KAN het *\o/* Niet denken oh oliebol examen. Nee je gaat gewoon een lekker stukje rijden wat je hierna ook gaat doen :j +:)+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:07

Doe je een overwinningsdansje voor me Suus? :P

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:08

Het gaat je gewoon lukken Yvonne, ik neem aan dat je instructeur je echt niet eerder af laat rijden dan dat je er klaar voor bent +:)+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:03

Snoevie schreef:
Ja knieeen zijn rot qua herstel! Voorzichtig mee doen hoor!

Weet er alles van, heb heel lang bij de fysio gelopen met een gescheurde kruisband, dus daarom maar braaf de lessen afgezegd.

Ik heb ook al zelf een stukje gereden met mijn motor buiten lestijd, maar ik heb valbeugels en mijn vriend in de auto erachter aan. Alleen maar achteraf waar bijna niemand komt, begon ik te twijfelen, afstappen en mijn vriend neemt het over. Ga zelf niet over mn grenzen heen of 'leipe' dingen oefenen.

Snoevie, je kan het!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:03

Snoevie, je kan het. Lekker rijden en genieten.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:32

Snoevie schreef:
Doe je een overwinningsdansje voor me Suus? :P

:j ga ik voor je doen! *\%/*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:27

Spannend Snoevie maar je kan het!!!

Mijn achtje wou vandaag niet... -O- wel gelukt na een paar pogingen maar het soepele was er even af. Volgende keer moet het gewoon weer lukken, ik weet dat ik het kan dus :Y)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:51

Aj Goldie dat was wel een klein terugslagje.
Iedereen heeft wel eens zijn mindere dagen!

Pluus, ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs dus het is niet dat ik niet kan blijven zitten (zoals in mijn eigen eerste les) of dat ik nog moet leren schakelen of de wegbepaling niet weet :=
Het is puur dat ik het riedeltje kijken, kijken, nacontrole ff erin gestampt moet hebben en de oefeningen, zoals stapvoets rijden. Het is meer dat ik weer moet leren rijden volgens het boekje wat de meneertjes en mevrouwtjes bij het CBR willen zien.
Maar heb het nu dat als ik op mijn eigen motor stap, ik ONTZETTEND weer terug moet schakelen als ik op de lesmotor stap omdat het 2 hele verschillende werelden zijn. Een groter verschil is er niet. Een 1000 cc lijkt nog meer op de lesmotor dan mijn eigen motor.

Ik kan beter rijden dan mn broertje die zijn A onbeperkt heeft :+ _O-

Edit: instructeur zei ook joh heb nog een paar lesjes voor je examen dat je er nog wel gewend aan bent als je je examen hebt en dat je nog ff goed kan oefenen, maar zou het ook al aandurven om gelijk examen met je te doen. Het is dat er niet eerder plek is.

Ik rijd nu trouwens ook steeds met mensen mee die nog veel moeten leren. Dat is wel echt vervelend soms :') Hele aardige mensen hoor! Maar ik moet steeds als tweede maar als dan de motor af slaat van degene voor je bij elk stoplicht en kruispunt, kan ik zelf ook niet echt fijn oefenen om vloeiend op te trekken en te kijken op de juiste manier. Maarja :j hoort er ook bij!!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:23

Leprycorn, jij ging nu voor je a2 op? Of ging jij voor a?

Goldie; Ik heb dat achtje nooit gekend. Was ook heel blij dat ik die niet hoefde bij AVB.. Nu heb ik mijn rijbewijs en kan ik hem nog steeds niet :') Dus don't worry!

Snoevie; Welke dag moet je op? :)

Ik ben zojuist geslaagd voor een helm en leren pak! Ik wilde een leren combi pak, maar dat was nog een hele ramp om dat te vinden zeg! Ben 20 winkels af geweest en of ze hebben geen dames leren pakken of maar 1 soort.
Maar uiteindelijk een mooi Berik pak gekocht wat overal uit de collectie gaat. Net de laatste opgespoord en hij past :D En een shark matzwarte helm :) Nu ben ik eindelijk compleet *\o/*

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:50

Fotoooo :j

Net rondje dijk, wat fijn zo tegen zonsondergang <3 helemaal happy

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:57

@ReJo ik ga nu voor A2. Heb mijn A1 nu 2 jaar :j
Ik ook niet trouwens! Ben er toen ook op gezakt de eerste keer. De tweede keer moest ik hem weer doen, maar toen haalde ik hem wel *\o/* Was toen zooooo trots op mezelf! Haha :+

Fijn dat je geslaagd bent! Ben het helemaal met je eens over de zoektocht naar leren dames combi pakken. Wel 2 losse maar wilde ook een pak dat je aan elkaar kan ritsen en 2 merken passen vaak niet op elkaar (niet wat ik tegenkwam tenminste :') ). Heb nu twee Difi pakken. Eerste pak is een racepak (wel 2 delen) en zit wat strakker dan mijn tweede pak. Eerste pak kon ik toen voor een mooi prijsje op marktplaats vinden :j

Heb je foto's voor ons?! Ben wel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:23

Ooit poosje teruh mij hier een keer gemeld.

Maar heb straks om 4 uur mijn eerste les.
Vanochtend en vanmiddag al heerlijk getourd met mijn moeder op haar goldwing.

Heb zelf een pak van merk bewan. kan ik ook aan elkaar ritsen. Nieuw op de kop kunnen tikken voor 95 euro. Was sterk afgeprijsd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:41

Rejo, ik moet as dinsdag. Ik ben blij dat ik t achtje goed geleerd heb. Want de langzame slalom verpestte ik

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:46

Snoev, tijdens het lessen ging mijn langzame slalom naar mijn zin ook prut. Na m'n examen kreeg ik van m'n instructuer het compliment dat ik een nette langzamen slalom heb laten zien...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:13

Top toch!

Ik bedoelde meer dat ik de langzame slalom verpestte op het examen en verder kreeg ik ook nog het achtje, dus ik was blij dat dat wel ging. Ik heb me rot geoefend op dat achtje

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:49

Nog een klein weekje, spannend snoevie!

@lepycorn; difi pakken zijn ook wel mooi! Een man had tegen me gezegd dat ik te lang zou zijn voor een combipak, maar ik ben nog net geen 1.70 :=
Maar dit is hem geworden!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:54

Mooie pak.

Bij mij ging les erg goed. Had balans snel te pakken. Zelfs naar tweede mogen schakelen. Normaal wacht ie daar eerste les vaak mee.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:04

Leuk love_western! Op wat voor een motor les je? Vond je het eng de 1e keer? :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:42

Mooie berik Rejo, zal vast lekker zitten :D

Super western! Lekker blijven doortuffen en geniet ervan. Voor je het weet rij je op je eigen motor rond :D