Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:22

Bij de Deen in Medemblik kijk ik altijd mijn ogen uit... Zo'n assortiment en zoveel bio heb je hier helaas niet -O-

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:22

Ik ook ! Rondkijken l, maar helaas kom ik dan wel vaak met.meer terug dan nodig. :')
Jan linders ligt btw hier ook op loopafstand. En de c1000 wat verder weg.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:29

Hallo... Mag ik me hier ook melden? Een eenpersoonshuishoudentje doet het altijd zuinig aan. Ik ben lactose intolerant en doe daardoor behoorlijk bewust boodschappen.

Ik doe m'n grote houdbare boodschappen meestal bij de Lidl. Helaas zit die niet echt dichtbij, dus moet daar echt af en toe bewust naartoe rijden. Kleine niet houdbare dingen haal ik meestal bij de AH. Dat is de enige die hier echt in de buurt zit. Op anderhalf à twee km denk ik. Er schijnt hier in de buurt een boerderijtje te zitten waar je voordelig groente en fruit kunt halen. Dat wil ik graag gaan proberen.

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:31

Sans, Als je dat boerderijtje gevonden hebt, wil je het mij dan laten weten :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:34

Dat is goed. Ben volgende week vrij dan wilde ik eens op de fiets stappen en de dijk af fietsen waarvan gezegd werd dat het daar was.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:35

ha Sans :D
boerderijtjes met leuke prijsjes zijn altijd prettig om in de buurt te hebben :j

vandaag geen boodschappen gedaan, wordt morgen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:40

Mootje schreef:
Bij de Deen in Medemblik kijk ik altijd mijn ogen uit... Zo'n assortiment en zoveel bio heb je hier helaas niet -O-

Dit is serieus 10 minuten van mijn huis af. :j

Maar ik ga altijd naar Deen Wieringerwerf. Is dichterbij + gelijk de Lidl ernaast.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:41

Haha, vriendinnetje woont in Keut :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:43

Wat grappig! :D
Klein wereldje!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:49

ik ga 1 keer per maand naar duitsland voor het vlees en de dingen die de vriezer in kunnen (vooral vlees dus :P) En 1 keer per week ga ik naar de lidl voor de groenten die ik die week nodig heb. In de buurt zitten ook nog een plus en een ah en een aldi wordt nog gebouwd (nouja hij is in de planning, dus dat kan nog 10 jaar duren voordat die er is :P)

Naar de aldi gaan we maar voor een paar dingen, eigenlijk vooral de augurken )met zoetstof gezoet) en voor groentensoep (zonder vermicelli dus kh-arm :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:00

Ben ook nieuwsgierig naar leuke tips.

De walnoten beginnen weer te vallen, dus voor het weekend een leuke fiets of wandeltocht plannen. Dan uitkijken naar de stoofperen bomen, ook fijn om stoofperen voor de winter te maken als groente.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:30

De aldi waar ik woon is juist heel netjes, pas verbouwd en heb zelden misgegrepen!
Zal dus ook wel per vestiging verschillen! :)
In de stad waar ik werk zit een veel kleinere daar is veel minder aan assortiment :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:36

Ik vind het altijd wel grappig, die discussie, Aldi of Lidl.
Zelf werk ik bij Aldi, dus ik weet dat Lidl met de meeste dingen veel duurder is.
Plus dat ze bij de Lidl een luxere assortiment hebben, ben je geneigd om extra dingen mee te nemen.
Alleen Lidl heeft vaak aanbiedingen, dat doen ze bij de Aldi natuurlijk niet.
Groente, fruit en bloemen MOET na 3 dgn afgeprijsd worden.
Of het vers is kan je aan de week + dagcode zien, dit staat altijd op de verpakking of doos.
Ik koop alles op mijn werk (erg handig) tenzij het ergens anders goedkoper is.

Heb in mijn woonplaats 4 Aldi's, 2 kom ik zowiezo nooit, daar is het altijd zooi, alles is op of verrot en er werken alleen chagerijnen :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:16

De aldi is hier geen fijne winkel, toont altijd slordig en personeel is niet vriendelijk. Lidl oogt fijner maar kom ik zelden. Hier op loopafstand zit een dirk van den broek en AH. C1000, jumbo, alles wel in de buurt. AH vind ik meer exclusief hebben, dirk is goedkoop. Gister naar hoogvlieger geweest, was 66 euro kwijt voor 1 week voor 2 volw en 2 kids

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:17

Hier straks AH en Jumbo tegenover elkaar in het winkelcentrum en de Lidl op 200 meter afstand. Ideaal!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:34

Persoonlijk vind ik AH ontzettend fijn ik loop er altijd doorheen op zoek naar snaaiwerk..kijk wat bij visjes en vertrek dan met handje vol kaas naar de Jumbo.

Ik ben verslaafd aan activa-yoghurt daar betaal je wel wat voor maar ik ga ook naar de wc en dat is me toch wel wat waard.
Maar de Jumbo en AH scheelt 0.1 cent en ook de pepsi maxx was 0.1 per fles (maar ben ik nu mee gestopt)
De gerookte zalmsnippers hebben dezelfde prijs alleen is de Jumbo 50 gram zwaarder.

Probeer in uppie zo ong 55-60 euro kwijt te zijn...excl bier. dan zit ik meestal rond de 70.
maar sinds kort eet ik 3 dagen bij mijn ouders :D geweldig donderdag en vrijdag kook ik niet zit nu op ong 40 euro per week.
Uiterdaad probeer ik elke week geld opzij te leggen en mijn ouders 1x per maand een leuk bedrag te geven zij hebben het niet breed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:36

gisteren was ik iets van 15 euro kwijt voor biologische aardappelen, bio zuurkool, bio gehakt, bio hamburgers, hier kan ik flink wat dagen mee vooruit. Morgen is de echte biowinkel weer open die hebben verse groenten, dus ga ik daar nog even groenten vh seizoen scoren :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:37

Mootje schreef:

Sowieso is dat een prachtige winkel :wow:

Woon ik er niet meer, komt er een huge DEEN en een Aldi -O-

De DEEN in Bergen is ook zo mooi (zie je meteen dat ze moeten opboksen tegen de AH om de hoek en dat het publiek echt luxe dingen en mooie opstellingen verwacht)

Nu zit ik weer in een dorp met een kleine DEEN, maar we krijgen er wel 50 m2 bij *\o/*

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:47

Ik ken heel de winkel niet... Is dat iets meer noordelijks?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:50

Ik lees hier ook al een tijdje mee, wil ook een beetje op de kleintjes letten!!
Ik doe eigenlijk altijd boodschappen bij de jumbo, lidl zit er naast, kom ik af en toe...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:14

Klopt Sans :j Deen zit ongeveer vanaf Purmerend en hoger! (en is niet goedkoop, gewoon een soort AH, maar dan een leuker assortiment!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:36

Weer wat geleerd.

Ik ga vanmiddag maar eens op wasmiddeljacht. Volgens mij had kruidvat wel weer een mooie aanbieding. Iemand hier nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:39

Sansje schreef:
Weer wat geleerd.

Ik ga vanmiddag maar eens op wasmiddeljacht. Volgens mij had kruidvat wel weer een mooie aanbieding. Iemand hier nog tips?

Action! :j

Of de 10 kg pakken van de lidl, 100 wasbeurten voor E10,-
Maar die hebben ze niet altijd helaas

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:44

Maar is de action altijd voordelig? Of moeten ze dan wel net een aanbieding hebben?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:48

Destino schreef:
De aldi waar ik woon is juist heel netjes, pas verbouwd en heb zelden misgegrepen!
Zal dus ook wel per vestiging verschillen! :)
In de stad waar ik werk zit een veel kleinere daar is veel minder aan assortiment :j

Dan denk ik dat het ligt aan die verbouwing. Want een jaar of 3 geleden kwam ik daar wel eens en toen vond ik het echt een vreselijke winkel :=