Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:15

Met een nep schaduw van een boom? Dat is grappig! Ook van de Ikea :?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:15

ja van Ikea :j
zal plaatje opzoeken of kijken of ik ergens een foto heb staan ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:17

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:19

Ik vond die schuifdeuren ook wel heel mooi, maar mijn vriendje vind dat glanzende niet mooi.. En aangezien ik met de meeste dingen al mijn zin heb gekregen, moeten we toch af en toe compromissen maken! :P Maar de kast die we nu hebben uitgezocht, vind ik ook wel heel gaaf!! En past ook precies op onze kamer!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:23

Die is heul gaaf Marley!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:45

hihi ja dat is met samenwonen.... dan moet je compromissen stellen

dank je Parouscha, zijn er zelf ook nog steeds errug blij mee :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:17

Mooie kast Marley! Nog nooit gezien met zo'n schaduw erin, erg mooi.

Mijn vriend wil van het voorjaar zijn tuin doen, de lay out wil hij zo laten, maar wil het wat aankleden, mooie planten, tuinset en accessoires en vroeg of ik ook nog ideeen had. Ideeen genoeg :D Nu ben ik opzoek naar een plaatje van een grote beetje driehoekig hoge lange lantaarn waarin je echt een vlam ziet (op lampolie brand die volgens mij). Iemand een idee? (Kan op Google niets vinden, Intratuin ook niet).

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:56

Naath86@ Ja ik heb al een oma thuis staan dus nu 5 paarden en kan niet alles houden je moet toch een x vind het wel erg moeilijk hoor.

Mooi behang trouwens

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:15

Ik zie mooie kasten en deuren voorbij komen.
Jammer van het verkeerd geboorde gat, zul je altijd zien. Wij hadden eens een buffetkast die we hadden opgeknapt. Nieuw glas laten maken en m'n pa zet het erin en met het laatste spijkertje bij het laatste ruitje tikt hij mis, beng, ruitje aan diggelen.

Gisteravond belde de monteur van de Bruynzeel dat m'n paneel voor de vaatwasser binnen was. Vanmorgen om half 8 stonden de mannen op de stoep en een kwartier later had ik een mooi nieuw paneel. Ze hebben meteen de kastdeurtjes bijgesteld (op sommige plekken hadden we inmiddels een scheve naad doordat het deurtje iets was gaan zakken) èn hij heeft uitgelegd hoe ik het zelf kan doen als het nog eens gebeurd.
Top service van die mannen +:)+ .

Als tuintips ook mogen in dit topic graag :j. Wij willen dit jaar de achtertuin doen, is hard nodig.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:05

Pff ja de achtertuin daar moeten wij ook nog eens over nadenken! Hebben wel besloten wat voor schuur we willen en offertes aangevraagd bij verschillende bedrijven maar moeten we nog definitief maken. Zouden met de hele rij hetzelfde zetten maar nu blijkt de rest eigenlijk geen budget te hebben en wij willen persee een goede stevige schuur ivm mountainbikes en paardenspullen. Dus wij gaan voor beton! Daar omheen komt dan isolatie en dat kun je weer af laten werken met steenlook of hout. Wij gaan voor hout. Lijkt het net een houten schuur maar dan super stevig! De rest van de tuin moeten we dus nog bedenken.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:24

Bij ons staat de schutting tussen ons en de buren op instorten en zo ook de pergola. Planten is een triest hoopje, dus er moet iets gebeuren.
Eigenlijk willen we een soort veranda achtig iets aan de schuur maken en de rest opnieuw indelen. Wel gewoon dezelfde steentjes gebruiken enzo, ik vind m'n klinkertjes nog steeds mooi.
Dus alle tips zijn welkom :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:36

Even een egopostje. Vanmorgen voor hypotheek weggeweest! Ziet er goed uit. Nu nog wat kleine dingetjes regelen en dan 18-01 terug voor het end!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:46

Wat een prachtige kast Marley!! :D
Ons huis begint aardig op te schieten, morgen komen de eerste meubels, dus moeten vanavond nog hard schoonmaken :o

Tis dan wel niet echt een 'interieur' vraag, maar ik vroeg me af; wij hebben een voordeur met daarin de brievenbus ( dus de post komt op de mat) nou geeft dat vooral als de wind er op staat erg veel kou EN met een haakje/touwtjes oid kun je zo bij het slot/deurklink komen. ( dus makkelijk binnen komen, tuurlijk als ze echt binnen willen komen dan komen ze dat ook maar toch...)
We vinden het een beetje te gek om een nieuwe voordeur te kopen, dus vroeg ik me af of iemand misschien tips heeft om dit 'gat' dicht te maken?
Ik zat zelf te denken aan een ijzeren strook er voor, misschien niet de mooiste oplossing, dus misschien weten jullie wat! :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:48

Bij de bouwmarkt kan je van die dingen kopen om ervoor te doen. Een klepje, of eentje met van die 'borstels'.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:50

Wat goed Vonneke!! Weer een stapje dichterbij!!

Ja en de tuin.. Misschien moeten we daar ook een apart topic voor openen! :P Daar gaan wij dit voorjaar ook mee beginnen.. Ook nog geen idee wat we willen.. Schuurtje hebben wij al wel, best wel groot, er zouden 2 auto's in kunnen. Die van mijn vriend staat nu sowieso erin omdat hij die amper gebruikt, heeft een Caddy van het werk. Het schuurtje is ook alleen van hout, maar die gaat mijn vriendje in het voorjaar ook helemaal isoleren en zorgen dat er electra is ed. Verder komt er een vijver in en verder hebben we echt nog geen idee! Wij hebben ook nog wel een behoorlijke voortuin, dus daar moeten we ook nog eens flink over nadenken!!

Roxii: Je hebt toch van die... ehm.. hoe noem je dat.. Van die haartjes aan de binnenkant, wat de kou redelijk tegen houdt.. Maar geen idee even hoe je dat noemt!!! :o En die truc om dan bij de klink te komen ken ik.. Dat hadden wij in ons oude huurhuisje ook, wel handig als we een keer de sleutel vergeten waren! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:54

veerledec schreef:
Bij de bouwmarkt kan je van die dingen kopen om ervoor te doen. Een klepje, of eentje met van die 'borstels'.

Ik heb zowel aan de binnen als aan de buitenkant een klepje. :j En een sticker met het verzoek om ivm kou de post goed naar binnen te duwen. Ik had eerder dat de enveloppen er half inzaten waardoor de wind zo naar binnen blies! K k koud... :brr:

Uit mijn tijd als krantenbezorger (lang lang geleden. :') ) weet ik dat die borstels echt rot zijn. Je moet enorm je best doen (met 2 handen = irritant) om de post erdoor te frotten...

Ik heb in de winter een gordijn hangen voor de voordeur. Dat trek ik dicht en scheelt echt veel kou. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:01

veerledec schreef:

Er zit nu aan de buitenkant een klepje en een de binnenkant van die borstels, maar het tocht nog ontzettend.
Dus we wouden gewoon die hele brievenbus dicht en dan een losse brievenbus aan de buitenkant, zodat ze ook niet meer zo makkelijk bij de deurkruk kunnen komen :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:04

En een brievenbus'bak' die je aan je deur hangt? Of kan dat niet ivm de positie deur/muur?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:14

Ja zo'n bak leek ons ook wel wat, maar we zitten indd met de muur en de draairichting van de deur

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

k wou even laten zien dat we niet stil hebben gezeten..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:23

word erg mooi

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:28

Zow ik zie heel veel mooie kasten en deuren voorbij komen.

Zilvermoon! wow jullie hebben zeker niet stil gezeten. Dat wordt harstikke mooi! Strak werk hoor.

Vonneke heeft weer een horde genomen, goed hoor!

Roxie ik heb ook gewoon zo'n borstel voor het gat zitten, werkt goed.

Naath mooi behangetje!

En dan de tuin, tja daar moet ik ook nog over na gaan denken. Ik ben al wel vast een beetje aan het rondkijken. Er staan op internet zo nu en dan tips over bepaalde soorten tuinen, ik ben vooral aan het kijken naar tips voor kleine tuinen :D Ik denk dat het belangrijk is dat je weet waar de zon staat, zodat je daar je terras(en) en beplanting op kunt aanpassen.

Hier is het druk druk druk. Gister heeft de stucadoor het laatste stukje bijgewerkt, en ik ben veeeeel aan het schilderen. Zaterdag móet het droog zijn, want dan wil ik de voordeur schilderen, ja ja het is eindelijk dooi!!!! En met een beetje geluk kan dan de gang ook gesausd worden. Dan moet de trap nog geschilder, en alle deuren nog schilderen. Dan moeten in bij alle deuren nog het deur beslag, de laminaatvloer moet nog gelegd, de vloerbedekking boven nog en dan klaar!!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:43

Roos een ronde deur'klink' nemen! Bij mijn ouders is dus op die manier ingebroken en nu hebben we gewoon zo'n ronde draaiknop en werkt dat trukje niet meer en hoef je geen rare toestanden met brievenbussen uit te halen :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:45

Mooie foto's ziet er goed uit! Maar kan eerlijk gezegd geen verbouwing meer zien en ben pas 2 maanden bezig %)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:47

Zilvermoon: Ziet er goed uit zeg!! Die keuken vind ik echt geweldig!! Zoiets willen wij straks ook wel denk ik!! Heel mooi!!

Fijn is dat hé, op een gegeven moment heb je een punt bereikt dat je huis alleen nog maar mooier gaat worden!!

Marquez: Moet je deur nu geverfd worden dan? Je hebt een nieuwe of niet? Die van ons moet eigenlijk ook geverfd worden, maar dat is meer omdat de kleur ons totaal niet aan staat!! Van dat lelijke oud bruine.. Maar ja, dat wordt hem pas in het voorjaar..