Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loveshadow schreef:Mijn hotmail heeft afgelopen nacht ook spam verstuurd en is daarop geblokkeerd. Gelukkig is deblokkeren uiteindelijk weer gelukt, maar ik ben wel bang dat het nog een keer gebeurt. Iemand nog tips om herhaling te voorkomen?
Mijn wachtwoord is moeilijk te hacken, ik probeer nooit op verdachte links te klikken (hoewel het daar waarschijnlijk toch is misgegaan) en ik heb net maar eens even flink in mijn contactpersonenlijst gesnoeid om daar rare of oude contacten uit te halen. Zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten?
Lalidan schreef:Mijn hotmail stuurt ineens spam, iemand enig idee hoe dat kan? Het kan niet aan mijn computer liggen, ik ben namelijk niet thuis. Mijn laptop heb ik mee, maar ik heb hier geen internet behalve op mijn mobiel. Maar uk weet dus zeker dat mijn laptop onschuldig is.
Op mijn tel log ik nooit in, dus die kan het ook niet zijn.
Kortom, zonder ingelogd te zijn en zonder beschikking over internet word er mail vanaf mijn hotmail verzonden en ik snap er werkelijk niks van...... Iemand enig udee?
Citaat:1. Dit zou in de meeste gevallen moeten werken. Zeker als je voordat je Hotmail geblokkeerd werd al je gegevens hebt doorgegeven. Je kunt dit helaas later niet meer toevoegen. Als je al een tweede e-mailadres hebt, kun je bij Hotmail aangeven dat je het wachtwoord wilt veranderen. Vervolgens stuurt het Windows Live team een link naar het tweede e-mailadres. Ook kun je er voor kiezen om een code naar je mobiele nummer te sturen per sms. Je verandert het wachtwoord en voila, het is geregeld. Hier bij is het wel cruciaal dat je van te voren hebt aangegeven wat je mobiel nummer en tweede e-mailadres zijn. Als zelfs bij het Windows Live team je vertrouwde computer bekend is, wordt het nog een stuk makkelijker. Beschikken ze niet over jouw gegevens dan moet je voor de volgende optie kiezen kiezen voor de optie: klantondersteuning (lees verder bij mijn stap 2)
Hier de link voor wachtwoord herstel: Wachtwoord herstellen
Citaat:Dit account is geblokkeerd
Waarom wordt dit weergegeven?
Het kan zijn dat het account door iemand anders is gebruikt om een groot aantal ongewenste berichten te verzenden (of voor andere activiteiten die een schending zijn van de Gebruiksrechtovereenkomst van Windows Live).
Wij helpen graag om het account terug te krijgen.
Wat moet er gedaan worden?
Er wordt gevraagd om een paar stappen te voltooien om het eigendom van het account te bevestigen en het wachtwoord te wijzigen voor het geval iemand anders toegang heeft tot het account. Het duurt maar een paar minuten om de blokkering van het account op te heffen.
De accountinstellingen zijn opgeschoond
Gebruikers komen hier doorgaans terecht omdat iemand anders toegang heeft verkregen tot hun account en dit gebruikt om spam te verzenden. Eventuele automatische antwoorden in Hotmail en gekoppelde accounts zijn verwijderd om het account en contactpersonen te beschermen.