Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:58

Vanmiddag topoverleg in Den Haag. Mocht eens tijd worden. Eindelijk na enkele maanden worden ze wakker daar.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:59

Ik denk dat ze ondertussen echt al wel bezig zijn geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:39

Ik kan trouwens de oodie van de Hema aanraden. Lekker zacht en super warm! M'n vriend weigerde, ookal hebben ze ook een zwarte. Heb 'm al gewaarschuwd dat de verwarming voor mij nog maar op 18 graden hoeft, anders zweet ik weg :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:42

idinn schreef:
Ik kan trouwens de oodie van de Hema aanraden. Lekker zacht en super warm! M'n vriend weigerde, ookal hebben ze ook een zwarte. Heb 'm al gewaarschuwd dat de verwarming voor mij nog maar op 18 graden hoeft, anders zweet ik weg :')

Heb je een link? kan op de hema website geen oodies of hoodies vinden.
Vind het merk oodies erg duur, maar wel een slim ding. Loop normaal met ene deken om mij heen gewikkeld, maar dan ben ik zo beperkt met bewegen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:46

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:50

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:53

Ik heb die van de Hema ook gekocht, maar ik vind hem dus helemaal niet zo dik en zacht. Desalniettemin wel fijn dat je hem aan kunt trekken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:03

idinn schreef:
https://www.hema.nl/cadeau/voor-wie/voo ... 60056.html

Dit is 'm :) iit tot de omschrijving zijn de mouwen erg lang.. gelukkig met elastiek bij de pols, anders werd thee drinken een uitdaging.

Dankje! Raar dat ik die niet kon vinden. Kan je je benen hier onder opvouwen, of is de onderkant daar te smal voor? Ik zit graag in kleermakerszit of benen opgetrokken onder een deken :+ Hij lijkt op de foto wat smal, tov het merk oodie. Ook wel wat dunner, maar wel veel betaalbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:19

Daar is ie eigenlijk net te smal voor. Mij lukt het wel m'n benen erin te vouwen op voeten na, maar ben niet zo groot. Maar gezien het prijsverschil is dat voor mij helemaal prima. Heb ook altijd nog losse dekentjes op de bank liggen en warme pantoffels aan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:24

Ik heb hem ook en vandaag voor het eerst aan.

Ik ben 1.60 valt lekker lang bij mij.

Zit lekker warm.
Voor de ochtenden ook wel fijn met de lunchboxen klaarmaken enz.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:56

Ik heb mijn nieuwe tarief ook weer binnen. 3,40 per kuub. Staat weer 'vast' voor 3 maanden en dan...

Hoop echt dat er snel ingegrepen gaat worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:16

https://nos.nl/artikel/2445092-kabinet-mikt-op-prijsplafond-voor-energie-in-november
Om de stijgende energierekeningen te bestrijden mikt het kabinet op een prijsplafond voor energie dat mogelijk op 1 november moet ingaan. Volgens Haagse bronnen is dat plan vanmiddag besproken op een overleg tussen enkele kabinetsleden en de fractieleiders van de coalitiepartijen.

Gehoopt wordt dat het noodplan nog overmorgen, op Prinsjesdag, kan worden gepresenteerd. Dat is mede afhankelijk van de energiebedrijven. De vraag is of zij de regeling snel kunnen uitvoeren.

Het kabinet denkt aan een compensatieregeling waarbij huishoudens met een energieverbruik onder een bepaalde limiet een lager tarief betalen. Bijkomend voordeel is dat mensen dan worden gestimuleerd om zuinig te zijn met energie, is het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:37

Prijsverhogingen kunnen ze ook vlot doorvoeren, dan moet rekening houden met een plafondbedrag toch niet zo moeilijk zijn, zou je denken. En alles wat hoger is naar plafond toe.

Dat laatste klinkt verstandig, dan blijf je stimuleren dat men zuinig doet in zoverre dat mogelijk is. Want imo valt er bij veel mensen wel wat te behalen qua zuinig omgaan met energie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:45

Nou idd, gewone prijs om een gewoon huis te verwarmen en extra prijs voor wat je daarboven gebruikt om jacuzzi’s, zwembaden of sauna’s te verwarmen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:46

Een positief berichtje in de groep. Of een aanrader. Mijn dynamische contract bij anwb. Vandaag 1.81 betaald voor gas en gemiddeld 0.16 cent voor stroom. De prijs kan per uur verschillen. Vooral met stroom. Vandaag bijv. 0.29 cent in de avond en smiddags 0.04 cent.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:54

Is die van Hema echt zo fijn?
Ik stond er vrijdag mee in mn handen, maar teruggelegd omdat hij idd niet gevoerd was

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:43

Het mooiste is het natuurlijk als je een redelijk okee tarief betaalt voor het warm houden van je huis op 19 graden, en normaal warm tapwater gedrag. En dat het extra comfort daarboven dan voor je eigen rekening is. (wellicht met nog een regeling voor mensen die met gedocumenteerde kwalen zitten).

Maarja ze zullen toch met standaard berekeningen moeten werken.
Ben benieuwd wat er uit komt....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:54

Voor senioren en zieken is een basistempetatuur van 21 graden nodig. Zelfs 22 graden eigenlijk las ik ooit in een wetenschappelijk onderzoek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:55

Cer schreef:
Ik ga van de week die p1 meter erin prikken… en ik ben heel benieuwd hoe het ondertussen met TS gaat.. is er al een beter vooruitzicht? -O-

Dit weekend gedaan.. de cv ketel verbruikt stroom en gas, maar dat is niet zoveel..
met koken wordt niet veel gas verbruikt, lijkt het.. Het huis is nog niet verwarmd dus vooralsnog zal het een beetje hetzelfde blijven denk, totdat het echt winter wordt en de verwarming aan zou moeten?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:09

18,5°c in de woonkamer nu. Brrrr! Straks dus voor het eerst dit stookseizoen de kachel even aanzetten. Voor nu pak ik de petroleum kachel, is snel warm voor de visite die Straks komt.

Gelukkig gaat het zonnetje schijnen, dat warmt de woonkamer ook op.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:11

Kachel gaat hier niet voor november aan, ik trek gewoon zoals altijd een wat dikker fleecevest aan binnen. En gaan stofzuigen helpt ook als ik het wat kouder krijg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:23

Hier was het net 16,5 binnen.
Heb hem toch even aan gehad. Dat trek ik niet met een fleecevest :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:23

prompter schreef:
Kachel gaat hier niet voor november aan, ik trek gewoon zoals altijd een wat dikker fleecevest aan binnen. En gaan stofzuigen helpt ook als ik het wat kouder krijg.

Ik leg de grens niet bij een bepaalde maand... maar gewoon bij de bepaalde temperatuur. "Normaal" was dat 19,5°c nu 19°c.

Aangezien het nu daaronder gekomen is, gaat lekker de kachel even aan.

Gisteren avond was het nog 19,5° maar had alleen een fleecedeken op de bank en had het gewoon fris... vanacht had ik het óók al koud. Moet er echt aan wennen dat het ineens volop herfst is.

Komt erg vroeg dit jaar helaas. Had van mij nog wel een aantal weken 23°c mogen blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:25

Het wordt vandeweek nog bijna 20 graden, dus het is nog niet helemaal herfst, toch?

Ik ben benieuwd hoe lang ik de CV uitlaat.. ik kan nog wel wat doen met folies enzo, en wat kieren hier en daar, dus dat ga ik sowieso doen, gewoon omdat het kan :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 10:28

Hema oodie valt bij mij tot op de knieeen, ik ben 1,80 lang.
Is lekker warm, maar niet aan de binnenkant nog eem extra laag.
In een slecht geisoleerd huis waar het gisteren bijvoorbeeld waterkoud was is het goed te doen tot 18 graden, misschien 17 zonder kachel aan.