Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:54

De kleur is Ochre van vt wonen

Roodvos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:09

Dankjewel, die komt op het lijstje +:)+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:04

Echt een hele mooie kleur!!

Wij zijn vandaag weer bij de interieurstyliste geweest. Weer wat aanpassingen gedaan en twee kasten gekocht!

Deze komt in de woonkamer met een mooie lamp + nog iets er op. Bij levering komen ze heel het huis af stylen. Daar heb ik zoveel zin in!
Afbeelding

Deze komt in de keuken. Al zo lang verliefd op.
Afbeelding

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:11

Die kast op de onderste foto vind ik echt prachtig <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:08

xMayo schreef:
Die kast op de onderste foto vind ik echt prachtig <3

Thanks! Daar ben ik al zo lang dol op! Er gaat straks mijn servies en glaswerk in

De bovenste kast moet je denk ik straks zien als alles staat. Die vind ik zo los ook niet zo spannend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:39

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:48

Ligt eraan wat je wil ook ? Ik wil bijv absoluut niks aan de muur waar een mens op staat (lang verhaal :') )
Ik heb een schilderij van mn paard laten maken om iets unieks op te kunnen hangen, en ik vind abstract heel gaaf. Maar een mooie natuurfoto kan ook gaaf zijn.. waar denk je zelf aan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:53

Het mag van mij van alles zijn, ben juist ook erg gecharmeerd van personen. Vind bovenstaande link in vorige post heel gaaf, maar misschien wat te druk.
Dit vind ik ook heel gaaf.
https://www.werkaandemuur.nl/nl/werk/Ro ... size=70x50
https://www.theartofinterior.nl/product ... ollection/
https://www.werkaandemuur.nl/nl/werk/Me ... size=50x65

Het kan dus echt totaal alle kanten op. De woonkamer is verder rustig ingericht qua kleuren dus het mag wel sprekend zijn. Al vind ik het stuk met de vrouwe en vlinders wel wat heftig qua kleuren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:00

Die eerste link, van die dame met de wimpers zeg maar, is ook wel heel gaaf hoor :j

Ik vind Vladimir Kush ook heel mooi,
Maar dat is totaal niet wat jij zoekt denk..

Mijn idee is om ooit zelf iets abstracts te maken zodat ik precies de kleuren die ik voor ogen heb, erin kan verwerken (gaat niet lukken, wordt een kleuter geklieder, maar toch :') )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:04

Cer schreef:
Die eerste link, van die dame met de wimpers zeg maar, is ook wel heel gaaf hoor :j

Ik vind Vladimir Kush ook heel mooi,
Maar dat is totaal niet wat jij zoekt denk..

Mijn idee is om ooit zelf iets abstracts te maken zodat ik precies de kleuren die ik voor ogen heb, erin kan verwerken (gaat niet lukken, wordt een kleuter geklieder, maar toch :') )

O ik vind Kush ook heel gaaf, maar zijn kleuren zijn net wat vlakker en ik denk dat iets sprekends net wat mooier gaat zijn in mijn verder erg rustige woonkamer.

Ik ga ook niks zelf proberen, kan nog geen streep op een vel krijgen haha

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:18

Is er geen galerie in de buurt? Als je echt iets unieks wil.

En op beurzen en bijvoorbeeld grote concoursen (strodorp) zijn vaak ook stands met kunst.

Voor de liefhebbers van abstract en kleur, zoek eens op toyisme. Ik heb van hun een zeefdruk aan de muur.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:20

Ik wil sowieso geen paarden aan de muur haha

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:32

Ik zou eerst de uiteindelijke inrichting en afstyling afwachten en daarna pas op zoek gaan naar kunst, eventueel in overleg met de interieurstyliste. Mogelijk kan die advies geven betreffende wat past, maar dan nog is kunst heel erg persoonlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:42

noviceh schreef:
Ik zou eerst de uiteindelijke inrichting en afstyling afwachten en daarna pas op zoek gaan naar kunst, eventueel in overleg met de interieurstyliste. Mogelijk kan die advies geven betreffende wat past, maar dan nog is kunst heel erg persoonlijk.

We zijn vandaag bij de interieurstyliste geweest en zij raadde het precies andersom aan. Wij gaan het kunstwerk uitzoeken en zij past hier de styling op aan. Juist omdat de kunst heel persoonlijk is en we dan geen rekening hoeven te houden met wat zij aan accessoires neer gaat zetten.
Als zij allerlei oranje/roodtinten gaat gebruiken en wij komen aan met een stuk met veel roze en paars dan wordt daar niemand blij van natuurlijk.

De uiteindelijke inrichting is bekend, bank, kasten, salontafel etc staan al in bestelling. Zodra het huis klaar is wordt het geleverd en als er de schilder geweest is en alles behangen is komt zij afstylen.

Ze is ook mee onderzoekende naar wat er aan de muur kan overigens.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:23

Als je nog twijfelt zou je ook voor een kunstuitleen kunnen gaan. Dan huur je een werk en kun je om de zoveel tijd eens wisselen. Dan merk je vanzelf wat je echt goed raakt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 23:43

gonniee schreef:
Als je nog twijfelt zou je ook voor een kunstuitleen kunnen gaan. Dan huur je een werk en kun je om de zoveel tijd eens wisselen. Dan merk je vanzelf wat je echt goed raakt

Klopt, dat hebben we eerder al gedaan. We gaan qua accessoires sowieso voor winter en zomer spullen. Dat kan met een stuk aan de muur natuurlijk ook. Dat kan dan opgeborgen worden en later weer opnieuw opgehangen worden.

Gelukkig hebben we nog ruim de tijd door de vertraging van het aluminium.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:29

Cer schreef:

Als je een béétje handig bent is dat niet zo moeilijk hoor :)

Nav een tekening van Theo van Doesburg
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... rg_218.jpg
hangt er nu bij mij dit aan de muur

Afbeelding

en vorige winter had ik van dezelfde artiest dit aan de muur

Afbeelding

Simpel de figuren zagen uit een 8 mm plaatje mdf, ingekleurd en opgeplakt op een plaatje geverfd mdf of op kleur gebracht multiplex.
Je kunt het dan zo groot maken als je wilt, mat de kleuren die je wilt én je hebt iets unieks aam de muur :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:34

Wat cool!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:39

En vooral ook heel leuk om te maken. Simpel met een decoupeerzaag en een heel fijn zaagblad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:43

PSvanLot schreef:
noviceh schreef:

We zijn vandaag bij de interieurstyliste geweest en zij raadde het precies andersom aan. Wij gaan het kunstwerk uitzoeken en zij past hier de styling op aan. Juist omdat de kunst heel persoonlijk is en we dan geen rekening hoeven te houden met wat zij aan accessoires neer gaat zetten.
Als zij allerlei oranje/roodtinten gaat gebruiken en wij komen aan met een stuk met veel roze en paars dan wordt daar niemand blij van natuurlijk.

De uiteindelijke inrichting is bekend, bank, kasten, salontafel etc staan al in bestelling. Zodra het huis klaar is wordt het geleverd en als er de schilder geweest is en alles behangen is komt zij afstylen.

Ze is ook mee onderzoekende naar wat er aan de muur kan overigens.

Oh, wat een leuke aanpak eigenlijk.

Vond zelf dat er een leuke kunstgallerij op de ArenA boulevard zat, maar dan betaal je wel 2 a 3000 euro. https://www.juniqe.nl/ heeft leuke prenten/posters vind ik.

Zit zelf met hetzelfde dilemma. Al heb ik een korte carriere op de kunstacademie gehad en kan ik met mijn huidige werk tegen zeer gereduceerd tarief kunstenaarsspulletjes kopen. Dus wil graag iets zelf maken. Ken en kan alle technieken, maar niets echt goed }:0 . Dus ik vind het ook moeilijk om een idee te bedenken :D Mijn vriend houdt van fantasy, dus ik denk die richting op :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:11

O dat is tof als je dat kunt!!!

Ik zou het liefst een hele artistieke foto van mezelf laten maken en bewerken. Maar tot op heden geen goede fotograaf etc gevonden.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:15

Wat vinden jullie van mijn muurtje? 175cm wit, 850cm kleur, 175cm wit. Kozijn is al zwart, nu de deur nog.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:20

Chique!

Hier sinds maandag de sleutel van mijn nieuwe huis, dus druk bezig :D eerst ook de muren aangepakt.

Beneden verdieping 2 kleuren groen
Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer blauw met 1 heel lichtroze muur.
Afbeelding

Voor mijn kantoor behang stalen gehaald, wordt denk ik wat gedurfder met een deel groen-goud behang en een deel roze.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:48

xGoldenHero schreef:
Wat vinden jullie van mijn muurtje? 175cm wit, 850cm kleur, 175cm wit. Kozijn is al zwart, nu de deur nog.

[ [url=m/K4kAtT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi! Ik houd wel van niet te gek en toch zichtbaar!

Wat komt er tegenaan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:29

gaucho schreef:
Chique!

Hier sinds maandag de sleutel van mijn nieuwe huis, dus druk bezig :D eerst ook de muren aangepakt.

Beneden verdieping 2 kleuren groen
[ [url=m/RtP3eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k8wv7U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Slaapkamer blauw met 1 heel lichtroze muur.
[ [url=m/G1Jr8j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn kantoor behang stalen gehaald, wordt denk ik wat gedurfder met een deel groen-goud behang en een deel roze.

Helemaal niet mijn smaak deze kleuren, maar ik vind het bij een ander vaak toch super mooi staan!

Ben heel erg benieuwd wanneer je het ingericht hebt.

Mooi huis! Heb je een foto van de keuken?