Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wij zitten al jaren op 33 euro per week aan boodschappen, dus pakweg 140 euro per maand. En dat is inclusief wc papier en shampoo/douchegel, tandpasta enz.
idinn schreef:8-10 liter melk? Wow.. wij doen een week met 1,5 liter haha (puur voor de havermout). Frisdrank hebben we nooit in huis, dat scheelt al veel. Koffie (gewoon losse), thee en limonadesiroop 0% suiker.
Maar €700/maand.. al kijk ik nergens naar lukt me dat nog niet
Prairy schreef:Ik probeer met 300 plus 45 voor groente van de herenboeren mijn boodschappen te doen maar dat lukt nog niet erg, vooral omdat ik niet lekker in mijn vel zit en koken en nadenken daarover gewoonweg niet echt lukt.
Komt wel weer, hoop ik
Als mijn man boodschappen gaat doen zijn we sowieso meer geld kwijt en hebben we veel te veel snaai spul in huis
VanHuisUit schreef:Citaat:Wij zitten al jaren op 33 euro per week aan boodschappen, dus pakweg 140 euro per maand. En dat is inclusief wc papier en shampoo/douchegel, tandpasta enz.
Jij bent ook echt wel de kampioen boodschappen doen![]()
Ik kom voor mezelf inclusief twee grote honden en alle toiletartikelen van toiletpapier tot mascara op ongeveer 250 per maand. Als ik minder uitgeef merk ik dat ik de maand erop weer moet compenseren.
Ga altijd naar de AH, zit hier om de hoek, en doe veel 35% artikelen. Verder boodschappen doen moet je toch ook parkeergeld betalen, weer met de auto, heb ik voorraad wat dan weer niet opgaat en je weg kunt gooien dus ik vind het voor mezelf en de doggies prima zo
poes schreef:PSVanlot: ik denk dat er ook genoeg mensen in armoede vallen die er niets aan kunnen doen. Of ze hebben echt pech (chronisch ziek bvb) of ze hebben de capaciteit niet om er het inzicht voor te hebben. Voor die mensen mag het vangnet echt wel beter. En voor kinderen sowieso, die kunnen er echt nooit wat aan doen.
Je post komt voor mij over alsof je oordeelt over mensen in armoede, excuses als ik dat verkeerd zie. Maar ik zie genoeg om me heen dat er soms maar erg weinig nodig is om iemand net over het randje te duwen die voorheen gewoon genoeg geld had en dit prima beheerde. Alleenstaande moeder worden, ziek worden, een ziek kind hebben, etc. Met minimumloon loop je écht niet ver.
Boodschappen weet ik zo niet, heel afhankelijk van wie boodschappen doet bij ons hahaik had voorheen een budget van 450 euro voor mij alleen inclusief etentjes en zo. Dat staat nu op 275 en gaat ook prima.
Een paard houden is idd stervensduur. Zelf vind ik het echt te duur maar dat is een keuze natuurlijken rond Gent is een goede stal met veel buiten en een goede verlichte piste amper te vinden. Meestal betaal je de hoofdprijs voor een leven op stal of is het matig te doen maar heb je enkel een natte wei en geen piste oid.
OleJon schreef:Mijn vader is sinds 5 jaar afgekeurd. Hij sprak met een oud collega paar weken terug, werkt in de wegenbouw. Die zat nu in de Ww. Hij had gezegd ik heb een half jaar gewerkt en kan nu wel even weer Ww trekken. Bewust he. Zulke mensen mogen ze om mij wel aanpakken
Duhelo schreef:Prairy schreef:Ik probeer met 300 plus 45 voor groente van de herenboeren mijn boodschappen te doen maar dat lukt nog niet erg, vooral omdat ik niet lekker in mijn vel zit en koken en nadenken daarover gewoonweg niet echt lukt.
Komt wel weer, hoop ik
Als mijn man boodschappen gaat doen zijn we sowieso meer geld kwijt en hebben we veel te veel snaai spul in huis
Hello fresh is hier de oplossing.
ik ben alleen, dus laat om de 2 weken 5 maaltijden voor 2 personen komen.
Met wat planning heb ik daar ong 2 weken warme maaltijden van (ik eet minstens 2 keer, vaak 3 keer van een portie voor 2 personen, dus telkens 2 dagen per maaltijd en een portie in de vriezer.)
Op maandag eet ik bij mijn moeder.
Dit kost me 110 euro per maand, en dan heb ik enkel nog wat extraatjes nodig zoals brood, snoepgoed, drank en eens de verloren pizza/lasagna voor een snelle hap en wat fruit.
Met twee personen zou je uiteraard wel 220 per maand kwijt zijn aan HF, maar met dan nog bijna 150 euro voor wat groenten en fruit en drank, is dat imo prima te doen.
PSvanLot schreef:Ik oordeel helemaal niet, maar blijf van mening dat je niet iedereen kan helpen. Het vangnet moet wat mij betreft niet groter, maar meer doelgroep/persoonsgericht.
Dat is NL nu niet zo, ik heb ivm met mijn werk op school regelmatig met instanties van doen betreffende toeslagen en mogelijkheden voor de gezinnen. Wat een gedoe is dat. Zoveel bureaucratie en weinig mogelijkheden.
Faelynn schreef:Oohja en gister thuisbezorgd, was laat terug van werk en had echt niks meer in huis, had geen energie meer om zelf nog wat te gaan halen en maken.
Duhelo schreef:Faelynn schreef:Oohja en gister thuisbezorgd, was laat terug van werk en had echt niks meer in huis, had geen energie meer om zelf nog wat te gaan halen en maken.
Steek je gewoon even wat pizzas en lasagnas in je vriezer.
Kan je zo uithalen en rechtstreeks de oven in, halfuurtje later warme hap en kost je 3 euro bij een giga lasagna van de aldi... (ik maak om de zoveel tijd verse lasagna en vries dan direct een aantal 1 persoonsschaaltjes in.)
8nnemiek schreef:OleJon schreef:Mijn vader is sinds 5 jaar afgekeurd. Hij sprak met een oud collega paar weken terug, werkt in de wegenbouw. Die zat nu in de Ww. Hij had gezegd ik heb een half jaar gewerkt en kan nu wel even weer Ww trekken. Bewust he. Zulke mensen mogen ze om mij wel aanpakken
Maar volgens mij krijg je geen WW als je zelf je baan hebt opgezegd, of is dat inmiddels veranderd?
Als je contract verloopt en niet wordt verlengd dan kun je wel de WW in.
Op pensioen reken ik al helemaal niet meer.. Ik ben bang dat die pot leeg is zodra wij aan de buurt zijn, dus sparen we er liever zelf voor.
Faelynn schreef:Duhelo schreef:
Steek je gewoon even wat pizzas en lasagnas in je vriezer.
Kan je zo uithalen en rechtstreeks de oven in, halfuurtje later warme hap en kost je 3 euro bij een giga lasagna van de aldi... (ik maak om de zoveel tijd verse lasagna en vries dan direct een aantal 1 persoonsschaaltjes in.)
Zorg meestal dat ik kook op de dagen dat ik vrij ben en dan stop ik zo voor een week aan porties eten de vriezer, verder inderdaad een pizza'tje reserve maar die nemen best veel ruimte in, maar had nu al 1,5 week geen boodschappen gedaan, dus alles was leger dan leeg, en mijn vriezer is niet groot genoeg voor nog meer voorraad. Ik kook nooit op werkdagen, ben helaas erg snel vermoeid, dus na werk nog iets moeten doen zit er gewoon niet in. Zou bij moeders eten gister om het laatste dagje te overbruggen, maar die was ook druk en had daardoor nog niks gemaakt toen ik thuis kwam, ja toen dacht ik toch echt fiets it haha, op de bank ploffen en bestellen maarkies dan wel altijd beetje goedkopere gerechten uit overigens hoor, veel thuisbezorgd is toch ongezond.
kant en klaar maaltijden zijn vaak ook best lastig als je vegetarisch/veganistisch bent, zeker als je een beetje gezond wil eten
heb vanmorgen 2 verspaketten gehaald, groente nacho's en thaise curry, daar haal ik straks weer zo'n 6- 8 porties eten uitkan ik er morgen weer tegenaan