Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:30

Eindelijk Karuna! Wat fijn dat je eindelijk antwoord hebt! Dat het misschien wat langer duurt is jammer natuurlijk, maar dat betekent ook meer tijd voor voorbereiding.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:33

Geen voorbereidingen dus ook :+ . Kan echt niks doen, energie is volledig weg en dozen inpakken is het laatste waar ik nu aan denk. De hoogst noodzakelijke dingen om schoon te blijven en te eten is al een hele uitdaging nu.

Maar hee ik wacht al 5 jaar dan kan dit er ook nog wel bij :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:36

Mentale voorbereiding dan :+

Sterkte en beterschap dan :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:42

Ja dat lukt wel, :P vloer is bepaald al. Kreeg vandaag de staaltjes binnen zodat ik kon kiezen. Alles op afstand nu digitaal regelen. Lijstjes gemaakt en huisarts gevonden zowaar. Tussen het slapen door.

Nu extra tijd genoeg om nog even te genieten van de tuin hier. De fruitbomen en vijver die ik ga achterlaten. -O- De vogelhuisjes zijn al bezet. Meenemen gaat dan niet. En denken hoe ik tuin daar ga doen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:51

Gefeliciteerd Karuna!! *\o/*

Hier ene tegenslag na de andere. Huis krijgen we niet verkocht en nu is het huis dat we gekocht hebben lager getaxeerd dan dat we betaald hebben waardoor we waarschijnlijk geen financiering krijgen. Mijn ouders zitten in een dip en we zijn er helemaal klaar mee eigenlijk. Nu even bijkomen en een oplossing gaan bedenken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:39

@_mjwb: heftig. Sterkte !!
Had je ontbindende voorwaarden opgenomen ??

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:45

Dankje!

Nee helaas niet want het huis was getaxeerd op 525k, uiteindelijk gekocht voor 500k na 4 maanden onderhandelen en nu is hij opnieuw getaxeerd op 480k. Onze makelaar gaat nu kijken of opnieuw kunnen onderhandelen over het bod. De mensen mogen in ieder geval niet zeggen dat ze het huis helemaal niet meer aan ons verkopen dus kunnen we het altijd proberen. Ook al wordt het 490 ipv 500 dan scheelt het al een hoop in de financiering

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:48

De markt is behoorlijk gekelderd dus. Opnieuw onderhandelen kan nooit kwaad; als de verkopers opnieuw het hele traject in moeten kost het hun ook weer geld (makelaar etc) én die lagere taxatiewaarde gaat ze ook op spelen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:51

Oei dat is wel vervelend mjwb.. daarmee is wel gelijk mijn vraag beantwoord, want als de taxatie lager uitvalt dan de hypotheek die je nodig hebt, valt dat dus ook onder stuklopen op financiering? En kan je er dus kosteloos onder uit?

Wij hebben een bod uitgebracht! Retespannend weer. Enorm leuk huis alleen de gehele 2e woonlaag moet nog worden geïsoleerd, plus badkamer willen we naar boven trekken. Dus nog wel wat kluswerk aan, maar we hebben een handige familie. Ook alsnog overgeboden, maar ben benieuwd of het nu misschien wel genoeg is omdat het een klushuis betreft...

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:05

De makelaar heeft gelijk contact gezocht met hun makelaar dus ik ben heel benieuwd! Ik hoop dat zij er ook zo over denken. We kunnen er wel kosteloos onder uit alleen we willen gewoon heel erg graag het huis hebben en we willen heel erg graag uit het dorp waar we nu wonen weg. Ik ga gewoon heel erg duimen en hopelijk over een jaar zitten we lachend aan al deze tegenslagen terug te denken.

Super leuk Liekec!! Ik ga duimen voor je!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:12

Mjwb sorry als dit een stomme vraag is maar is die lagere taxatie het gevolg van wat er nu speelt ?
Dus het minder waard worden van vastgoed?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:18

Zou me niets verbazen als Corona idd mee speelt. De hypotheek rente gaat ook weer omhoog.
Bij mij werd de bank toch wat zenuwachtig ook.. Gelukkig vandaag gehoord dat er akkoord is dus nog net op tijd de lage rente vast kunnen zetten.
Was wel even spannend want had een bod gedaan zonder ontbindende voorwaarden..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:33

_mjwb schreef:
Dankje!

Nee helaas niet want het huis was getaxeerd op 525k, uiteindelijk gekocht voor 500k na 4 maanden onderhandelen en nu is hij opnieuw getaxeerd op 480k. Onze makelaar gaat nu kijken of opnieuw kunnen onderhandelen over het bod. De mensen mogen in ieder geval niet zeggen dat ze het huis helemaal niet meer aan ons verkopen dus kunnen we het altijd proberen. Ook al wordt het 490 ipv 500 dan scheelt het al een hoop in de financiering

Maar als je geen ontbindende voorwaarde opgenomen hebt, op grond waarvan denk je er dan nu gratis vanaf te kunnen?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:36

Hobbyhorse - Ik heb echt geen idee. Ze zijn vorige week woensdag bij dat huis geweest om te taxeren en het taxatierapport moeten we nog terug krijgen. We weten alleen nog de taxatiewaarde maar verder niks. Ik heb er zelf ook de ballen verstand van := dus ik ben blij dat mijn ouders en de makelaar alles regelen. Het zou me niks verbazen als het coronavirus er iets mee te maken heeft, maar dan hoop ik wel dat het snel voorbij gaat.

Tiggs - Omdat de makelaar dat tegen mijn moeder zei via de telefoon een paar uur geleden

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:39

Bijzonder. Maar waarom regelen je ouders alles?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:45

Tiggs schreef:
Bijzonder. Maar waarom regelen je ouders alles?

Omdat het hun huis is. Ik woon nog thuis :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:31

Oke wij werden net gebeld door de makelaar van het huis waar we een bod op hadden uitgebracht vrijdag. Je snapt wel dat mijn hartslag direct tot aan het plafond ging. Belde ze met de vraag wat we vonden van het appartement die we vrijdag hadden bezichtigd :+ dus ik zo: ja wel leuk, daarom hebben we een bod uitgebracht. :') dus die hebben hun administratie niet helemaal op orde, had namelijk wel een ontvangstbevestiging gehad op ons bod.

Anyhow, ik wil nu niet teveel over analyseren maar het lijkt mij een goed teken dat ze nabellen, als in er is weinig animo? :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:52

Maar idd wel slordig...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:07

Oh, spannend liekec! Je zou idd denken dat het dan niet storm heeft gelopen. Maar wel gek dat 't bod dan over het hoofd is gezien...

Hier worden donderdag foto's gemaakt voor funda. Vandaag kwam de stylist. Conclusie : we hebben te weinig plantjes en sierkussens :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:11

Wat raar Lieke!

Er zijn vandaag foto’s van ons huis gemaakt. Tevens hebben we digitaal de koopakte getekend, zo vreemd. Als we ons eigen huis verkocht hebben maken we er maar een feestmomentje van met taart ofzo. :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:36

Ik denk dat wij eerder teveel plantjes zouden hebben hier :+

Nou beetje jammer, we krijgen net pas mail dat de biedingsperiode tot morgen 12:00 uur loopt. Dus zeker geen gelopen race helaas. Vandaag waren de biedingsformulieren dus pas uitgestuurd. Ik sta er nu in ieder geval weer wat somberder tegenover :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:15

Nymeria schreef:
Vandaag kwam de stylist. Conclusie : we hebben te weinig plantjes en sierkussens :+
Als mensen dáár al niet doorheen kunnen kijken...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:04

DubbelDun schreef:
Nymeria schreef:
Vandaag kwam de stylist. Conclusie : we hebben te weinig plantjes en sierkussens :+

Alles voor de goede foto :')
Ik leen wat plantjes van m'n schoonmoeder.

Balen, Liekec... hopelijk hebben jullie beet!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:17

DubbelDun schreef:
Nymeria schreef:

Alles moet perfect. Hou er wel rekening mee dat dit het idee van 'perfect' is van deze specifieke stylist. Aan de andere kant: je betaald hem/haar ervoor.
Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee, van die perfect gemaakte huizen. Je betaald toch voor de stenen, niet voor de sierkussens :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:33

Ach, ik ken iemand die ging naar een huis kijken en was zo weg van de komplete inboedel dat ze die er meteen bijgekocht hebben :)