tamary schreef:Kippen = ratten. Beton ondervloer scheelt een boel rattenfeestjes in je kippenhok en ren. Boel vormen naar vorm vijver en ding is weer nuttig.
Wel goed bedacht! Maar in de praktijk erg lastig. De vijver is bepaald geen nette rechthoek. En ligt bovendien ook net verder uit de hoek dan we (waarschijnlijk) het toekomstige kippenhoek willen. Vooralsnog ligt ie er gewoon nog maar even, later maar opnieuw bedenken....
Haarbal schreef:Ik ben een leek hoor, maar zit daar nou dan dus helemaal geen isolatie tussen? Breng je dat dan vanaf de binnenkant aan?
En wieuw, wat een ander huis ineens met de nieuwe pannen! Gaaf!
Nee heb je goed gezien! Alle plussen en minnen samen gemaakt dat we er voor hebben gekozen om vanuit binnen te gaan na-isoleren ipv gelijk isolatieplaten onder de pannen. Niet in de laatste plaats omdat het echt veel goedkoper is op die manier. Maakt dat we nu bijvoorbeeld meer met de stal kunnen.
palousa_boy schreef:Dan begin ik maar niet over de betonvloer hier in huis
Ene kant van de keuken is bijna 5 cm lager dan de andere kant bijvoorbeeld, en zo groot is de keuken niet.
De servies kast staat zo scheef dat er aan de bovenkant ongeveer 6cm tussen de muur en de kast zit..
Als je op de bank zit zie je de kuilen gewoon in de vloer zitten
Dus dat gaat er ooit ook allemaal uit en leggen we opnieuw en plaatsen dan meteen vloerverwarming
(Laagje betonvloer erop zou ook kunnen maar dan stoot ik m'n hoofd tegen de balken van het plafond, nu past dat nog net)
En een ander deel van het huis daar is al 100 jaar niets aan gedaan denk ik dus daar hebben we het maar niet over. Het dak heeft jarenlang gelekt dus zijn vloerbalken doorgerot etc maar het dak hebben ze ooit iig gerepareerd dus hoeven alleen nog maar binnen de boel te renoveren.
Hahaha
Ooit eruit en vloerverwarming is dan wel weer heerlijk! Zou ik hier ook wel graag willen! Maar ook, ooit 
Ze zijn inmiddels al weer even bezig, schiet mooi op met die pannen! Extra fijn gezien het weer, het is bepaald niet droog.

En de aannemer heeft vandaag de stalen trap vast meegenomen die we van hem overnemen. Die gaat hij voor ons plaatsen naar de zolder op stal
Zo blij mee! Wordt de ruimte in 1 klap heel erg veel functioneler van. Er zit nog wel wat werk aan (schuren en lakken), maar dat is te doen. En we mogen hem voor een hele nette prijs overnemen, dus top! Moet wel wat ingekort worden, maar dat gaat de aannemer ook voor ons regelen. Beetje slijpen, beetje lassen, mooi man
En heel stiekem overwegen we de andere bovenkant van de muur van de zolder er ook af te halen en daar ook een raam in te zetten
De bodem van het bouwdepot komt alleen wel ook hard in zicht zo
. Maar iets met, de dingen die we doen, doen we liever gelijk goed.
(De zijkanten, de treden ertussen zijn van die die "metalen platen met gaten rooster" (het heeft vast een naam
).