Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:59

Pfff wat wordt er soms overdreven over die zwarte kranen zeg :o wij hebben het er nu al ruim een jaar inzitten en ik ben écht geen poetsmuts maar van kalkaanslag is echt geen sprake. Wij hebben zo'n magnetische waterontharder van een paar tientjes maar dat doet zo goed als niks, want de waterkoker heeft bijv nog steeds snel kalkaanslag. Wij hebben gewoon goede kwaliteit kranen en douchekop en het is echt prima.

Overigens hebben wij een witte pot en een witte wasbak, maar ook witte muren dus vind het niet misstaan. Voordat je een zwarte pot neemt zou ik er wel eens naar gaan kijken want ik vond het zelf echt geen gezicht als je in de pot keek _O-

MarjanB

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:02

Het ligt er ook wel aan waar je woont met kalk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:28

Ik ben afgelopen vrijdag de hele dag op pad geweest voor de inrichting van 2 badkamers en een toilet.

Het is pas over een jaar dat het geïnstalleerd gaat worden (nieuwbouw) dus nog geen foto's en ook nog geen idee van de (meer)prijs.
Ik heb voor best wel heftige tegels gekozen, dus daarnaast gewoon rustig wit sanitair met chroom voor de kranen ed.

Het enige waar ik nu nog over twijfel is de douche beneden. Ik heb nu gekozen voor een douchecabine omdat de ruimte niet zo groot is. Maar twijfel of ik toch niet een inloopdouche wil.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:27

MarjanB schreef:
Het ligt er ook wel aan waar je woont met kalk.

Jep. Elsea en ik wonen in dezelfde stad en hier is gewoon heel zacht water. Hier is het schoonmaken ook echt peanuts. Maar is de moeite waard om even te testen hoe hard je water is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:31

Plus een zwarte kraan is ook weer heel wat anders als een zwarte wc pot wat continu in contact is met water.

Ik zou het, in sommige plaatsen waar ik heb gewoond, echt niet willen in combi met die hoeveelheid kalk. Maar als je zacht water hebt valt het direct reuze mee :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:10

Zie je met een zwarte wc pot wel of hij schoon is? :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 01:24

Ik nam zwart als voorbeeld, maar ook andere kleuren gezien.

Hier is het water harder dan hard, echt vreselijk. Zouden een waterontharder moeten, maar komt nog wel.

Ik hou wel van rust en eenheid. We gaan niet voor een natuur stenen kom, maar dat vind ik bijvoorbeeld al erg afsteken als je een witte wc pot, badkuip en douchebak/plaat hebt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 06:40

Het is bij ons ook geen ramp hoor, dat zwart, als je het echt graag wil gewoon doen. Maar je ziet er gewoon wel meer op.
@roodvos hoeveel ruimte heb je voor de douche?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:11

Qua inloop douche, laat je eens informeren over wedi platen. Dan kan je mooie dunne muurtjes maken wat enorm scheelt in ruimte!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:13

De hele badkamer is ca. 2,5 x 2,5 m. Daar hoeven alleen een wastafel en douche in. Toilet komt een deur verderop.

Ik heb nu gepland een ruime cabine van 1x1 m en daarnaast een meubel van 1,20 m met 2 wastafels.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:43

Onze badkamer wordt vanaf de 2e week van juni verbouwt, of althans dat hoop ik heel erg want we hebben er om en om vrij voor maar ik heb nog niks gehoord van de monteur, die zou ongeveer 3 weken van te voren contact opnemen om in te meten/bespreken... Heb vorige week gebeld toen zeiden ze dat we deze week wat zouden horen, heb net weer gemaild want nog steeds niks en morgen is het Hemelvaart. Ben ik ongeduldig of logisch dat ik er stress van heb :')? Ik neem ook aan dat de spullen dan misschien van te voren worden geleverd oid?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:29

Oke ze gaan van de week starten, ben heel benieuwd!

Nu is het zo

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:15

Niets meer aan doen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:11

Die zwarte bakjes, die gebruik ik als wasknijpermandjes :D.

Ik heb ondertussen besloten op een inloopdouche maar dan met een glazen wand ipv een muurtje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:18

Wij willen ook geen muurtje zodat we natuurlijk licht houden

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:13

Onze badkamer is bijna klaar! Dat wil zeggen, alleen de afzuiging moet nog worden aangesloten. We douchen al jaren in een oud groen badkamertje, dus dit is echt genieten. Gisteren de douche getest, heerlijk! Onze inloopdouche is 120 bij 120 geworden met muurtjes. Maar het is een hele lichte ruimte met 1 kant helemaal glas.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:23

Hier komt er eindelijk vorm in de badkamer. Het dikke muurtje komt een kast in :)

Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:34

Ik ben benieuwd Marjan, een open kast?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:02

Nee een dichte, die wordt ingebouwd zeg maar

Afbeelding

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:15

Bij ons zijn ze vandaag begonnen met de badkamer *\o/*
Tijdens het infrezen per ongeluk wel door de net gestucte muur heen gegaan, oeps. Maar dat kan gelukkig gewoon gemaakt worden.
We vinden het spannend, dit is onze eerste verbouwing haha :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:13

LETS schreef:
Onze badkamer is bijna klaar! Dat wil zeggen, alleen de afzuiging moet nog worden aangesloten. We douchen al jaren in een oud groen badkamertje, dus dit is echt genieten. Gisteren de douche getest, heerlijk! Onze inloopdouche is 120 bij 120 geworden met muurtjes. Maar het is een hele lichte ruimte met 1 kant helemaal glas.

Fijn zo een grote douche. Heb je hem al kunnen proberen?

Ik twijfel nog steeds over de maat. We hebben nu hier 80*120 en 80 vinden we echt te smal, maar het stuk van 120 vind ik iets teveel. Dat bereikt de douche ook niet, dus zou je naast de douche staan.
Hebben 2 douchekoppen overwogen, maar douche toch meestal alleen en ben bang dat er dan ook iets druk wegvalt.

Meeste twijfel is nu ook, gaan we voor vierkant, dus 1*1m bijv of rechthoekig. Als we dan 120 pakken, zou een stukje een plateau worden.

We houden voorzijde glas, want ik hou echt niet van opgesloten staan, zoals achter een muurtje.

En dan het toilet. Hoe hebben jullie die gekozen? Veel is nu zonder spoelrand, maar lees ook nadelen. Dat het water erg eruit spettert.
En de duurdere toiletten hebben isolatie dat je het doortrekken niet hoort. Is dat de moeite waard? En iets met een blokje erin? Dat doe ik nooit, dus vraag me af of we dat nodig hebben.

Grohe heeft wel extra besparende toiletten.

Ik wilde graag een vrijstaand bad, maar geloof niet dat ik het prijsverschil ervoor over heb.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:19

Wij hebben een randvrije grohe besteld idd voor beneden de compacte versie. Begreep van de badkamer boer dat ze tegenwoordig niet meer spetteren. Bij de oude versie was dat wel.

Onze douche wordt dacht ik 90 bij 1.40 maar wel met zitje

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:24

Hier een niet spetterend randvrij toilet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:33

MarjanB schreef:
Wij hebben een randvrije grohe besteld idd voor beneden de compacte versie. Begreep van de badkamer boer dat ze tegenwoordig niet meer spetteren. Bij de oude versie was dat wel.

Onze douche wordt dacht ik 90 bij 1.40 maar wel met zitje

Oke, dan is het wel uitzoeken welke wel en niet spetteren.

90*140 met 1 of 2 douchekoppen?

We willen wel zo een plateau/zitje, maar rekende dan vanaf daar zeg maar. Ik vind alleen nu met de 120 breedte die we hebben dat je naast de douche in de kou staat, dus niks aan die ruimte hebt. Maar ik vind rechthoekig vaak wel weer mooi.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:34

1 douchekop en een losse handdouche :)