Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:46

_Kellyy schreef:
Zojuist alvast Robijn wasverzachter gehaald €5,00 voor 3 flessen ipv €9,00.
Ook 2 pakken DE koffie voor €8,00 ipv €10,38.
Tandpasta was nu in de aanbieding bij de op=op, Aquafresh voor €0,75 p.s.

Binnenkort alleen nog even wasmiddel alvast scoren.

Robijn is dacht ik bij de Kruidvat 1+1 in de aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:58

iirrssjjee schreef:
Wij zijn ook ruim €100,- kwijt hoor per week met 2 personen. Hoeven niet op de centen te letten en doen dit dus ook niet.... Kopen vaak wel grotere verpakkingen (4-pack cola ipv 2 losse flessen bv). En eten en drinken vooral merkartikelen, omdat we het andere gewoon minder lekker vinden. Kopen/koken vaak wereldgerechten, en daar betaal je al gauw 2,50 per pak voor en dan moet je je vlees en je groenten er nog bij kopen. Ook hebben we op woensdag elke week visite en dan eten er dus 3 personen extra mee.

Ik ga wel dit allemaal volgen om te kijken voor tips om wel iets te gaan bezuinigen!

Ik denk dat het vooral gezonder kan ipv goedkoper

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:59

Ik ga over een maand weer koopeenkoe.nl doen.

Super kwaliteit en relatief goedkoop.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:05

Ben nu ook bijna door mijn koe heen. Heb voor vanavond de cote de boeuf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:38

O handig dat van koopeenkoe.nl die van koop een varken is ook handig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:44

Enige jammere is dat er ook vlees bij zit wat wij niet graag hebben. De rollades vinden wij echt niet lekker. Maar alles wat biefstuk is is geweldig lekker, ook het gehakt is erg lekker en het "draadjesvlees". De worsten zijn we ook minder fan van maar die gaan wel op. Hebben nu nog een rollade liggen maar ik vrees dat ik die gewoon weg ga gooien. :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:46

Dat is zonde, kun je het niet aan iemand geven? Ik gooi heel af en toe ook wel wat weg maar geen vlees, het is toch van een dier dat daarvoor geslacht is.

zonnebloem18

Kan je iemand er niet blij mee maken, weggooien is ook zo zonde.

Haha tegelijk

Anoniem

Heerlijk toch rollade <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:51

Hebben dat bij de eerdere rollades ook geprobeerd, maar niemand hier vindt ze lekker, veels te droog ook.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:51

Klinkt bekend ben namelijk geen fan van draadjesvlees en karbonades.

Maar ga ruzie krijgen met mijn vader en denk dat ik gewoon mijn vlees wel bij hem bestel aangezien hij slager is. :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:01

C_arola schreef:
Dat is zonde, kun je het niet aan iemand geven? Ik gooi heel af en toe ook wel wat weg maar geen vlees, het is toch van een dier dat daarvoor geslacht is.

Of het dier nu geslacht is en wordt opgevroten of het is geslacht en wordt helaas weggegooid, maakt volgens mij niet zoveel uit :D

Ik heb echt wel eens vleesproducten die zo erg over de datum zijn dat je dat echt niet meer moet willen eten, dus die gooi ik dan ook echt wel weg.
Zonde, maar soms loopt 't anders met eten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:14

JoyCiej007 schreef:
C_arola schreef:

Of het dier nu geslacht is en wordt opgevroten of het is geslacht en wordt helaas weggegooid, maakt volgens mij niet zoveel uit :D

Ik heb echt wel eens vleesproducten die zo erg over de datum zijn dat je dat echt niet meer moet willen eten, dus die gooi ik dan ook echt wel weg.
Zonde, maar soms loopt 't anders met eten.

Ja dat is nog een ander verhaal, maar goed eten weggooien, zeker een voor mensen die het minder hebben luxe product als vlees heb ik toch wel ernstige moeite mee. Ik weet vrij zeker dat als je het hier op de weggeefhoek zet mensen het graag komen ophalen. Genoeg die zich zoiets helemaal niet kunnen veroorloven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:17

Neonlight schreef:
Enige jammere is dat er ook vlees bij zit wat wij niet graag hebben. De rollades vinden wij echt niet lekker. Maar alles wat biefstuk is is geweldig lekker, ook het gehakt is erg lekker en het "draadjesvlees". De worsten zijn we ook minder fan van maar die gaan wel op. Hebben nu nog een rollade liggen maar ik vrees dat ik die gewoon weg ga gooien. :o

Je kunt tegenwoordig wat dingen aanpassen. Volgens mij de hoeveelheid gehakt en worstjes.

Nee joh niet weggooien dat vlees. Maak er dan een ander blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:18

Neonlight schreef:
Hebben dat bij de eerdere rollades ook geprobeerd, maar niemand hier vindt ze lekker, veels te droog ook.

Dan gaat er iets mis in de bereiding, want dat zouden ze niet moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:19

Ik ga vanavond sushi eten met een vriendin en vriend+kids eten lasagne. Dat kost toch ook werkelijk niets bij de Lidl

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:21

vec schreef:
Neonlight schreef:

Dan gaat er iets mis in de bereiding, want dat zouden ze niet moeten zijn.

Eerst aanbraden in een pan zodat het vocht er goed in blijft en daarna de oven in.

Hier worden rollades prima gegeten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:32

Ik vind ze ook heerlijk. Mits ze natuurlijk niet droog zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:50

Dat ben ik zeker met je eens Alwiene.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:54

Wij zijn sowieso geen fan van rollades. En ik zou echt niet weten aan wie we deze kunnen geven. Inderdaad zijn er genoeg minder bedeelden, maar ik ken ze niet. Facebook heb ik niet voor de weggeefhoek. Ook voor de homd is het niet geschikt omdat het gekruid vlees is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:22

Heb je geen buren oid?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:36

Ik heb deze week een setje ovenschaaltjes bij de Aldi gehaald, geloof 10x10, 15x15 en 20x20 cm, passen mooi in het mandje van de airfryer en de kleinste is precies goed voor een royale eenpersoonsportie.
Gisteren dus weer eens lasagne gemaakt, de saus in 4 gedeeld, 1 deel gebruikt voor de lasagne, 1 deel voor vandaag bewaard en met de lunch lasagne van gemaakt en 2 delen in de vriezer gedaan.
Lasagne die al gegaard is vind ik niet zo heel lekker uit de vriezer omdat de bladen kleffig worden en zo heb ik lekkere lasagne maar dan telkens een portie.
Normaal maak ik een grote schaal lasagne maar mijn gasoven vertikt het vaak om aan te blijven en ruim 45 minuten die knop ingedrukt houden is ook niet echt wat. :+
Moest daardoor nog weleens last minute mijn menu veranderen of andere boodschappen halen en dat zal nu ook minderen. :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:46

Jullie hebben mij laten schrikken :'). Ik heb ook bij koop een koe besteld(vorige x het bbq pakket, zonder stoofvlees ect). Nu het classic pakket en ik lust geen rollade haha. Dus ik nadat ik de berichten hier las snel controleren maar de rollade zit alleen in het luxe pakket. Dus als je perse zonder rollade wilt is het classicpakket ook een idee ;).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:17

vec schreef:
iirrssjjee schreef:
Wij zijn ook ruim €100,- kwijt hoor per week met 2 personen. Hoeven niet op de centen te letten en doen dit dus ook niet.... Kopen vaak wel grotere verpakkingen (4-pack cola ipv 2 losse flessen bv). En eten en drinken vooral merkartikelen, omdat we het andere gewoon minder lekker vinden. Kopen/koken vaak wereldgerechten, en daar betaal je al gauw 2,50 per pak voor en dan moet je je vlees en je groenten er nog bij kopen. Ook hebben we op woensdag elke week visite en dan eten er dus 3 personen extra mee.

Ik ga wel dit allemaal volgen om te kijken voor tips om wel iets te gaan bezuinigen!

Ik denk dat het vooral gezonder kan ipv goedkoper

Wat bedoel je precies? Wij leven eigenlijk heel gezond. Gooien overal veel groenten door en pakken de wereldgerechten vooral voor de kruiden die erin zitten. Heb je tips?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:28

Arg! Ik kan nergens de Sourchy mango vinden in Haarlem! En het lijkt me zo lekker..