Wij zouden vandaag bevestiging krijgen van de geldverstrekker, vraagt hij om een verklaring dat de huurders uit het huis zijn zodra de akte passeert. AAAAAAH! Wéér wachten tot maandag, er is altijd wel iets voor het weekend. Ik word er stilaan compleet gestoord van.
Vandaag was de sluitingsdatum en Vorige keer (zelfde verkoopmakelaar toen) waren ze erg snel, dus ik hoop meteen na het weekend. Maandag of dinsdag ofzo...
Ik kom ook nog even binnenvallen, heb mij wel eerder gemeld in het topic. Allereerst gefeliciteerd aan de mensen die een huis verkocht of gekocht hebben en sterkte aan de mensen bij wie het niet willen lukken. Speciaal aan Karuna, wat een rotsituatie.
Ik ben mij aan het orienteren op de woningmarkt en aan het kijken wat ik kan kopen met mijn budget, ook hier gaan de huizen behoorlijk snel, niet boven de vraagprijs gelukkig. Nu staat er volgende week een open huizen dag gepland en er zijn een aantal huizen die ik wel graag eens van binnen zou bekijken. Weet iemand hier hoe dat werkt? Kun je dan gewoon langs gaan of moet je je ergens aanmelden? En hebben jullie nog tips waar jullie opletten? In twee buurten waar ik kijk staan meerdere huizen in dezelfde straat te koop, voor ongeveer dezelfde prijs. Dit zijn typische startersbuurten. Nu kijk ik eigenlijk alleen welke van de huizen ik het mooist vindt. (de keuken, badkamer, vloeren en muren) hoe minder ik hoef te doen hoe beter natuurlijk. Zijn er verder nog dingen waarin ik kan vergelijken? De vraagprijzen liggen echt dicht bij elkaar.
En als jullie verder nog tips hebben hoor ik het ook graag.
En bloem, van jou huis zie ik graag foto's als het af is! Volgens mij hebben wij dezelfde stijl.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 23-09-16 17:15
Maaike dank je, heb voldoende bezigheid nu. Mijn "klusje" van de afgelopen weken. Ongelofelijk rot werk omdat de ondergrond basis een drama is. Blijf verven schuren enz. Dit is eerste laag rood.
Ik blijf ook meelezen en mogelijk tips geven ook. Ben wel benieuwd naar ieders wel en wee.
Mooie woning Vonneke! De foto's zien er ook goed uit.
Grietje_1
Geplaatst: 23-09-16 22:25
Welkom Maaike, gewoon lekker bij diverse huizen kijken. En goed voelen, wat voor gevoel het huis geeft. Zover ik weet, hoef je je niet aan te melden. Maar zelf nooit mee gedaan, dus helemaal zeker weet ik dat niet.
Spannend Von en grappig dat je jullie eigen huis tegen kwam op Facebook. Zoals ik al zei, het ziet er super uit Meis. Al wat meer wijs geworden over de financiën van het andere huis?
Wij nog een week wachten en dan krijgen wij de sleutel. Komt steeds dichterbij, leuk maar ook spannend allemaal. Of alles ook zo gaat worden, als wij hebben bedacht.
Nou hier was de droom snel in duigen hoor. We zijn gisteravond nog teruggebeld dat we overboden zijn . Omdat we het graag wilde hebben en iedereen maar 1 bod mocht doen hadden we in overleg met de makelaar al ruim 11000 over de vraagprijs geboden, maar zelfs dat was dus niet genoeg... Nouja jammer, maar scheelt ook weer de stress van een grote verbouwing. Nu weer wachten op nieuw aanbod...