Ik heb met het verpotten van de broccoli heel voorzichtig het papiertje weggepulkt. Bij de meeste heb ik gelukkig ook zonder papiertje gezaaid anders wordt het nog een heel karwei. Als je heel voorzichtig bent moet het echt wel goed komen, geen enkele van mijn broccolietjes is geknakt.
Amable
Geplaatst: 09-03-15 18:35
Als dat papiertje goed nat is valt het zo uit elkaar. En ik heb ze inderdaad gewoon met stukjes papier aan het steeltje in het nieuwe potje gestopt. Er zitten trouwens wel meer dan een stuk of 10 zaadjes in een zakje Heb al 20 rucola plantjes En een stuk of 15 broccoli uit 1 zakje. Als alles blijft leven en eetbaar wordt kan ik straks de hele buurt van groente voorzien
Ik snap al dat gedoe met die papiertjes niet? Mijn baby's pluk ik zo uit het papiertje als ik ga verpotten? Zit er nog wel, maar als je er maar naar kijkt valt het er al af
Mijn lente-ui is ook los gegaan en is nu 1 lange spriet
ReJo
Geplaatst: 09-03-15 19:55
Murthul schreef:
[ [url=m/BoMYNF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn eerste 4 kindjes zijn op kamers, en ik heb gelijk een kasje gehaald voor de rest.
Leuk potje zo!
Maar wat ik begreep uit dit topic, is dat je al je stekjes uit elkaar moet halen en dat er zoveel cm tussen moet zitten? Zitten deze dan niet allemaal te dicht op elkaar?
Ik heb al mijn plantjes uit elkaar gehaald en worteltje voor worteltje ingegraven en 5 cm uit elkaar
Ohhh!! Vandaag 5 groene puntjes in mijn 2e potje aardbeien!!
Als het allemaal overleefd, heb ik 7 plantjes!
Verder heb ik verstekelingen tussen de prei en krulpeterselie.. Het lijkt radijs, maar ben er niet zeker van!
En mijn veldsla en lente ui zijn geboren!
RenskeFrea
Geplaatst: 09-03-15 20:28
Vandaag een lading potjes van 2 collega's gekregen, en als ik nog mijn geruilde tuintjes per post binnen krijg hoef ik er nog maar 3 Ik heb zelfs aardbeitjes van mijn collega gekregen. ^^
Nu moet ik alleen nog radijsjes, prei en basilicum.
Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in een ruil, ik heb nog in de aanbieding: Spinazie, lente ui, aubergine, veldsla, paprika en tijm.