[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:27

Vanavond de kopers ontmoet en het voorlopige contract ondertekend! Weer een stap verder

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:30

jeej, weer een stap vooruit Appiesjappie :d

hier idd spannend, blijkt door onze info van de bouwkundige misschien in eens heel veel meer mogelijk te zijn wat betreft prijs als ik het gesprek goed interpreteer zeg maar ;)
... moeten we het nog steeds eens even goed doorrekenen , maar het kan nog wel eens interesting worden zeg maar ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:45

ilske: bij mij duurde het een week of 5/6.

Appiesjappie: dat gaat snel zeg! Super!

Spannend Sonja. Ben heel benieuwd of jullie er uit gaan komen.

Een droomhuis... Dat weet ik niet. Ik ben er wel heel blij mee en het is zeker tegen een droomhuis aan. Maar mijn droomhuis zou ongeveer hetzelfde qua huis zijn, maar dan met een stuk grond, stallen en een bak erbij :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:33

Zou leuk zijn als het toch doorgaat Sonja!

Ja mijn vriend wil nu al meteen zijn 'droomhuis' maar dat is nu te duur. Dus ik ga liever iets kleiner zitten en dan over 10,15 jaar ons droomhuis kopen.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:41

Sonja_vR schreef:
Amanda, idd treintjeshobby :P
ze zitten er wel lekker willekeurig overal tegen aan geplakt zeg, ook niet even in een lijn of zo :+

Luigi, contact voor bezichtigen , gaat dat via makelaar?
anders gewoon weer even terugbellen en aangeven dat je zodra de omstandigheden het toelaten , graag wil komen kijken en dus uitkijkt naar een telefoontje van de makelaar zodra de omstandigheden het toelaten.

Joolien, dat valt idd mee, geeft nog een goeie bende, maar tis te overzien allemaal .

ik werd net opgebeld en heb een zeer interessant gesprek gehad met de makelaar van dat laatste huis waar we mee bezig waren...stof tot nadenken en overleggen :+

Ja bezichtigingen gaan via de makelaar. Ik heb vorige week maandag gebeld en ga denk ik morgen nog een keer bellen of ze al meer weten. En proberen wat door te vragen. Dan weten ze in ieder geval dat je geïnteresseerd bent :) Verder is het gewoon afwachten helaas.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:46

Hahaha wat een stopcontacten!
Dat is niet van een treinbaan hoor.. Zowel mijn vader als vriend hebben deze hobby, en hier heb je eigenlijk maar 1 stopcontact(stekkerdoos) voor nodig..
De rest gaat op klein stroom(Weet niet hoe k dat moet uitleggen)

Hier hebben we eindelijk voorlopig koopcontract.
Maar dr is nog het een en ander niet duidelijk..

En vandaag komt er een maatje kijken hoeveel spul we nodig hebben voor het plaatsen van een cv..
En ik moet vandaag alle kamers checken op waterschade na die enooooooorme hoosbuien!!
En checken of het riool gemaakt is, want dat zou de verkopende partij nog laten doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:57

Amanda, we wachten hier nog even af :)
ga van de week nog eens contact opnemen met de makelaar of hij de issues idd besproken heeft met de verkoper en wat zijn gedachten bij ons gesprek zijn , vooral betreffende de bedragen die ik genoemd heb wat betreft zakken in prijs voordat het risico enigszins verantwoord word.

ben er zelf nog niet helemaal van overtuigd dus we gaan eens even heel laid back zijn richting de makelaar/verkoper en zien hoe het loopt...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:58

Amanda die stopcontacten zijn een beetje apart te noemen ;)

Hier ook niet mijn droomhuis gekocht, wel een mooie start.
Maar mijn droomhuis lukt mij nu nog niet en eigenlijk ook niet alleen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:09

Wijs Sonja :j
Verbouwen okee, maar het is best een aardig risico. Ben ook wel benieuwd of ze zouden willen zakken.

Mijn zolder is af *\o/*
Vanavond even ontspanning en lekker muziek spelen. Maar morgen er weer vol tegenaan t/m zondag :j
Is best pittig, om 7.30u beginnen met werken, na het werk gelijk klussen tot een uur of 22.00/22.30u.
Maar het is bijna af en dat is wel erg lekker :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:12

Leuk Amanda! Binnenkort definitieve voor-na fotos :Y)

Spannend Appiesjappie! :D

Mijn droomhuis staat ergens..... In het buitenland denk ik :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:18

:j
Ik zal dit weekend nog updatefoto's maken. En dan volgende week verhuizen. Dus dan worden het de definitieve na-foto's :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:19

mijn droomhuis(je) staat hier in het dorp...althans...net buiten het dorp.
ook een klusser btw :P zoals gezegd, ik ben gek op ouwe muik ;)
tis een oud wit arbeiderswoninkje, met een lap grond eronder met veel volwassen bomen en struiken etc in de tuin en weinig verkeer in de straat , sinds ik dat huis voor het eerst heb gezien , ben ik al fliefd :P
maar dat staat dus niet te koop en voorlopig komt dat ook niet te koop...kunnen we voor door sparen voorlopig :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:22

Haha, zo staat mijn droomhuis hier ook. Mooi vrijstaand wit huis, in een T-vorm gebouwd. Aan de ene kant ernaast een mooie tuin, aan de andere kant stalletje met land. Maar inderdaad ook niet te koop en zowel, ver boven budget :+
Dus voorlopig gewoon lekker genieten van mijn erg leuke en knusse dijkhuisje, waar ik ook echt wel een beetje verliefd op ben. Alleen mijn paard zou nog in de achtertuin moeten, dan zou het perfect zijn :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:14

mmm, ik wil buren waar ik mijn paard bij in de achtertuin kan zetten, dan staat ze alsnog achter het huis, maar is het een stuk makkelijker om eens een dagje/weekendje weg te gaan :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:18

_O-
Daar heb je een punt :D
Die van mij staat nu ook particulier aan huis en blijft hij ook gewoon staan. Maar als het zou kunnen... Dan zou ik 'm toch het liefst zelf in de tuin hebben. Vakantieoppas kan ook geregeld worden :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:43

tis toch altijd een heel geregel, paard staat particulier achter een huis als ze uit de opfok komt, doen we alles met zijn allen,en vangen we vakanties etc onderling op...hond naar de opvang een uur verderop (niet dichterbij ivm ervaring ras+ werkhond)
en dan hebben we de moestuin etc nog :+

hier verder nog geen ontwikkelingen, vind het een beetje lastig...
stel dat we op basis van onze bevindingen het huis voor ene goede prijs kunnen kopen , dan sta ik er wel voor open, maar ergens knaagt er iets, ik denk de locatie= aan een drukke dorpsweg... officieel mag je er 30, maar ik weet dat er zo 50 tot 60 gereden word,
aan onze kant van de weg word er wel geremd ivm een afslag naar rechts , aan de overkant van de weg niet , daar klappen ze zo met 50 a 60 over de drempel heen die een tien meter verderop ligt, op bepaalde momenten(oogsten, mesten etc) veel agrarisch verkeer, en toch ook wel het 1 en ander aan vrachtverkeer en die rijden aan de overkant van de weg ook met die snelheden over die drempel heen.

nu is dat op zich geen issue op zich , woon nu achter een geluidswal langs een drukke 80 weg met een hobbel/bobbel/randje in de weg precies ter hoogte waar de geluidswal achter een rij huizen verdwijnt, maar dat klapt dus aardig de hele dag door, binnen hoor je er niets van , maar in de tuin is het wel altijd aanwezig .
dus drukke weg zijn we gewend...ik denk dat het het eventuele verkoop in de toekomst verhaal is :?
het huis heeft bepaalde issues/een risico, stel dat wij er weer van af willen ooit eens en dat verzakken is niet gebeurd, dan is dat voor de mensen na ons ook weer dat risico en zul je er met de prijs rekening mee moeten houden dus zou de prijs dermate interessant moeten worden voor ons, dat je dat idd in calculeert

kwa huis is het wel een mooi praktisch huis (absoluut niet mijn droomhuis :n maar als start prima) en de ruimte om het huis is toch ook wel erg relaxt...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:52

Paard bij de buren is inderdaad ideaal. 3 keer raden waar ons nieuwe huis gesitueerd is. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:53

:D het perfecte huis :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:59

Inderdaad bij de buren je paard kunnen stallen lijkt me ideaal!! Het is echt veel werk en veel verantwoordelijkheid paard thuis. Heb op dit moment me paard ook nog thuis (woon nog bij mijn ouders) maar het is echt veel geregel als je keertje dagje weg wil. Als mijn vader thuis is gaat het nog wel, maar mijn moeder moet ik echt na blijven bellen of ze wel gevoerd heeft etc. heel frustrerend.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:17

Sonja veel stof tot nadenken dus.. Ik zeg altijd bij twijfel niet doen :)
Wij gaan maandag met bouwkundige en taxateur door het huis heen en doen na rapportage een bod. Spannend spannend spannend.. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:23

Ik zeg ook altijd: bij twijfel niet doen. Het is toch geen pakje boter wat je koopt....
Spannend Selka!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:34

dat is het dus idd een beetje...dus wachten we maar gewoon af en bel ik van de week de makelaar nog even na ... we zien het wel, misschien dat als de prijs onder een bepaald punt zakt dat de risico's niet meer zo zwaar wegen omdat ze goed draagbaar zijn , we zien het wel .

spannend idd Selka, ik vind rondje huis met bouwkundige altijd wel leuk/interessant :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:12

Is er iemand die wat meer afweet van NHG-toetsingen? Op dit moment is dat voor mij aan de orde, in begin stadium. Maar er is nu al zoveel onduidelijkheid...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:17

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:48

Amanda schreef:
ilske: bij mij duurde het een week of 5/6.

Appiesjappie: dat gaat snel zeg! Super!

Spannend Sonja. Ben heel benieuwd of jullie er uit gaan komen.

Een droomhuis... Dat weet ik niet. Ik ben er wel heel blij mee en het is zeker tegen een droomhuis aan. Maar mijn droomhuis zou ongeveer hetzelfde qua huis zijn, maar dan met een stuk grond, stallen en een bak erbij :D

Haha kan mij niet snel genoeg gaan.