Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:43

Roselie schreef:
Weet ik Von :)

Maar kan wel begrijpen dat je er op let.

Roselie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:44

:)
E621tm E627 zijn het slechtst
Vooral 621!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:09

bij mij werkt er wel meer hard door...iets met geel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:22

Zit 621 in veel dingen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:27

Ja, heet ook wel mononatriumglutamaat of ve-tsin en zit inderdaad in erg veel dingen waar smaak aan toegevoegd zit. Van hamburgers tot chips en allerlei mixen voor maaltijden/soep.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:28

Ja best wel! Let er maar eens op!
Het is dus geschreven als E 621 of voluit als naam..
Zit vaak in nasikruiden ed, kroepoek, kant en klaar dingen etc

Edit thanks tamary!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:35

Wat is er zo slecht aan E nummers dan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:38

Daar gaan allemaal niet-wetenschappelijk bewezen fabels over rond, ik geloof niet zo in de hetze tegen E-nummers.
E-nummer betekent juist dat het nne door de EU goedgekeurde hulpstof is, en dus niet schadelijk voor de gezondheid. Wel reageren sommige mensen dus niet goed op bepaalde E-nummers, net zoals anderen allergisch zijn voor pinda's etc.
Er zitten in ongezonde producten vaak veel e-nummers toegevoegd, maar dat is niet de reden dat het product ongezond is, maar gewoon voorverpakt "fast-food", waarbij hulpstoffen makkelijk en goedkoper zijn.
Een zakje boemboe door je verse groenten wordt niemand ongezonder van, tenzij je een intolerantie/allergie hebt voor een bepaalde stof.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:57

Sja, er zijn genoeg E nummers waar niks mis mee is, maar er zijn er ook die wat twijfelachtig zijn of erger. Ve tsin is er 1 die bij een aantal mensen tot een slecht werkend verzadigings gevoel kan leiden. Maar ook kun je er maag en darmklachten van krijgen of migraine. Maar dit is iets waar je gevoelig bent of niet. Ik wel... Dus ik mijd het als de pest.
En het is goed om kritisch te zijn... E nummers die toegestaan zijn willen niet altijd veilig zijn. Er zijn door de jaren heen genoeg toegestane nummers/toevoegingen van de lijst verdwenen die toch niet zo veilig bleken te zijn als gedacht.
Denk hierbij alleen al aan bha, bht etc. Toevoegingen die eerst wel mochten, op den duur verboden zijn in babyvoeding en daarna zelf verboden worden in voeding voor volwassenen. en dat is zomaar een voorbeeld. Bij kinderen is het ook wijs om bepaalde kleurstoffen te mijden... Die kunnen adhd verschijnselen teweeg brengen(geel is er om berucht, ik heb dan wel adhd, maar voer mij chinolinegeel , dan moet je echt dekking zoeken) Ik merk bij mezelf in ieder geval dat als ik braaf een aantal E nummers niet eet, ik me heel wat gezonder voel.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:38

Oei, wat gaat het hier ineens vlot!
Weekmenu maak ik meestal van maandag t/m zondag, aan de hand van de nieuwe folders. Alleen staat daar de laatste tijd zo weinig leuks in, dat ik het net zo goed eerder in de week al kan inplannen. Anyway, voor volgende week heb ik al wel twee recepten op de kaart staan die me wel erg lekker leken:

- penne all'arrabbiata
- gepaneerde brie, tuinbonen en -erwten en aardappelpuree.

Verder heb ik van deze week wat linzenrijst over, daar verzin ik waarschijnlijk nog iets omheen en verder hoop ik dat er eindelijk wat interessante aanbiedingen in het verschiet liggen.
Gisteren bij de Lidl alvast fruit gehaald voor komende week, 2kg elstar appels en 4 bananen voor 2,56.

Over E-nummers maak ik me trouwens niet zo druk. Nou kook ik sowieso weinig uit zakjes of pakjes, dus zal ik er ongetwijfeld niet heel veel van binnen krijgen. Alleen als ik een vriendin over de vloer krijg moet ik daar extra op letten, die is werkelijk overal allergisch voor!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:53

De appie heeft vanaf komende maandag o.a. deze acties:
- de Verse sappen met 50% korting
- de Liefde & Passie broden ook 50% korting. Dat laat zich dan wel doen :D Vind de Liefde & Passie broden echt te duur normaal.
- Op de gerookte zalm en forel ook 50%
- de ambachtelijke gesneden hammen ook 50%..

Zijn wel dingen wat ik normaal laat liggen omdat ze te duur zijn, maar met zo'n acties neem ik ze wel mee :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:07

Waar haal je die info nu al vandaan? Of werk je bij de AH? Overigens zijn die Liefde & Passie broden wel errug lekker, maar wel schrikbarend duur als ze niet in de bonus zijn. Gaat zeker op m'n lijstje! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:11

Ik werk inderdaad bij de AH(momenteel thuis met zwangerschapsverlof) en kan vanuit thuis inloggen op onze AHplaza en daar komen op vrijdag na 9u sochtends de acties voor de komende week al tevoorschijn ;)..
Dit ivm dat wij bv zelf wat meer kunnen inspringen met bestellen ook voor de maandag..
Zo kan ik van sommige afdelingen al voor 2 weken vooruit kijken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:24

Typische paas-aanbiedingen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:38

manzano schreef:
Typische paas-aanbiedingen :D

Ja inderdaad. Ook de verse salades met 25% korting en zo'n dingen allemaal :)
Beemster kaas met 25% korting, vind die zo lekker! :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:47

HelmerG schreef:
Ik werk inderdaad bij de AH(momenteel thuis met zwangerschapsverlof) en kan vanuit thuis inloggen op onze AHplaza en daar komen op vrijdag na 9u sochtends de acties voor de komende week al tevoorschijn ;)..
Dit ivm dat wij bv zelf wat meer kunnen inspringen met bestellen ook voor de maandag..
Zo kan ik van sommige afdelingen al voor 2 weken vooruit kijken

Op de ah app zijn ze dan ook te zien !

Ik moet iets meer kcal eten. Iemand een tip voor kcal met eiwitten maar zonder veel koolhydraten ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:48

Zuivelproducten :). Soja, vlees etc.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:57

Smorgens eet ik al 250 ml yoghurt. Dus zal eens kijken voor wat vlees... Dat eet ik niet zo vreselijk veel.

Dank je wel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:58

mmm lekker de sapjes in de aanbieding bij de AH! flesje extra deze week ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:00

vonneke schreef:
mmm lekker de sapjes in de aanbieding bij de AH! flesje extra deze week ;)

de actie is deze week nog niet, is komende week, vanaf maandag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:04

aankomende week ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:35

Ik werk voor Dirk van den Broek in het distributiecentrum en daar komen op maandag of dinsdag de folders van de week erna alweer binnen, is ook altijd heel erg handig! Heb nu de hele folder alweer uitgespit wat ik deze week kan laten liggen en volgende week pas hoef te halen :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:42

Bij de Appie app kun je nu ook al de bonus aanbiedingen van volgende week zien.

Witte Reus 50% korting
Alle AH vegetarisch 50% korting
Etc.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:46

Ohh volgende week liefde en passie brood 50%? Dat is mooi.Vind dat speciale brood altijd zo lekker maar belachelijk duur ook :P En sapjes ook lekker! Misschien ook maar s weer kijken naar die vega producten. Wil iets minder vlees gaan eten, vond sommige van eerder tegen vallen en sommige best lekker! Zet ik vast op mijn boodschappenlijstje!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:20

Valt het broodbeleg ook onder de korting voor de vegetarische producten? Want dan sla ik komende week flink in. Vind de vegetarische filet americain zo lekker en voor de helft van de prijs wordt ie alleen maar lekkerder. :D
Verder eet ik de laatste tijd weinig vleesvervanger meer, maar met zoveel korting misschien toch maar weer eens wat op voorraad halen.

EDIT: Ah, ik heb de aanbiedingen voor volgende week inmiddels online gevonden. Geloof alleen niet dat het broodbeleg ook onder de korting valt. :(